Hyundai i20

Gepost door MCDubbleU 
Hyundai i20
17-02-2020 22:48

Bron en info: [www.carscoops.com]

Neus en zijkanten vind ik wel leuk. Achterkant beetje te Aziatisch als dat uberhaupt bestaat. Moest gelijk aan de Honda Brio denken [media2.autokopen.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-02-2020 22:51 door MCDubbleU.
Re: Hyundai i20
17-02-2020 23:05
Heel erg fantasieloos ontwerp tot aan de achterkant, maar die is dan ook wel foeilelijk. Jammer dat het Hyundai met elke generatie van de i20 weer lukt om de plank mis te slaan.
18-02-2020 06:56
Deze moet ik net als de i10 eerst op betere en natuurlijke foto's zien. Die i10 vond ik in eerste instantie niet overtuigen maar irl wel een erg geslaagd modelletje. De zijkant en raamlijn doet me wat denken aan een Skoda Rapid. Voorkant is in lijn met de i10 en oogt niet verkeerd, maar de achterlichten vind ik op basis van deze plaatjes niet mooi.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2020 06:58 door SVF.
18-02-2020 07:36
Oei. Bij de eerste paar afbeeldingen dacht ik nog: fraaie kar!
Totdat ik de achterkant zag. Dat lijkt helemaal nergens op.

De i20 is inderdaad altijd wel het lelijkste kindje van de familie geweest.
Alleen het huidige model als 3-deurs ziet er nog tof uit. De rest niet.
18-02-2020 11:25
Weet nog niet wat ik ervan moet vinden; deze foto's zijn sterk bewerkt. Mijn verwachtingen waren vooraf niet hooggespannen. Wat me allereerst positief opvalt is dat de auto gestrekter oogt dan ik had gedacht, voor een B-segment hatchback oogt de auto groot. De Yaris oogt vergelijkenderwijs als Playmobil. De neuspartij oogt erg fors, maar anderzijds strak. Vanuit deze hoek vind ik het een soort beter geslaagde Volkswagen Polo. Ben het ermee eens dat de achterkant te rommelig is. Die ribbels op de zijkanten van de achterspoiler zoals bij de Kona (voor betere aerodynamica?), de nogal onderuitgezakte achterlichten en de obligate, maar hier niet mooi uitgevoerde verbindende lichtbalk bijvoorbeeld, terwijl het stuk plaatwerk boven die lichtbalk met zwart kunststof is bekleed, waar ik liever naakt plaatwerk had gezien. Vergeleken met de huidige i20 vind ik het een enorme vooruitgang, dat vind ik echt een ontzettend suf ding.
18-02-2020 22:15
De neus is herkenbaar Hyundai, dat vind ik wel mooi. Voor de rest vind ik het een aardige auto om te zien. Niet meteen een wauwfactor, maar ja daar is het een Hundee voor. Op de foto's vind ik de achterkant zozo. Ik ben benieuwd hoe de auto er in het echt ziet. Vooralsnog vind ik het een 7. Ben benieuwd of het standaard 2 tone is, of dat het zwarte dak een optie is. EN hoe dat het er in een kleur uitziet
18-02-2020 22:27
Ik vond hem oke, tot ik de achterkant zag...
19-02-2020 10:44
De schets van het dashboard belooft wat:

19-02-2020 16:49
Het is de laatste tijd wel heel erg Hit or Miss bij Hyundai....

De modellen die ze de laatste tijd op de Koreaanse en Amerikaanse markten hebben gelanceerd (Sonata, Grandeur/Azera) zien er echt heel indrukwekkend uit, maar in India en China (ix25/creta en Verna facelift) wordt de plank volledig mis geslagen. En als ik dan naar Europa kijk, ziet de nieuwe i10 er heel fris uit, maar kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de ontwerpers van deze i20 een beetje de weg kwijt zijn.

