Mercedes Benz S-Klasse W223 2020

Gepost door Joop Passchier 
Gullwing
Wat zo'n blaadje zegt, boeit me meestal niet zoveel. Soms vind ik een auto fijner die een journalist helemaal niets vindt.
Huidige A8 doet volgens mij ook niet echt meer mee, ik zie er maar paar rondrijden. Bijna allemaal oude baasjes.

AutoMotorundSport is niet zo maar een blaadje.....
Prijzen

S350d € 130.682
S350d L € 135.120
S350d 4Matic € 135.968
S350d L 4Matic € 139.840
S400d 4matic € 145.164
S400d L 4matic € 149.035
S500 4Matic € 151.902
S500 4Matic L € 156.182
[www.autoweek.nl]
MCDubbellU
Misschien wat anoniemer (beetje oude Acura TL van achteren) maar vind dit eigenlijk wel mooi strak. Geïnspireerd op de W140: [www.motor1.com]

Lijkt wel een kruising van een Phaeton met een oude BMW 7 zo in achteraanzicht.
Die stijl van de achterlichten vind ik toch maar zozo,
Koplampen vind ik ook veel minder sterk dan de huidige
Vinden we de buitenspiegels dan misschien wel geslaagd?
Koplamp zus, achterlicht zo... ik vind dat allemaal niet zo belangrijk. Voor mij staat er gewoon weer een fraaie en statige limo die helemaal klopt, niks mis met het totale plaatje thumbs up
Prachtige Sonderklasse! Lijkt me dat de Audi A8 niet lang meer in productie blijft. Alleen BMW zal dit, op gepaste afstand, kunnen bijbenen.

[Lijkt me dat de Audi A8 niet lang meer in productie blijft. /quote]

Feitenvrij roeptoeteren is meer iets voor Facebook.
SportLeicht
Koplamp zus, achterlicht zo... ik vind dat allemaal niet zo belangrijk.

Er zit een ster op de neus en dat is het voornaamste! O wacht, zelfs dat niet. smiling bouncing smiley
Precies, zelfs zonder ster een meesterlijk ontwerp! Hoe doen ze dat toch hè? smiling bouncing smiley
Het is net als bij de BMW 4-Serie, iedereen valt maar over de enorme grillen terwijl ik vind dat de auto als geheel gewoon klopt en er prachtig uitziet.
En dat vind ik dan gek genoeg weer niet van de 7-Serie LCI, dat is een soort rare karikatuur geworden, klopt niet meer wat mij betreft. Waren de nieren iets minder hoog geweest dan was het al stukken beter geweest.

Tja, iedereen heeft zo z’n voorkeuren zo blijkt maar weer.
Vind het een zeer chique en ingetogen vormgeving , een verademing.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2020 08:46 door Carfanatic.
Op video beelden kun je al beter zien hoe de auto eruit ziet. Auto fotografen maken het liefst foto's vanaf de stoep waardoor je een vertekend beeld krijgt.

Prachtige auto zo, Dash kan ik ook wel aan wennen, zet maar voor de deur grinning smiley
Echt een top automobiel, zo is er geen tweede. De concurrentie kan weer aan de slag.
idd, de concurrentie weer in één klap weggevaagd.

en dan donkerblauwe lak graag thumbs up
Zeer fraai met name exterieur, topwagen. Zeer chique lijnvoering, mooi rustig, verademing. Terecht beste wat er te koop is, zou zelf gaan voor LS van Lexus maar ja, wat merkblind. Deze S is prachtig, zal weer groot verkoop succes worden, kan niet anders.
Sport Leicht

Mooie uitvoering zo thumbs up
Je petje, driekwart naar achteren gedraaid wordt gratis bij deze blauwe verlichting geleverd. Hiermee kan jeje laten zien aan de walletjes!
Die kleur kun je zo aanpassen.
Carfanatic
Kan de kleur van de verlichting aangepast naar "uit"? Want eerlijk gezegd denk ik dat dat het enige is wat het probleem oplost. De kleurkeuze van de materialen zelf is naar mijn mening weinig op aan te merken.
Carfanatic
Natuurlijk, de meest idiote optie voor zo'n wagen, met kleurtjes spelen tot je er een pooierbak van gemaakt hebt nut smiley

