en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Honda Jazz/Fit | Nieuw: facelift 23-10-2019 08:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alle foto's en info: [www.carscoops.com] 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-08-2022 16:28 door Wouter82. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 08:33 |
![]() En de Jazz: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alle persfoto's Jazz: [www.netcarshow.com] |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 10:13 |
Misschien heel praktisch, maar ik begrijp wel waarom dit soort midi-mpv's een uitstervend ras zijn. Wat een bejaardenbak. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 10:28 |
Verrassend strak vormgegeven Honda. Het interieur doet in zijn eenvoud denken aan de Honda e. Compacte MPV's vind ik meestal wel mooi, de eerste twee generaties Mercedes A-klasses hadden veel meer karakter en een heel evenwichtige vormgeving waar de laatste Golf-aftreksels mijns inziens niet aan kunnen tippen (oké, de laatste is best mooi, maar heeft ook nul eigens). De beide generaties Nissan Note, de korte Renault Modus, de Honda Jazz (de eerste twee generaties), Kia Venga, vrolijke Citroën C3 Picasso, Fiat Idea, eerste Opel Meriva en Toyota Verso-S/Subaru Trezia zagen er stuk voor stuk goed uit. Deze auto's spraken vooral een oudere doelgroep aan. Is een auto die wat hoger is en een monovolume-vorm heeft, per definitie een bejaardenbak? Wat mij betreft slaat dat nergens op, maar zo werkt het kennelijk wel in de publieke opinie. Die heeft bepaald dat crossovers hip zijn en daarom zijn truttige, onevenwichtige doosjes als de Volkswagen T-Cross, Ford EcoSport en Opel Crossland X niet aan te slepen en is de traditionele, compacte MPV verdwenen. Ik vind het in ieder geval positief dat Honda wél vasthoudt aan de no nonsense compacte MPV, met kloppende lijnen, veel binnenruimte en Magic Seats. Nu is het nog hopen op prijzen die niet teveel uit de pas lopen met de nieuwe Toyota Yaris Hybrid. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 10:35 |
De Jazz verkoopt beter dan de Civic in Nederland, vraag naar het model is er dus wel. Ik ben natuurlijk ook veel te jong voor dit model. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 10:39 |
Je bent nooit te jong voor wat Jazz. ![]() De Civic is een goede auto die helaas onooglijk is verpakt, geen wonder dat iedereen daar aan voorbijloopt. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 10:40 |
Chapeau voor Honda, dat het heeft gepresteerd om een nieuw model er ouderwetser uit te laten zien dan zijn voorganger.![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-10-2019 10:41 door D Elzinga. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 12:43 |
Het gekke is dat de sedan veel "schoner" is, geen spoilers en extra luchthappers, maar die wil niemand hier te lande. Ook de prijs is niet mis. Waarom wordt de Insight hier niet aangeboden? Zo'n beetje de carrosserie van de Civic sedan, hybride dus fiscale korting. Je moet er alleen niet mee willen scheuren. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 13:00 |
Zo te zien houdt ie z'n Magic Seats, dat is wel mooi. Interieur is goed, die gekke grote koplampen icm 'ontbrekende' grille moet ik nog aan wennen. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 14:47 |
Interieur ziet er fraai uit (vind het niks lijken op de Honda e overigens maar meer zoals je in veel Japanse auto's ziet die hier niet worden geleverd). Lekker praktisch ook maar idd, wat een suffe bejaardenbak. De huidige heeft een lelijke kont en deze lijkt wat meer te kloppen maar mooi/modern is anders Civic sedan vind ik overigens nog steeds lelijk. Vooral door die drukke kont met die lelijke achterlampen |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 14:58 |
