Mercedes Benz S-Klasse W223 2020

Gepost door Joop Passchier 

Alle officiele foto's [www.netcarshow.com] & [www.carscoops.com]

Die chromen inzetstukken in de voorbumper.. wat een wasmaak zeg! Net als de rest maar qua kleuren en wielen kan je het gelukkig zelf wat chiquer/stijlvoller maken

In deze kleur toch wel prachtig! Geloof niet dat ik dat woord eerder gebruikt heb voor een (Mercedes-)Maybach, maar de w223 is natuurlijk sowieso een betere basis dan ooit. Stuk minder lomp dan de vorige exemplaren. Lastige keuze, dit of een Rolls.
Net als bij Bentley is dat chroom op het gaas niet standaard, zo te zien

Dat chroom en gaas doen sterk afbreuk aan eindelijk een eigenlijk erg fraaie Maybach, jmmr van de te opzichtige voorbumper. Verder zeer geslaagd m.i.
Nog wat foto's van de Maybach op Auto Guangzhou:

Meer foto's:
[aikahao.xcar.com.cn]
[info.xcar.com.cn]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2020 22:51 door Rutger DC.
Eerste testverslag van Autovisie met een leuk filmpje erbij. Geeft een goed beeld van de nieuwe S.
Viel me in het Autovisie filmpje op dat er boven de deurgreep rechts (op 4.27) een vervorming in het plaatwerk te zien is en in bepaalde shots zie je dat het kofferdeksel aan de linkerzijde niet strak zit (doorlopende chroomlijst verspringt qua hoogte tussen achterscherm en klep)
Ik mag hopen dat dit een voorserie auto is.
Ik zou helemaal gek worden van al die functies en hulpsystemen, maar die verkeerslichtcamera is wel briljant big smile smiley
Die “vervorming” lijkt mij spiegeling, kan mij ook niet anders voorstellen. De verspringende chroomstrip valt mij niet op, maar zou natuurlijk afstellen van de kofferklep kunnen zijn. Toen de huidige 7-Serie net op de markt was zag je dat ook op enkele foto’s, zal er bij voorloop-auto’s blijkbaar wel een beetje bijhoren.

Gek hoef je niet te worden van alle functies en hulpsystemen, gewoon alles naar eigen smaak instellen en gebruiken wat je zelf prettig vindt (en uitschakelen als je het niks vindt). Wel is er een grote kans dat je bepaalde functies (die je eerst zwaar overboden vond) dan na een tijdje toch wel gaat waarderen.
Sport Leicht
De verspringende chroomstrip valt mij niet op, maar zou natuurlijk afstellen van de kofferklep kunnen zijn.

Op 1:17 en 2:44 is dat zichtbaar. Ik denk ook dat het een instelling is, maar viel me op. Lijkt me logisch dat de eerste (pers- of introductieauto's) voorserie auto's zijn. Is ook niet erg, en logisch. Persoonlijk verwacht ik dit echter niet van een merk als MB, en zeker niet van hun vlaggenschip
DagDromer
Viel me in het Autovisie filmpje op dat er boven de deurgreep rechts (op 4.27) een vervorming in het plaatwerk te zien is en in bepaalde shots zie je dat het kofferdeksel aan de linkerzijde niet strak zit (doorlopende chroomlijst verspringt qua hoogte tussen achterscherm en klep)
Ik mag hopen dat dit een voorserie auto is.

Die vervorming viel mij ook op:

Je ziet hetzelfde als vanaf 4:22 wordt ingezoomd op de handgreep die naar buiten steekt. Rechtsboven de handgreep zie je eenzelfde soort vervorming. Op foto lastig zichtbaar maar op bewegend beeld zie je vervorming in de weerkaatsing.

Lijkt mij een resultaat van positie van deurgreep in het plaatwerk.
Tuurlijk... Ga hem eens in de showroom bekijken zou ik zeggen en oordeel dan nog eens.
Sport Leicht
Tuurlijk... Ga hem eens in de showroom bekijken zou ik zeggen en oordeel dan nog eens.
grinning smiley
Nix a/d hand. Hooguit sferische abberatie. Ff stoppen met dagdromen en je concludeert hetzelfde big smile smiley
Ben er weg van, plaatje de nieuwe S, interieur minder maar exterieur wat mij betreft schot in de roos.
Ik kan maar niet wennen aan die suffe koplampen. Zeker itt de kloeke van de laatste. Maar sowieso wel de mooiste in zijn klasse. 7-serie vind ik echt niet mooi van voren, A8 straalt niet de klasse uit van de Mercedes en de Lexus heeft wel wat maar die wigworm maakt 'm erg 'zwaar'
Bij iedere generatie van de S denk je toch een beetje dat ze alles wel zo'n beetje geperfectioneerd is en er geen nieuwe gekkigheid meer te bedenken is qua luxe. Hold my beer, roept Mercedes dan vrolijk. Wat een kar! Buitenkant erg geslaagd al heb ik nog een lichte voorkeur voor de voorganger, binnenkant enorme verbetering wat mij betreft. Als het dan in godesnaam allemaal touch moet, dan maar zo.
Carfanatic