Dat interieur ziet er dan wel weer gaaf uit, even afwachten hoe dat er straks in het echt uit gaat zien.
19-02-2020 17:20
Glimp van het interieur:

19-02-2020 18:20
Is dit een afgekeurd ontwerp van de Kia Rio? Want de nieuwe Optima heeft ook van die zigzaglijnen in de achterlichten. En dat tankklepje is leuk overgenomen van de vorige Focus.
19-02-2020 19:55

Bron: [www.autoexpress.co.uk]

O nee, ik vrees dat ik al het positieve over het exterieur moet intrekken. sad smiley Wat een zooitje.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2020 22:35 door Rutger DC.
19-02-2020 20:09
De voorkant gaat nog best en interieur/dashboard ziet er ook meer dan aardig uit zo te zien maar wat er aan de achterkant gebeurd daar snap ik echt helemaal niks van, wat een chaotische bende zeg. Kreeg er een beetje het gevoel bij wat ik ook bij de Fiesta heb, ook een rommeltje altijd zo schuin van achteren.

Edit : Voor de duidelijkheid, het vorige model Fiesta en dan met name de 5-deurs.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2020 20:14 door Total Loss.
19-02-2020 20:12
Voor en zijkant zijn ok, maar dan die achterkant... Wat is daar gebeurd? Ben benieuwd hoe deze er zonder two tone uitziet.
19-02-2020 22:11
Wat citaten uit het persbericht: [www.hyundai.news]

"With best-in-class connectivity features and the most comprehensive safety package in its class, it sets new standards for a B-segment car."

"As well as a completely new exterior design, the all-new i20 has received a range of technological enhancements. There are two new 10.25” screens, consisting of a digital cluster and a navigation touchscreen, which are visually combined in the dashboard. Meanwhile, its segment-leading Hyundai SmartSense safety package includes alongside several new features a new generation Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) that now offers pedestrian and cyclist detection for even more assurance on the road, as well as Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC)."

"Compared to its predecessor, the all-new i20’s proportions have been made more dynamic, while at the same time ensuring it is practical for navigating around busy urban areas. Its visual stance is improved by its lowered roof (-24mm), wider body (+30mm) and increased length (+5mm), while the wheelbase has also been increased by +10mm. This is further augmented by newly-designed 17” alloy wheels."

"The all-new i20’s dynamic proportions offer increased width and an enlarged wheelbase compared to the previous generation. This provides increased seating space for passengers in the rear. Boot space has been increased by +25 litres, offering 351 litres overall for luggage. Meanwhile, a decreased beltline and a small, quarter-fixed glass window behind the rear door provide drivers with improved visibility."

Er is voorlopig keuze uit drie benzinemotoren: een 1.2 MPi met 84 pk gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak en een 1.0 T-GDi met 100 of 120 pk. De 100 pk-variant is optioneel verkrijgbaar met 48V mildhybridetechniek, op de 120 pk-uitvoering is dit standaard. De geblazen driecilinder heeft standaard een handgeschakelde zesbak en naar keuze een 7-traps DCT-automaat. Ik vermoed dat we in Nederland alleen de twee 1.0 turbo's met 48V-techniek krijgen.

Hyundai heeft al een i20 N aangekondigd, een hothatch die ongeveer 200 pk aan vermogen krijgt en het zal opnemen tegen de Ford Fiesta ST en Volkswagen Polo GTI. Vreemd genoeg zijn dat momenteel de enige serieuze B-segment hothatches op de markt naast de Mini Cooper S/JCW en aankomende Toyota Yaris GR-4, die hoger gepositioneerd zal worden dan de Fiesta, Polo en i20.
25-02-2020 19:11
Interieur is aardig qua vormgeving maar lijkt qua materialen weining hoogstaand. Veel hard en zwart plastic. Vooral de deurpanelen zien er erg goedkoop uit. Is ook bij de huidige i30 het geval.

Op de een of andere manier krijg ik bij de achterkant een oostblok-gevoel. Zou een soort moderne Skoda Favorit kunnen zijn.
03-03-2020 22:08
Ziet er op zich niet verkeerd uit,ik ben benieuwd wanneer dan de nieuwe Kia Rio komt,maar daar komt eerst een facelift versie van.
03-03-2020 22:19
JFR
ik ben benieuwd wanneer dan de nieuwe Kia Rio komt

Tot nu toe gaat elke B-segmenter van Kia en Hyundai 6 jaar mee, daar kun je de klok op gelijk zetten...

