Genesis G80

Gepost door MCDubbleU 
Genesis G80
05-03-2020 08:54

We know that the G80 shares a platform with the GV80 as well, and although Genesis hasn’t confirmed any powertrain information to us yet, it’s probably safe to assume that the G80 will get either the 2.5-liter four-cylinder or 3.5-liter V6 found in the SUV.
Re: Genesis G80
05-03-2020 09:16
Prachtige auto, ingetogen en stijlvol.
Waar de Duitse grootheden het op dat vlak nu een beetje laten liggen, lijken de Koreanen dat heel goed op te pakken.
05-03-2020 09:44
Gullideckel
Waar de Duitse grootheden het op dat vlak nu een beetje laten liggen, lijken de Koreanen dat heel goed op te pakken.

Nou nou, ingetogen? Chromen velgen, bakenlichten rondom en een grille van 4m2.....
05-03-2020 10:04
De chromen wielen daargelaten, maar verder vind ik het een mooie strakke auto zonder teveel aan lijnen, hollingen en bollingen. Wel met enkele markante elementen, maar mag dat ook? Anders was het een saaie verschijning geweest.
05-03-2020 10:36
Het is een soort Audi A7. Alleen heeft die een kleinere grille, geen chromen velgen en geen lichtkranten aan de buitenzijde. In dat licht bezien kan ik de A7 een stuk meer ingetogen vinden.
05-03-2020 10:47
Daarover verschillen wij dan van mening. De A7 heeft een minstens zo grote grill (met op zwaailampen lijkende sensoren), lelijke achterverlichting en een lelijk dashboard met een teveel aan touchscreens.
Mijn mening.
05-03-2020 10:51
Dat is prima uiteraard, ieder zijn mening! thumbs up
05-03-2020 10:53
Gullideckel
De chromen wielen daargelaten, maar verder vind ik het een mooie strakke auto zonder teveel aan lijnen, hollingen en bollingen. Wel met enkele markante elementen, maar mag dat ook? Anders was het een saaie verschijning geweest.

Precies dat. Een ingetogen chique auto die qua ontwerp ook best een Lancia had kunnen zijn als dat merk niet zo was verkwanseld.
05-03-2020 10:55

Eens. Fraaie wagen! thumbs up

Waar de Duitse grootheden het op dat vlak nu een beetje laten liggen

Ook dat ben ik helaas met je eens.
05-03-2020 11:08
Prachtig, met gemak de mooiste in z'n klassethumbs up
05-03-2020 12:08
D Elzinga
Prachtig, met gemak de mooiste in z'n klassethumbs up
Inderdaad en bij Lexus moeten ze toch wel flink aan de bak met zo'n sterke concurrent en inmiddels zo'n goede kwaliteit. Dit is wel een heel fraaie wagen den de SUV ook al zo'n prachtwagen.
05-03-2020 15:55
Schitterende auto zeg. Heerlijk clean en prachtig interieur (zelfs een beetje Mazda-achtig). Die platte, 'hoekige' lampen van Genesis ben ik geen fan van maar wel herkenbaar. Voor storen ze mij niet, achter vind ik ze te 'hoekig' voor de rest van het interieur
11-03-2020 23:42
Voorspelbaar na de Genesis GV80, maar dat vond ik al een erg fraaie auto. Genesis is er eindelijk in geslaagd een eigen zicht te creëren, wat met de oude generatie modellen - hoewel fraai - niet helemaal lukte.
14-03-2020 21:24
Dat doen ze best goed daar in Zuid Korea. Mooie wagen wel
15-03-2020 08:03
Ben benieuwd hoe Genesis zoch gaat ontwikkelen ten opzichte van Lexus. Verwacht dat Lexus het moeilijk gaat krijgen met dit merk. Aansprekende modellen en eveneens zeer hoge bouwkwaliteit ook inmiddels.

De dubbele strepen had voor mij niet gehoeven, geeft me een beetje het gevoel of je van die zwarte strepen onder je ogen hebt, zoals football spelers ze ook wel hebben.
Verder en profil wel heel erg Audi A7 1e gen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2020 13:12 door Joop Passchier.
16-03-2020 10:46
Gullideckel

Sluit ik me volledig bij aan. Die sidemarkers zijn er lichtjes over maar verhogen wel sterk de herkenbaarheid.
Van dit dashboard kunnen de Duitse concurrenten trouwens ook wel wat leren: strak, stijlvol en ergonomisch ook OK op het eerste gezicht. Niet de chromen overdaad van de recente Mercedessen bv.
16-03-2020 10:54

Die sidemarkers zijn er lichtjes over maar verhogen wel sterk de herkenbaarheid.

Het zal op straat ook wel wat minder nadrukkelijk opvallen dan in zo'n donkere studio.
16-03-2020 11:26
929V6

Die sidemarkers zijn er lichtjes over maar verhogen wel sterk de herkenbaarheid.

Het zal op straat ook wel wat minder nadrukkelijk opvallen dan in zo'n donkere studio.
Ik bedoel niet de zichtbaarheid maar de herkenbaarheid van het model.
Ook al is de foto misschien bewerkt om die dingen er te laten uitspringen, in een donkere straat zal het effect niet erg anders zijn.
16-03-2020 11:53
Ik doelde op het "erover zijn". In een donkere straat brandt de hoofdverlichting normaal gesproken ook als die sidemarkers branden, dat leidt de aandacht ervan af.
30-03-2020 10:20
Wat een schitterende wagen zeg, top!
30-03-2020 10:33
Prachtig! Had ook zomaar voor de nieuwe Jag XJ kunnen doorgaan.
01-04-2020 21:12

Veel meer foto's: [www.carscoops.com]

Qua interieurontwerp heeft het wel iets weg van de nieuwste Mazda's en dat is geen straf. Ook dat blauw/bruin (ala CX-30) interieur staat mooi

02-04-2020 22:31
Ik ben er weg van. Het interieur is ook al prachtig ontworpen. En dan ook nog leverbaar in zoveel niet-grijstinten.thumbs up
23-05-2020 16:33
Wat een mooie wagen, plaatje, jmmr dat deze wagens niet geleverd worden in Europa, zouden niet verkocht worden. Maar Genesis is zeker vergelijkbaar met de Duitsedrie, en denk ik al ver voorbij kwalitatief. Ook Lexus moet aan de bak want Genesis hijgt in de nek en ziet er zeker zo goed uit. Lexus erkend dit overigens ook dat ze te traag reageren op ontwikkelingen bij de concurrentie en markten en daardoor klanten hebben verloren. Vlgd jaar komt de Lexus LQ als concurrent voor de Range Rover, maar ook in dat segment is Genesis reeds vertegenwoordigd.
Sjees zeg, de designers hiervan hebben wel heel sterk naar de A7 (C7) gekeken zeg!
23-05-2020 20:51
Joop Passchier
Sjees zeg, de designers hiervan hebben wel heel sterk naar de A7 (C7) gekeken zeg!
Daar lijkt hij zeker niet op.
Erg mooie wagen en zou hier best wat kunnen worden mits ze hem ook met normale motoren aan bieden. De 2.5 4 cilinder zou nog kunnen maar een 3.5V6 ook de concurrentie verkoopt er daar niet heel veel van, een Hybride zou denk ik nog het meeste kans hebben.
24-05-2020 11:20
Joop Passchier

En er vervolgens niets mee gedaan.
24-05-2020 11:40
Als hier een Bentley badge op was geplakt had het wel verkocht in Europa, voor ton of 2..... .
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.