Volkswagen Taigo/Nivus

Gepost door MCDubbellU 

Alle foto's en info: [www.netcarshow.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2021 10:00 door Ivanov.
Binnen het ridicule van coupé-SUV's is dit een best aardige uitwerking.

Maar, 200 TSI? Gaat Volkswagen nu ook interessant doen met vermogensaanduidingen?
De Volkswagen CrossPoloLiftback. Niet slecht, maar volkomen overbodig wat mij betreft tussen de T-Cross en T-Roc. Het lijkt me dat dit model hooguit een kannibaliserende afzet op die twee heeft, maar goed, VW zal dat vast anders zien. De T-Roc is toch het leukste, meest evenwichtige model van de drie wat mij betreft en voor wie een praktische crossover wil kan met de T-Cross uit de voeten.

@ Wouter82: In veel landen gebruikt VW volgens mij dergelijke aanduidingen, die verwijzen naar het aantal Newtonmeters.
Die Coupe-SUV's zijn bijna allemaal lelijk, maar VAG weet ze imo toch altijd wel aardig tot fraai te ontwerpen. Deze doet me niks maar vind hem zeker niet lelijk
Rutger DC
@ Wouter82: In veel landen gebruikt VW volgens mij dergelijke aanduidingen, die verwijzen naar het aantal Newtonmeters.

Ah, had ik gemist.
Wouter82
Rutger DC

Ah, had ik gemist.

Doet Audi dit ook niet?

Ik durf het niet heel hard te zeggen, maar ik vind het wel een okay auto. Ik vind deze design-lijn wel mooi, uiteraard zijn er mooiere auto's. Maar ach het is allemaal kloppend en geen rare lijnen of dingen. Ik snap wel dat mensen dit kopen.
Nou ben ik iets bevooroordeeld omdat ik z’n grote broer voor de deur heb staan, maar deze is best aardig gelukt.

Al is dit natuurlijk de topversie. Als Comfortline (of hoe dat nu ook heet) met 15” velgjes ziet het er vast een stuk minder spannend uit. Maar dat is ook VAG. Je moet ze wel een beetje aankleden.

Bron: [www.car.blog.br]

De proporties hebben iets jaren negentig-achtigs. Beetje Skoda Scala-achtig ook. Denk niet dat dit een succes wordt, maar er zal wel redelijk wat marge op zitten. Het is immers gewoon een Polo Liftback met wat plastic rondom, waar ongetwijfeld duizenden euro's meer voor gevraagd gaat worden. Concurrenten? Wellicht de aankomende crossover-stationcar op basis van de Hyundai i20 (krijgt ook een eigen naam), de nieuwe Skoda Fabia Combi (2021), de Scala/Kamiq, aankomende Fiat Tipo (City) Cross en Ford Focus Active.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2020 13:51 door Rutger DC.
Niet lelijk maar ook niet mooi

Ik dacht laatste eens een overzichttopic te maken met álle SUV's/Crossovers van VAG van over de hele wereld en met welk ander VAG model ze techniek delen enz. Maar alleen al bij de T-Cross had je al verschillende uitvoeringen in andere streken. Werd me toch een beetje te gel
In het tweede halfjaar van 2021 zal de Nivus in Europa leverbaar worden. De productie vindt plaats in Spanje.

Bron: [www.autoexpress.co.uk]
Rutger DC
In het tweede halfjaar van 2021 zal de Nivus in Europa leverbaar worden.

Te gek.
Hier gaat de auto Taigo heten.

Bron: [www.autoweek.nl]
Re: Volkswagen Nivus (BR)
19-05-2021 20:01
Tja beetje kraak noch smaak. Oogt gewoon als een auto dat eigenlijk niet voor hier was bedoeld. Lijkt steeds meer alsof VW het budgetmerk moet worden en Skoda het oude VW.
Telkens wanneer je je afvraagt of het nog ongeïnspireerder kan, weet VW zichzelf te overtreffen. Ik zag op de frontpage iemand Lada noemen en dat vind ik zeker en profil best een treffende vergelijking.
30-07-2021 11:59
Ik vind het een leuk autootje.
Hoge instap en geen overbodige lijnen en designfrullen.
Wordt geheid een succes bij de gepensioneerden.
Apart dat deze naam er door is gekomen, en Toyota er geen punt van maakt.

