Toyota Yaris | Mazda 2 Hybrid, v.a. € 22.890

Gepost door Curlew 
Re: Toyota Yaris
30-10-2020 14:03
verlichting2
Lichtmetalen velgen met (veel) stoeprandschade staat pas goedkoop.

Kwestie van opletten tijdens het parkeren. Wieldoppen halen inderdaad het hele design naar beneden, zonde.
30-10-2020 16:58
Opel had toch stalen wielen dat op velgen leek?
31-10-2020 22:08
Lichtmetalen velgen altijd doen, staat een stuk fraaier.thumbs up
10-11-2020 17:13

Heel veel nieuwe foto's: [www.netcarshow.com] Mat is heel erg enthousiast:

Ander nieuws: Mazda komt met een auto op basis van de Yaris voor Europa
10-11-2020 23:19
MCDubbellU

Hmm, apart aangezien de laatste Yaris (eerder als Scion) in Noord-Amerika juist een omgelabelde Mazda2 was. smiling smiley

Op dezelfde manier wordt de volgende Nissan Micra een auto die door Renault wordt ontwikkeld, met andere woorden een auto die veel sterker op de Clio zal leunen dan nu het geval is.

De Yaris wordt uitgeleend aan Mazda, de Corolla en RAV4 aan Suzuki, heeft Subaru nog belang bij een modelletje?
10-11-2020 23:30
Rutger DC
heeft Subaru nog belang bij een modelletje?

Een gerebadgede Camry en/of Highlander lijkt mij wel wat.
10-11-2020 23:31
Even de bron erbij: [www.mazda.com] (doet de Europese pers natuurlijk weer niks mee)
Europe: Plan to sell OEM-supplied model based on Yaris THS
US: Plan to install THS (Toyota Hybrid System) on new SUV build in the new US plant
10-11-2020 23:39
Goed gevonden. Ben benieuwd of deze Mazda2 een eigen koets krijgt of dat een bij wat optische wijzigingen blijft.
11-11-2020 07:39
Rutger DC
MCDubbellU

Op dezelfde manier wordt de volgende Nissan Micra een auto die door Renault wordt ontwikkeld, met andere woorden een auto die veel sterker op de Clio zal leunen dan nu het geval is.

Ik heb hier volgens mij laatst ergens gelezen in het topic over de toekomst van Nissan dat de Micra geen opvolger meer zou krijgen? Of ik heb niet goed gelezen of de plannen zijn inmiddels weer veranderd.. Edit: hier dus

Ontopic: die 3 deurs ziet er heerlijk uit behalve de voorbumper, dat kunnen ze bij Mazda beter. Kwa verhoudingen beter dan de 5 deurs. Deze 3 deurs lijkt door zijn gestrekte lijn een stuk groter dan de 5 deurs. Maar het zal helaas een zeldzaamheid blijven op onze wegen..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2020 09:03 door SVF.
11-11-2020 12:43
Een Mazda 2 op basis van de nieuwe Yaris klinkt erg interessant. Hopelijk met een eigen koets en interieuir en niet zo'n halfbakken apparaat als wat Toyota met de 2 heeft gedaan. Nu nog de 3 met Toyota techniek!
11-11-2020 12:50

Nu nog de 3 met Toyota techniek!

De horror, past totaal niet bij het sportieve karakter van de Mazda 3.
11-11-2020 12:52
De 2lter hybrid is potent genoeg. Mazda gooit het zelf ook niet op veel vermogen.
30-11-2020 12:15
NIEUWE MAZDA 2 GEBASEERD OP TOYOTA YARIS
De volgende Mazda 2 wordt gebaseerd op de Toyota Yaris Hybrid, zo meldt Mazda in een presentatie van haar laatste kwartaalverslag. Hiermee intensiveert Mazda de samenwerking met Toyota. De nieuwe Mazda 2 staat op de planning voor ergens in de komende twee jaar. Wanneer hij precies komt, is nog niet bekend.

