Mercedes Benz S-Klasse W223 2020

Gepost door Joop Passchier 
Joop 5528328
Amuserend dat sommigen hierboven beter denken te weten waar S-Klasse rijders op zitten te wachten dan Mercedes-Benz zelf. Waarom geven jullie dat niet 'even' door aan MB?

*Voelt zich enigszins aangesproken. Ik zal niet stellen dat ik het beter weet. Maar ik lees wel over andere (premium) merken die terugkomen op touch screen-only en je ziet het ook gebeuren bij verschillende andere merken. Je leest over doelgroepen van merken en je ziet mensen in bepaalde auto's rijden. Alles afwegende vind ik dat dan niet matchen met de keuzes die Mercedes heeft gemaakt met de nieuwe S voor zover je daar nu iets over kunt zeggen op basis van de foto's en eerste info.
Wouter82
Je leest over doelgroepen van merken en je ziet mensen in bepaalde auto's rijden.

Dat is waarschijnlijk precies waar het fout gaat. De doelgroep van de S-Klasse bevindt zicht amper in NL.
Daarnaast is Mercedes-Benz, en de S-Klasse ook in zijn klasse, de bestverkochte in het segment. Het lijkt er dus op dat Mercedes-Benz het beter weet dan Wouter82.
Joop 5528328
Wouter82
Je leest over doelgroepen van merken en je ziet mensen in bepaalde auto's rijden.

Dat is waarschijnlijk precies waar het fout gaat. De doelgroep van de S-Klasse bevindt zicht amper in NL.
Daarnaast is Mercedes-Benz, en de S-Klasse ook in zijn klasse, de bestverkochte in het segment. Het lijkt er dus op dat Mercedes-Benz het beter weet dan Wouter82.

De,e Mercedes wordt een succes, de S staat op zichzelf in de Koningsklasse, was zo en zal zo blijven. Ik vind het een zeer fraaie wagen geworden, interieir wennen maar dat zal vast lukken.
Joop 5528328

Mercedes-Benz verkoopt geen S-Klasse aan jou, dus nee.

Beetje simpel gesteld. Ten eerste zou ik een S (al dan niet gebruikt) ten allen tijde aanschaffen bij de Mercedes-Benz organisatie.
En bovendien, ik rijd nu een (nieuw aangeschafte) E-Klasse. We weten dat MB met elke nieuwe S een nieuw tijdperk inluidt qua design en qua systemen, wat we binnenkort in grotendeels dezelfde opzet ook terug gaan zien in de nieuwe C en daarna in de nieuwe E-Klasse.
Joop 5528328
Wouter82

Misschien moet Joop zijn oogkleppen eens afzetten. Waar ik op doel zijn ook Amerikaanse bronnen en Amerikaanse merken. Ik heb overigens ook nergens verondersteld dat de nieuwe S geen succes zal worden. Ik ben alleen oprecht benieuwd of het inderdaad allemaal zo makkelijk geaccepteerd wordt en of dit de verschuiving van het merk verder versterkt.
Tijd zal het leren , Wouter heeft een punt en over jaartje weten we meer, levering start in Duitsland eind dit jaar met vanafprijs van 100k, phhhh. Duur vergenoegen dus.
Wouter82
Joop 5528328
Wouter82

Misschien moet Joop zijn oogkleppen eens afzetten. Waar ik op doel zijn ook Amerikaanse bronnen en Amerikaanse merken. Ik heb overigens ook nergens verondersteld dat de nieuwe S geen succes zal worden. Ik ben alleen oprecht benieuwd of het inderdaad allemaal zo makkelijk geaccepteerd wordt en of dit de verschuiving van het merk verder versterkt.

Pardon? Welke oogkleppen? Jij baseert je mening op een eigen observatie en 'iets' Amerikaans.
Je 'oprechte benauwdheid' of het geaccepteerd word; denk eens verder. Zou een merk dat miljoenen auto's verkoopt geen onderzoek doen? Zouden de honderdduizenden medewerkers het minder goed weten dan Wouter82?
Gelukkig hebben we de alwetende Joop die geen inhoudelijke discussie kan of wil voeren. Misschien is het Tina-forum meer iets voor je?
SportLeicht
... Ik ben ook niet in de markt voor een nieuwe S-Klasse of 7-Serie (vanwege veel teveel afschrijving), maar één van 2 of 3 jaar oud zou het zomaar kunnen ...

yup, same here, maar dat zeg ik al 5 jaar grinning smiley
Impressie van de S63e en/of S73e

Ik mis de fake taxi stickers.
Lexarno
Ik mis de fake taxi stickers.

