Nissan X-Trail/Rogue

Gepost door Rutger DC 
Nissan heeft de nieuwe Rogue voor Noord-Amerika gepresenteerd. Sinds de huidige generatie zijn de Rogue en X-Trail samengesmolten tot een model: de naam Rogue wordt gekozen in Noord-Amerika en X-Trail elders, dus met name China, de thuismarkt, Europa en Oceanië. De nieuwe Rogue/X-Trail is een beetje gekrompen: 4,3 cm kleiner en 1 cm lager; de wielbasis bedraagt 2,70 meter. De Amerikanen krijgen een atmosferische 2,5-liter benzinemotor met ongeveer 184 pk (181 Amerikaanse paardenkrachten) en dat is een motor die we hier ongetwijfeld niet gaan terugzien. Wel zal de nog verse 1.3 Turbo benzinemotor (Renault-Nissan-Mercedes-Benz ontwikkeling) terugkeren met minimaal 160 pk. De 1.7 dCi-dieselmotor verdwijnt echter waarschijnlijk van het toneel, omdat Nissan helemaal wil stoppen met het aanbieden van diesels. In plaats daarvan profiteert Nissan van de aandrijflijn van de Mitsubishi Outlander PHEV (2.4 met elektromotor en 13,8 kWh accupakket in de bodem). Binnenkort zal Mitsubishi de nieuwe Outlander presenteren: die profiteert op zijn beurt van het nieuwe door Renault-Nissan ontwikkelde CMF-platform dat ook dienstdoet onder deze nieuwe X-Trail.
























1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2020 17:10 door Rutger DC.












Bron: [car.watch.impress.co.jp]

Vond de huidige al mooi en de nieuwe ziet er wederom goed uit. De achterkant is een beetje saai, maar verder vind ik 'm beter gelukt dan de Toyota RAV4 en Honda CR-V. De nieuwe Mitsubishi Outlander lijkt markanter, maar beslist niet fraaier te worden. Het dashboard ziet er ook prima uit, al lijken de materialen/knoppen op de middenconsole niet al te zorgvuldig gekozen. Denk dat Nissan ondanks teruggeschroefde investeringen in Europa het weleens beter kan gaan doen in Nederland door een focus op hybride, plug-in hybride en elektrische crossovers.
Keurig model. Niet heel spannend, maar wel weer fris. De achterkant doet me wel wat aan de Toyota-achterzijdes denken.

Dat hybride-systeem, dat is wel van de nieuwe Outlander, hoop ik? Ondanks vernieuwd is het huidige PHEV-platform niet helemaal meer up-to-date.
Quote
der Magistrat
Dat hybride-systeem, dat is wel van de nieuwe Outlander, hoop ik? Ondanks vernieuwd is het huidige PHEV-platform niet helemaal meer up-to-date.

Uiteraard, maar met het hybridesysteem is toch niets mis? Met dank aan de 2,4-liter benzinemotor (Atkinson-cyclus motor) schijnt de huidige PHEV een stuk zuiniger te zijn dan de oude versies als het accupakket leeg is. Heb ook iets meer vertrouwen in dit systeem dan aan de diverse driecilinder turbo PHEV-aandrijflijnen die nu verschijnen, eigenlijk (BMW/Mini, Land Rover, Volvo).
Re: Nissan X-Trail/Rogue
15-01-2021 13:52




9/10: "Although it didn’t provoke lots of emotion, the 2021 Nissan Rogue earned huge amounts of respect from its driver and passengers, thanks to its roomy cabin, easy-to-use technology, and calm driving demeanor. Bundled with edgy, almost French styling, the new Rogue proves that in this case, vanilla doesn’t have to mean bland." [www.motor1.com]

Echt een mooie auto!
Erg fraaie SUV! Interieur is niet bijzonder of spannend maar wel mooi. Deze kan het als Kodiaq concurrent goed doen hier.

Hopelijk komt de nieuw QQ snel. Met een goede prijsstelling en uitstraling/looks van deze X-Trial/Roque kan Nissan daarmee weer scoren.
Re: Nissan X-Trail/Rogue
19-04-2021 07:28








Nissan stelt in China de volledig nieuwe X-Trail voor. De auto komt op termijn ook naar Europa. Wie AutoWeek op de voet volgt, weet dat de nieuwe X-Trail minder nieuw is dan je aanvankelijk wellicht zou denken.

De X-Trail die momenteel nog de Nederlandse showrooms van Nissan bevolkt, is in feite de vorige generatie van de SUV die in de Verenigde Staten 'Rogue' heet. Die Rogue werd medio 2020 aan een nieuwe generatie geholpen en vanaf dat moment was al duidelijk hoe de op termijn naar Europa te verschepen nieuwe X-Trail vormgegeven zou worden. In China beleeft de voor de Chinese markt bestemde X-Trail nu zijn publieksdebuut. Inderdaad, de nieuwe X-Trail is op een handjevol marktspecifieke details na identiek aan de Amerikaanse Rogue. In het interieur van de Chinese X-Trail zit wel een groter infotainmentscherm dan in z'n Amerikaanse equivalent.

De X-Trail is net als de Rogue zo'n 4,65 meter lang en dat maakt hem zo'n 20 tot 25 centimeter langer dan de nieuwe Qashqai. De wielbasis van de X-Trail bedraagt 2,71 meter. Hoewel de nieuwe Qashqai onder meer de aandacht trok met zijn innovatieve e-Power-aandrijflijn, lijkt de X-Trail die aandrijflijn niet te krijgen. Reken voor de Europese markt in ieder geval wel op mild-hybride benzinemotoren. In China komt de nieuwe X-Trail in ieder geval beschikbaar met een 204 pk sterke geblazen 1.5, maar of die machine ook in Europa beschikbaar komt, is nog maar de vraag.

De nieuwe Nissan X-Trail verwachten we later dit jaar op de Nederlandse markt. De voor de Europese markt bestemde versie laat waarschijnlijk niet lang meer op zich wachten. Bron: [www.autoweek.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.