Mazda meldt dat het voor de Europese markt van plan is om tussen nu en 2022 een 'OEM-supplied model based on Yaris THS' aan te bieden. Gezien het feit dat de huidige Mazda 2 alweer sinds 2014 meegaat, lijkt het er dus op dat de opvolger van de Mazda 2 zijn genen in grote mate gaat delen met die van de Yaris. Hoe ver dat zal gaan, blijft nog gissen. In ieder geval ligt het voor de hand dat de nieuwe Mazda 2 de 116 pk sterke 1.5 Hybrid onder de kap krijgt. Het kan zijn dat Mazda nog wel een eigen ontwerp klaarstoomt, maar het is ook goed mogelijk dat het een vergelijkbare weg inslaat als Suzuki met de Swace en Across, die respectievelijk een gerebadgede Corolla en RAV4 zijn.

Met een hybride aangedreven 2 kan Mazda zijn gemiddelde CO2-uitstoot in Europa verder drukken. Dat zou ook voor Toyota gunstig uitpakken, want de twee merken zitten samen in een CO2-poule. Verder is Toyota sinds 2017 voor vijf procent aandeelhouder van Mazda. Ze hebben overigens eerder al samengewerkt in het B-segment, maar dan andersom: de Noord-Amerikaanse Toyota Yaris was namelijk een Mazda 2 met Toyota-badges, die er ook als sedan kwam. Daarnaast was er van de vorige Mazda 3 ook al een hybride variant met een aandrijflijn van Toyota, maar die kwam niet naar Europa.

Wanneer de nieuwe Mazda 2 precies zijn opwachting maakt, is dus nog niet bekend. AutoWeek heeft Mazda Nederland gevraagd om een reactie. [www.autoweek.nl]

Na 20 dagen heeft de (inter)nationale autopers het eindelijk opgepikt eye rolling smiley En alleen maar omdat AutoCar wel de moeite heeft genomen de 'financial results presentation' te lezen. De rest van de pers is te lui om zelf onderzoek te doen, die wacht alleen maar persberichten af
30-11-2020 12:16
Hoop wel op een subtielere neus van Mazda. Interieur zal wel niet veranderd worden wat jammer zou zijn want dat van Mazda is doorgaans fraaier en hoogwaardiger
30-11-2020 15:49
Mazda omschrijft het een beetje cryptisch, maar (a) het wordt een model voor Europa, (b) de basis wordt door een OEM fabrikant geleverd en (c) de techniek is het Toyota Hybrid System. De Europese Yaris wijkt af van de Japanse, Toyota is voor Mazda een externe OEM. Wordt het resultaat dan niet een Europese Yaris met een Mazda-neusje, zonder verder veel eigen Mazda-inbreng? Zoiets als de Subaru Justy die een Daihatsu Thor of Toyota Roomy is met een Subaru-neus en bij Daihatsu gebouwd wordt? Mazda heeft daarbij het voordeel van de gunstige inschaling op uitstootgebied van het THS zonder te moeten sleutelen aan eigen motoren alleen voor Europa.
30-11-2020 17:20
Hopelijk houdt Mazda zich vast aan het kodo design.
30-11-2020 19:53
Wat zal er dan met de CX-3 gebeuren? Die is gebaseerd op de 2 en heeft hetzelfde dashboard. Zou wel jammer zijn als dat een Yaris Cross-kloon wordt...
30-11-2020 20:50
De geschiedenis herhaalt zich zoals de opvolger van het bolhoedje een duffe Fiesta-kloon werd. Statistisch gezien krijgen we nu over 12 jaar weer een Mazda2 die leuk is.
30-11-2020 21:20
Behalve dat de nieuwe Yaris al geen suffe auto is. Dus zal wel meevallen.
30-11-2020 21:28
Bovendien was de Fiesta-kloon uit financiële nood geboren, dat is nu ook niet aan de orde.
30-11-2020 21:59
Ook dat. Nu is het de gemiddelde CO2-uitstoot grinning smiley Het was overigens al bekend dat Mazda voor 2023 niet met een compleet nieuw model (van eigen huize) zal komen dus alle auto's moeten het sowieso tot die tijd uitzingen.

Wat zal er dan met de CX-3 gebeuren?