Dat zal de geinteresseerden die hem komen huren voor een bruiloft mogelijk afschrikken.
SportLeicht
Impressie van de S63e en/of S73e

Belachelijk. Met zo'n wagen zou MB elk respect verliezen. Goed voor jonge Chinese miljardairs en enkele arabische prinsen met geld teveel.Voor de rest blijft elk zichzelf respecterend mens daar toch ver af!

Belachelijk. Met zo'n wagen zou MB elk respect verliezen. Goed voor mensen die weinig geld willen besteden aan een auto of geen smaak hebben. Voor de rest blijft elk zichzelf respecterend mens daar toch ver af!

grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2020 14:27 door Joop Passchier.
Spijker op de kop. Waarom zo'n ophef over photoshops van een amateur?
houd die troep lekker in de knutselhoek.
Basis

AMG Line

AMG Line + opties

Basis

AMG Line

AMG Line + opties

Basis

Basis + opties + andere configuratie

AMG Line + opties + andere configuratie

Basis

Basis + opties + andere configuratie

AMG Line + opties + andere configuratie

Zelf configureren kan op de Duitse MB site: [www.mercedes-benz.de]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2020 11:09 door MCDubbellU.
Phhh mooie velgen bij basis versie, interieur/dashboard blijft m.i. afknapper maar verder, met name exterieur, zeer geslaagd, chique verschijning.
Ik vind het interieur prachtig! Wat meer knopjes was fijn geweest, maar de vormgeving vind ik een verademing tov de voorganger. Vanbuiten vond ik die voorganger dan wel weer net wat mooier, maar Mercedes heeft toch weer goed afgewerkt wat mij betreft. Wel een beetje gek om de S-klasse AMG-line hierboven te zien op velgen die je ook onder meeste A-klasses aantreft.
DeeTwee
Ik vind het interieur prachtig! Wat meer knopjes was fijn geweest, maar de vormgeving vind ik een verademing tov de voorganger. Vanbuiten vond ik die voorganger dan wel weer net wat mooier, maar Mercedes heeft toch weer goed afgewerkt wat mij betreft. Wel een beetje gek om de S-klasse AMG-line hierboven te zien op velgen die je ook onder meeste A-klasses aantreft.

Toen de w126 werd geïntroduceerd indertijd vielen vele over de kunstofdelen op de carrosserie, zeer modern voor die tijd. Deze serie werd de meest succesvolle S klasse. Verder is de nieuwe uiteraard zeer fraaie wagen met ook mooi interieur hoor, kwestie van wennen uiteindelijk. De Japanners en Koreanen zullen dit voorbeeld tzt zeker volgen bij Lexus en Genesis etc.
AMG Line op zo'n auto zou verboden moeten worden. Een trol genaamd Joop, die ene met cijfertjes, zal mij nu wel verwijten dat Mercedes dat toch echt beter weet. Klopt, in dit geval. Helaas is er een grote markt voor dit soort uitvoeringen, speciaal gericht op nieuw geld-eikels.

Diezelfde Joop met cijfertjes
Zou een merk dat miljoenen auto's verkoopt geen onderzoek doen? Zouden de honderdduizenden medewerkers het minder goed weten dan Wouter82?

De geschiedenis bewijst dat zelfs de grootste merken met de meeste medewerkers er goed naast kunnen zitten. De tijd zal uitwijzen hoe Mercedes-Benz zich staande houdt.
Elco
De geschiedenis bewijst dat zelfs de grootste merken met de meeste medewerkers er goed naast kunnen zitten. De tijd zal uitwijzen hoe Mercedes-Benz zich staande houdt.
Mercedes hoeft helemaal niets fout gedaan te hebben, het probleem heet concurrentie. Maar met de S-klasse weet benz toch wel heel aardig te mikken over het algemeen.