In geval van de Rio: 1999 - 2005 - 2011 - 2017 - 2023 ?

De Hyundai Getz / i20 zit hier precies tussen in: 2002 - 2008 - 2014 - 2020

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2020 22:29 door SVF.
04-03-2020 00:16
Voor en zijkant zijn mooi, achterkant diet mij iets teveel aan de Scala denken. Dat is geen compliment.
28-03-2020 18:30
Dat front is gaaf! Verder ook niet gek, maar op de een of andere manier word ik er niet warm van. Terwijl er eigenlijk dus helemaal niks mis mee is.
04-05-2020 20:42
Oh wow...Wat een achterzijde.
04-05-2020 21:11
Nee ik ben er niet van onder de indruk, het is mij wat te hoekig allemaal en de achterkant is nogal een rommeltje. Dan vind ik de huidige toch beter te pruimen denk ik. Interieur en dashboard vind ik wel mooi en itt de buitenkant simpel en clean van opzet.
04-05-2020 23:00
05-05-2020 11:55
Kan er ook nog niet enthousiast van worden, zeker niet in deze lichte kleur. Op de site van Hyundai wordt een donkerblauwe getoond met ik meen een zwart dak. Dan ziet de auto er wel een heel stuk beter uit.

Naar mijn idee is het model erg kleurgevoelig.
05-05-2020 12:46
Toen ik de eerste foto's van deze auto zag was ik nog niet enthousiast, maar soms moet een ontwerp ook even wennen. Vaak zijn dat wel de blijvertjes.
Nu kortgeleden de nieuwe Audi A3 werd gepresenteerd krijg ik de indruk dat de ontwerpchefs van Hyundai en Audi vaker dan één keer bij elkaar op de koffie zijn geweest.
Hoekig met wat bolle vormen van de spatschermen.
Ik begin 'm steeds meer te waarderen. In ieder geval geen kopie van de meestverkochte auto's in dit segment.
11-05-2020 09:00
Die achterlichten rijken bijna tot aan de achterwielen... Nee, dat vind ik geen gezicht. Terwijl de rest van de auto best leuk oogt.
11-05-2020 11:34
Hyundai en KIA hebben grote stappen gemaakt de laatste tien jaar maar vooral het design bij Hyundai is zo wispelturig. Elke generatie is weer anders en dat is op zich te prijzen in tijden van simpele evoluties maar het is toch te vaak knip en plak werk wat de plank mis slaat. De huidige I20 is een nette auto, vooral de driedeurs.
12-05-2020 20:45
Op een of andere manier denk ik dat hij er met de achterlichten in de dakstijlen, zoals bij de eerste Ford Focus, een stuk frisser zou hebben uitgezien.

Even visualiseren:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2020 21:03 door 929V6.
16-07-2020 17:06

Rij-impressies:
[de.motor1.com]
[www.autogazette.de]
[www.stern.de]

Fazit: 9/10
Baut Hyundai den derzeit besten Kleinwagen auf dem Markt? Es sieht fast so aus, wenngleich noch die finale Version abzuwarten ist. Aber was wir verkosten konnten, macht Lust auf mehr: Optik, Platzangebot und Fahreigenschaften sind schon jetzt richtig klasse.

Klinkt goed, nu nog zien of Hyundai ook qua verkoopaantallen de segmenttoppers weet te evenaren. Dat gaat niet eenvoudig worden gezien het beperkte succes van het huidige model.
16-07-2020 19:09
Een leuke auto, en de achterkant valt wel mee. In deze koetskleur valt de grote achterlichten niet zo op. Maar het is jammer dat het boven m'n budget Is, anders................
Volgens mij vind ik de vorige mooier. Wel een goede aanbieding hoor. Geen tierelantijnen, gewoon goed, dat spreekt veel mensen aan.
16-07-2020 21:21
Ik vind het dashboard wel een domper, wel een lekker groot scherm, maar verder dodelijk saai en alles in dezelfde grijs/zwart tint.
18-07-2020 14:35
In een donkere kleur is het best een geslaagde auto. In ieder geval minder saai dan de vorige generatie.
21-07-2020 17:31
Mooi interieur, jammer dat het allemaal zo donker is. De 2 schermen zijn inderdaad best groot en ogen goed.

