Volkswagen ID.4

Gepost door MCDubbleU 
Meeste merken hebben kunstleer volgens mij. Echt leder heb je toch alleen in Rollsen en Bentleys.
Joris 6091088
Meeste merken hebben kunstleer volgens mij. Echt leder heb je toch alleen in Rollsen en Bentleys.

Kunstleder wordt weer meer en meer toegepast maar er wordt nog altijd veel echt leer gebruikt (en dan ook door andere merken als Rolls en Bentley).
Paul Jonkers
Pim K
Ik vind ook het interieur van de Enyaq (zeker die met bruin leer) er een stuk hoogwaardiger uitzien.

Helemaal mee eens, al vraag ik mij af in hoeverre nog 'echt leer' in deze auto's zit verwerkt. De website van 'www.skoda.de' geeft hierover geen informatie, waarmee het vermoeden van 'kunstleer' wordt vergroot.

Skoda Enyaq - leer

Iets dat geen natuurlijke huid is, hoeft ook niet gelooid te worden. Dus echt leer spinning smiley sticking its tongue out
R J G Ruiters
Paul Jonkers
Pim K
Ik vind ook het interieur van de Enyaq (zeker die met bruin leer) er een stuk hoogwaardiger uitzien.

Helemaal mee eens, al vraag ik mij af in hoeverre nog 'echt leer' in deze auto's zit verwerkt. De website van 'www.skoda.de' geeft hierover geen informatie, waarmee het vermoeden van 'kunstleer' wordt vergroot.

Skoda Enyaq - leer

Iets dat geen natuurlijke huid is, hoeft ook niet gelooid te worden. Dus echt leer spinning smiley sticking its tongue out

Of komt het van de sjoemelkoe?
Gezien de enorme vervuiling voor het milieu van leerlooierijen..... Dan maar nep. (Net als diverse panelen, dasboards etc (ook) van plastic zijn)
Re: Volkswagen ID.4
08-10-2020 19:23
Het nepleer vam tegenwoordig is gelukkig een stuk beter dan het skai van vroeger. Wat heb je daar als klein jongetje toch vaak mijn benen op verbrand na een dag strand. Tegenwoordig voelt het steeds meer als echt leer. Zonder dat er dieren voor dood hoeven.
08-10-2020 19:59
Die dieren gaan toch wel dood voor de biefstuk. Het is niet dat er een wei vw koeien staat speciaal voor stoelbekleding.
09-10-2020 09:29
R J G Ruiters
Joris 6091088

Kunstleder wordt weer meer en meer toegepast maar er wordt nog altijd veel echt leer gebruikt (en dan ook door andere merken als Rolls en Bentley).
Als je bij een betaalbaar merk leren bekleding besteld is het in praktijk vaak een combinatie van echt leer en kustleer. Vaak zijn dan alleen rugleuning en zitvlak van echt leer.
05-11-2020 16:42
ID.4 X voor China (van SAIC-Volkswagen joint-venture):

ID.4 Crozz voor China (FAW-Volkswagen JV):

Bron: [paultan.org]
12-11-2020 01:29
ID.4 nu te configureren en te bestellen:
[configurator.volkswagen.nl]

"In eerste instantie is de ID.4 er als complete 1ST-uitvoering en als nog luxere 1ST Max. Beiden hebben een 77 kWh accupakket, dat goed is voor een actieradius van 501 km*. De ID.4 1ST is te bestellen vanaf € 47.340."
12-11-2020 08:39
Nu hopen dat veel mensen voor 'honey yellow' kiezen!
12-11-2020 09:12
Barri
Nu hopen dat veel mensen voor 'honey yellow' kiezen!
Dat zou leuk zijn. Maar dit is Nederland, dat wordt natuurlijk een stortvloed aan zwart en wit.
20-11-2020 22:48
VW heeft de introductie van de ID.4 in de VS uitgesteld van december 2020 naar maart 2021. Naar verluidt doet het bedrijf dit omdat het de verkopen in Europa voorrang wil geven, zodat er minder boetes hoeven worden betaald wegens het niet behalen van CO2-reductiedoelen.
24-11-2020 23:42
Live @ Auto Guangzhou:

ID.4 Crozz (FAW-VW)

Meer foto's: [db.auto.sina.com.cn]

ID.4 X (SAIC-VW)

Meer foto's: [db.auto.sina.com.cn]
Ik vind die neus van de X maar niX: [i.imgur.com]

Vergelijking met een kikker mag ook trouwens

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2020 23:49 door MCDubbellU.
25-11-2020 08:34

