DS 9

Gepost door iDS 
Re: DS 9
17-05-2021 23:19
Kan iemand mij even helpen aan een betrouwbare bron, en nu even niet Marco Gorter, die stelt dat die DS Active Scan Suspension inderdaad niet werkt in het donker, zelfs niet in het licht van de koplampen?
17-05-2021 23:31
iDS
(..)
Dus geen enkel uitvoering komt overeen met de DS9 (225, 250 of 360 Hp uit de 1598 cc THP).

(..)

Is deze generatie THP nu wel een beetje betrouwbaar?
17-05-2021 23:35
DeeTwee
Onderschat de toegevoegde waarde van opfluffen niet, iDS winking smiley
Er zit blijkbaar wel wat rek in dat opfluffen blijkbaar :-)

Durashift
Is deze generatie THP nu wel een beetje betrouwbaar?

Geen idee, ik rij met een probleemloze HDi

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2021 23:36 door iDS.
18-05-2021 08:17
929V6
Kan iemand mij even helpen aan een betrouwbare bron, en nu even niet Marco Gorter, die stelt dat die DS Active Scan Suspension inderdaad niet werkt in het donker, zelfs niet in het licht van de koplampen?
Werner Budding (videootje gepost op vorige pagina) zegt het ook. Wellicht zijn er nog andere reviews waarin het genoemd wordt. In alle officiële communicatie (namens DS zelf) wordt het niet benoemd.
18-05-2021 08:20
929V6

Dit is de meest betrouwbare bron die ik tot nu toe kan vinden:
[forum-auto.caradisiac.com]
18-05-2021 08:25
Werner Budding en Marco Gorter zijn niet betrouwbaar?
18-05-2021 08:32
929V6
Terechte vraag. Je bent de eerste die niet zomaar slikt wat wordt rondgebazuind op dat punt.
Noch Marco Gorter, Noch Werner Budding lijken de wagen in het donker gereden te hebben.
PBO geeft aan in de DS7 geen verschil gemerkt te hebben tussen rijden in het donker of overdag met de DS7.
18-05-2021 08:56
tja, meerdere autojournalisten vertrouw ik eerlijk gezegd meer dan wat merk fanatiekelingen die geen slecht woord over hun favo merk willen horen grinning smiley
18-05-2021 08:56
iDS
Terechte vraag. Je bent de eerste die niet zomaar slikt wat wordt rondgebazuind op dat punt.
Noch Marco Gorter, Noch Werner Budding lijken de wagen in het donker gereden te hebben.
PBO geeft aan in de DS7 geen verschil gemerkt te hebben tussen rijden in het donker of overdag met de DS7.
Precies. Marco en Werner roepen maar wat, die willen gewoon DS kapotmaken. Net als iedereen hier behalve iDS. En PBO, die kennelijk iDS in het geniep zijn ervaring met de DS7 toevertrouwd heeft ... drinking smiley

Ik vind het een erg mooie auto trouwens, mag ik dat zeggen? Ik denk alleen dat er wel eea op aan te merken is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2021 08:57 door DeeTwee.
18-05-2021 11:00
MCW

Dat zeg ik niet, maar iedereen kan zich vergissen of iets verkeerd interpreteren, zeker als het om Franstalige (of uit die taal vertaalde) informatie gaat. In de link die der Magistrat aanvoert wordt "luminosité trop sombre" (te weinig licht) als een van de omstandigheden waaronder het systeem niet werkt genoemd. Dat wil volgens mij niet zeggen dat het systeem in het donker helemaal niet werkt, maar alleen niet als de weg niet goed verlicht wordt. En dat kan bijvoorbeeld ook zijn wanneer in het donker wordt gereden met alleen de dagrijverlichting aan (als de lichtschakelaar niet in de automatische stand staat).
18-05-2021 11:08
DeeTwee
iDS
Precies. Marco en Werner roepen maar wat, die willen gewoon DS kapotmaken. Net als iedereen hier behalve iDS. En PBO, die kennelijk iDS in het geniep zijn ervaring met de DS7 toevertrouwd heeft ... drinking smiley

Ik vind het een erg mooie auto trouwens, mag ik dat zeggen? Ik denk alleen dat er wel eea op aan te merken is.