De Mazda2 op basis van de Yaris is alleen voor Europa. Denk dat de Mazda2 en CX-3 in Japan iig nog gewoon geproduceerd zullen blijven worden..
01-12-2020 16:41
Leuke uitslag van het Engelse blad Autocar van 18 november: The best drivers car is volgens de redacteuren:

Ariel Atom 4 219 punten
McLaren 765LT 219 punten
Toyota GR Yaris 214 punten
Porsche 911 198 punten
Lamborghini Huracan 193 punten
Porsche Taycan 169 punten
Aston Martin Vantage 165 punten
BMW M2CS 164 punten

Best affordable driver's car:
Toyota GR Yaris Circuit Pack 140 punten
Honda Civic Type R limited ed. 132 punten
Ford Fiesta ST Mountune M235 123 punten
VW Golf GTI 98 punten
06-12-2020 21:57
Gave auto én video. thumbs up
05-01-2021 18:16
L'argus meldt dat de Mazda2 en Toyota Yaris vanaf september 2021 in de Tsjechische fabriek van Toyota in Kolin zullen worden geproduceerd, waar momenteel nog de Aygo, C1 en 108 van de band rollen. PSA heeft zich uit de samenwerking teruggetrokken en de 108 en C1 verdwijnen eind dit jaar en nu Toyota de fabriek sinds 1 januari helemaal zelf in handen heeft, moest de fabrikant dus op zoek naar een oplossing om de vrijgekomen productiecapaciteit op te vullen. Die komt er dus in de vorm van de Yaris en Mazda2. Momenteel wordt de Yaris in de Franse fabriek in Valenciennes (vlakbij de Belgische grens) gebouwd. De Fransen hoeven echter niet te vrezen, want een deel van de Yaris-productie blijft, bovendien mogen ze de Yaris Cross gaan bouwen. Voor Mazda wordt het de eerste in Europa geproduceerde auto sinds de eerste generatie Mazda2, die in de Spaanse Ford-fabriek in Valencia werd gemaakt.

Bron: [www.largus.fr]
24-01-2021 18:46
Erg gaaf, die Yaris GR!thumbs up
26-01-2021 11:01
Gisteren bij de Toyota dealer in enkele Yarissen gezeten.
Grote vooruitgang tov zijn voorganger, gaf binnen een solide indruk, en ik had het idee in een C-segmenter te zitten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2021 11:03 door Reyner.
04-10-2021 22:59

Mazda-logo is onder het tape te zien. Alle foto's: [www.carscoops.com]

Zou wel erg slecht en nutteloos zijn om dit als Mazda2 op de markt te brengen als er letterlijk niks aan is veranderd, niet eens een Mazda-grille
04-10-2021 23:22
De Toyota Yaris hybride is één van de meest geavanceerde en zuinige brandstofauto's en toch nog redelijk betaalbaar. Deze kan Mazda goed gebruiken om hun gemiddelde uitstoot verder naar beneden te krijgen.
05-10-2021 07:34
Volt
De Toyota Yaris hybride is één van de meest geavanceerde en zuinige brandstofauto's en toch nog redelijk betaalbaar. Deze kan Mazda goed gebruiken om hun gemiddelde uitstoot verder naar beneden te krijgen.

Mazda en Toyota werken op tal van tereinen nauw samen, en ook badge ingeneering. De nieuwe Camry en Mazda 6 worden gezamenlijk ontwikkeld en ook op EV gebied trekken ze samen op etc etc.
05-10-2021 13:02
Ik hoop maar dat alleen de testmules er zo uitzien, kan me haast niet voorstellen dat de Yaris niet eens verMazdaad wordt. Dit zou nog armoediger zijn dan de Suzuki Swace.
05-10-2021 14:27

De nieuwe Camry en Mazda 6 worden gezamenlijk ontwikkeld

Oh? Dat is nieuw voor mij. Nieuwe MZ6 wordt achterwielaandrijving en ze willen meer richting premium (zou eerder Acura zeggen dan BMW) en met zes-in-lijn motoren. (Plug-in) hybride techniek komt wel van Toyota af. Kan me niet voorstellen dat de Camry RWD gaat worden.

