Volkswagen Caddy

Gepost door MCDubbleU 
Volkswagen Caddy
20-02-2020 13:43

Bron: [www.autobild.de]

Die eerste schets sloeg dus nergens op maar dat was al te verwachten

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2020 19:59 door MCDubbleU.
Ziet er goed uit, niets mis mee. Van de achterlichten heeft Volkswagen iets moois gemaakt. Uiteraard zal de bestelauto-uitvoering wel simpelere lichtblokken krijgen. De ondergrille had van mij zwart gespoten mogen zijn, maar ach, alsof de concurrentie nu zo verfijnd oogt.
Had liever de achterlampen gezien van die schets. Vind dit een soort mislukte Mits. Grandis uitvoering met een hoop losse vakjes er in. De rest lijkt weer gewoon een facelift. Had overigens die 'grille' op de voorbumper liever in zwart gezien. De Citroën Berlingo vind ik een stuk geslaagder
Voor wat we van VW gewend zijn best een leuke auto zo. thumbs up Deze kleur gaan we vast niet vaak zien, maar geslaagd ontwerp.
Ben benieuwd naar de Maxi-uitvoering.
Ik ben dan weer vooral benieuwd naar de bestelversies. Bij een werkpaard heb je toch andere prioriteiten dan sjieke achterlichten, hippe schermpjes, en gewaagde vouwen in het koetswerk (die rij je er zelf wel in).
OP aangepast. Nieuwe foto's
Mmm, ik vind het dashboard van de Caddy zowaar mooier dan dat in de nieuwe Golf.grinning smiley Hier zijn de verschillende schermen in ieder geval ondergebracht in een vloeiende overkapping.
Re: Volkswagen Caddy
20-02-2020 20:29
Niet gek, kan wel weer een tijdje mee. Dat dash oogt inderdaad best aardig.
Al kunnen we 'm het best pas beoordelen als we een witte gesloten bestel met achterdeurtjes zien.
20-02-2020 20:52
Goh, de meest geslaagde moderne Volkswagen is dus een bestelbusje smiling bouncing smiley
De meest geslaagde hedendaagse VW vind ik de Arteon. Deze nieuwe Caddy is wel geslaagd maar niet bijzonder, en komt op mij nogal Frans over (had zo een Peugeot of Citroen kunnen zijn).
20-02-2020 22:48
En hoe toevallig geen foto met de basisachterlichten goed zichtbaar, maar dat lijken dus inderdaad hele simpele blokjes te zijn.
20-02-2020 22:50
Kijk, zoals die grijze gaan we m vaak zien. Beetje Mercedes Vito achterkant. Al met al niet gek.
Kijk aan! Meer foto's... thumbs up Ben niet snel enthousiast over een VW, maar deze wel.
21-02-2020 09:04
Rij op 't werk veel in de huidige Caddy (met CNG installatie). Ik vind het een vrij verouderde wagen met een zeer onprettig interieur.
Deze nieuwe ziet er echt top uit. Ben benieuwd of mijn werkgever deze gaat bestellen.

Ik vind alleen het achterlogo op een hele vreemde plek zitten, ik vind het ook niet mooi daar. De bestelbusvariant oogt wat dat betreft netter.
De achterlichten ogen wel netjes.
21-02-2020 21:15
Bobslee
Ik vind alleen het achterlogo op een hele vreemde plek zitten, ik vind het ook niet mooi daar. De bestelbusvariant oogt wat dat betreft netter.
Eens. Wel mooi dat ze afstappen van het altijd maar centraal willen plaatsen van het logo.
21-02-2020 22:35
Het ziet eruit alsof VW met de huidige Caddy al deze kant op wilde, maar het nog moest doen met de oude carrosserie en onderstel. Deze nieuwe bevat alle elementen van de huidige Caddy, maar dan in een vriendelijker jasje verpakt. Ik vind de oude er eigenlijk stoerder uitzien, een beetje somber. Vandaar dat hij ook geliefd is bij tuners. Je ziet niet vaak een gepimpte Berlingo...
De nieuwe Caddy ziet er heel algemeen uit, alsof hij al jaren bestaat. Het is een mengelmoesje van van alles, maar toch is het nergens een kopie van. Ik wil telkens zeggen: 'ik ken dat ontwerp ergens van', maar er is geen andere auto die er compleet zo uitziet als de Caddy.
GT 1973
Het ziet eruit alsof VW met de huidige Caddy al deze kant op wilde, maar het nog moest doen met de oude carrosserie en onderstel. Deze nieuwe bevat alle elementen van de huidige Caddy, maar dan in een vriendelijker jasje verpakt. Ik vind de oude er eigenlijk stoerder uitzien, een beetje somber. Vandaar dat hij ook geliefd is bij tuners. Je ziet niet vaak een gepimpte Berlingo...
De nieuwe Caddy ziet er heel algemeen uit, alsof hij al jaren bestaat. Het is een mengelmoesje van van alles, maar toch is het nergens een kopie van. Ik wil telkens zeggen: 'ik ken dat ontwerp ergens van', maar er is geen andere auto die er compleet zo uitziet als de Caddy.