Die achterlichten blijf ik te opvallend vinden, verder is het een hele gave auto om te zien vind ik.
17-09-2020 17:01

Nieuwe Hyundai i20 scherp geprijsd, zeer rijk uitgerust
17 sept 2020

Hyundai heeft de prijzen van de compleet nieuwe i20 bekendgemaakt. De ruime en bijzonder veelzijdige vijfdeurs B-segment hatchback is per direct te bestellen vanaf € 17.895. De nieuwe Hyundai i20 maakt niet alleen indruk met deze scherpe vanafprijs, maar ook met een verleidelijk en ambitieus exterieurdesign, een zeer rijke standaarduitrusting, toonaangevende connectiviteitsfuncties en het meest uitgebreide veiligheidspakket in zijn klasse.

De Hyundai i20 is leverbaar met keuze uit vier uitvoeringen. De basisversie i-Motion (vanaf € 17.895) is standaard al zeer rijk uitgerust met zaken als handbediende airconditioning, noodremassistent (FCA) met voetgangerherkenning en cruise control met snelheidslimiet. De i20 Comfort (vanaf € 19.595) voegt hier een volledig digitaal instrumentenpaneel (10,25 inch), een 8-inch multimediascherm, LED-dagrijverlichting, een achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen en 16-inch lichtmetalen velgen aan toe. De Comfort Smart-uitvoering (vanaf € 20.595) heeft als aantrekkelijke extra een 10,25-inch multimediascherm met geïntegreerde navigatie.

De topversie: Premium
De i20 Premium vormt de topuitvoering met een Bose Premium-audiosysteem met zeven luidsprekers en subwoofer, stoelverwarming vóór, stuurwielverwarming, volautomatische airconditioning, autonome rijstrookassistentie (LFA), centrale deurvergrendeling met keyless entry en startknop, een parkeerassistent, privacy glas en regensensor. Als aanvulling op de versie Premium levert Hyundai ook een Premium Sky-versie met als extra een schuif-/kanteldak.

Zuinige motoren
Hyundai levert de nieuwe i20 met zeer zuinige benzinemotoren. De basisversie wordt aangedreven door een 1.2 MPI viercilinder benzinemotor met 62 kW (84 pk) en handgeschakelde vijfversnellingsbak. De 1.0 T-GDi met 74 kW (100 pk) en mild hybrid-technologie heeft standaard de nieuw ontwikkelde handgeschakelde zesversnellingsbak (iMT). Een 7-traps automaat is optioneel leverbaar. De nieuwe Intelligent Manual Transmission (iMT) ontkoppelt als de bestuurder het gaspedaal loslaat, voor extra brandstofbesparing.

Overzicht prijzen:
*1.2 MPI 84 pk i-Motion € 17.895
*1.2 MPI 84 pk Comfort € 19.595
*1.2 MPI 84 pk Comfort Smart € 20.595
*1.0 T-GDI 100 pk 48V 6iMT Comfort € 20.695
*1.0 T-GDI 100 pk 48V 6iMT Comfort Smart € 21.695
*1.0 T-GDI 100 pk 48V 6iMT Premium € 23.695
*1.0 T-GDI 100 pk 48V 6iMT Premium Sky € 24.895
*1.0 T-GDI 100 pk 48V 7DCT Comfort € 22.795
*1.0 T-GDI 100 pk 48V 7DCT Comfort Smart € 23.795
*1.0 T-GDI 100 pk 48V 7DCT Premium € 25.795
*1.0 T-GDI 100 pk 48V 7DCT Premium Sky € 26.995

