Nieuwe Nissan Juke

Gepost door jan 2775164 
Goedemiddag , ik had gelezen dat er een nieuwe Juke was tot mijn ontzetting een driecilinder 117 pk , of juist niet?
Of is dat gevoel overdreven?

Verders vind ik hem super mooi , ja of je vind hem lelijk of mooi maar ja het is niet anders.
Graag jullie mening is zo,n driecilinder wel sterk genoeg voor zo,n auto van ca 1100 kg?
Frankrijk de bergen in of zo noem maar wat , graag jullie mening?

Groet,
Jan ( nu rijdend in een Kia Soul ook lelijk of mooi ha ha big smile smiley.
Re: Nieuwe Nissan Juke
28-02-2020 13:11
Ja hoor zo'n 3 cilinder is sterk genoeg, nee het wordt geen race auto. Mijn ouders hebben een QQ van 2015 met een 1.2 wel een 4 cilinder maar ook met 115pk en die is daarin al sterk genoeg dus 117pk in een lichtere Juke moet genoeg zijn.
Tja, het is niet de 'oude' die er met 190 of zelfs 218 pk was. Maar ga er vanuit dat het gewoon 'voldoende' is, en heus niet behelpen.
28-02-2020 16:19
Het is voldoende en zeker voor normaal gebruik. De borige had nog een turboloze 1.6 in het begin.
Maar 190 of 218pk was ook een uitzondering. Wil je het zeker weten, maak een proefrit.
Nog 1 vraag is het een motor van Renault??
Omdat zij toch binding hebben met Renault namelijk.
Motor ligt ook in de nieuwe Captur en volgens mij ook in de Dacia Duster. Of het nu een motor is van Renault, Nissan of Dacia. Ze zitten behoren allen tot dezelfde alliantie.
Niet bang zijn voor een 1.0 driecilinder. Ook je eigen merk stopt een motor van deze inhoud en aantal cilinders in de Rio, Ceed en Stonic met 100 of 120 pk. Je komt er prima mee vooruit.
Qua betrouwbaarheid zou het niet mijn keuze zijn. Dan toch liever een Honda of Mazda om maar wat te noemen in dit segment als we verder gaan over deze (nieuwe?) autokeuze.
28-02-2020 20:41
Jan 7171015
Qua betrouwbaarheid zou het niet mijn keuze zijn. Dan toch liever een Honda of Mazda om maar wat te noemen in dit segment als we verder gaan over deze (nieuwe?) autokeuze.
Kan je dit ook onderbouwen, Renault ma askt tegenwoordig hele betrouwbare auto's. De auto's doen weinig onder voor japanners.
Dat is dus ook wat bij mee speelt ; Japanse (Koreaanse) motor betrouwbaarder als Franse confused smiley
Epica
Jan 7171015
Kan je dit ook onderbouwen, Renault ma askt tegenwoordig hele betrouwbare auto's. De auto's doen weinig onder voor japanners.

Dan heb ik het vooral over totale levensduur van de motor ivt. de kleinere downsize blokjes. Dit hoor je 'Joep' van klokje rond ook regelmatig zeggen. Dat lijkt mij als zijnde automonteur wel een betrouwbaar aanknopingspunt.
Als je 50.000 per jaar rijdt en de auto 10 jaar wil gebruiken komen andere keuzes om de hoek kijken. Dan neem je een diesel.
Stel dat je 15 tot 20.000 km per jaar rijdt zou ik geen enkele bedenking hebben bij een 1.0 3 cilinder turbo.
En met een jaar of vijf, zes wil je misschien weer heel wat anders als de benzineauto's vervangen (al dan niet financieel gedwongen) worden door een electrische.
Hier een plaatje dat goed aangeeft dat een kleine SUV gewoon een opgehoogde hatchback is.
Ziet er m.i. beter uit dan de gewone versie. Heb je ook geen grote wielen nodig.
Wel een setje verlagingsveren nodig natuurlijk (4-5 cm lager).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2020 09:14 door straatos.
Niets mis mee toch!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.