Volkswagen Golf VIII

Gepost door Curlew 
Live @ Autosalon Brussel:





















Meer foto's: [lenouvelautomobiliste.fr] & [www.caradisiac.com]



Foto's: Autozine, AD
Zeer bekritiseerd in Duitse pers, uiterst lauw ontvangen. Met name materiaalgebruik werd onder de maat gevonden..... , en multimedia systeem en bediening, ook niet best.... . Met name Autobild en ook AutoMotorundSport. Behalve AW die juist deze zaken zeer positief 'beoordeelde'.... . Niet geloofwaardig meer AW. Verwijderen inmiddels ook berichten als je te positief een ander niet Vag merk beschrijft ..... . Heel opmerkelijk allemaal.
Roep ik al geruime tijd. Zelfs geen topic aan gewijd. Het is niet eens meer onopvallend..
Alles wat vernieuwd is bij de 8 krijgt dus kritiek. Mijn conclusie is dat de 7 dus de betere auto is. Betere ergonomie, bediening etc. Rijden doen ze ongeveer hetzelfde en je mag er i.t.t. de 8 vanuit gaan dat alle kinderziektes eruit zijn.
VW moet nog wat boetes* betalen ;-)

Domme zet om hun top-verkoper zo uit te kleden qua materiaal. De stap naar de Octavia is weer makkelijker geworden. Al zullen ze de Golf wel in de lease gaan pushen.


*bij elke nieuwe Passat gaat ook het bespaarde bedrag op het dashboard klokje in die spaarpot. Ook een gevalletje stomme besparing.
Quote
Curlevv
Roep ik al geruime tijd. Zelfs geen topic aan gewijd. Het is niet eens meer onopvallend..

Sterker nog ik heb idee dat sommige reageerders op forum redacteuren zijn of importeur gestuurd.... . Complottheoriefase ben ik daar inmiddels in voorbij, zie namelijk overeenkomsten in stijl en inhoud.... . Helaas. Heb abonnement opgezegd ook.
Hoe zou de ADAC hem waarderen?
Quote
Curlew
Men roept altijd zo graag dat de Golf tijdloos is, nou ik vind de 7 inmiddels redelijk gedateerd, zeker ivm de Mazda3 en Corolla. De 8 is (in mijn ogen) dan al gedateerd ogend bij introductie. Als je dit ziet is het gewoon lachwekkend: [shrani.si]

Laten we dit oordeel over een aantal jaar nogmaals vellen. Niet zelden raken vooruitstrevende of afwijkende ontwerpen sneller gedateerd.
Ik voorspel dat de lage, brede motorkap van de Golf 8 een trend wordt in toekomstige auto's met elektrische aandrijving, alleen al doordat de voorzijde lager kan worden met het vervallen van een verbrandingsmotor met hoge inbouwhoogte.
Re: Volkswagen Golf
15-01-2020 19:06
Prijzen

De eerste prijzen:
1.0 TSI-90 € 25.995
1.5 TSI-130 Life € 30.590
1.5 TSI-130 Life Business € 31.580
1.5 TSI-130 Style € 33.190
eTSI Style € 36.782
2.0 TDI-115 € 32.005
2.0 TDI-115 Life € 35.450
2.0 TDI-115 Life Business € 36.170
2.0 TDI-115 Style € 38.050
2.0 TDI-150 DSG Style € 42.030

[www.autoweek.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2020 19:12 door Wouter82.
Ik heb de prijslijst op volkswagen.nl. bekeken. Heb ik het juist dat DSG alleen mogelijk is op de 150 pk-versies (benzine en diesel)?
Re: Volkswagen Golf
15-01-2020 23:18
Bij mijn weten komt de dsg later ook gewoon op de 1.0.
Re: Volkswagen Golf
16-01-2020 13:34
Quote
Wouter82
Prijzen

De eerste prijzen:
1.0 TSI-90 € 25.995
1.5 TSI-130 Life € 30.590
1.5 TSI-130 Life Business € 31.580
1.5 TSI-130 Style € 33.190
eTSI Style € 36.782
2.0 TDI-115 € 32.005
2.0 TDI-115 Life € 35.450
2.0 TDI-115 Life Business € 36.170
2.0 TDI-115 Style € 38.050
2.0 TDI-150 DSG Style € 42.030

Dus voor de prijs van die nep-48 volt "mild hybrid" e-TSI heb je ook een (echte 180 pk hybride) Corolla 2.0 Excecutive voor de deur staan?



