Toyota Harrier/Venza (JP/VS)

Gepost door Rutger DC 
Toyota heeft de nieuwe Harrier onthuld. Tot de vorige generatie was niet meer (maar ook niet minder) dan een Lexus RX met Toyota logo's voor de lokale markt, toen Lexus nog niet in Japan werd verkocht. Lexus is inmiddels al jaren actief op de lokale markt en de Harrier kreeg met ingang van de huidige generatie (2013) een eigen ontwerp. Vergeleken met de RAV4 waar de Harrier van is afgeleid, is de Harrier 155 mm langer (4740 mm), net zo breed (1840 mm) en net zo hoog (1660 mm). Ook de wielbasis van 2690 mm is identiek, voor het formaat auto aan de kleine kant, wat garant staat voor grote overhangen. De motoren zijn ook bekend van de RAV4, dus is er keuze uit een 2.0 benzinemotor met 126 kW/171 pk en 207 Nm koppel en een Hybrid, bestaande uit een 2.5 benzinemotor gekoppeld aan een 120 pk elektromotor, goed voor een systeemvermogen van 160 kW/218 pk (2WD) en 163 kW/222 pk (4WD). De Toyota Harrier wordt (helaas?) alleen met het stuur rechts gebouwd voor de lokale markt en markten zoals Singapore en Maleisië.

Eerdere generaties

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2020 22:57 door Rutger DC.
Aardig model, dat ook zeer geschikt zou kunnen zijn voor een Subaru-rebadging voor Europa.

Komt er trouwens ook een grijskentekenversie, dus voor de Handige Harrier? big smile smiley
Doet me weinig om eerlijk te zijn

Alle foto's en info: [www.motor1.com]

Volgt in de VS de Verza op en krijgt ook die naam:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2020 21:58 door MCDubbellU.
Re: Toyota Harrier (JP)
18-05-2020 22:24
Ik vind het geen onaardig model en het interieur en kleurstelling uit de OP vind ik erg fraai!
Harrier @ Bangkok Motor Show:

Bron: [www.wapcar.my]
Op Auto Guangzhou heeft Toyota de FAW Toyota Harrier en GAC Toyota Venza gepresenteerd. De Harrier ziet eruit zoals de Harrier en Venza elders, de Chinese Venza heeft een iets afwijkend uiterlijk:

Meer foto's: [db.auto.sina.com.cn]

Enige overeenkomst met de Xpeng is de dichte neus en dat is het enige dat afwijkt van de Harrier met grille.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2021 10:18 door Rutger DC.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.