Is dat de fameuze hoogwaardige afwerkingskwaliteit van VW?
Wat een hoop goedkoop plastic! En een ergonomie om van te huilen.
De achterkant is een drukke bedoeling, met zo'n 9 horizontale lijnen. Mede daarom onaantrekkelijk.
Lichtpartij is wel fraai, hoewel niet zo fraai als die van bv een aantal Franse kwaliteitsproducten.
Het is idd een veel rustiger vormgegeven auto dan deze, met walnoten gevulde condoom. Gristus te paard, hoeveel lijnen, vouwen, materialen passen er op een cm2?:

25-11-2020 11:36
Daniel de Dion
De achterkant is een drukke bedoeling, met zo'n 9 horizontale lijnen.
Wat bedoen je precies?
DeeTwee
Daniel de Dion
De achterkant is een drukke bedoeling, met zo'n 9 horizontale lijnen.
Wat bedoen je precies?

Ik bedoen dat een model dat zoveel 'breuklijnen' heeft onrustig oogt.
Design technisch ook labbekakkerig, volgens de estheeten onder ons.

Beste voobeeld is m.i. de BMW X6 ....als je er achter staat komt ie tot je schouder.
Kijk je omlaag dan zie je om de 10cm een horizontale plooi.
De kont die Bof plaatste is feitelijk ook een drukke bedoeling, maar gezien het feit dat het een Citroen betreft is het cult winking smiley
De ID3 kont is qua design beter gelukt dan de ID4, vind ik.
Uberhaupt is de ID3 een leuke, vriendelijke, aaibare Flinstones mobiel, lichtjaren verwijdert van het grimmige, dommige VW design v/h laatste decennium.
25-11-2020 13:41
Daniel de Dion
De kont die Bof plaatste is feitelijk ook een drukke bedoeling, maar gezien het feit dat het een Citroen betreft is het cult winking smiley
Ach gut, een bofkont complotdenkertje. Of is bofkont tegenwoordig een naam voor een type reageerder, a la "henk en ingrid" en in de VS Karen? Oftewel zo'n reageerder die iedere keer terugkeert met een nieuwe alias? In dat geval ben je zelf waarschijnlijk ook een "bofkont". Sterker, dan wordt dit forum voor 90% bevolkt door bofkonten.

Edit: Maar het is dus een "drukke bedoening".

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2020 14:42 door DeeTwee.
DeeTwee
Daniel de Dion
Ach gut, een bofkont complotdenkertje. Of is bofkont tegenwoordig een naam voor een type reageerder, a la "henk en ingrid" en in de VS Karen? Oftewel zo'n reageerder die iedere keer terugkeert met een nieuwe alias? In dat geval ben je zelf waarschijnlijk ook een "bofkont". Sterker, dan wordt dit forum voor 90% bevolkt door bofkonten.

Edit: Maar het is dus een "drukke bedoening".

Schreef ik bof? Bedoelde joris 12345678.
Door kont te schrijven dacht ik waarschijnlijk aan Rutger DC's verwijzing naar ene Bof.
Niet alleen de C4 is cult, ook die naam
11-12-2020 15:16
Beter wachten op de BZ serie van Toyota, vlgd jaar komt de EV van Toyota, formaat RAV4, volledig nieuw platform, ontwerpfase is inmiddels bevroren en fabriek Japan wordt ingericht, productie eind 2021.
Cd6lop
Beter wachten op de BZ serie van Toyota, vlgd jaar komt de EV van Toyota, formaat RAV4, volledig nieuw platform, ontwerpfase is inmiddels bevroren en fabriek Japan wordt ingericht, productie eind 2021.

Een auto waar niks over bekend is en daar moeten we dan een jaar op gaan wachten. nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-12-2020 15:41 door Carfanatic.
11-12-2020 16:39
Een auto van dat formaat en prijs met harde kunststofpanelen op de achterportieren en beetje zacht voor. Bijzonder. Verder ziet het er allemaal een stuk minder playmobil uit dan in de ID.3. Maar ik vind het echt een zeer fraaie auto, een van de geslaagde crossovers in z'n segment.

thumbs up
11-12-2020 16:48
Carfanatic
Een auto waar niks over bekend is en daar moeten we dan een jaar op gaan wachten. nut smiley

Ik moest lachen om je oorspronkelijke reactie, drie letters en een punt. smiling bouncing smiley Ik heb niet het idee dat de Toyota-Subaru EV heel oogstrelend gaat worden en de specificaties van alle nieuwe en toekomstige modellen beginnen aardig op elkaar te lijken. Ik vind de ID.4 niet mooi (plastiekerig ogende wigwam), dus ik ben team Nissan Ariya.
11-12-2020 17:39
Carfanatic
Cd6lop