.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2020 13:55 door Jazzik.
Re: Volkswagen Golf VIII
16-01-2020 14:58
DSG volgt later ongetwijfeld voor de 1.0 of in ieder geval de 1.5. Ben er nog niet echt over uit wat ik van deze Golf vind. De huidige Golf 7 vind ik een mooie verschijning, maar het front oogt bij de 8 wat vreemd.

@Jazzik Gaat hier over de Golf, het interesseert niemand wat de prijs van een Toyota is of hoe goed zij het in Polen wel niet doen.

Niet aardige woorden even weggehaald.

Ivanov
AutoWeek Moderator




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2020 22:03 door Ivanov.

2020 VW Golf VIII by Matthias K., on Flickr


2020 VW Golf VIII by Matthias K., on Flickr


Volkswagen Golf 8 by Perico001, on Flickr


Volkswagen Golf 8 by Perico001, on Flickr


Volkswagen Golf 8 by Perico001, on Flickr


Volkswagen Golf 8 by Perico001, on Flickr

Vind 'm vanuit bepaalde hoeken niet evenwichtig en er zijn mooiere auto's in dit segment wat mij betreft, maar het is ook geen lelijke auto. Vast mooi en goed genoeg om weer succesvol te worden, al zal de auto minder succesvol worden dan de VII, simpelweg omdat de elektrische rijders zullen moeten overstappen op de ID.3.
@ HAZE
Alles verder goed met je? En nee... voorál niet vergelijken!
Die R-Line is wel echt lelijk zeg. Meer zwart plastic dan gewoon een bumper
Ik ben een groot fan van de Golf, maar deze VIII vind ik op basis van de foto’s niet veel aan. Front zelfs lelijk, ik heb niet het idee dat dat gaat veranderen als ik hem in het echt zie.
De VII was een strakke kar, weinig op aan te merken. Dit ding heeft teveel wigvorm, te weinig grille, en teveel frutseltjes. Die zwarte in de post van Rutger gaat nog wel, maar doe mij maar zo'n fraaie nieuwe Octavia. Maar ook de nieuwe Leon is volgens mij weer een fraaiere auto dan deze golluf acht.
Op de foto's vidn ik het nog wel wat, maar in het echt vond ik het een weinig indrukwekkende auto.

Ik heb in Brussel in die witte gezeten, maar ik vind het erg tegenvallen.
Materialen zijn niet echt mooi, het oogt allemaal erg kaal en on-af. Wat ik met dat laatste bedoel: het kleine pookje van de automaat is geinig, maar komt bij de Golf heel ielig en simpel over, terwijl hetzelfde pookje in de nieuwe Octavia heel mooi is (hogere middenconsole?).
Nieuwe scherm is niet mooi geintegreerd. Het zou mooier zijn geweest als er nog een soort van film overheen was getrokken zodat het ook echt 1 paneel wordt. Nu ziet het er knullig uit. Ook hier is de lay-out van de Octavia veel mooier.
Voor mij zou de keuze nu altijd op de Octavia vallen. Die wint het nu zelfs van een Golf Highline/Style.
Zou het bewust gedaan zijn dat de Octavia pas deze zomer arriveert? In Duitsland gaat die Octavia over een dikke week al in de verkoop. Wellicht moet de verkoop van de Golf eerst op gang gekomen zijn.
De GTI debuteert in maart op het Autosalon van Genève.

Zou er bij deze nog enig lakwerk rondom de grille zitten? eye rolling smiley
Re: Volkswagen Golf VIII
20-01-2020 19:32
Die GTI heeft toch niks meer van het aantrekkelijke van de intiiële en sommige latere versies. Het is echt een lompe bak geworden, niks sportief aan. Ik zou wachten op de Octavia: een veel mooiere wagen en ruimer ook.
Quote
iDS
Die GTI heeft toch niks meer van het aantrekkelijke van de intiiële en sommige latere versies. Het is echt een lompe bak geworden, niks sportief aan. Ik zou wachten op de Octavia: een veel mooiere wagen en ruimer ook.

