en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Re: Volkswagen ID.4 08-10-2020 13:25 |
Meeste merken hebben kunstleer volgens mij. Echt leder heb je toch alleen in Rollsen en Bentleys. |
Re: Volkswagen ID.4 08-10-2020 13:54 |
Kunstleder wordt weer meer en meer toegepast maar er wordt nog altijd veel echt leer gebruikt (en dan ook door andere merken als Rolls en Bentley). |
Re: Volkswagen ID.4 08-10-2020 13:57 |
Skoda Enyaq - leer Iets dat geen natuurlijke huid is, hoeft ook niet gelooid te worden. Dus echt leer ![]() |
Re: Volkswagen ID.4 08-10-2020 17:41 |
Of komt het van de sjoemelkoe? |
Re: Volkswagen ID.4 08-10-2020 17:47 |
Gezien de enorme vervuiling voor het milieu van leerlooierijen..... Dan maar nep. (Net als diverse panelen, dasboards etc (ook) van plastic zijn) |
Re: Volkswagen ID.4 08-10-2020 19:23 |
Het nepleer vam tegenwoordig is gelukkig een stuk beter dan het skai van vroeger. Wat heb je daar als klein jongetje toch vaak mijn benen op verbrand na een dag strand. Tegenwoordig voelt het steeds meer als echt leer. Zonder dat er dieren voor dood hoeven. |
Re: Volkswagen ID.4 08-10-2020 19:59 |
Die dieren gaan toch wel dood voor de biefstuk. Het is niet dat er een wei vw koeien staat speciaal voor stoelbekleding. |
Re: Volkswagen ID.4 09-10-2020 09:29 |
Als je bij een betaalbaar merk leren bekleding besteld is het in praktijk vaak een combinatie van echt leer en kustleer. Vaak zijn dan alleen rugleuning en zitvlak van echt leer. |
Re: Volkswagen ID.4 05-11-2020 16:42 |
ID.4 X voor China (van SAIC-Volkswagen joint-venture):![]() ![]() ![]() ![]() ID.4 Crozz voor China (FAW-Volkswagen JV): ![]() ![]() ![]() ![]() Bron: [paultan.org] |
Re: Volkswagen ID.4 12-11-2020 01:29 |
ID.4 nu te configureren en te bestellen: [configurator.volkswagen.nl] "In eerste instantie is de ID.4 er als complete 1ST-uitvoering en als nog luxere 1ST Max. Beiden hebben een 77 kWh accupakket, dat goed is voor een actieradius van 501 km*. De ID.4 1ST is te bestellen vanaf € 47.340." |
Re: Volkswagen ID.4 12-11-2020 08:39 |
Nu hopen dat veel mensen voor 'honey yellow' kiezen! |
Re: Volkswagen ID.4 12-11-2020 09:12 |
Dat zou leuk zijn. Maar dit is Nederland, dat wordt natuurlijk een stortvloed aan zwart en wit. |
Re: Volkswagen ID.4 20-11-2020 22:48 |
VW heeft de introductie van de ID.4 in de VS uitgesteld van december 2020 naar maart 2021. Naar verluidt doet het bedrijf dit omdat het de verkopen in Europa voorrang wil geven, zodat er minder boetes hoeven worden betaald wegens het niet behalen van CO2-reductiedoelen. |
Re: Volkswagen ID.4 24-11-2020 23:42 |
Live @ Auto Guangzhou: ID.4 Crozz (FAW-VW) Meer foto's: [db.auto.sina.com.cn] ID.4 X (SAIC-VW) Meer foto's: [db.auto.sina.com.cn] |
Re: Volkswagen ID.4 24-11-2020 23:46 |
Ik vind die neus van de X maar niX: [i.imgur.com] Vergelijking met een kikker mag ook trouwens 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2020 23:49 door MCDubbellU. |
Re: Volkswagen ID.4 25-11-2020 08:34 |
Is dat de fameuze hoogwaardige afwerkingskwaliteit van VW? Wat een hoop goedkoop plastic! En een ergonomie om van te huilen. |
Re: Volkswagen ID.4 25-11-2020 10:20 |
De achterkant is een drukke bedoeling, met zo'n 9 horizontale lijnen. Mede daarom onaantrekkelijk. Lichtpartij is wel fraai, hoewel niet zo fraai als die van bv een aantal Franse kwaliteitsproducten. |
Re: Volkswagen ID.4 25-11-2020 11:29 |
Het is idd een veel rustiger vormgegeven auto dan deze, met walnoten gevulde condoom. Gristus te paard, hoeveel lijnen, vouwen, materialen passen er op een cm2?:![]() |
Re: Volkswagen ID.4 25-11-2020 11:36 |
Wat bedoen je precies? |
Re: Volkswagen ID.4 25-11-2020 12:34 |
Ik bedoen dat een model dat zoveel 'breuklijnen' heeft onrustig oogt. Design technisch ook labbekakkerig, volgens de estheeten onder ons. Beste voobeeld is m.i. de BMW X6 ....als je er achter staat komt ie tot je schouder. Kijk je omlaag dan zie je om de 10cm een horizontale plooi. De kont die Bof plaatste is feitelijk ook een drukke bedoeling, maar gezien het feit dat het een Citroen betreft is het cult ![]() |
Re: Volkswagen ID.4 25-11-2020 12:38 |
De ID3 kont is qua design beter gelukt dan de ID4, vind ik. Uberhaupt is de ID3 een leuke, vriendelijke, aaibare Flinstones mobiel, lichtjaren verwijdert van het grimmige, dommige VW design v/h laatste decennium. |