Heb ik ook steeds. Ik zie er bijvoorbeeld ook wel een Mercedes-Benz Vaneo in... Zal dit topic niet vervuilen met foto's van dit model, maar de link is klikbaar.
22-02-2020 11:14

En iets meer zicht op de basisachterlichten:

Länge/Höhe/Breite: 4,50/1,80/1,86 Meter
Radstand: 2,76 Meter
Laderaum Länge/Höhe/Breite: 1,80/1,27/1,61
Breite der Hecköffnung: 1,23 Meter
Stauvolumen: 3,3 Kubikmeter
Schiebetürbreite: 70 cm

[www.promobil.de]
22-02-2020 11:24

Het basisdashboard, zonder hoogglans omlijsting:

2.0 TDI 55 kW (75 PS) 6-Gang manuell Frontantrieb
2.0 TDI 75 kW (102 PS) 6-Gang manuell Frontantrieb
2.0 TDI 90 kW (122 PS) 6-Gang manuell Frontantrieb
2.0 TDI 4Motion 90 kW (122 PS) 6-Gang manuell Allradantrieb
2.0 TDI 90 kW (122 PS) 7-Gang-DSG Frontantrieb
1.5 TSI 84 kW (116 PS) 6-Gang manuell Frontantrieb
1.5 TSI 84 kW (116 PS) 7-Gang-DSG Frontantrieb

Caddy Cargo/Kombi/Pkw Caddy Maxi
Länge 4.501 mm 4.853 mm
Breite 1.855 mm 1.855 mm
Höhe 1.797 mm 1.797 mm
Radstand 2.755 mm 2.970 mm
Laderaumhöhe 1.273 mm 1.273 mm
Laderaumbreite 1.606 mm 1.606 mm
Laderaumlänge 1.797 mm 2.150 mm
Breite zwischen den Radkästen 1.230 mm 1.230 mm
Breite der Hecköffnung 1.234 mm 1.234 mm
Stauvolumen 3,3 Kubikmeter 4,0 Kubikmeter
Schiebetürbreite 701 mm 840 mm

[de.motor1.com]
22-02-2020 13:47
Zo'n hoogglans paneel voor het dash is binnenkort dus te koop via Aliexpress drinking smiley
Hoogglans heeft dit dashboard echt wel nodig. Het is net een Tesla Model 3. grinning smiley

Is bij die blauwe en grijze Caddy niet gewoon een facelift?

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2020 14:48 door Jay DoubleYou.
22-02-2020 14:51
Ik vind alleen de Roomster look a like achterklep niet echt passen.
22-02-2020 15:51
Jay DoubleYou

Ja, maar volgens VW groot genoeg om het een aparte generatie te noemen. Net als dat de Golf VI eigenlijk een flinke facelift is van de V.
Wouter82
Jay DoubleYou

Ja, maar volgens VW groot genoeg om het een aparte generatie te noemen. Net als dat de Golf VI eigenlijk een flinke facelift is van de V.

Ook al zoiets raars inderdaad. grinning smiley
22-02-2020 17:27

Ik mis deze eigenlijk in de generatie foto....

De nieuwe Caddy dan, fraaie auto. Niet spectaculair anders of mooi, maar wel netjes vind ik en erg herkenbaar als een Caddy. Mooie achterlichten! Ik vind het logo op de personen-Caddy wel erg lelijk, dat is met de deurtjes mooier gedaan vind ik.

Mooi Dashboard ook, met zo te zien een opbergvak erboven..
Overigens is deze Caddy wel in een spuuglelijke kleur gepresenteerd. Steunkousbeige...
24-02-2020 11:51
Geen CNG op het programma? Wel opmerkelijk, heel veel postbezorgers hebben een CNG Caddy omdat het goedkoop te rijden is.
De nieuwe Golf komt er wel met CNG motor.
26-07-2020 16:49
Kan niet zeggen dat het uiterlijk een vooruitgang is. Met name die totaal gespoten ondergrille komt vreemd over.
mét mondkapje, zonder.... ze weten bij VAG blijkbaar niet wat ze willen....
Ik vind die ondergrille ook niet mooi, had hem dan mat zilvergrijs gespoten.
Ben benieuwd naar de achterwiel ophanging, zijn de bladveren verleden tijd? In dat geval is het een behoorlijke stap vooruit, maar daar zal de prijs dan ook wel naar zijn.
speedtouch
Ik vind die ondergrille ook niet mooi, had hem dan mat zilvergrijs gespoten.
Ben benieuwd naar de achterwiel ophanging, zijn de bladveren verleden tijd? In dat geval is het een behoorlijke stap vooruit, maar daar zal de prijs dan ook wel naar zijn.