Ja, de Golf GTI kopers zijn natuurlijk helemaal in de markt voor een Octavia smiling bouncing smiley!
Als er maar een goede claxon op zit.nut smiley


Duitsers en hun (nep)gaas. Echt goedkoop/lelijk
En zo te zien/lezen met mistlampen a la Renault Megane RS / Kia ProCeed GT.
Vreemde snavels, waarbij de R de kroon spant.
Hiermee vergeleken heeft een Lexus een lekker bekkie.
Die neue Sportfedern und Spurverbreiterungen maken de Golf er nu ook niet beter op. De auto oogt zo zwaarlijvig en juist niet rank en sportief.







Bron: [www.auto-motor-und-sport.de]
Golf vs. Astra, Ceed, 1-serie en A-klasse:



Eerste vergelijk (gehele test alleen voor abonnees): [www.autobild.de]
Translate:

Quote

We moesten echter ook vaststellen: VW is wat achteloos met de Golf als het gaat om bouwkwaliteit . Hard plastic op de binnenbekleding, plus een vastgelopen dashboardkastje, scheve deksels buiten het gezichtsveld en een duidelijk zicht op de kabelbomen - onaantrekkelijk.

Mmmm. Iets soortgelijks zagen we al bij de ID3, maar kennelijk vinden bezuinigingen op de interieurkwaliteit ook hun weg naar andere modellen.
Re: Volkswagen Golf VIII
19-02-2020 12:55
Quote
MBdoubleyou
Quote
iDS
Die GTI heeft toch niks meer van het aantrekkelijke van de intiiële en sommige latere versies. Het is echt een lompe bak geworden, niks sportief aan. Ik zou wachten op de Octavia: een veel mooiere wagen en ruimer ook.

Ja, de Golf GTI kopers zijn natuurlijk helemaal in de markt voor een Octavia smiling bouncing smiley!
Die waarvan het verstand in hun hoofd zit en geen meter lager, waarschijnlijk wel.
Quote
D Elzinga
Translate:

Quote

We moesten echter ook vaststellen: VW is wat achteloos met de Golf als het gaat om bouwkwaliteit . Hard plastic op de binnenbekleding, plus een vastgelopen dashboardkastje, scheve deksels buiten het gezichtsveld en een duidelijk zicht op de kabelbomen - onaantrekkelijk.

Mmmm. Iets soortgelijks zagen we al bij de ID3, maar kennelijk vinden bezuinigingen op de interieurkwaliteit ook hun weg naar andere modellen.
Grappig, bij andere merken wordt er direct moord en brand geschreeuwd voor zoiets. Ben benieuwd wanneer dat bij VW ook gebeurt en het uit de categorie 'sidenotes' komt.
Re: Volkswagen Golf VIII
19-02-2020 13:36
Quote
D Elzinga
Translate:

Quote

We moesten echter ook vaststellen: VW is wat achteloos met de Golf als het gaat om bouwkwaliteit . Hard plastic op de binnenbekleding, plus een vastgelopen dashboardkastje, scheve deksels buiten het gezichtsveld en een duidelijk zicht op de kabelbomen - onaantrekkelijk.

Mmmm. Iets soortgelijks zagen we al bij de ID3, maar kennelijk vinden bezuinigingen op de interieurkwaliteit ook hun weg naar andere modellen.

De magere kwaliteit van de materialen valt des te sterker op als je ziet welke vooruitgang merken als Mazda en Renault de laatste jaren hebben geboekt.
Quote
D Elzinga
[www.autoweek.nl]



Verschrikkelijk.





GTI












Alle foto's: [www.netcarshow.com]

GTD








Alle foto's: [www.netcarshow.com]

GTE










Alle foto's: [www.netcarshow.com]