Je eerste zin bevat sterke conclusies die ik nergens suggereer. Ik beweer ook niet dat dit een foutolze wagen is, ik heb er nog niet mee gereden. PBO kan op dat vlak op meer gebruikservaring bogen. Het is wel terecht dat iemand eens kritisch stilstaat bij wat een journalist schrijft. Je kan vaak vaststellen dat die (onbewust?) ook maar vanuit hun voorkeuren, en parate kennis schrijven.
Check bv. het artikeltje over de Seat Born waar vragen gesteld worden bij de vormgeving terwijl dat bij het schaapachtige uiterlijk van de ID.3 nooit is gebeurd.

Mijn eerste reflex na het filmpje van Marco is: geef deze auto eens in de handen van Bas Van Putten. Niét dat het oordeel van Marco niet relevant is maar voor dat type auto lijkt de invalshoek van iemand als Bas zeker zo belangrijk om een volledig beeld van de wagen te krijgen.
18-05-2021 11:24
Doet DS nog wat extra's aan service?

Zag net dat de Genesis G80 in Duitsland vrijwel hetzelfde moet kosten, ook een fabrikant die zich als premium wil profileren. Genesis komt met 5 jaar garantie/onderhoud/updates.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2021 11:24 door Carfanatic.
18-05-2021 12:43
iDS
Je eerste zin bevat sterke conclusies die ik nergens suggereer. Ik beweer ook niet dat dit een foutolze wagen is, ik heb er nog niet mee gereden. PBO kan op dat vlak op meer gebruikservaring bogen. Het is wel terecht dat iemand eens kritisch stilstaat bij wat een journalist schrijft.
Het zou kunnen dat ik un peu aan het chargeren was, omdat ik je een tikkeltje don quichote-achtig vind overkomen hier. Al ben ik wel degelijk reuzenieuwsgierig waar wij PBO's ervaringen kunnen lezen.

Noch beweer ik overigens dat de journalisten er niet naast kunnen zitten. Maar het is wel opvallend dat ze het allebei melden, vind je niet? Nou weet ik dat autojournalisten wel vaker dingen roepen die niet kloppen, aan de hand van test en rij-impressies van auto's die ik zelf goed ken. Anderzijds deden de geschetste kenmerken van het adaptief dempsysteem (niet beschikbaar in het donker, enkel tot 130 km/h, etc) mij direct denken aan de vorige generatie S-Klasse, waardoor ik het meer plausibel vind. Het is ongetwijfeld niet hetzelfde systeem, maar deels wel vergelijkbaar, nl een camera die de weg scant en op basis daarvan onderstelaanpassingen doorvoert. Mercedes lichtte het wel duidelijk toe:

Maar feitelijk weten we inderdaad niet zeker wat het systeem wel en niet aankan. Grappig genoeg is het eerste officiële berichtje namens DS zelf, wat op een beperking van het systeem duidt, een pop-up'je in de configurator van de DS9:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2021 12:45 door DeeTwee.
18-05-2021 12:59
In principe heb je het systeem vanaf 130 km/h ook niet meer nodig, omdat je dan meestal op nagenoeg vlak asfalt rijdt.
18-05-2021 13:04
Carfanatic
Doet DS nog wat extra's aan service?

Zag net dat de Genesis G80 in Duitsland vrijwel hetzelfde moet kosten, ook een fabrikant die zich als premium wil profileren. Genesis komt met 5 jaar garantie/onderhoud/updates.

Ik denk dat de G80 op bijna alle vlakken superieur is. Geen opgerekte Sonata met pretenties of iets dergelijks, maar een achterwielaangedreven sedan met flinke motoren. Die Genesis-modellen krijgen toch dikwijls goede beoordelingen van de pers in Noord-Amerika en Australië. In Nederland is de Genesis kansloos zonder zuinige aandrijflijn en die heeft de DS wel, maar een elektrische G80 is al aangekondigd.