Op Autoweek idd geen enkele aandacht voor op Autoexpress inmiddels wel met veel info en artist impressies
Rutger DC
Carfanatic

Ik moest lachen om je oorspronkelijke reactie, drie letters en een punt. smiling bouncing smiley Ik heb niet het idee dat de Toyota-Subaru EV heel oogstrelend gaat worden en de specificaties van alle nieuwe en toekomstige modellen beginnen aardig op elkaar te lijken. Ik vind de ID.4 niet mooi (plastiekerig ogende wigwam), dus ik ben team Nissan Ariya.

May I join Team Ariya?
De ID4 is niet onaantrekkelijk (idem de ID3) maar als plat geslagen Grandland (geen wonder dat VW die als mule gebruikte) vind de Opel lekker scherp, de ID4 was bollig.
De onder- van de bolle achterkant is wel erg druk met horizontale lijnen. Korte levenscyclus zou zomaar kunnen.

Ariya straalt meer tech en power uit, in mijn ogen
11-12-2020 17:52
Het auwtookefuul filmpje bekijkend vraag ik me toch af of VW niet te weinig geïnvesteerd heeft in IT; Hardware uitstekend, infotainment ruk. Ik vraag me af of de traditionele Duitsche zucht naar traditie niet nog steeds de overhand heeft, ondanks dat elektrische auto's een heel andere tak van sport is dan ze gewend zijn, en softwarekant waarschijnlijk het allerbelangrijkst is. Cultuur is het lastigst te veranderen van alles denk ik.

En ik vraag me (nog steeds) af waarom je deze ID4 zou verkiezen boven de Skoda Enyaq, afgezien van het gegeven dat die laatste nog niet beschikbaar is.
DeeTwee

En ik vraag me (nog steeds) af waarom je deze ID4 zou verkiezen boven de Skoda Enyaq, afgezien van het gegeven dat die laatste nog niet beschikbaar is.

VW heeft meerdere investingen gedaan en gepland in toonaangevende SW toko's.

Kiezen tussen Ariya en ID4: Ariya
Kiezen tussen Ariya en Enyaq: lastig
11-12-2020 18:06
Daniel de Dion

Misschien die toko's dan nog eens heroverwegen want het is niet erg goed gelukt. Als je ziet wat er in het filmpje misgaat is het te makkelijk om het op kinderziekten oid af te schuiven, dat soort schermbediening is nu niet echt revolutionair immers...
DeeTwee
Daniel de Dion

Misschien die toko's dan nog eens heroverwegen want het is niet erg goed gelukt. Als je ziet wat er in het filmpje misgaat is het te makkelijk om het op kinderziekten oid af te schuiven, dat soort schermbediening is nu niet echt revolutionair immers...

Er staan in investeringen gepland in o.m. batterij technologie van NorthVolt, SVolt en nog een startup.
Die laatste zou 4x sterkere accu's bouwen dat die van Telsa nu.

De pers meldt VW EV investeringen van €35 mld, €50 md en €73 mld. Zal niet allemaal weggegooid geld zijn, maar de tijd zal het leren

Overigens is de uitrol van de ID3 en ID4 vooral een zaak van kannibalisme.
Meerdere VW modellen verkopen beduidend minder.
deel door C-19 komt is niet te zeggen, maar in div. grote markten zoals DUI (-16%), China (-7%) en EU US (-13%) stijgen de concurrenten. VW niet.
Daniel de Dion

Ik meen in een duits autotijdschrift gelezen te hebben dat de Passat en de Arteon in hun laatste levensfase zitten.
12-12-2020 11:23
Daniel de Dion
DeeTwee
Daniel de Dion

Er staan in investeringen gepland in o.m. batterij technologie van NorthVolt, SVolt en nog een startup.
Die laatste zou 4x sterkere accu's bouwen dat die van Telsa nu.

De pers meldt VW EV investeringen van €35 mld, €50 md en €73 mld. Zal niet allemaal weggegooid geld zijn, maar de tijd zal het leren

Nou, wat een geld. En dat allemaal om dat touch screen beter te laten werken?
speedtouch
Daniel de Dion

Ik meen in een duits autotijdschrift gelezen te hebben dat de Passat en de Arteon in hun laatste levensfase zitten.

Idd, las het ook. Neem aan dat dit voor Europa geldt, want elders in de wereld verkopen (VW) sedans goed.