Re: Volkswagen ID.4 25-11-2020 13:41 |
Ach gut, een bofkont complotdenkertje. Of is bofkont tegenwoordig een naam voor een type reageerder, a la "henk en ingrid" en in de VS Karen? Oftewel zo'n reageerder die iedere keer terugkeert met een nieuwe alias? In dat geval ben je zelf waarschijnlijk ook een "bofkont". Sterker, dan wordt dit forum voor 90% bevolkt door bofkonten. Edit: Maar het is dus een "drukke bedoening". 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2020 14:42 door DeeTwee. |
Re: Volkswagen ID.4 25-11-2020 14:50 |
Schreef ik bof? Bedoelde joris 12345678. Door kont te schrijven dacht ik waarschijnlijk aan Rutger DC's verwijzing naar ene Bof. Niet alleen de C4 is cult, ook die naam |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 14:07 |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 15:16 |
Beter wachten op de BZ serie van Toyota, vlgd jaar komt de EV van Toyota, formaat RAV4, volledig nieuw platform, ontwerpfase is inmiddels bevroren en fabriek Japan wordt ingericht, productie eind 2021. |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 15:26 |
Een auto waar niks over bekend is en daar moeten we dan een jaar op gaan wachten. ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-12-2020 15:41 door Carfanatic. |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 16:39 |
Een auto van dat formaat en prijs met harde kunststofpanelen op de achterportieren en beetje zacht voor. Bijzonder. Verder ziet het er allemaal een stuk minder playmobil uit dan in de ID.3. Maar ik vind het echt een zeer fraaie auto, een van de geslaagde crossovers in z'n segment.![]() ![]() |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 16:48 |
Ik moest lachen om je oorspronkelijke reactie, drie letters en een punt. ![]() |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 17:39 |
Op Autoweek idd geen enkele aandacht voor op Autoexpress inmiddels wel met veel info en artist impressies |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 17:50 |
May I join Team Ariya? De ID4 is niet onaantrekkelijk (idem de ID3) maar als plat geslagen Grandland (geen wonder dat VW die als mule gebruikte) vind de Opel lekker scherp, de ID4 was bollig. De onder- van de bolle achterkant is wel erg druk met horizontale lijnen. Korte levenscyclus zou zomaar kunnen. Ariya straalt meer tech en power uit, in mijn ogen |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 17:52 |
Het auwtookefuul filmpje bekijkend vraag ik me toch af of VW niet te weinig geïnvesteerd heeft in IT; Hardware uitstekend, infotainment ruk. Ik vraag me af of de traditionele Duitsche zucht naar traditie niet nog steeds de overhand heeft, ondanks dat elektrische auto's een heel andere tak van sport is dan ze gewend zijn, en softwarekant waarschijnlijk het allerbelangrijkst is. Cultuur is het lastigst te veranderen van alles denk ik. En ik vraag me (nog steeds) af waarom je deze ID4 zou verkiezen boven de Skoda Enyaq, afgezien van het gegeven dat die laatste nog niet beschikbaar is. |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 18:00 |
VW heeft meerdere investingen gedaan en gepland in toonaangevende SW toko's. Kiezen tussen Ariya en ID4: Ariya Kiezen tussen Ariya en Enyaq: lastig |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 18:06 |
Misschien die toko's dan nog eens heroverwegen want het is niet erg goed gelukt. Als je ziet wat er in het filmpje misgaat is het te makkelijk om het op kinderziekten oid af te schuiven, dat soort schermbediening is nu niet echt revolutionair immers... |
Re: Volkswagen ID.4 11-12-2020 22:38 |
Er staan in investeringen gepland in o.m. batterij technologie van NorthVolt, SVolt en nog een startup. Die laatste zou 4x sterkere accu's bouwen dat die van Telsa nu. De pers meldt VW EV investeringen van €35 mld, €50 md en €73 mld. Zal niet allemaal weggegooid geld zijn, maar de tijd zal het leren Overigens is de uitrol van de ID3 en ID4 vooral een zaak van kannibalisme. Meerdere VW modellen verkopen beduidend minder. deel door C-19 komt is niet te zeggen, maar in div. grote markten zoals DUI (-16%), China (-7%) en EU US (-13%) stijgen de concurrenten. VW niet. |
Re: Volkswagen ID.4 12-12-2020 07:56 |
