BYD Song Plus

Gepost door Rutger DC 
BYD Song Plus
14-05-2020 16:49
BYD komt met een nieuwe SUV die tussen de Song Pro en Tang gepositioneerd zal worden. De crossover is 4705 mm lang, 1890 mm breed en 1680 mm hoog; de wielbasis bedraagt 2765 mm. De auto deelt de ontwerptaal met de recent geïntroduceerde Han, die net als de Tang ook in Europa op de markt komt. Een Europese introductie van de Song Plus lijkt me mogelijk. De Song Plus met verbrandingsmotor heeft een 118 kW/160 pk sterke 1.5T benzinemotor met een maximum koppel van 245 Nm. De versie die we in de gaten moeten houden is de elektrische variant met een 120 kW/163 pk sterke elektromotor.

Song Plus benzine

Song Plus EV

Bron: [news.bitauto.com]

Oogt nogal onbeholpen wat mij betreft, die achterkant. De oude designtaal, met modellen als de Qin Pro, Song Max, Song Pro en Tang vind ik veel geslaagder. Afgezien van het uiterlijk lijkt BYD een van de meest kansrijke Chinese automerken om in Europa te slagen, daar heb ik net als in bijvoorbeeld SAIC (MG-Maxus) meer vertrouwen in dan Aiways of Byton.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2020 00:40 door Rutger DC.
Re: BYD Song Plus
16-06-2020 11:54

Het rijbereik van de Song Plus zal afhankelijk van uitvoering (accupakket) 400 of 500 km bedragen (NEDC).
Re: BYD Song Plus
07-07-2020 13:44

Het interieur is interessant en helemaal modern, maar dat exterieurdesign doet pijn aan mijn ogen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.