BMW 2 Serie Gran Coupe

Gepost door Curlew 
Kan me zo niet echt bekoren, eerst in het echt zien.
Dat blijft de 3 serie toch een stuk mooier.
Ik vind hem wel mooi. Hij heeft ongeveer dezelfde lijnen als de VW Arteon, maar waar een VW nooit echt mooi mag zijn, is deze BMW wel gelukt.

Liever de concurrentie. Bolle, neus, iets te dikke achterkant en een Gran Coupe ala 4/6/8-serie GC zie ik er absoluut niet in
Met een Hondalogo erop had ik het waarschijnlijk een leuke auto gevonden, vreemd genoeg. Underdog, zelfbewust Japans, zoiets. Maar als BMW...kweenie. Sowieso een enorm lelijke achterbumper. Zou m wel zondermeer boven de hatchback verkiezen. Misschien even wat foto's van de normale uitvoeringen afwachten.
Kofferbakspoiler maakt hem ook lelijker, vooral die opstaande randjes links en rechts. Die spoiler moet eraf.
Qua algehele vorm oogt het imo (net als de 1-serie) niet uitgesproken als een BMW. Te forse overhang voor, wielen te dicht bij elkaar, korte achterdeuren, wederom gerommel met de c-stijl waardoor die nogal inwisselbaar wordt, etc. Het is dat het exemplaar op de persfoto's is aangekleed met een kleurtje en een schreeuwerig M-pakket, als dat achterwege blijft denk ik dat er weinig sportiefs en "coupe"-achtigs van over is.
Mooie auto; En er valt weer iets te kiezen in de premium compacte middenklasse fwd 4-deur coupés
Deze auto gaat vast veel verkopen van de 3-serie afsnoepen. Ik zie nu al dat meerdere mensen hun 4-GC hebben ingeruild voor een X2. Gebruiksgemak gaat blijkbaar toch boven 'purisme'. De 2-GC zal vast niet minder ruim zijn dan een 3-serie. Hij is goedkoper en de aandrijving interesseert de niet-AW-lezer blijkbaar niet.
Zonder al die voetgangersregels konden hedendaagse auto's er een stuk mooier uitzien

ducruud
Kofferbakspoiler maakt hem ook lelijker, vooral die opstaande randjes links en rechts. Die spoiler moet eraf.
Die zit er dan ook niet standaard op.
Vind een erg mooie auto, duidelijk een BMW. Mooier dan de A weet ik nog niet, stukken mooier dan de Audi.
Epica
ducruud
Die zit er dan ook niet standaard op.
Vind een erg mooie auto, duidelijk een BMW. Mooier dan de A weet ik nog niet, stukken mooier dan de Audi.

Waarschijnlijk wel op de M235i en daar zou het mij omgaan. Spoiler maakt de achterkant veel te hoog, tevens zou hij van mij wel iets verlaagd mogen worden.smiling smiley
Met RWD had ie er veel beter uit gezien (voorwielen meer naar voren geplaatst) en was dit een ontzettend leuke rijders-auto geweest, maar ook ongetwijfeld een stukje duurder. Nu is het niks meer dan een aardig modelletje, en zal ie vast hoog komen te staan op de verlanglijstjes van junior-vertegenwoordigers die met deze auto toch het gevoel hebben in een "dikke BMW" te rijden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2019 10:11 door R107.
R107
Met RWD had ie er veel beter uit gezien (voorwielen meer naar voren geplaatst) en was dit een ontzettend leuke rijders-auto geweest, maar ook ongetwijfeld een stukje duurder. Nu is het niks meer dan een aardig modelletje, en zal ie vast hoog komen te staan op de verlanglijstjes van junior-vertegenwoordigers die met deze auto toch het gevoel hebben in een "dikke BMW" te rijden.