Opvallende exterieurkleuren
Hyundai levert de nieuwe i20 met keuze uit acht carrosseriekleuren, waaronder vier nieuwe: Intense Blue, Aurora Gray, Aqua Turquoise en Brass. Een tweekleurige carrosserie met het dak in Phantom Black is optioneel. Andere noviteiten zijn de nieuwe LED-interieurverlichting voor aangenamer sfeerlicht in het donker. De Hyundai i20 is verder te personaliseren met diverse stylingonderdelen in de kleuren Phantom Black, Tomato Red of Aqua Turquoise, denk aan sideskirts, een achterkleplijst, bumperbescherming, een mistlampaccent of buitenspiegelkappen.

Sensuous Sportiness
De nieuwe i20 is het eerste Hyundai-model in Europa dat ontworpen is volgens de nieuwe designtaal Sensuous Sportiness. Hiermee wil Hyundai extra emotionele waarde creëren en de modellen een onderscheidende uitstraling meegegeven. In vergelijking met zijn voorganger biedt de nieuwe Hyundai i20 dynamischer proporties, terwijl de auto zich net zo eenvoudig laat manoeuvreren in stedelijk gebied. De assertieve houding van de nieuwe i20 is te danken aan zijn lagere daklijn (-24 mm) en toegenomen breedte (+30 mm). De lengte is met 5 mm fractioneel toegenomen, evenals de wielbasis (+10 mm).

Dankzij de toegenomen breedte en wielbasis biedt de nieuwe Hyundai i20 meer ruimte aan inzittenden. De inhoud van de bagageruimte is met 25 liter toegenomen tot 352 liter. De lagere schouderlijn en het extra ruitje achter de achterste portieren verbeteren het zicht voor de bestuurder ten opzichte van de vorige generatie i20.

Toonaangevende connectiviteit De nieuwe Hyundai i20 biedt toonaangevende connectiviteit in deze klasse, inclusief een reeks hightech comfortvoorzieningen. Het 8-inch multimediasysteem biedt dankzij Apple CarPlay en Android Auto (voorbereiding) optimale smartphone-connectie, volledig draadloos. Optioneel heeft de i20 twee 10,25-inch beeldschermen voor een technologisch hoogwaardige uitstraling. Het multimediascherm biedt ook een split-screen-functie. In de middenconsole verwerkt Hyundai een inductielader om een (compatible) smartphone draadloos op te laden. Achterin hebben de passagiers de beschikking over een extra USB-poort.

Hyundai Bluelink
De nieuwe Hyundai i20 is vanaf de uitvoering Comfort Smart voorzien van Hyundai Bluelink dat een breed scala aan connectiviteitsdiensten biedt, waaronder op afstand bedienbare voertuigfuncties via de smartphone-app. Hyundai Bluelink biedt in combinatie met LIVE Services real-time informatie over weer, verkeer, snelheidscamera's (waar dat wettelijk is toegestaan) en geeft informatie over waar er nog parkeerruimte is, bijvoorbeeld in parkeergarages en op parkeerterreinen. Het systeem toont verder Hyundai-dealervestigingen in de omgeving, beschikbare tankstations in de buurt en live POI Search en ondersteunt online spraakherkenning.

Via de Bluelink-app is het met de Find my car-functie eenvoudig om de auto terug te vinden in een onbekende omgeving. Het is via de app bovendien mogelijk om de portieren op afstand te ver- en ontgrendelen en om een navigatieopdracht te sturen naar het navigatiesysteem in de auto.

Uitgebreid veiligheidspakket
Hyundai voorziet de nieuwe i20 van het zeer uitgebreide veiligheidspakket Hyundai SmartSense, met voorzieningen die ongebruikelijk zijn in dit segment en waarmee de Hyundai i20 voldoet aan de hoogste Europese veiligheidsnormen. Het veiligheidspakket van de nieuwe Hyundai i20 zorgt onder alle omstandigheden voor extra veiligheid en gemoedsrust, ook bij lage snelheden en tijdens parkeren.