Het is ook geen verfijnd kleuraccent meer maar een waterval, kermis. De subtiliteit is helemaal weg.
De beste optie lijkt inderdaad gewoon verlichting uit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2020 11:41 door iDS.
De verlichting is in alle kleuren in te stellen en is dimbaar. In een juiste kleur is het prachtig en heel sfeervol, in mijn E-Klasse heb ik de aqua-blauwe kleur van de gisteren door mij geposte foto ingesteld en dat staat super. Maar dat kun je je blijkbaar alleen maar goed voorstellen als je het i.r.l. hebt ervaren.
iDS
Carfanatic
Natuurlijk, de meest idiote optie voor zo'n wagen, met kleurtjes spelen tot je er een pooierbak van gemaakt hebt nut smiley

Het is ook geen verfijnd kleuraccent meer maar een waterval, kermis. De subtiliteit is helemaal weg.

Ambient lighting hebben meer merken. Citroen/DS zal ongetwijfeld als een schaapje volgen.
Het lijkt in de plaatjes (en filmpjes) van de W223 wel wat overheersend aanwezig. Maar ik heb et ook in mijn auto en het zorgt voor fijne sfeer. Al die verschillende kleurtjes hoeft van mij ook niet. Ik kon in mijn komende auto ook kiezen voor veel verschillende kleuren, of sfeerverlichting in 1 kleur. Ik heb voor het laatste gekozen. Je kan et ook overdrijven, maar an sich is het een hele fijne sfeervolle optie.
Joris 6091088
iDS
Carfanatic

Ambient lighting hebben meer merken. Citroen/DS zal ongetwijfeld als een schaapje volgen.
Volgens mij bieden ze dat allang aan. Mercedes probeert hier slechts haar 'premium'-propositie te onderstrepen door nóg meer toe te passen.
Joris 6091088
iDS
Carfanatic

Dank je Joris om me daarop te wijzen, zo kan ik snel mijn mening bijstellen vooraleer ik me belachelijk maak.
Sorry voor mijn initiële mening hoor: schitterend dat discoblauw smiling bouncing smiley

Maar:
recht voor de neus van de chauffeur doe je zoiets gewoon niet: in het donker moet wat zich buiten bevindt helder zijn, niet het interieur van de wagen: hoe donkerder hoe beter om snel vermoeien van de ogen te vermijden (en dat is niks persoonlijk maar doodgewoon ergonomie).
Wanneer er geen straatverlichting is, schakel ik dan ook de 'black out' van de binnenverlichting in.

Daarnaast kan ik Joris ermee verrassen dat Citroën al vanaf de vorige C4 de mogelijkheid bood om je dashboard van 'sfeer'verlichting te voorzien.
Mijn wagen heeft lichtaccenten in een stijlvolle en zachte amberkleur.
Kerstverlichting, die heb ik liever thuis dan in mijn gezicht achter het stuur.
Zelfs een Renault Clio of simpele Skoda heeft zoiets tegenwoordig. Waarom zo veel verontwaardiging hier? Stel het in op wit, dim het of kies een andere auto. Lijkt wel of de helft hier nooit een nieuwe auto zietnut smiley
iDS

Dank je Joris om me daarop te wijzen,

Vooruit, ambient lighting van een recent PSA/Opel product, de 2008:

Heel waarschijnlijk is het zelfs hier in te stellen op het niveau van een oude C4. Iedereen uiteindelijk toch blij met deze optie! smileys with beer
En sfeer verlichting in bijv BMW is al echt decennia oud. 2 oranje, priemende lichtjes die de middenconsole zacht verwarmen. Met jou eens IDS dat dat zeker beter en rustiger oogt.
In werkelijkheid is die sfeerverlichting nooit zo fel als op die foto's volgens mij, zowel bij de peug als bij benz niet.
Joop 5528328
... Lijkt wel of de helft hier nooit een nieuwe auto zietnut smiley

