Subaru Levorg

Gepost door Curlew 
Subaru Levorg
23-10-2019 08:36

Huidige:

Alle info: [www.motor1.com]

Is nog een prototype (geen concept) dus hij gaat er zo 100% uitzien. Interieur willen ze nog niet laten zien
Re: Subaru Levorg
23-10-2019 10:43
Zoals wel vaker bij Subaru vraag ik me af: is 'ie echt nieuw of is het een grondige facelift? Maar ik neem aan dat Subaru het modulaire platform van de Impreza, XV, Forester, nieuwe Legacy en Ascent als basis heeft gebruikt. Mooi kan ik 'm niet noemen, de oude was strakker vormgegeven. De oplopende raamlijn vind ik niet mooi en het front is wel erg druk, terwijl de koplampen te klein ogen. Hoop dat Subaru 'm ook de e-Boxer-aandrijflijn geeft, anders heeft importeren naar ons land weinig zin.
"Vierkante"wielkasten vind ik mooi staan. Wat trekjes van de Opel Insignia.
22-01-2020 23:22
Ben benieuwd of die naar hier komt. Als ik op subaru.nl kijk, krijg ik de indruk dat de Impreza en BRZ ook al zijn geschrapt, hoewel ze nog wel genoemd staan inclusief prijslijst (uit 2019), zie je onder 'Subaru model line-up' slechts drie modellen staan: de XV, Forester en Outback.
22-05-2020 14:44

Bronnen: [creative311.com] & [creative311.com]

De nieuwe Levorg is 4755 mm lang, 1795 mm breed en 1480 mm hoog; de wielbasis is 2670 mm. Interessant is de motor: een geheel nieuwe 1,8-liter benzinemotor met turbo en lean burn-technologie, een maximaal vermogen van 147 kW/200 pk en een koppel van 294 Nm. De motor is gekoppeld aan een CVT-automaat (Lineartronic in Subaru-termen) en AWD is uiteraard standaard. De vraag is natuurlijk of de Levorg ook naar Europa komt en of de brandstofbesparende technieken voldoende zijn om een forse BPM op de Nederlandse markt te vermijden. 200 pk is misschien wat veel van het goede om een groot publiek aan te kunnen spreken. Concurrenten zijn er nauwelijks, iets als een Kia Proceed GT 1.6 T-GDI (204 pk; vanaf € 42.450 en alleen voorwielaandrijving) komt misschien in de buurt. Subaru zal toch met serieuze hybride, plug-in hybride en volelektrische aandrijflijnen moeten komen om de negatieve verkooptrend eindelijk te doorbreken.
22-05-2020 18:30
Toyota ontwikkelt met Subaru een EV platform en hebben ook al prototypes laten zien. Nog even geduld, verwacht de eerste serieuze EV's van Toyota en Subaru ergens vanaf 2022 tot 2025, waarschijnlijk dan direct met solid state accu's of de accu technologie van Byd/Toyota..... .
28-05-2020 16:50
[creative311.com]
Een video. Heel mooi in zwarte kleur
28-05-2020 18:46
Toffe bak, veel leuker dan die wannebe Europeanen van Kia en consorten.
28-05-2020 19:10
Armeo
Toffe bak, veel leuker dan die wannebe Europeanen van Kia en consorten.

Echt lkkr eigenwjjs Japans, topkwaliteit maar daar is helaas geen vraag naar in Nederland, want gewoon heel fraaie wagen. Begrijp niet waarom dit merk zo slecht verkocht wordt, dito voor zo'n klasse wagen als de Mazda 6 en diverse Honda's en Toyota's/Lexus modellen. Kwaliteit van dit soort wagens/merken is zoveel beter dan de Europese merken, zogenaamde "premium" merken incluis.
28-05-2020 19:26
CDVDP
Begrijp niet waarom dit merk zo slecht verkocht wordt, dito voor zo'n klasse wagen als de Mazda 6 en diverse Honda's en Toyota's/Lexus modellen.
Subaru heeft nooit goed verkocht in NL. De USP's zijn maar voor een hele beperkte doelgroep relevant, en zoveel USP's zijn het ook niet. AWD en hoge bouwkwaliteit kan ik zo bedenken. De "eigenwijsheid" en de boxermotor zijn ook hele leuke USP's, maar wat heeft de gemiddelde consument daaraan? Daarentegen merkt de consument wel de nadelen van dit alles, hoog verbruik, hoog gewicht en dus hoge gebruikskosten. Verder heeft Subaru altijd al een klein dealernetwerk gehad, een klein modellengamma en een beperkte keus in motoren. Zo hebben ze bv. nauwelijks diesels geleverd. En veel punten waar Subaru goed in is, zijn andere merken ook goed maar dan met minder nadelen en vaak ook met veel meer voordelen. Betrouwbaarheid en bouwkwaliteit vind je ook bij bv. Toyota en Kia. En op geen van hun modellen (Toyota: 14, Kia 9) voegt een van de drie (3) Subaru-modellen echt iets toe, tenzij je AWD nodig hebt en/of het warm krijgt van een boxermotor en daar het een en ander voor over hebt.
28-05-2020 19:44
Dat is waar wat je zegt maar blijft jammer.
28-05-2020 22:18
Wouter82
CDVDP
Begrijp niet waarom dit merk zo slecht verkocht wordt, dito voor zo'n klasse wagen als de Mazda 6 en diverse Honda's en Toyota's/Lexus modellen.
Subaru heeft nooit goed verkocht in NL. De USP's zijn maar voor een hele beperkte doelgroep relevant, en zoveel USP's zijn het ook niet. AWD en hoge bouwkwaliteit kan ik zo bedenken. De "eigenwijsheid" en de boxermotor zijn ook hele leuke USP's, maar wat heeft de gemiddelde consument daaraan? Daarentegen merkt de consument wel de nadelen van dit alles, hoog verbruik, hoog gewicht en dus hoge gebruikskosten. Verder heeft Subaru altijd al een klein dealernetwerk gehad, een klein modellengamma en een beperkte keus in motoren.

Uitstekend verwoord. Je ziet het ook op de homepage met reacties "zo'n leuk eigenwijs merk!" Nou qua design zijn ze ook nog eens al jaren de weg kwijt en qua interieurs liepen ze ook erg lang achter. Iets leuk vinden puur omdat het wat anders is. Net als dat de saaie Camry helemaal opgehemeld wordt op de homepage. "Schitterende auto"... really..?
28-05-2020 23:45
Nou ja, tijdens de 555 periode werd er wel redelijk (in verhouding) verkocht. De Forrester is redelijk populair geworden. Andere merken hebben die segmenten misschien wel een beetje overgenomen?

Succes van het merk was/is ook wel van de dealer afhankelijk. Naar mijn idee zijn enkele dealers in hun lokale omgeving succesvol (geweest).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.