En och, die "AMG-line", het enige waar je je mi druk over kunt maken is dat het uitvoeringsniveau toevallig zo genoemd is... Ik bedoel, ziet het ding er tov de normale uitvoering (om die "Basis" te noemen is eigenlijk ook een giller) zo ordinair uit? Denk je dat er nu ineens scheten uit de uitlaat komen? Dure/snelle Mercedessen trekken in mijn observatie wel specifiek volk aan, maar of zo'n AMG-Line daarin het verschil maakt...
Ach ja, waar is die heerlijk simpele tijd gebleven waarin je kon kiezen tussen een Elegance en een Avantgarde crying smilie
Ik wens de gelukkigen die deze auto kunnen betalen veel wijsheid toe bij het samenstellen. Het kan met dit ding écht alle kanten op, van Liberace tot Lubbers zullen we maar zeggen smiling smiley
Wouter82
Ach ja, waar is die heerlijk simpele tijd gebleven waarin je kon kiezen tussen een Elegance en een Avantgarde crying smilie

Tegenwoordig Exclusive, Avantgarde en AMG. Prima toch? Waar de term “Basis” vandaan komt weet ik niet, waarschijnlijk bedacht door MCW.
Hoe hij er in 'de basis' uitziet ja. Overigens lijkt het dat er geen echte benaming meer is voor het normale model. Je kan in de configurator alleen de AMG Line als extra toevoegen qua uitvoering. Verder werkt het gewoon met allerlei pakketten

Ik vind de AMG Lines vaak wel mooi omdat ze niet vreselijk schreeuwerig zijn maar o.a. door de sideskirts wel wat sportiever ogen. Ik vind alleen de 'basis' voorbumper van de nieuwe S-klasse echt niet mooi en de nieuwe AMG Line heeft mij teveel chroom én dat zwart gespoten stukje maakt het al snel ordinair.

Daarnaast vind ik dat stuur echt te lelijk maar vind ik de achterbumper wel mooier bij de AMG Line (rustiger zelfs) en meer keuze uit mooie wielen
Kleuren zijn helaas wat beperkt, de antraciet-blauw is mijn favoriet. Ik zou zelf twijfelen qua stoelkleur keuze. Licht leer is uiteraard snel 'camp', maar alles zwart maakt het wel heel donker. Helaas geen donkerbruin leer beschikbaar. Dat zou mijn keuze zijn.

@Elco: Bedankt voor het op de man spelen. Je hebt er in ieder geval weinig verstand van, zo blijkt. De W222 verkocht al meer dan de 'nieuwe' G11/G12 LCI. Die gaat een nieuwe S-klasse niet inhalen, hoe graag jij dat ook wilt.
DeeTwee
Mercedes hoeft helemaal niets fout gedaan te hebben, het probleem heet concurrentie. Maar met de S-klasse weet benz toch wel heel aardig te mikken over het algemeen.

En och, die "AMG-line", het enige waar je je mi druk over kunt maken is dat het uitvoeringsniveau toevallig zo genoemd is...

Onjuist anticiperen op de marktvraag, waardoor je de concurrentie kansen biedt, dat noemen we fouten maken.

Wat de AMG line betreft heb je me aangezet tot nadenken. Hij ziet er, op de net iets te grote wielen na, niet ordinair(der) uit. Probleem: met AMG heeft het niets van doen. Zoals hierboven opgemerkt zou deze trim eigenlijk Avantgarde moeten heten. Sowieso zijn 'lines' op topmodellen not done, ze geven namelijk aan dat het 'alsof' is terwijl er niets te compenseren valt. De naam Basis slaat eveneens nergens op.

Joop met cijfers
@Elco: Bedankt voor het op de man spelen. Je hebt er in ieder geval weinig verstand van, zo blijkt. De W222 verkocht al meer dan de 'nieuwe' G11/G12 LCI. Die gaat een nieuwe S-klasse niet inhalen, hoe graag jij dat ook wilt.