yup, een hoop rijden een oud gebakje van een paar honderd euro, de beste autos komen uit japan en de jaren 90, en alles wat nieuw is, is stom grinning smiley
Mbt die sfeerverlichting; mooi of niet mooi kan je over twisten, maar het heeft wel degelijk een invloed op de mentale gesteldheid. Er zijn legio onderzoeken gedaan naar de effecten van kleur. Op het donkere aspect; bij een gedegen product kan je het uitschakelen of zeer minimaal zetten.
Zelf heb ik in de zomer blauw, want past bij de tellers... en als het kouder wordt buiten maak ik het oranje, maakt het voor het gevoel warmer
Mooie opties, zou niet meer zonder willen.
DeeTwee
In werkelijkheid is die sfeerverlichting nooit zo fel als op die foto's volgens mij,

Precies dat. Vooral bij MB wordt het op foto's extra geaccentueerd terwijl er in het echt letterlijk sfeerverlichting is. Thuis als ik tv kijk heb ik ook altijd een lamp aan want zo'n fel beeld in een donkere ruimte werkt alleen maar onprettig, zelfde met zo'n scherm voor je neus in een nieuwe auto
Eerste test in Autobild, geweldige wagen, super comfort.
Nieuwe benzine-instapper voor mercedes-benz S-Klasse

Mercedes-Benz zet een nieuwe benzinemotor op de prijslijst van de jongste S-klasse. De krachtbron is direct de meest bescheiden benzinemotor waarmee je de S-klasse kunt krijgen. Bescheiden is in dit geval overigens, vanzelfsprekend, erg relatief.

De eerder dit jaar gepresenteerde nieuwe Mercedes-Benz S-klasse staat sinds begin september al op de Nederlandse prijslijst. Het absolute neusje van de Mercedes-zalm is met drie verschillende dieselmotoren te bestellen, maar op benzinevlak was de keuze tot op heden zeer beperkt. De nieuwe S-klasse stond tot nu namelijk alleen als S500 op de prijslijst. Die 435 pk en 520 Nm sterke 3.0 zescilinder krijgt nu gezelschap van de bescheidener gemotoriseerde S450 4Matic.

De vierwielaangedreven S450 4Matic krijgt in beginsel dezelfde 3,0-liter zes-in-lijn als de S500. In de S450 levert die benzinemotor echter 367 pk en 500 Nm. Net als de S500 beschikt ook de S450 over een 48v EQ Boost-systeem dat in staat is tijdelijk 22 pk en 250 Nm extra te leveren. De aan een 9G Tronic-automaat gekoppelde zescilinder brengt de Benz in 5,1 seconden naar de 100 km/h. Daarmee is -ie slechts 0,2 tellen minder rap dan de sterkere S500. De topsnelheid van de S450 4Matic ligt op 250 km/h. Deze 'S' is eveneens verkrijgbaar in de verlengde Lang-uitvoering.

Prijs Mercedes-Benz S450 4Matic
Mercedes-Benz rekent een prijs van € 135.688 voor de S450 4Matic. De Lang staat als S450 4Matic vanaf € 139.560 op de prijslijst. Daarmee zijn ze zo'n € 16.500 goedkoper dan de S500's. De S450 4Matic is echter niet de goedkoopste motorversie van de nieuwe S-klasse. Die titel gaat namelijk naar de € 130.682 (€ 135.120 voor de Lang) kostende S350d. Die 286 pk sterke instapdiesel is vooralsnog ook de enige achterwielaangedreven S-klasse op de Nederlandse prijslijst. Bestellen kan per direct.

367 pk voor een instapper nut smiley
Persoonlijk zou ik het leuk vinden als de S met de aandrijflijn van de E300 zou worden aangeboden. Dat drukt de prijs en is nog steeds geen kinderachtige motor. Over een jaar of 4 dan een erg aantrekkelijke occasion spinning smiley sticking its tongue out (maar ja, een 4-cilinder in de S is als vloeken in de kerk...)
Links voorin, dat scherm zo voor je neus met de tellergroep..... Niet mijn smaak.
Sport Leicht
[i.imgur.com]

Lijkt mij niet de meest handige parkeer plek grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2020 14:28 door Gullwing.
...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2020 16:22 door MCDubbellU.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.