Ook in de carwow video zie je dat de achterklep niet 100% strak zit. Nu aan de rechterkant op 1.00 minuut.
Tot nu toe nog niet eerder gezien, de korte versie van de nieuwe S:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2020 18:32 door Sport Leicht.
Sport Leicht
Tot nu toe nog niet eerder gezien, de korte versie van de S

Ik kan m wel waarderen. Imposante verschijning. Gedrongen en gespierd. Denk wel als je hier een setje 18’’ Wielen onder ziet dat de ‘wow’ factor een stukje minder is
Is dat niet het geval bij nagenoeg alle hedendaagse grotere auto’s? Een E-klasse of een 5-serie moet je ook niet op 17” zetten en 18” is eigenlijk ook al te klein.
Kwesties van smaak. Ik vind de velgen op bovenstaand exemplaar echt lachwekkend groot. Er staat nu ergens een postkoets op kratjes vrees ik.
19""

20"

21"

Vooral bij sommige Audi's kan je echt uit te grote wielen kiezen. Ik vind deze 21" helemaal niet storend. Maar de bekende 20" staat onder elke MB prachtig
Elke nieuwe auto vraagt ook om grote wielen , waar vroeger 15” op een middenklasser nog gemeengoed was , staat nu de renault scenic standaard op 20” , mij eigen auto’s rollen op 18 en 19 inch en dat is niet eens te groot , mij oude mazda 323 had 13”

Benieuwd waar deze trend eindigt

En even over de S-klasse , iedere x overtreft mercedes zich weer ,mooi ding !
Weet niet of je het wel echt een trend kan noemen. Tegenwoordig is de lengte tussen motorkap en wielkast groter dan vroeger, net als de rest van de auto trouwens (veiligheidsregeltjes e.d.). Door de verhoudingen recht te trekken moeten de wielen dan ook groter zijn. Wij hadden in '96 een 626 hatchback met 15" wielen, dat was idd al heel wat. Maar die auto was dan ook erg laag en slank. Zou nu niet meer kunnen
Scheer je weg aub. Je post op de homepage dat ook altijd bij elk model van een BMW concurrent. En anders zeg je wel "Leuk en aardig maar de BMW ...... is en blijft absoluut de grote vedette van deze klasse!". Je riedeltje kennen we nu wel
Sport Leicht
Is dat niet het geval bij nagenoeg alle hedendaagse grotere auto’s? Een E-klasse of een 5-serie moet je ook niet op 17” zetten en 18” is eigenlijk ook al te klein.

Eens.
Ooit eens ergens een artikel gelezen overigens over design van, of de merkwaarden van Bentley of Rolls Royce, pin me er niet op vast. Maar een van de gemaakte punten was dat er een bepaalde verhouding is tussen de hoogte van het wiel en de hoogte van de carrosserie.

Aanvullend; hier een link naar een vergelijkbaar artikel; Car design fur dummies

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2020 22:13 door DagDromer.
Zo wordt elke auto ontworpen inderdaad, en de verhoudingen bepaald. De verhouding van het wiel, niet de velgmaat dus. Al staat een grotere velg natuurlijk beter dan een kleinerewinking smiley
Onder mijn E-klasse heb ik dezelfde 20” wielen als op de middelste foto, dat staat super en het zou ook zeker niet groter moeten. Maar onder de S zou ik de onderste 21” kiezen, daarmee is het door de grotere lengte en hoogte van de auto net iets mooier in balans.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-12-2020 08:00 door Sport Leicht.
Tsja...Ik vind die 20" en 21" de S echt een soort postkoets-uitstraling geven, karikaturaal groot. Onder een sportieve auto zou ik het al een stuk logischer vinden. Zelf heb ik 18" onder mijn Focus, maar had achteraf ook prima een maatje minder gemogen. Al was het maar omdat er stoepranden bestaan.
Met 18” onder een Focus zal de “postkoets-uitstraling” niet minder zijn dan met 21” onder een W223 grinning smiley
Sport Leicht
Met 18” onder een Focus zal de “postkoets-uitstraling” niet minder zijn dan met 21” onder een W223 grinning smiley
No worries, er zit nog altijd meer rubber omheen dan bij die benz hoor.