Ik ben benieuwd hoe lang Stellantis de DS 9 laat voorttobben, een normale levenscyclus kan ik mij niet voorstellen. Ik zie niet in hoe DS in China er nog bovenop kan komen en in Europa is de DS 9 een antwoord op een nooit gestelde vraag. Ik gok dat de auto het 2 of 3 jaar uithoudt. Die wordt in ieder geval een spotwaardig model, ik kijk er naar uit om de auto in het straatbeeld tegen te komen. Ik vind de DS 9 onvoldoende onderscheidend, maar alsnog is die een mooie auto.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2021 14:23 door Rutger DC.
18-05-2021 13:06
929V6
In principe heb je het systeem vanaf 130 km/h ook niet meer nodig, omdat je dan meestal op nagenoeg vlak asfalt rijdt.
Klopt in theorie. Als je even vergeet hoe grote stukken Duitse Autobahn erbij liggen...

(neemt niet weg die 130 km/h in praktijk prima is hoor)
18-05-2021 13:14
DeeTwee
929V6
Klopt in theorie. Als je even vergeet hoe grote stukken Duitse Autobahn erbij liggen...

Op die 'grote stukken Duitse Autobahn' ligt de gemiddelde snelheid dan ook eerder rond de 70 km/u want je rijdt van Baustelle naar Baustelle winking smiley
18-05-2021 13:22
929V6
MCW

Dat zeg ik niet, maar iedereen kan zich vergissen of iets verkeerd interpreteren, zeker als het om Franstalige (of uit die taal vertaalde) informatie gaat. In de link die der Magistrat aanvoert wordt "luminosité trop sombre" (te weinig licht) als een van de omstandigheden waaronder het systeem niet werkt genoemd. Dat wil volgens mij niet zeggen dat het systeem in het donker helemaal niet werkt, maar alleen niet als de weg niet goed verlicht wordt. En dat kan bijvoorbeeld ook zijn wanneer in het donker wordt gereden met alleen de dagrijverlichting aan (als de lichtschakelaar niet in de automatische stand staat).

Ofwel doet DS hier video: [mediapays-cdn-dspp-driveds.dsautomobiles.com] de waarheid geweld aan, ofwel heeft 929V6 gelijk en werkt het systeem ook gewoon met de koplampen aan.

En even een aanvulling: op de DS9 kan je als optie een 'Night Vision'-systeem krijgen. Dat detecteert hindernissen d.m.v. de camera bovenaan de voorruit. Hierbij wordt vermeld dat dit een infrarood camera is (nogal wiedes voor een systeem dat in het donker moet werken). Vermoedelijk is dat ook de camera die voor de schokdemping wordt gebruikt en is er geen enkele reden om aan te nemen dat die 's nachts niet werkt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2021 13:36 door iDS.
18-05-2021 13:22
iDS
DeeTwee
929V6

Op die 'grote stukken Duitse Autobahn' ligt de gemiddelde snelheid dan ook eerder rond de 70 km/u want je rijdt van Baustelle naar Baustelle winking smiley
Dat is een soort van tijdelijke situatie hè winking smiley Maar dat is natuurlijk niet waar ik op doel, meer op de stukken Autobahn waar je op van die "gefreesde betonplaten" (weet niet precies wat het is) rijdt. Technisch gezien wel vlak, maar daar is alles wel mee gezegd.
18-05-2021 13:36
Rutger DC
Die wordt in ieder geval een spotwaardig model, ik kijk er naar uit om de auto in het straatbeeld tegen te komen. Ik vind de DS 9 onvoldoende onderscheidend, maar alsnog is het een mooie auto.

Ah, ik ben niet de enige die het nieuwe auto-subforum deels volgt om te zien wat er flopt en dus interessant is. Misschien sneu voor de fabrikanten/importeurs dat onder meer alle SsangYongs, de Cadillacs van de afgelopen 10 jaar, sommige Chinese EV-eendagsvliegen en mogelijk dit apparaat niet aanslaan, maar daardoor wel een interessante diersoort in het wildgrinning smiley
18-05-2021 15:29
DeeTwee
iDS
DeeTwee
929V6

Dat is een soort van tijdelijke situatie hè winking smiley Maar dat is natuurlijk niet waar ik op doel, meer op de stukken Autobahn waar je op van die "gefreesde betonplaten" (weet niet precies wat het is) rijdt. Technisch gezien wel vlak, maar daar is alles wel mee gezegd.

Boven de 130 km/h wil je misschien ook wel wat meer communicatie met het onderstel...
18-05-2021 17:26
929V6
DeeTwee

Boven de 130 km/h wil je misschien ook wel wat meer communicatie met het onderstel...