Ik meen in een duits autotijdschrift gelezen te hebben dat de Passat en de Arteon in hun laatste levensfase zitten. |
Re: Volkswagen ID.4 12-12-2020 11:23 |
Nou, wat een geld. En dat allemaal om dat touch screen beter te laten werken? |
Re: Volkswagen ID.4 12-12-2020 11:38 |
Idd, las het ook. Neem aan dat dit voor Europa geldt, want elders in de wereld verkopen (VW) sedans goed. Edit: verscheen vandaag, Duitse verkoop in November. VW -18,3% maar de Passat +10%. Best veel, 6,700 st in een maand. Tiguan gaat de andere kant op: -40% Dus in de maanden dat de ID's beschikbaar zijn gekomen daalt VW hard. Wat hard stijgt zijn de aanbieders van laadpalen. Duitsland zit nu in de fase die Noorwegen in 2017 en Nederland in 2018 startte: goede laad infra Dus die IDS zullen vast op stoom komen als de range axiety verdwijnt. Op stoom in Duitsand is reeds wel de Zoe. Best verkochte EV, in Nov +1235,5% [bestsellingcarsblog.com] 3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-12-2020 12:11 door Daniel de Dion. |
Re: Volkswagen ID.4 12-12-2020 14:01 |
Daarvoor hoef je niet naar Duitse websites: [www.autoweek.nl] Ook de Noord-Amerikaanse Passat komt ten einde: [www.motortrend.com] Straks hebben we sowieso het productiemodel van de ID Space Vizzion: En wie weet komt de sedan of hatchback ook nog: [www.netcarshow.com] 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-12-2020 14:05 door MCW. |
Re: Volkswagen ID.4 12-12-2020 14:34 |
Nou, wat een geld. En dat allemaal om dat touch screen beter te laten werken?[/quote] Dat komt dan nog bovenop de leningen die ze al hebben uitstaan en dat schijnt niet mis te zijn. |
Re: Volkswagen ID.4 12-12-2020 20:00 |
Alsof Pininfaria of Van den Acker deze heeft getekend. Erg fraai |
Re: Volkswagen ID.4 17-12-2020 12:57 |
Goed dat die (fraaie) IDee's er zijn. Want wat in 5 jaar reeds $36 miljard kostte krijgt vandaag opnieuw een (kostbaar) staartje: [europe.autonews.com] |
Re: Volkswagen ID.4 17-12-2020 13:11 |
Inderdaad de eerste ID die er mooi uitziet (van VW, voor Citroën geldt dat al 60 jaar). Hopelijk geen Tupperware interieur maar is de afwerking wat op niveau. |
Re: Volkswagen ID.4 17-12-2020 13:33 |
Ah 3x dezelfde foto.. ![]() |
Re: Volkswagen ID.4 17-12-2020 13:48 |
Laat dat nu net niet storen. Fabeltastisch fraaie Italiaans/Franse koets heeft deze VW. |
Re: Volkswagen ID.4 17-12-2020 15:50 |
Goed geteld! Voor een keer dat VW eens iets laat zien dat het bekijken waard is, kan je het maar beter eens een keer in de verf zetten. |
Re: Volkswagen ID.4 17-12-2020 19:38 |
Ik herinner me de reclame van de VW Golf GTI.... met al die ping pong balletjes. Nu zie ik de Kia's en Renaults al lang zo'n achterkant hebben. Zijn de rollen omgedraaid? |
Re: Volkswagen ID.4 18-12-2020 12:03 |
Interessant artikel over VW / ID in WirtschaftsWoche (alleen leesbaar als je ad-blockers uitzet) "VW produceert 1% van de mondiale CO2 uitstoot" (436 miljoen ton per jaar) "VW ID's in Duitsland verkopen nog niet best door sceptische sales v/m" "Op de ID's wordt aanzienlijk minder verdiend (als er al wordt verdiend) dan op ICE's" "3000 van de geregistreede 7400 Duitse ID's staan op naam van VW" Neutrale en in de ID3 geinteresseerde kopers werden in 18 v/d 25 gevallen in een ICE gepraat: Auch wenn die Testpersonen den ID.3 schon explizit in Erwägung zogen und „zwischen dem Elektro ID.3 und einem herkömmlichen Golf“ schwankten, wurde der Stromer nur in 7 von 25 Fällen empfohlen. Meist rieten die Verkäufer sogar explizit nicht nur vom Kauf des ID.3 ab; sie äußerten „grundsätzliche Zweifel an der Elektromobilität“. [www.wiwo.de] |
Re: Volkswagen ID.4 28-12-2020 13:43 |
Info over augmented reality head-up display: [newmobility.global] |
Re: Volkswagen ID.4 28-12-2020 17:08 |
Zag vandaag een witte en een gele rijden. Toch wel een imposante bak en ziet er veel beter uit dan de ID3. |
Re: Volkswagen ID.4 07-01-2021 18:04 |
Zag er vandaag ook een - apart, fraai. Nog hogere verwachtimgen van de Enyaq In breder verband: VW steekt 10 tallen miljarden in haar EV project, zegt het. De beurs vindt het allemaal zo zo Hoe anders de totale MADNESS rond Tesla: Week geleden door de $700 miljard, vandaag $800 miljard beurswaarde. In een week zoveel als heel VW Group waard is. |