Bizarre auto eigenlijk. Die spraakbediening lijkt perfect te werken!
Zag van de week eerste rijden op de A30, zilver metallic, ingetogen en chique wagen.
Joop, hoe kan dit nu? Waar is het kwaliteitslek? [www.autoweek.nl]
Bij jou? Een terugroepactie is eerder regel dan uitzondering.
Ja vergis je niet, Piet heeft ooit eens een blauwe maandag bij BMW gewerkt en zag daar wel eens een 7-Serie binnenkomen met een probleem! Die weet dus precies hoe beroerd het gesteld is met de kwaliteit van de Duitse topmerken..... grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2021 08:12 door Sport Leicht.
Pcies SL. maar liefst 3 jaar. Het begon bij de E30 waar gedurende de productie er 13 (!) verschillende prinplaten waren in de tellergroep, maar bij alle toch na 2 jaar de servicemelding bleef branden. Hadden ze niet goed onder controle, die electronica. Bij de E34 diesels was het helemaal super. 2 breinen op 1 brandstofpomp. De E32 heeft o.a. een recall gehad voor alle draagarmen van de vooras en eenvoudige onderdelen die > 2 jaar in back order stonden (betreffende auto was alweer ingeruild met loslatende bekleding op de deurpanelen) E36: wegwaaiende richtingaanwijzers uit het voorspatbord... slordig allemaal en niet zo erg als je garantie hebt of een leasebakje. Bij een garagebedrijf zie je alle ellende voorbij komen van een merk/type. Ook van inruilers (Bij BMW dus ook veel van o.a. MB's, ook distributiekettingen...). Ik zal, itt diverse lieden op dit fora, geen enkel merk "de verhevene" vinden en roeptoeteren dat iets "De Benchmark", "de standaard" of "de beste fabrikant" is. Het leven is vergankelijk en blijkbaar auto's ontwikkelen en produceren ook.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2021 09:40 door Pietzoveel.
Niet te geloven zeg eye popping smiley.... die periode bij BMW moet toch wel een traumatische ervaring voor je zijn geweest!
Eigenlijk ook niet te bevatten dat zoveel mensen uberhaupt nog een BMW kopen, vind je ook niet Piet?
Lekker recent ook allemaal grinning smiley

Mooi dat MB er snel bij is, 1400 exemplaren is peanuts.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2021 09:46 door Carfanatic.
Een lease rijder kan soms kiezen wat hij wil. De argumenten om een auto te kiezen hoeven bij lease niet helemaal op betrouwbaarheid en zorgeloos rijden te zijn. Technische problemen zijn toch bugetair afgedekt gedurende de looptijd van het contract? Was totaal geen traumatische ervaring. Enorm leerzaam, dat wel. Klanten die het eigenlijk net niet kunnen betalen zijn het lolligst. De meeste dealers en autobedrijven leven van onderhoud, niet van de afdeling verkoop. Als er bijna geen onderhoud meer nodig is (30k tussen de beurten) én er gaat niets kapot..... Waar moeten ze dan nog geld aan verdienen? Alles moet kapot gaan, gebeurt soms net wat te vlug. En een recall geeft eigenlijk aan dat er toch iets te veel bespaard is bij de ontwikkeling. @ Carfanatic: Daarna waren er nog wel meer problemen in autoland toch? Vlinderkleppen, distributiekettingen, DSG's , zuigerveren, olieverbruik, vastlopers.. Een never ending story. Bestaat dit forum van. Weer even OT En deze S is een mooie auto, ik vind het display achter het stuur er niet uit zien, maar dat is slechts smaak (Die van links naar rechts bij de electieke uitvoering vind ik dan wel weer mooi).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2021 10:15 door Pietzoveel.
Ah, dus leasrijders kiezen massaal voor rommel.... interessant eye rolling smiley
@Pietzoveel: Je lijkt wel zo'n oom op een verjaardag die de wijsheid in pacht denkt te hebben. Ik vind het altijd interessant om verhalen en ervaringen van mensen die er verstand van hebben te horen, maar je schrijfwijze en woordkeuze doen je geloofwaardigheid geen goed.
W212
@Pietzoveel: Je lijkt wel zo'n oom op een verjaardag die de wijsheid in pacht denkt te hebben.

Ome Piet, wie kent hem niet? grinning smiley
Hoezo? Hij zegt toch niks raar? Leaserijders letten doorgaan op andere dingen. En ja auto's en andere spullen zijn niet meer gemaakt voor de eeuwigheid. Iphone's die binnen no time aan de max zitten door alle updates zodat je gedwongen bent een nieuwe te halen.

Auto's bestaan al decennia en het is toch raar dat er elke keer weer dingen niet goed blijken te werken? Als iets al goed werkt dan moet je dat gewoon blijven doen ipv weer te veranderen met alle risico's van dien
Sport Leicht
W212
@Pietzoveel: Je lijkt wel zo'n oom op een verjaardag die de wijsheid in pacht denkt te hebben.

Ome Piet, wie kent hem niet? grinning smiley

Uitgeluld dus je gaat op de persoon spelen?
MCW
Auto's bestaan al decennia en het is toch raar dat er elke keer weer dingen niet goed blijken te werken? Als iets al goed werkt dan moet je dat gewoon blijven doen ipv weer te veranderen met alle risico's van dien

Welja. Laten we in de nieuwe S maar geen nieuwe onderdelen plaatsen, want de oude werkten nog prima.

Ik denk dat het gaat om een zeer marginaal verschil, wat vermoedelijk bij veel andere fabrikanten niet naar boven gekomen was. Bij Mercedes wel en die halen dan inderdaad alles terug. Overal is wel wat, maar het gaat er om hoe je er als organisatie mee omgaat, van fabriek tot dealer. En dat is bij Mercedes écht heel anders dan bij bijvoorbeeld Renault.

En hier gaan we, soort van, van van een terugroepactie van de S klasse naar: "Het is troep, maar de leaserijders maakt dat toch niets uit". Dat vond ik wat kort door de bocht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.