@Curlew Maar die bejaardenbak biedt zoveel mogelijkheden :-): De accu's van de hybride kosten overigens wat laadruimte: de vloer is niet meer helemaal vlak als de achterstoelen omgeklapt worden. Is niet erg; een grote koffer kun je toch al beter op de plaats van een Magic Seat zetten. 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-10-2019 22:43 door Assenaar. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 14:59 |
Het stuurwiel komt nota bene uit de Honda e! Daarmee houden de gelijkenissen misschien ook wel op, maar goed. |
Anonieme bezoeker
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 15:13 |
Het interieur vind ik mooi en een flinke vooruitgang, bij het exterieur twijfels. Lijkt meer een opvolger van de 2009 Jazz dan van de 2015 Jazz, het is een beetje een hang nar het verleden. Dat de Jazz een bejaardenauto zou zijn is een provinciale opvatting die onthult dat de schrijver local en niet glocal denk:. In de VS is de Fit op high schools en universities een big hit among students. Nu krijgen zij wel exclusief de 1.5 130 pk versie ![]() |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 17:11 |
Wat een bejaardenbak!![]() |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 18:18 |
Die nieuwe Civic sedan had in Europa eigenlijk Accord moeten heten. Maar ook bij mij pakte dat verkoopspraatje niet, anders reed ik daar wel in ipv de Volvo. |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 21:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's vanuit de beurs: [car.watch.impress.co.jp] |
Re: Honda Jazz/Fit 23-10-2019 22:32 |
Inderdaad meer een opvolger van het model dat wij rijden (2011) i.p.v. het huidige model. Prima, want ik vind het 2008-2015 model veel fraaier dan het huidige model met die verkeerde vouw op de flanken. Ik vind het een frisse auto geworden, met behoud van alles wat een Jazz een Jazz maakt. En ja, die Magic Seats gebruiken we daadwerkelijk elk weekend met mountainbiken! Bejaardenbak? Het interesseert me totaal niet wat de algemene opinie over deze Honda is, al sinds 2008 rijden wij Jazz als 2e auto (inmiddels nr 3) en als het aan mij ligt zal dat nog lang zo blijven. Over een jaar of 5 dus deze Jazz voor ons, óf een Honda E of MX-30 als het electrisch wordt. De Crosstar-variant is aan mij biet besteed, gaat me teveel richting Captur c.s. 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-10-2019 22:34 door Flat Six. |
Re: Honda Jazz/Fit 24-10-2019 12:14 |
De verkoopcijfers zeggen wat anders ![]() [carsalesbase.com]# |
Re: Honda Jazz/Fit 24-10-2019 16:37 |
Vandaag in Valkenburg (Honda dealerconventie):![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Honda Jazz/Fit 24-10-2019 17:10 |
Wel jammer van de ontzettend lelijke velgen. Verder eel leuke en ruime wagen zo te zien. Ben benieuwd naat de verbruikscijfers. |
Re: Honda Jazz/Fit 24-10-2019 19:37 |
Op zich helemaal niks mis met een MPV-achtig uiterlijk maar zeker van Honda zou je wel wat meer dynamiek in het design verwachten, ook al zijn de wat strakkere lijnen zeker welkom. De molentjesvelgen vind ik dan wel weer heel leuk en origineel. Ik ben benieuwd of de prijs gunstig genoeg zal zijn om er in dit (inmiddels) gat van de markt een succes van te maken. Edit: een dealerconventie in Valkenburg, betekent dat de snelste marktintroductie aller tijden van een nieuw Honda-model in de Benelux? 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2019 19:41 door 929V6. |
Re: Honda Jazz/Fit 24-10-2019 20:44 |
Nou inderdaad zeg! We moesten toch een eeuwigheid wachten voordat de uitgaande Jazz in Nederland op de markt verscheen. De Jazz en CR-V verschenen twee jaar na het verschijnen van de eerste afbeeldingen bij de Nederlandse dealers. Het zal vast iets te maken hebben met het feit dat de oude generaties (Jazz III, CR-V IV) van beide modellen uit het Verenigd Koninkrijk kwamen voor Europa (en deels uit China in het geval van de Jazz). De HR-V kwam uit Mexico. Met ingang van de facelift komt de HR-V uit Japan en ook de Jazz en CR-V komen voortaan uit Japan, dus krijgt Europa nu vlot de nieuwste modellen. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2019 20:45 door Rutger DC. |