Edit: verscheen vandaag, Duitse verkoop in November.
VW -18,3% maar de Passat +10%. Best veel, 6,700 st in een maand.
Tiguan gaat de andere kant op: -40%

Dus in de maanden dat de ID's beschikbaar zijn gekomen daalt VW hard.
Wat hard stijgt zijn de aanbieders van laadpalen.
Duitsland zit nu in de fase die Noorwegen in 2017 en Nederland in 2018 startte: goede laad infra
Dus die IDS zullen vast op stoom komen als de range axiety verdwijnt.
Op stoom in Duitsand is reeds wel de Zoe. Best verkochte EV, in Nov +1235,5%

[bestsellingcarsblog.com]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-12-2020 12:11 door Daniel de Dion.
12-12-2020 14:01
Daarvoor hoef je niet naar Duitse websites: [www.autoweek.nl] Ook de Noord-Amerikaanse Passat komt ten einde: [www.motortrend.com]

Straks hebben we sowieso het productiemodel van de ID Space Vizzion:

En wie weet komt de sedan of hatchback ook nog: [www.netcarshow.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-12-2020 14:05 door MCW.
DeeTwee

Nou, wat een geld. En dat allemaal om dat touch screen beter te laten werken?[/quote]

Dat komt dan nog bovenop de leningen die ze al hebben uitstaan en dat schijnt niet mis te zijn.
MCW
Daarvoor hoef je niet naar Duitse websites: [www.autoweek.nl] Ook de Noord-Amerikaanse Passat komt ten einde: [www.motortrend.com]

Alsof Pininfaria of Van den Acker deze heeft getekend. Erg fraai
Goed dat die (fraaie) IDee's er zijn.
Want wat in 5 jaar reeds $36 miljard kostte krijgt vandaag opnieuw een (kostbaar) staartje:
[europe.autonews.com]
17-12-2020 13:11
Daniel de Dion
MCW

Alsof Pininfaria of Van den Acker deze heeft getekend. Erg fraai
Inderdaad de eerste ID die er mooi uitziet (van VW, voor Citroën geldt dat al 60 jaar). Hopelijk geen Tupperware interieur maar is de afwerking wat op niveau.
17-12-2020 13:33
Ah 3x dezelfde foto.. nut smiley
MCW

Laat dat nu net niet storen.
Fabeltastisch fraaie Italiaans/Franse koets heeft deze VW.
17-12-2020 15:50
MCW

Goed geteld!
Voor een keer dat VW eens iets laat zien dat het bekijken waard is, kan je het maar beter eens een keer in de verf zetten.
Ik herinner me de reclame van de VW Golf GTI.... met al die ping pong balletjes. Nu zie ik de Kia's en Renaults al lang zo'n achterkant hebben. Zijn de rollen omgedraaid?
Interessant artikel over VW / ID in WirtschaftsWoche (alleen leesbaar als je ad-blockers uitzet)

"VW produceert 1% van de mondiale CO2 uitstoot" (436 miljoen ton per jaar)
"VW ID's in Duitsland verkopen nog niet best door sceptische sales v/m"
"Op de ID's wordt aanzienlijk minder verdiend (als er al wordt verdiend) dan op ICE's"
"3000 van de geregistreede 7400 Duitse ID's staan op naam van VW"

Neutrale en in de ID3 geinteresseerde kopers werden in 18 v/d 25 gevallen in een ICE gepraat:

Auch wenn die Testpersonen den ID.3 schon explizit in Erwägung zogen und „zwischen dem Elektro ID.3 und einem herkömmlichen Golf“ schwankten, wurde der Stromer nur in 7 von 25 Fällen empfohlen. Meist rieten die Verkäufer sogar explizit nicht nur vom Kauf des ID.3 ab; sie äußerten „grundsätzliche Zweifel an der Elektromobilität“.

[www.wiwo.de]
28-12-2020 13:43
Info over augmented reality head-up display:
[newmobility.global]
28-12-2020 17:08
Zag vandaag een witte en een gele rijden. Toch wel een imposante bak en ziet er veel beter uit dan de ID3.
Lexarno
Zag vandaag een witte en een gele rijden. Toch wel een imposante bak en ziet er veel beter uit dan de ID3.

Zag er vandaag ook een - apart, fraai.
Nog hogere verwachtimgen van de Enyaq

In breder verband: VW steekt 10 tallen miljarden in haar EV project, zegt het.
De beurs vindt het allemaal zo zo

Hoe anders de totale MADNESS rond Tesla:
Week geleden door de $700 miljard, vandaag $800 miljard beurswaarde.

In een week zoveel als heel VW Group waard is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.