Overzicht Hyundai SmartSense-veiligheidsvoorzieningen:
*Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC) – NIEUW
*Leading Vehicle Departure Alert (LDVA) – NIEUW
*Lane Following Assist (LFA) – NIEUW
*Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA) – NIEUW
*Rear Cross-traffic Collision Assist (RCCA) – NIEUW
*Parking Collision-Avoidance Assist-Reverse (PCA-R) – NIEUW
*Parking Assist (PA) – NIEUW
*Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) – NIEUW
*Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) met herkenning van voetgangers en fietsers
*Lane Keep Assist System (LKA)
*Driver Attention Warning (DAW)
*High Beam Assist (HBA)

Bron: [www.autoplus.nu]

Vergeleken met de oude i20 i-Motion is de auto 500 euro duurder geworden. Dan zit er wel een addertje onder het gras: je krijgt in Nederland voortaan niet meer standaard de 1,0-liter turbo driecilinder benzinemotor, maar de atmosferische 1,2-liter viercilinder, die aan de basis is teruggekeerd.
19-09-2020 21:46
Echt een prachtige auto. Uiterlijk hoef je niets meer te doen, maar mijn voorkeur gaat wel naar de kleur mat zwart. Ik kan niet wachten om een testrit te doen.

Reclame maken is niet toegestaan.

Terence
Autoweek moderator

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2020 09:01 door Terence.
30-09-2020 08:28

Ik vind de kont nog steeds lelijk maar wel mooi N Line pakket
30-09-2020 16:18
is al bekend wanneer de i20 geleverd wordmof eventueel bij de dealer zal staan. Mijn vrouw mag een nieuwe lease auto uitzoeken en haar hart gaat uit naar de i20. Ze mag kiezen tussen de Renault Clio, Nissan Micra en de i20. We hebben gereden met de Clio en de Micra. De Clio valt zowieso af. Voorkeur is er nog steeds voor de i20 maar zal afhangen van levering.
30-09-2020 18:57
@chasing alles: even bellen met de importeur of een dealer en je weet het. Zelf denk ik dat de auto in oktober bij de dealer staat.
30-09-2020 21:55
Net een filmpje op youtube gezien van een Duitse dealer. Die had al een exemplaar. De officiele introductie is in Duitsland op 10 October. Dus lekker voor de i20 gaan. Zal vast een fijn rijdende auto zijn geworden.
01-10-2020 17:20
Die N Line ziet er wel goed uit, eigenlijk. In combinatie met het 84 pk instapmotortje is het pakket wel wat sneu.
02-10-2020 10:39
Geldt dan toch ook voor de Fiesta ST-Line, Polo R-Line e.d.?
02-10-2020 10:55
In feite voor alles wat eindigt op Line.
02-10-2020 11:22
MCDubbellU
Geldt dan toch ook voor de Fiesta ST-Line, Polo R-Line e.d.?

Die hebben tenminste nog turbomotortjes standaard. De 100 pk 1.0 turbo is vast afdoende, daarmee is de discrepantie tussen uiterlijk en prestaties iets minder groot dan bij de koppelarme 84 pk 1.2.
04-10-2020 12:31
Chasing alles
is al bekend wanneer de i20 geleverd wordmof eventueel bij de dealer zal staan. Mijn vrouw mag een nieuwe lease auto uitzoeken en haar hart gaat uit naar de i20. Ze mag kiezen tussen de Renault Clio, Nissan Micra en de i20. We hebben gereden met de Clio en de Micra. De Clio valt zowieso af. Voorkeur is er nog steeds voor de i20 maar zal afhangen van levering.

De website is nu bijgewerkt: de nieuwe i20 staat vanaf november bij de Nederlandse dealers: [www.hyundai.nl]
16-10-2020 17:54
Hyundai i20 vs. Renault Clio:

De i20 scoort met zijn rijplezier (voor sommigen iets te stevig geveerd), binnenruimte, multimedia, zicht rondom en fijnere driecilinder motor.

Complete test: [www.turbo.fr]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.