Tja hoop (nep)gaas en verders niets verrassend. Typisch VW. Niettemin kudo's dat ze 'm in verschillende uitvoeringen op de markt brengen. Interieur staat me erg tegen. Het is wel erg jaren 80 (zonder retro te zijn) en ik vind de middentunnel er erg cheap uitzien. Doet de Mazda3 toch vele malen beter (maar ja, die koopt niemand): [www.netcarshow.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2020 03:00 door MCDubbleU.
Anonieme bezoeker
Re: Volkswagen Golf VIII
27-02-2020 06:27
Zeer voorspelbaar allemaal, krijg toch de indruk dat bij VW de inspiratie met de Golf helemaal zoek is interieur en materiaalgebruik van nieuwe Golf in Duitse pers zeer bekritiseerd inmiddels, id3 moet nog erger worden wat dat aangaat.
Ik weet niet wat het is, maar ik word niet enthousiast van de 8. Ik ga de 7 zelfs meer waarderen. En de 6 ook. Een lichtblauwe 6 op Bilbao wielen, mjam mjam! cool smiley
Die video van AW stelt weer niks voor. Wat details aanwijzen wat je op foto's ook kunt zien. Nogal nutteloos die statische video's behalve reclame voor de auto. Autogefuhl is altijd wat uitgebreider (alleen durven ze ook niks over de middentunnel te zeggen winking smiley)



Ik zou PON er op aanspreken.

Ik heb er vandeweek even ingezeten. Je krijgt wel een beetje een cockpit idee met al die schermen. Je moet wel 2 keer kijken of het de 7 of 8 is. Maar vaak gebleken is dat ook weer de kracht. Evolutie in plaats van revolutie. Ik kan hem wel waarderen in zijn segment.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2020 13:29 door michel1975.
Bij de neus heb ik steeds een associatie met de reuzenhaai. En das niet positief.

Quote
rjthefrisian
Bij de neus heb ik steeds een associatie met de reuzenhaai. En das niet positief.

Ik meer met een breedbekkikker: [www.youtube.com]
Heb er vandaag ook even ingezeten. Fijne stoelen en zitpositie (net als in de 7) en een strak dashboard. Materiaalgebruik vond ik behoorlijk tegenvallen. Veel harde grijze plastics. In vergelijking met de Mazda 3 ziet het er een stuk minder hoogwaardig uit en oogt het vrij kil allemaal.
Re: Volkswagen Golf VIII
01-03-2020 10:55
Jammer dat VW niet,zoals Opel met de Astra wel doet,eens met een compleet nieuw model komt,maar het is geen rare auto om te zien.
Re: Volkswagen Golf VIII
07-03-2020 19:26
Op straat - voor de deur van een VW-garage - in de vorm zoals we 'm het meest zullen zien.







Wat uiterlijk betreft is de neus in de media vooralsnog het grootste knelpunt. Daar sluit ik me niet bij aan, ik vind de scherpe neus best goed staan. Hij had goed gepast op de koets van de Golf VII, maarrr.... de rest van de nieuwe sluit er niet echt bij aan. Het spitse, gestrekte dat de VII relatief dynamisch liet lijken is bij de VIII kompleet afwezig.

Op de foto's valt het niet zo op, maar kort samengevat ziet de nieuwe eruit of hij een te grote jas aangetrokken heeft. Geen verbetering wat mij betreft.
Quote

Op straat - voor de deur van een VW-garage - in de vorm zoals waar we 'm het meest zullen zien.

Kon het niet laten, te makkelijk inkoppertje. winking smiley

Wel erg veel van hetzelfde hoor, vooral de D-stijl / schuin van achter en de hele zijkant, zal heus veel verschillen vergeleken met de VII wat betreft afmetingen en details etc. maar als je even snel kijkt en je ziet de duidelijk andere voorzijde niet dan valt hij echt niet op als zijnde helemaal nieuw.
Ik zag hem deze week ook staan, buiten bij een dealer. Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel een mooie auto vind. Heb door het raam ook even naar het interieur gekeken en dat was rustig en mooi. Lijkt mij geen straf zo op het eerste gezicht.
Quote
michelvd
Lijkt mij geen straf zo op het eerste gezicht.

Als dat al genoeg is om voor een auto te kiezen...
'Geen straf' zou voor mij niet genoeg zijn om mijn geld op stuk te slaan.
Re: Volkswagen Golf VIII
08-03-2020 20:26
Quote
Silver Arrow
Quote
michelvd
Lijkt mij geen straf zo op het eerste gezicht.

Als dat al genoeg is om voor een auto te kiezen...
'Geen straf' zou voor mij niet genoeg zijn om mijn geld op stuk te slaan.

Golfjes worden bijna niet particulier verkocht, leasen daarentegen...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.