drinking smiley
Eens wachten hoe het "normale" model eruit gaat zien.
Ik verwacht er eigenlijk niet veel van, ideaal voor wie perse een BMW-badge op de neus wil, maar voor dat geld is voor iemand zonder oogkleppen zoveel leukers te koop.
Vreemd geproportioneerd ontwerp, waarvan ik benieuwd ben hoe het in het echt overkomt. De neus is net als bij de 1-serie een misser wat mij betreft, iets dat de voetgangerveiligheidseisen moeilijk kan worden aangerekend, want iets als een A-klasse heeft wel een mooie, slanke voorkant. De lijnen aan de zijkant gaan sterk opwaarts, maar de achterlichten zijn juist laag gepositioneerd op de achterkant, wat een nogal vreemd effect geeft. Dan vind ik de laatste CLA mooier, hoewel een zouteloos ontwerp. Beter nog de Hyundai i30 Fastback, ondanks dat ook daar de proporties niet helemaal kloppen en de achterkant niet zo best oogt.

DeeTwee
Met een Hondalogo erop had ik het waarschijnlijk een leuke auto gevonden, vreemd genoeg. Underdog, zelfbewust Japans, zoiets.

Raak opgemerkt, dit had afgezien van de nieren heel goed voor een Honda kunnen doorgaan. De neus oogt recht van voren nog niet zo heel verkeerd, maar verder komt hij niet verder dan, door R107 alweer raak opgemerkt, een aardig modelletje voor op verlanglijstjes van junior-vertegenwoordigers.
Een i30 Fastback N lijkt mij ook een prima alternatief voor de M235i gran coupé. Alleen dan waarschijnlijk een stuk goedkoper en evenwichtiger en strakker gelijnd, en bewezen uitstekende rijeigenschappen. Gelukkig voor BMW zijn er echter nog voldoende snobs op de wereld om daar met een grote boog omheen te lopen.
Rutger DC
[www.hyundai.fi]

Vergeleken met de 2GC is dit een prachtige auto. Heeft geen sportief pakket nodig in achterbuurt-look om nog wat te lijken, de neus klopt beter, en je houdt ongetwijfeld vele duizenden euro's in je zak.
Ik had er veel meer van verwacht. Helaas vind ik het geen mooie auto, maar misschien eerst in het echt zien. Vind hem te hoog staan.
Als ik dit model vergelijk met de Audi A3 of de MB CLA, dan gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de MB CLA.
British Racing Green
Eens wachten hoe het "normale" model eruit gaat zien.

Voor de verandering wel allemaal zelfde velgen aangevinkt ipv basiswielen getoond:

Basis

Sport Line

Luxury Line

Basis

Sport Line

Luxury Line

Duitse configurator: [configure.bmw.de]

Ik vind de basisversie het mooist eye popping smiley
Zie ik nou goed dat de Sport Line links een ronde en rechts een vierkante uitlaat krijgt? nut smiley

Laat maar, zit nu op een beter beeldscherm te kijken en zie helemaal geen uitlaat maar alleen een ander vormpje aan de rechterkant.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2019 19:59 door 929V6.
Familiegelijkenis met de X4 en X6 valt van achter niet te ontkennen....
Prachtige auto! Tesla gaat het moeilijk krijgen!
Alvinho Gonzalez
Prachtige auto! Tesla gaat het moeilijk krijgen!

Is de 2 serie Gran Coupe dan elektrisch te verkrijgen? Heb ik iets gemist?
We weten inmiddels toch wel dat de opmerkingen van AG doorgaans de inhoud hebben van een lege versie van zijn avatar? grinning smiley
Wat is er met BMW aan de hand? De 4gc lijkt wel op een mislukte Kia Optima en deze is ook al zo raar. Dat terwijl ik de 3 momenteel erg mooi vind.
Ik wil hem wel eens zien in normale sportline uitvoering zonder de over the top M-styling.
Scroll even naar boven winking smiley
Op bmw.nl kan je nog niet uitgebreid configureren maar wel de verschillende uitvoeringen, wielen en kleuren kiezen: [www.bmw.nl]

Curlew
Échte fotos bedoel ik, geen renderingen.