Tja, het blijft behelpen met die 'moderne' systemen hé. Het niveau van een Hydractive 3+ of dat van de Xantia Activa met SCCAR zullen ze wel niet halen.
18-05-2021 21:08
DeeTwee
iDS
Je eerste zin bevat sterke conclusies die ik nergens suggereer. Ik beweer ook niet dat dit een foutolze wagen is, ik heb er nog niet mee gereden. PBO kan op dat vlak op meer gebruikservaring bogen. Het is wel terecht dat iemand eens kritisch stilstaat bij wat een journalist schrijft.
Het zou kunnen dat ik un peu aan het chargeren was, omdat ik je een tikkeltje don quichote-achtig vind overkomen hier. Al ben ik wel degelijk reuzenieuwsgierig waar wij PBO's ervaringen kunnen lezen.

Nergens, ik heb hoegenaamd nog nooit met de DS7 gereden. Ik denk dat iDS doelt op de reactie van Der Magistrat.
18-05-2021 22:06
Blijkbaar verkeerd onthouden, ergens een reactie gelezen van iemand die vnl. met zijn C6 lange afstanden rijdt, mar er is ook Robert D in reactie de test van Marc Gorter op de homepage zijn ervaring deelt van een testrit met de DS9. Gebruikerservaring: zeker zo relevant als die van een journalist met een voorkeur voor sportwagens.
18-05-2021 22:17
In het instructieboekje van de DS 7 worden in elk geval geen beperkingen genoemd voor het systeem. Maar het staat er ook erg summier beschreven in vergelijking met andere (camera-)systemen.
23-05-2021 09:05
929V6

Nog niet in België gereden?
23-05-2021 09:12
Delta 1
929V6

Daar mag je niet harder dan 120.
23-05-2021 12:51
929V6
Delta 1
929V6

Daar mag je niet harder dan 120.
yawning smiley

Positieve review van Autogefühl trouwens met als tekortkomingen het mindere infotainment systeem en de 'afstandelijke' besturing waarbij Thomas Majchrzak zelf aangeeft dat hij een voorkeur heeft voor een 'dynamisch' terwijl de DS comfort georiënteerd is.
Voor de rest plaatst hij hem op het niveau van de concurrentie. Opvallend voor een Duitser (zeker in vergelijking met de test van Autoweek)
24-05-2021 11:49
Een Franse test...dus bevooroordeeld natuurlijk...

tot je ziet wat de man voornamelijk test. Hij geeft ook aan in het verleden hard afgegeven te hebben op Franse wagens.
Deze noemt hij beloftevol. Kritiek op het infotainmentsysteem (in vergelijking met de concurrenten) en de simpele achteruitrij camera.
Eerst wat kritisch over de demping in sportstand (waarbij hij aangeeft dat de wagens nog prototypes zijn) om dat op het einde al sterk te nuanceren na een rit met een 2e 360-model.
Erg positief over het rijcomfort (Active scan bijna op S-klasse niveau), algemeen comfort en binnenruimte (van een 7-serie).
Ook over de afwerking erg positief (lederen stuurnaaf en handgrepen bv.).
Algemene conclusie enkele zaken zijn nog niet op niveau van een 5-serie, andere zitten duidelijk op een hoger niveau en dat voor de prijs van een 3-serie.
Voor een gelijk afgewerkte 5-serie betaal je in Frankrijk zo'n € 30.000,- meer. Dat kadert alle kritiek toch even.
24-05-2021 11:56
Gaat iemand die in de markt is voor een E-klasse of 5-serie naar een DS9 kijken? Ik betwijfel het.
24-05-2021 12:05
Ik denk ook niet dat er veel "overstappers" zullen zijn, tenzij het in de leasebijtelling weer veel uit gaat maken. (En het is dan maar even 3 of 4 jaar doorbijten tot de volgende uitgezocht kan worden).
24-05-2021 12:07
Carfanatic
Gaat iemand die in de markt is voor een E-klasse of 5-serie naar een DS9 kijken? Ik betwijfel het.