Dank, je hebt het verdiend. Overigens mag ik er geen verstand van hebben, begrijpend lezen is niet jóuw sterkste punt. Ik zeg namelijk nergens dat de vorige S-Klasse geen succes was. Niet absoluut, niet relatief. Het is en was een topauto, zoals de meeste S-Klasses. Of de nieuwe S die positie vasthoudt zal de tijd moeten uitwijzen.
Joop 5528328
Je hebt er in ieder geval weinig verstand van, zo blijkt.

Ben jij het, Roder?
Wouter82
Joop 5528328
Amuserend dat sommigen hierboven beter denken te weten waar S-Klasse rijders op zitten te wachten dan Mercedes-Benz zelf. Waarom geven jullie dat niet 'even' door aan MB?

*Voelt zich enigszins aangesproken. Ik zal niet stellen dat ik het beter weet. Maar ik lees wel over andere (premium) merken die terugkomen op touch screen-only en je ziet het ook gebeuren bij verschillende andere merken. Je leest over doelgroepen van merken en je ziet mensen in bepaalde auto's rijden. Alles afwegende vind ik dat dan niet matchen met de keuzes die Mercedes heeft gemaakt met de nieuwe S voor zover je daar nu iets over kunt zeggen op basis van de foto's en eerste info.

Die andere merken hebben dan ook niet zo'n superieur MBUX systeem, waardoor je vrijwel niets meer via het touchscreen hoef te doen in een nieuwe MB.
Elco
Wat de AMG line betreft heb je me aangezet tot nadenken. Hij ziet er, op de net iets te grote wielen na, niet ordinair(der) uit. Probleem: met AMG heeft het niets van doen. Zoals hierboven opgemerkt zou deze trim eigenlijk Avantgarde moeten heten. Sowieso zijn 'lines' op topmodellen not done, ze geven namelijk aan dat het 'alsof' is terwijl er niets te compenseren valt.

Nou ja, wel dus. Een echte AMG zou een S-klasse met extra spierballen zijn en dat is deze "AMG line" blijkbaar niet. Vandaar dus "line". Ben met je eens dat Avantgarde veel beter op zijn plaats zou zijn, bij die benaming past de sfeer van het interieur veel beter.

Nu nog een "Line" met lekker dik velours, graag. Dat zit zoveel lekkerder dan leer.
Als je dat wenst, bestel je je S-klasse toch gewoon via het Designo programma? Heb je je al aangemeld?
Elco
begrijpend lezen is niet jóuw sterkste punt.

"De naam Basis slaat eveneens nergens op."

Gewoon lezen is ook niet jouw sterkste punt dus. Er is helemaal geen naam Basis. Sowieso is er niks mis met het woord basis, tenzij je dat koppelt aan karig maar dat zegt dan meer wat over jou. Ik heb hierboven al gezegd waarom ik voor 'basis' koos

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2020 03:37 door MCDubbellU.
D Elzinga
Joop 5528328
Je hebt er in ieder geval weinig verstand van, zo blijkt.

Ben jij het, Roder?
Of een andere die ooit verplicht op forumvakantie moest. Het is in ieder geval niet z'n eerste account, daarvoor is hem die kenmerkende AW-forum onhebbelijkheid te veel eigen.
Ik ben t niet in ieder geval grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2020 09:16 door Joop Passchier.
Joop 5528328 praat anders wel zoals jij. Snap niet waarom je meerdere accounts gebruikt
Laten we weer terugkeren naar de prachtige S, veel leuker om op te reageren.... .
MCDubbellU
Joop 5528328 praat anders wel zoals jij. Snap niet waarom je meerdere accounts gebruikt

Ik? Ik gebruik alleen nog dit account. De rest doet t allemaal niet meer om de één of andere reden grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2020 18:32 door Joop Passchier.

Misschien wat anoniemer (beetje oude Acura TL van achteren) maar vind dit eigenlijk wel mooi strak. Geïnspireerd op de W140: [www.motor1.com]
MCDubbellU

Misschien wat anoniemer (beetje oude Acura TL van achteren) maar vind dit eigenlijk wel mooi strak. Geïnspireerd op de W140: [www.motor1.com]

Oef.. als 'ie zo geleverd kon worden had ik toch erg veel moeite gehad m'n spaarrekening niet te plunderen yawning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.