Is wel te hopen. In de taxi-uitvoering van de huidige Caddy Maxi zit je als rolstoeler op de achteras. sad smiley Verder hele fijne auto's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2020 19:49 door Jay DoubleYou.
Mach1
Kan niet zeggen dat het uiterlijk een vooruitgang is. Met name die totaal gespoten ondergrille komt vreemd over.

Ik vind de huidige designtaal van VW in het algeheel niet zo geslaagd. De nieuwe Caddy is geen verbetering, de Golf niet, de Polo niet...
Rutger DC

Ik weet dat dit vooral een bestelbusje is, maar wat een karig interieur. Zeker dat lompe vak voor de versnellingspook.

+ Rijke, moderne uitrusting
+ Rijdt (bijna) als een luxe personenauto
+ Fijne combinatie 122 pk motor en automaat

- Forse draaicirkel
- Niet beschikbaar als elektrische auto
- Matige interpretatie gesproken commando's

Rijtest: [www.autozine.nl]
20-03-2021 19:18
Ik vind het logo bij de "enkele klep" heel lelijk zo boven de wisser. Het had me mooier geleken al zat het kenteken meer naar links en het logo er rechts naast. Bij de dubbele deurtjes zit het logo ook rechts en stoort het niets.
20-03-2021 19:51
Hij is niet zo bijzonder als de vorige Caddy bij z'n introductie was. Ik word hier niet warm of koud van.
Kwam er van de week al eentje tegen. Wat ik er positief over kan zeggen is dat er in ieder geval wel duidelijke verschillen zijn tussen deze nieuwe en de oude, maar verder... evenals de Golf een erg nors ogend design.
20-03-2021 20:33
Ik vind vooral dat interieur, en dat van de Golf trouwens, erg jaren 80-achtig. Maar dan met moderne schermen en knopjes. Doen ze bij Skoda inmiddels toch iets beter.
Rijden er al een paar rond, ik vind het wel een fris design ten opzichte van dat wat er was. Asymmetrische deur doet natuurlijk al heel wat, voor de vormgeving.
Achterkant heeft Felicia VAN eigenschappen, vind ik. (lichtclusters).
Een Skoda-versie zou niet eens zo gek zijn. Iets simpeler uitvoeren en goedkoper in de markt zetten onder de naam “Roomster?”

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2021 23:39 door Jay DoubleYou.
Jammer dat ze die rare asymmetrische achterdeuren hier ook weer aangehouden hebben, bij het vorige model kon ik ze met aangekoppelde aanhanger pas openen als de handrem van de aanhanger aangetrokken was of de combi in een bocht naar rechts stond... niet echt praktisch, met name omdat de grote deur eerst open moet voordat de kleine deur open kan.
21-03-2021 14:30
Muddy Bandit
Jammer dat ze die rare asymmetrische achterdeuren hier ook weer aangehouden hebben, bij het vorige model kon ik ze met aangekoppelde aanhanger pas openen als de handrem van de aanhanger aangetrokken was of de combi in een bocht naar rechts stond... niet echt praktisch, met name omdat de grote deur eerst open moet voordat de kleine deur open kan.
Dit klinkt als een issue wat een Caddy rijder snel heeft, maar wat bij het ontwerpen totaal is genegeerd of gebagatelliseerd. Bijzonder!
21-03-2021 14:39
Jay DoubleYou
Een Skoda-versie zou niet eens zo gek zijn. Iets simpeler uitvoeren en goedkoper in de markt zetten onder de naam “Roomster?”

Praktik winking smiley
Van het uitgaande model was een Skoda-variant in aantocht als nieuwe Roomster, maar dat project is op het laatst in de prullenbak beland.

Wouter82
Jay DoubleYou

Praktik winking smiley

Beide zou ook kunnen. Opel gebruikt voor twee carrosserievarianten van een model ook twee verschillende namen. Zafira/Vivaro.
21-03-2021 15:44
Ik denk dat men bij Renault heeft gezien dat de Dokker het marktaandeel van de Kangoo overnam en ze dus daarom besluiten geen Skoda versie te gaan leveren winking smiley
Nou ja, het succes van de Dokker bestelauto viel nogal tegen, waardoor de auto nu na een facelift verdergaat als Renault Express. Voor veel hogere prijzen, kijkende naar de Franse prijzen. Skoda staat tegenwoordig op een bijna gelijkwaardig niveau als Volkswagen (anders dan Dacia vs. Renault) en zou voor een omgestickerde Caddy vermoedelijk maar een paar tientjes tot enkele honderden euro's prijsvoordeel kunnen krijgen bij gelijke uitrusting, want de kostprijs blijft hetzelfde. Maar misschien interpreteer ik je woorden nu te letterlijk. big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.