Niemand vermoed ik. Hoewel aardig model, geforceerd aanknopen bij aloude DS. Dit is een volstrekt, m.i., karakterloze auto. 0,0 uitstraling en al helemaal geen Franse uitstraling zoals indertijd de DS snoek, CX, 604 etc. Ontwerpers laten duidelijk zien geen zin te hebben gehad in ontwerp en nog minder inspuratie. Nauwelijks verkooppunten ook en nauwelijjs marketing. De hele DS serie slaat niet aan. Onvoorstelbaar dat de stekker er niet wordt uitgetrokken. Erg jmmr dat er niet geinvesteerd wordt in grote EV sedan platform voor DS, Citroen,Lancua, Alfa, Peugeot, hoop dat dit er wel van gaat komen.
24-05-2021 12:40
Carfanatic
Deze wagen gaat niet de verkoopsvolumes halen van de Duitse concurrentie, maar de wereld is groter dan NL of Duitsland.
In Frankrijk is de DS7 de best verkochte wagen in zijn klasse en ook in Zuid-Europa (Italië en Spanje) doet hij het blijkbaar goed.
Als iemand als Thomas Majchrzak zelf het potentieel van de wagen aangeeft, dan kan Zuid-Europa wel eens een goeie uitvalsbasis voor deze wagen worden: daar rijden velen immers een Duitse wagen omdat Frankrijk geen valabel alternatief meer had.
Als je bovendien de keuze hebt tussen een Audi A4, 3-serie of deze wagen, zijn er waarschijnlijk wel mensen die gaan twijfelen.

CD8LOP
Erg jmmr dat er niet geinvesteerd wordt in grote EV sedan platform voor DS, Citroen,Lancua, Alfa, Peugeot, hoop dat dit er wel van gaat komen.
Wel erg eigenaardig om te pleiten om een merk te schrappen dat beter verkoopt als de twee Italiaanse merken samen die wel in leven zouden gehouden moeten worden. En dan vooral het argument te gebruiken dat de wagens van dat merk niet verkopennut smiley.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2021 12:44 door iDS.
24-05-2021 12:53
Zo merkwaardig is dat niet Alfa en Lancia hebben roemrucht verleden, DS niet was een model en geen merk, volledige flop m.i. huidige line up.
24-05-2021 12:56
Vind het erg jmmr want wij zouden zelfs onze Lexus laten staan voor een mooie moderne interpreratie van de aloude DS, daar zijn fraaie artist impressies van.
24-05-2021 12:58
CD8LOP
Zo merkwaardig is dat niet Alfa en Lancia hebben roemrucht verleden, DS niet was een model en geen merk, volledige flop m.i. huidige line up.

Je insteek was verkoop, nu ineens imago...wat is het volgene argument: het aantal blonde dames dat naar je wagen omkijken smiling bouncing smiley ?

Dat de wagen jouw ding niet is, is duidelijk. Dat je argumentatie weinig steek houdt ook.
24-05-2021 13:50
Zeer matige auto, waardeloos ontwerp (slap aftreksel van de Peugeot 508, hoe goedkoop wil je het hebben?), nul toegevoegde waarde, kwalitatief ondermaats (resultaten uit het verleden bieden een redelijk inzicht in de toekomst), daardoor volstrekt kansloos tegenover de gevestigde orde (A6/5/E). Zal roemloos ten onder gaan, mark my words.
24-05-2021 16:08

Deze wagen gaat niet de verkoopsvolumes halen van de Duitse concurrentie, maar de wereld is groter dan NL of Duitsland.
In Frankrijk is de DS7 de best verkochte wagen in zijn klasse en ook in Zuid-Europa (Italië en Spanje) doet hij het blijkbaar goed.

Tja als je daarvan moet hebben... je moet het hebben van écht grote landen. Ben benieuwd of deze in China wel aanslaat itt zijn broertjes.
24-05-2021 16:25
Zag laatst een C6 rijden. Wat een ongelofelijk mooie auto is dat nog steeds!
24-05-2021 16:38
De laatste mooie Citroën.
24-05-2021 16:40
iDS
CD8LOP

Je insteek was verkoop, nu ineens imago...wat is het volgene argument: het aantal blonde dames dat naar je wagen omkijken smiling bouncing smiley ?

Dat de wagen jouw ding niet is, is duidelijk. Dat je argumentatie weinig steek houdt ook.