En wat zou het moeten gaan kosten tov een 1-serie?
Wat is er toch aan de hand met BMW en bumpers? Het is werkelijk geen gezicht wat BMW voor hoeken en openingen in de bumper verwerkt.
danielauto
Curlew
Échte fotos bedoel ik, geen renderingen.

En wat zou het moeten gaan kosten tov een 1-serie?

Ah sorry

In Duitsland: 1-serie vanaf € 28.200 en de 2-serie vanaf € 31.950. De 2-serie heeft overigens wel LED-verlichting standaard, misschien heeft ie wel meer standaard, geen idee. Vind wel de neus mooier, vanwege de normalere grille

Live @ Los Angeles Auto Show:

Bron: [www.automobilemag.com]
Ik vind hem heel moeilijk om te zien en voelt gedwongen aan. Die neus is echt veel te bol. Ik ben blij dat ik de CLA besteld heb en niet gewacht heb op de 2GC.

@gt 1973 , Ik denk dat die 4GC mensen onder de plak zitten. Je ruilt zo'n stijlvolle auto echt niet voor je lol in voor een X2. winking smiley
Live @ Autosalon Brussel:

Meer foto's:
[www.caradisiac.com]
[lenouvelautomobiliste.fr]

Om maar lekker positief te blijven: met de 2-serie Gran Coupé speelt BMW in op de toenemende vraag naar cross-overs. Kanonne, wat is 'ie vanuit bepaalde hoeken toch lelijk.
Op de studiofoto's kwam die wat beter uit de verf...
Wouter82
Op de studiofoto's kwam die wat beter uit de verf...

Daar vond ik hem ook al niet mooi. Hier echter is hij op sommige foto's ronduit verschrikkelijk. Er bestaan voor de Indiase markt bestemde compacte sedannetjes die er harmonieuzer uitziensad smiley
Ik zei beter uit de verf, niet dat die dan wel mooi is smiling smiley
De 508 en CLA vreten dit ding voor ontbijt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2020 20:27 door DeeTwee.
DeeTwee
Heb je al een dagje doorgebracht in de 508?
Ik wel: zo fraai als de buitenkant is, zo beroerd is de multimedia en stoelverstelling.
Multimedia is traaaaaaaaaaaaaag, heel storend.
Hoogteverstelling stoel is tegelijk ook hoekverstelling van de zitting: ruk!
Ik vind die grille lelijk, maar zie hierboven een mooi vergelijk met de 1 en dan valt het eigenlijk wel mee big smile smiley
Achterkant van deze 2GC vind ik wel leuk. Eigenlijk wel jammer dat het geen hatch/liftback is. Zo'n sedanklepje vind ik maar onhandig (ach, dan ben ik blijkbaar niet de doelgroep).
De X4 is al lelijk en dan lijkt de 2 GC daar ook nog eens op. Wat een raar en lomp gevormde auto
danielauto
DeeTwee
Heb je al een dagje doorgebracht in de 508? Ik wel: zo fraai als de buitenkant is, zo beroerd is de multimedia en stoelverstelling. Multimedia is traaaaaaaaaaaaaag, heel storend. Hoogteverstelling stoel is tegelijk ook hoekverstelling van de zitting: ruk!

Ja ik heb ermee gereden. Ik zat er heerlijk in en ik gebruik sowieso vrijwel altijd Android auto (toen nog niet overigens). Elke autostoel kantelt trouwens een beetje naar voren als je 'm in hoogte verstelt, geen idee waarom. Maar in de 508 kun je kantelbare zittingen bestellen als je er last van hebt.

Maar goed, genoeg mis met zo'n Peug hoor, daar niet van. Maar wat mij betreft lang niet genoeg om dan maar zo'n BMW'tje te bestellen, als je dat wilde impliceren...
Prachtige auto! Een succes model!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.