Ik hoop maar dat alleen de testmules er zo uitzien

Hoop het ook. Misschien staat het model daar wel om Mazda-medewerkers er mee kennis te laten maken. Techniek hoeft niet meer getest te worden dus deels inpakken vind ik gewoon niet logisch.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2021 18:58 door MCVV.
05-10-2021 18:57
lol jíj had het over de Toyota Camry terwijl die link daar niets over meld. Alleen over Lexus wat ik wel al wist. nut smiley
05-10-2021 19:16
Leuk vervolg op de Daihatsu Charade eye rolling smiley
05-10-2021 19:32
MCVV
lol jíj had het over de Toyota Camry terwijl die link daar niets over meld. Alleen over Lexus wat ik wel al wist. nut smiley

nu met verwijzing Toyota weliswaar de vervanger van de Mark X.
Leuke auto. De vorige vond ik altijd een grote Aygo.
07-10-2021 20:38
Volgens de statistieken zouden we dan over een jaar of 12 weer een leuke Mazda in het B-segment kunnen krijgen.
06-12-2021 10:40

Alle info: [www.autoweek.nl]

nut smiley Toch wat matig om niet eens de neus een beetje te wijzigen. Ik vind de huidige 2 niet heel mooi (te raar opgetrokken kont) maar de nieuwe Yaris lijkt daar best wat op, is ook achterin krap, rijdt ook goed en de huidige heeft een mooier interieur. Dit is dus alleen maar om CO2 omlaag te krijgen.
06-12-2021 10:46
Oh ik lees nu dat ie NAAST de Mazda2 wordt verkocht als Mazda2 Hybrid. Dat is dan weer ietsjes minder erg.
06-12-2021 10:52
Dit is wel heel triest.
06-12-2021 12:17
MCW 84
Oh ik lees nu dat ie NAAST de Mazda2 wordt verkocht als Mazda2 Hybrid. Dat is dan weer ietsjes minder erg.

Maar is dat uitverkoop van voorraad of in afwachting van een compleet nieuwe Mazda2 waarna deze Yaris-kloon (hopelijk) weer verdwijnt?
14-12-2021 22:45
Dus ook in Nederland zullen de Mazda2 en Mazda2 Hybrid naast elkaar geleverd gaan worden: "Wij breiden ons modellengamma uit met de Mazda2 Hybrid, die leverbaar wordt naast de Mazda2." [www.mazda.nl]

De kans is aannemelijk dat de bestaande 2 populairder blijft dan de 2 Hybrid, want die blijft goedkoper en kopers moeten ook niet veel hebben van de Suzuki Swace en Across. De Swace wordt vooral met korting gesleten.

Het is wel een bijzonder armoedig OEM-modelletje. Mazda zal de prijs niet krijgen, maar het had de eerste Mazda kunnen zijn die de Europese Auto van het Jaar-titel heeft gekregen. De Yaris is immers Auto van het Jaar 2021. smiling smiley
14-01-2022 08:59
--

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2022 10:00 door MCW 84.
14-01-2022 09:44
De Yaris “Nel Veerkamp”? Een bejaarde in de kleding van een 18 jarige.
14-01-2022 09:46
Dan ben je echt totaal niet op de hoogte hoe goed de GR Yaris is..
14-01-2022 09:56
MCW 84
Dan ben je echt totaal niet op de hoogte hoe goed de GR Yaris is..
Dat zal best. Maar die Hybrid en de Mazda 2 hierboven, die zijn goed. Naar mijn bescheiden mening, de fraaiste B-segmenters. Daarnaast zuinig en waarschijnlijk zeer betrouwbaar. Als het nog een beetje comfortabel is, heb je toch niet meer nodig?

Zo’n opgedirkte wasmachine is leuk voor de engineers en een handje vol fanboys.
14-01-2022 09:57
Ik snap niet waarom sommigen zo verblind worden door de naam Yaris waar dan blijkbaar een bepaald beeld aan hangt. confused smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.