Re: Honda Jazz/Fit 27-10-2019 17:39 |
Een paar uur na het debuut in Tokio maakte de Honda Jazz zijn Europese debuut op een speciaal evenement in Amsterdam.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's: [www.largus.fr] De Jazz Hybrid zal ongeveer 21.000 euro gaan kosten in Frankrijk, net zoveel als de nieuwe Toyota Yaris Hybrid. |
Re: Honda Jazz/Fit 27-10-2019 18:02 |
Je vergelijkt de prijs dan met de Franse prijs van de Yaris, neem ik aan. Edit: never mind, antwoord staat al in het Yaris-topic. Als de Nederlandse importeur dat ook voor elkaar krijgt kan dat best gunstig uitpakken voor de Jazz, het deel van de doelgroep van de oude Yaris dat prijs stelde op de hogere instap en het gebruiksgemak zal nu immers bij Honda kunnen gaan winkelen. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2019 19:34 door 929V6. |
Re: Honda Jazz/Fit 27-10-2019 19:08 |
Ik heb elke generatie Jazz wel mooi gevonden maar deze is ff slikken. |
Re: Honda Jazz/Fit 13-12-2019 11:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp] ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's: [response.jp] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's: [autoc-one.jp] |
Re: Honda Jazz/Fit 13-12-2019 18:00 |
Ik denk dat de nieuwe Honda Jazz Hybrid een echte concurrent kan worden van de nieuwe Toyota Yaris. Zo op de foto's te zien wordt het qua praktische bruikbaarheid een betere aanbieding: Ruimer, zeker op de achterbank en in de bagageruimte. De "magic seats" blijven en de Jazz kennende zullen (ook) de (achter)portieren weer bijna negentig graden kunnen openen. Handig bij het "laden" van het kroost in de kinderzitjes of grote dingen met de achterbankzittingen omhoog. Die twee dashboardkastjes lijken er weer te zijn en die bekerhouders in het dashboard bij de uitstroomopeningen zijn ook geniaal: in de winter houd je je koffie warm en in de zomer je (fris)drank koel. Maar ja... het uiterlijk. Dat is persoonlijk, weet ik. Dat van de Yaris spreekt mij persoonlijk duidelijk meer aan dan van de nieuwe Jazz. Zowel exterieur als interieur zien er naar mijn mening fraaier en ook hoogwaardiger uit. Bovendien zal de nieuwe aandrijflijn van de Yaris mogelijk ook zuiniger zijn. Maar: goed dat er in het B-segment nu keus komt tussen 2 volwaardige (geen would-be 48 volt "smart" ![]() |
Re: Honda Jazz/Fit 13-12-2019 18:09 |
Anderzijds is het praktijkverbruik van Suzuki's 1.2 SHVS "smart hybrid" wel erg gunstig. Als ik kijk op spritmonitor of de AW verbruiksmonitor zit de Swift niet ver boven de Yaris Hybrid. |
Re: Honda Jazz/Fit 19-12-2019 07:38 |
Modulo X concept![]() ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Honda Jazz/Fit 19-12-2019 07:54 |
Vind de Jazz een leuke wagen maar wel wat saai vormgegeven. Nieuwe Yaris zal zich richten op meer jong publiek omdat de wagen lager is dan huidige model. Verwacht niet dat de jazz hybrid zuiniger zal zijn dan de nieuwe Yaris. Er wordt gesproken van een gem. verbruik van 1 op 30..... . De Jazz zal ongetwijfeld, zoals elke Honda, fors aan de prijs zijn. |
Anonieme bezoeker
Re: Honda Jazz/Fit 19-12-2019 14:14 |
De grill van deze Modulo X concept ziet er vele malen beter uit dan de grill op de standaard Jazz en de Jazz Crosstar. Wellicht dat Honda Benelux deze grill op kan nemen in de accessoirelijst? |
Re: Honda Jazz/Fit 08-02-2020 22:24 |
De afmetingen van de nieuwe Jazz (onderste regel) vond ik hier, vergeleken met de nieuwe Yaris (bovenste regel): (6:16); Lengte: 4.050 meter. Breedte: 1.695 meter. Hoogte: 1.520 meter. Wielbasis: 2,530 meter. |
Re: Honda Jazz/Fit 12-02-2020 21:04 |
Bron: [www.autozine.nl] De Jazz Crosstar is nu duurder dan de goedkoopste HR-V, wat nu niet echt een kaskraker is... De Jazz is 3.500 euro duurder dan de huidige Yaris Hybrid en 3.000 euro goedkoper dan de Corolla Hybrid. De auto had wel een paar duizend euro goedkoper mogen zijn, zelfs al zal de Jazz veel ruimer zijn dan zowel de Yaris als de Corolla hatchback. De Toyota's zijn duidelijk zuiniger dan de Honda. |