Verder vrij saaie SUV-coupé. Is vast een markt voor, maar verder een vrij emotieloos ding.

Ach de Traigo kent toch bijna niemand

winking smiley
Moet dit ook al doorgaan voor een coupe? "Kom we zetten de achterruit wat schuiner dan bij al onze andere crossovers".

Suf ongeinspireerd ding.
MCW6

Ach de Traigo kent toch bijna niemand

winking smiley

Lada zou er eerder een punt van moeten maken. Zij hadden al de Niva en de Taiga.
De schetsen beloofden nog wat.....
Ik vind de neus trouwens best mooi. Gewoon mooi strak. Vanaf de C-stijl oogt het alleen wat 'budget'. Sowieso lijkt VW steeds meer een budgetmerk te worden ivm Skoda. Harde materialen, opgewarmde meuk uit Brazilië.. ooit zat VW tegen premium aan van alle normale merken. Nu ingehaald door bijna alle merken. Op zich niet erg want VOLKSwagen. Maar moet de prijzen er ook wel onder liggen.

En tja SUV-Coupe is natuurlijk dikke onzin. Dit is gewoon een hatchback. De laatste twee Focussen hadden ook een aflopende daklijn maar die noem je ook geen coupe. Een C-klasse station loopt ook sterk af naar achter. Is ook geen coupe.
MCW6
Ik vind de neus trouwens best mooi. Gewoon mooi strak. Vanaf de C-stijl oogt het alleen wat 'budget'. Sowieso lijkt VW steeds meer een budgetmerk te worden ivm Skoda. Harde materialen, opgewarmde meuk uit Brazilië.. ooit zat VW tegen premium aan van alle normale merken. Nu ingehaald door bijna alle merken. Op zich niet erg want VOLKSwagen. Maar moet de prijzen er ook wel onder liggen.
Elke cent moeten ze investeren in de elektrische auto's, dus het geld moet verdiend worden met dit soort massaproducten. Goedkoop te ontwikkelen en relatief duur te verkopen.

Verder vind ik het voor het soort auto heel niet verkeerd, en wellicht ook de meest geslaagde VW SUV-achtige.
Vind de T-Roc echt veel mooier. De Taigo is iets langer dan de T-Roc, maar 6 cm smaller. Dat verschil kun je straks op de weg goed zien, lijkt mij. De Taigo heeft een C-segment-formaat qua lengte, maar de breedte van de auto is B-segment.

Aangezien het op de homepage nauwelijks wordt opgemerkt, de Taigo is dus een Polo liftback met andere neus en plastic randjes rond de wielkasten; een recept dat redelijk vergelijkbaar is met de Hyundai Bayon (i20 met andere voor- en achterkant en plastic rondom) en Kia Stonic (op basis van Kia Rio, wel andere achterportieren).

31-07-2021 13:56
Scherp Rutger: de middensectie is gewoon identiek (het dashboard, dat had ik al gemerkt).
Dus je geeft een Polo een aflopende achterzijde, wat zwart plastic rondom en hocus pocus, er staat een ‘tijger’, een dynamische SUV coupé nut smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2021 18:57 door iDS.
iDS
Scherp Rutger: de middenschip is gewoon identiek (het dashboard, dat had ik al gemerkt).
Dus je geeft een Polo een aflopende achterzijde, wat zwart plastic rondom en Horus pocus, er staat een ‘tijger’, een dynamische SUV coupé nut smiley

*het

Niet zo gek dat een model meerdere carrosserievarianten heeft, is niks nieuws. Eerst een Polo Classic, Variant, en een Golf had/heb je ook als Jetta of Bora etc. Nu dit. No big dealwinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2021 14:03 door J00P 5528328.
Ze maken er ook geen big deal van. Ze benoemen alleen wat.

En idd scherp gezien, Rutger, ik had het niet eens door. Ik zou eerder voor de Nivus gaan dan de Polo (saai) of T-Cross (oubollig)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.