Lynk & Co 06

Gepost door Rutger DC 
Lynk & Co 06
16-06-2020 20:12
Lynk & Co breidt zijn productgamma gestaag uit. Momenteel voert het merk de 01 (crossover) en hiervan afgeleide 05 (crossover coupé), de 02 en 03 zijn een crossover-achtige hatchback respectievelijk sedan. De naam 04 zal men overslaan in China, dus is het de beurt aan de 06. Logica zit er niet in de namen, die niets zeggen over de grootte van de modellen, maar chronologisch worden bepaald. De 06 is kleiner dan de 01: 4340 mm lang, 1820 mm breed en de wielbasis is 2540 mm. Formaat Peugeot 2008, VW T-Roc of Renault Captur dus. De auto krijgt een krachtige 1.5 turbo driecilinder benzinemotor met 129 kW/175 pk, een krachtigere plug-in hybride verschijnt eveneens. De 01 wordt de eerste auto van Lynk & Co in Europa en verschijnt in het tweede kwartaal van 2020. Deze 06 lijkt ook uiterst geschikt voor verkoop in Europa, al is het de optisch minst onderscheidende auto van het merk tot nu toe.

Bron: [news.bitauto.com]
Re: Lynk & Co 06
16-06-2020 20:33
Prima ontwerp wel, al blijk je dus niet veel te kunnen variëren met de op zich geslaagde huisstijl van Link & Ko. Overigens ben ik benieuwd of ze echt nog naar hier komen, dat zeggen ze al een paar jaar...
16-06-2020 21:26
Rutger DC
Deze 06 lijkt ook uiterst geschikt voor verkoop in Europa, al is het de optisch minst onderscheidende auto van het merk tot nu toe.
Je zegt het alsof het een nadeel is. Ik denk dat veel Europeanen dat andersom zullen ervaren (en die oranje randjes snel zullen verwijderen). winking smiley
16-06-2020 21:45
In 1996 was de auto uitontwikkeld, daarna kwamen er allerlei concessies voor de veiligheid En dan nu dit soort gedrochten. Ik ga weer mijn bed in.
16-06-2020 22:42
Veiligheid en bescherming van inzittenden, het is maar wat je een concessie noemt.

MWH
Je zegt het alsof het een nadeel is. Ik denk dat veel Europeanen dat andersom zullen ervaren (en die oranje randjes snel zullen verwijderen).

Eens. smiling smiley
Wouter82
Prima ontwerp wel, al blijk je dus niet veel te kunnen variëren met de op zich geslaagde huisstijl van Link & Ko. Overigens ben ik benieuwd of ze echt nog naar hier komen, dat zeggen ze al een paar jaar...

jawel, ze gaan zelfs ingevoerd worden via de haven van Gent en de daar bestaande Volvo-infrastructuur thumbs up
Heb de planning van de Volvo-groep terzake zelf kunnen inkijken.
17-06-2020 09:30
British Racing Green
jawel, ze gaan zelfs ingevoerd worden via de haven van Gent en de daar bestaande Volvo-infrastructuur thumbs up

Ik ben benieuwd, want dat was drie jaar geleden ook het plan.
Wouter82
British Racing Green

Ik ben benieuwd, want dat was drie jaar geleden ook het plan.
Intussen werd begin dit jaar een hele spoorterminal op de bedrijfsterreinen gecreëerd omdat de Chinese wagens meer en meer per trein ipv per boot naar Europa komen.
Met de havenvakbonden werd afgesproken dat wagens van dezelfde groep (Volvo, Geely, Lynk&Co) door Volvo-personeel mogen verplaatst worden.
Dus wordt echt wel tastbaar intussen.
17-06-2020 15:23
Wanneer komt die nu eindelijk beschikbaar, daar zijn ze nu al jaren over bezig.

OT: aan de structuur is duidelijk te zien dat het een verbouwde XC40 is. Ik vraag me af of er nog plaats is in het overbevolkte segment van midsize SUV's, veel zal van de prijs afhangen.
18-06-2020 16:14
Rutger DC
(...) Logica zit er niet in de namen, die niets zeggen over de grootte van de modellen, maar chronologisch worden bepaald.

Dat lijkt me dan toch wél een bepaalde logica. winking smiley
18-06-2020 22:18
Yellow Cab
Dat lijkt me dan toch wél een bepaalde logica. winking smiley

Welkom terug! thumbs up Je laatste reactie was alweer ruim twee jaar geleden. En ja, ook jou moet ik gelijk geven. smiling smiley

Mijn tekstjes worden kritisch gelezen in ieder geval. big smile smiley
20-06-2020 18:07
Reyner
aan de structuur is duidelijk te zien dat het een verbouwde XC40 is.
De Lynk&Co 06 is lichtjes verwant aan de Geely Icon en beiden staan op het Geely-Volvo BMA platform. Dat is een slagje kleiner dan het CMA-platform van de XC40.
26-06-2020 10:05

Alle foto's en info: [www.carscoops.com]

Leuke auto! thumbs up
26-06-2020 19:07
Ja idd ziet er erg goed uit, mooi interieur ook, ben benieuwd wat dit gaat kosten, ziet er veel leuker uit dan de xc40 m.i.
24-07-2020 11:18
Live @ Chengdu Motor Show:

Bron: [info.xcar.com.cn]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.