Re: Honda Jazz/Fit 12-02-2020 21:26 |
Apart verhaal hoor wat motorisch gebied betreft. Een 1.5 benzinemotor samen met 2 elektromotoren. En dan komt de conclusie, gecombineerd vermogen van 109pk en 102 g/km ( WLTP ) oftewel 4,5 liter per 100 km. Vanwaar al die moeite en ophef? Zijn toch verre van spectaculaire waardes, doe het dan gewoon niet, beetje B-segmenter met simpele 1.0 3-cilinder heeft dezelfde waardes. |
Re: Honda Jazz/Fit 12-02-2020 22:06 |
Zijn wel WLTP-waarden en die verschillen soms gigantisch (ook per uitvoering): Yaris Hybrid NEDC/WLTP 64/86 g/km; Opel Corsa 1.2 75 pk 93/110 g/km; Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk 96/128 g/km; Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk automaat 99/146 g/km; Opel Corsa 1.2 Turbo 130 pk automaat 103/167 g/km. |
Re: Honda Jazz/Fit 12-02-2020 22:32 |
Ah OK, dat zou wel iets verklaren inderdaad. Zie nu inderdaad dat Carbase nog de NEDC waardes vermeld, ging er eigenlijk automatisch vanuit dat die nu wel omgezet waren naar WLTP. Dan heb ik niks gezegd. ![]() |
Re: Honda Jazz/Fit 14-02-2020 10:39 |
In Frankrijk ligt het instaptarief van de Jazz Hybrid slechts 1.000 euro hoger dan de uitgaande Yaris Hybrid: €21.990. tegen € 20.950; de Renault Clio E-Tech gaat ongeveer €22.000 kosten. Toch jammer dat de Honda in Nederland dan weer zo duur moet zijn... Bron: [www.largus.fr] |
Anonieme bezoeker
Re: Honda Jazz/Fit 21-04-2020 10:22 |
Brochure en prijslijst van de 2020 Honda Jazz zijn beschikbaar. (Bron: www.honda.nl). 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2020 11:23 door RenFan. |
Re: Honda Jazz/Fit 21-04-2020 10:35 |
Prijzen 1.5 Hybrid CVT Comfort € 24.430 Elegance € 26.110 Executive € 28.070 Crosstar € 30.120 |
Anonieme bezoeker
Re: Honda Jazz/Fit 23-04-2020 10:26 |
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van Autoweek met het nieuwe model. Door de Corona-crisis zal een eerste dynamische kennismaking, begrijpelijk, nog wel even op zich laten wachten. |
Re: Honda Jazz/Fit 27-04-2020 12:27 |
@Total Loss Twee elektromotoren is een beetje overdreven uitgedrukt. Een exemplaar drijft de wielen aan onder de scheidingsgrens tussen elektrisch en benzine, de ander behoort bij de benzinemotor en dient als generator voor de accu plus als startmotor en extra hulpje voor de benzinemotor als die boven de scheidingsgrens even wat harder moet werken, bij inhalen b.v. De elektromotor is 11 pk sterker dan de benzinemotor en heeft een veel hoger koppel (109 pk met 253 Nm tegen 98 pk en 127 Nm). De vorige hybride Jazz had een benzinemotor met 110 pk en 134 Nm plus een elektrische ondersteuning met 29 pk en 160 Nm. Geen scheurijzer maar je komt er goed mee vooruit. Wel erg ingewikkeld; je moet er niet aan denken dat er ergens in de elektronica iets kapot gaat. |
Re: Honda Jazz/Fit 27-04-2020 13:48 |
Bij een Honda? ![]() |
Re: Honda Jazz/Fit 28-04-2020 12:25 |
Ook bij een Honda. Sprak laatst iemand met een Prius, die daar heel tevreden over was, mechanisch nooit iets mee, maar om de haverklap een waarschuwingslampje of een piepje dat hij ergens naar moest laten kijken. Dus hup even langs de garage waar ze dan op een reset-knopje drukten en dan was er weer niets aan de hand. Iets met "gremlins" in de electronica. De folder al gedownload? 😁 |
Anonieme bezoeker
Re: Honda Jazz/Fit 29-04-2020 10:40 |
@Assenaar: een Honda Prius ![]() |
Re: Honda Jazz/Fit 29-04-2020 11:34 |
Uiteraard Toyota, maar die staan toch ook bekend als foutloos? Kreeg van Google een Japans filmpje voorgeschoteld waarin de oude en nieuw Jazz/Fit hybrids naast elkaar staand vergeleken worden: Kennelijk precies gelijke buiten- en binnenmaten, alleen lijkt naar mijn idee de nieuwe korter, is wat boller. De oude is helemaal Japans op het dashboard, de nieuwe bepaald Scandinavisch. |