Er zijn nauwelijks verkooppunten, nauwelijks marketing, kansloos. Dus verkopen in Nederland, net als de DS3, nauwelijks, uiteraard nog een verwachting. Imago, 0,0. Als DS kans wil hebben moeten ze met een uiterst comfortabeke DS, moderne snoek, met beste veercomfort op de markt en extravagant design. Uit alles blijkt dat Psa geen idee had wat te maken van deze bling bling 508. Ik had het als groot fan van Franse wagens, diverse gehad, graag anders gezien. Een moderne CX. Ze konden het wel met de nog steeds prachtige C6 die helaas te duur in de markt werd gezet, maar nog steeds een prachtige echt Franse limousine is. Hadden ze die maar doorontwikkeld en nieuw interieur gegeven, dan was die nog steeds geweldig geweest. Hoewel ik de DS9 helemaal niet lelijk vind is het m.i. een gemiste kans.
24-05-2021 18:50

Een moderne CX. Ze konden het wel met de nog steeds prachtige C6 die helaas te duur in de markt werd gezet, maar nog steeds een prachtige echt Franse limousine is.

die kocht ook helemaal niemand.
24-05-2021 20:21
Carfanatic

Een moderne CX. Ze konden het wel met de nog steeds prachtige C6 die helaas te duur in de markt werd gezet, maar nog steeds een prachtige echt Franse limousine is.

Die werd veel te duur, als 3.0 l v6 en diesel in de markt gezet, jaren later kwam er een 4 cilinder die meer betaalbaar was, toen was het leed al geschied helaas.
24-05-2021 20:32
CD8LOP
Carfanatic

Die werd veel te duur, als 3.0 l v6 en diesel in de markt gezet, jaren later kwam er een 4 cilinder die meer betaalbaar was, toen was het leed al geschied helaas.
De viercilinder HDi is in hetzelfde jaar als 2.7 HDi en 3.0 benzine gepresenteerd.
DE C6 had 2 kenmerken die een verkoopsucces in de weg stonden: zijn eigenwijze karakter en de verkooporganisatie die niet meer was aangepast aan het segment waar de wagen in terecht kwam. Die punten heeft DS Automobiles weggewerkt.
24-05-2021 21:06
iDS
.... en de verkooporganisatie die niet meer was aangepast aan het segment waar de wagen in terecht kwam. Die punten heeft DS Automobiles weggewerkt.

Nou, dat is dan aan de verkoopcijfers niet te merken. In NL zijn er in 2020 nog minder auto’s van DS verkocht dan van Jaguar. Dramatisch slecht dus.
25-05-2021 08:25
Sport Leicht
iDS
.... en de verkooporganisatie die niet meer was aangepast aan het segment waar de wagen in terecht kwam. Die punten heeft DS Automobiles weggewerkt.

Nou, dat is dan aan de verkoopcijfers niet te merken. In NL zijn er in 2020 nog minder auto’s van DS verkocht dan van Jaguar. Dramatisch slecht dus.

En aangezien Nederland het centrum van het heelal is...nut smiley smiling bouncing smiley
25-05-2021 08:38
NL als voorbeeldje. Jij had het over de zuid-Europese landen, ook bepaald geen grote afzetmarkt voor deze auto. Maar het is zoals het is, DS gaat het nooit maken en de DS9 zal enorm floppen, dat is voor mij zeker.
25-05-2021 08:42
DS heeft in China in april niet één model verkocht. DS is vooral voor dat land bedoeld dus dan mag je wel stellen dat het een gigantische flop is. China: [carsalesbase.com] In Europa verkopen ze bijna 3x minder dan bv Mazda: [carsalesbase.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2021 08:51 door MCW.
25-05-2021 10:16
IDS kijkt niet naar China, veel te ver wegwinking smiley. Nee dan de grootheid Thomas Majchrzak, als die een positief oordeel geeft over de DS9 dan moet het vast helemaal goed komen.... grinning smiley

Ik denk dat het geen jaren meer duurt dat PSA drastische maatregelen gaat nemen, schrappen van Citroen/DS en verder gaan met de 2 sterkere merken Peugeot en Opel. Het zou enerzijds heel jammer zijn voor het roemruchte merk Citroën, maar anderzijds als ze de kleurloze bagger blijven produceren als wat ze de afgelopen 15-20 jaar hebben gedaan dan missen we er ook helemaal niets aan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2021 10:22 door Sport Leicht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.