Anonieme bezoeker
Re: Honda Jazz/Fit 29-04-2020 12:13 |
Bagageruimte van de nieuwe Jazz meet 298 liter, de vorige had een bagageruimte van 354 liter. De nieuwe Jazz (de Crosstar heeft dan dan weer niet) heeft onder de bagagevloer wel een verborgen extra vak. Tel je dat erbij op dan heeft de nieuwe Jazz 304 liter bagageruimte. Aanzienlijk minder dan de vorige. |
Re: Honda Jazz/Fit 29-04-2020 12:54 |
De vorige Jazz zoals wij die kregen aangeboden was meen ik geen hybride, de nieuwe wel. Dat scheelt in de beschikbare laadruimte. De in de Japanse video hierboven vergeleken modellen zijn allebei hybride, waarbij de oude een kleinere accu zal hebben dan de nieuwe. De nieuwe rijdt half om half elektrisch, met een elektromotor van 80 kW, de oude heeft alleen een elektromotor van 20kW voor een extra duw. De aandrijflijnen zijn totaal verschillend. Je moet wat over hebben voor schoon rijden ... |
Anonieme bezoeker
Re: Honda Jazz/Fit 29-04-2020 15:10 |
Oud: 3.955 mm Nieuw: 3.995 mm Vier centimeter gegroeid in de lengte. |
Re: Honda Jazz/Fit 29-04-2020 21:19 |
Conclusie van Engine For The Life ( "Evaluation of Goro Okazaki (de man) [positief] The comfort created by the despeculation principle I think that the Fit has become such a wonderful car because it was made with such a ruler that values human comfort rather than numbers. [negatief] Insufficient response at full throttle (hybrid vehicle) In situations such as overtaking on the highway where the accelerator is pushed deeply, the power will catch up after the engine speed has increased. I think that if you increase the number of hybrid batteries to increase the power supply during acceleration, you will feel even better. Evaluation of Tomoko Fujishima (de vrouw) [positief] The comfort of running, spending and using It is a nice model that gives us new value to our driving life while maintaining the practicality of 5 number size and spaciousness. [negatief] Should Honda also have a sporty hot hatch? It fits a wide range of users, but it's a shame that Manual Transmission cars and RS have disappeared. I want a sporty hatchback for users who expect sports from Honda. It does not have to be a car name called Fit." Dit kon voor Nederland ook wel ens een teer punt worden: bepaald niet "sportief" meer. De vorige hybride kan "con brio" gereden worden, maar daar is de elektromotor niet de hoofdmotor (geeft alleen een extra duw wanneer dat nodig is) en er zit een 7-traps automaat met dubbele koppeling in. Bij het nieuwe model werkt op de snelweg primair de benzinemotor en dat is er een volgens het Atkinson-principe; geen sprinter, en terugschakelen is er niet bij. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2020 22:08 door Assenaar. |
Re: Honda Jazz/Fit 30-04-2020 00:46 |
Ik denk dat je je een beetje vergist... De vorige Jazz Hybrid (2011 - 2015) had een (traditionele duwband) CVT. Die flippers achter het stuur hadden wij ook in onze Jazz 1.4 CVT (non-hybrid) waarmee je gesimuleerd kon "schakelen". Was wel handig bij lange steile afdalingen: beter afremmen op de motor... ![]() [topgear.nl] : Wat ook helpt voor de snelheidsbeleving: zet de cvt-bak in de sportstand, en ga zelf aan de gang met de flippers achter het stuur. Dan lijkt het net een gewone automaat met vaste trappen. [www.autoweek.nl] : transmissie - traploze automaat Ik zat met smart op een (Honda) concurrent voor de Toyota Yaris te wachten. De nieuwe Jazz lijkt wat ruimer en praktischer dan de komende Yaris, maar lijkt het heel erg te gaan afleggen qua brandstofverbruik. CO2-uitstoot vanaf 102 g/km. en een verbruik van 4,5 l / 100 km. WLTA tegen 86 g/km en 3,6 l/100 km. voor de nieuwe Yaris is een fors verschil ten nadele van de Jazz. Komt het uiterlijk en interieur (persoonlijk, weet ik...) nog bij. Ik ben bang dat de Jazz het heel lastig gaat krijgen tegen de doortimmerde Toyota hybride. Voor ons met z'n tweeën is de Yaris in ieder geval ruim genoeg. |