Chevrolet Corvette C8

Gepost door Pourquoi 

Alle foto's en info: [www.netcarshow.com]

Niet lelijk, niet mooi. Alsof het model al eens op de markt is geweest. Doet mij niet zoveel, sowieso vind ik de kont lelijk.

GM president Mark Reuss has revealed that the car will start at less than $60,000 in the United States. That is a remarkable figure for a high-performance, mid-engined supercar and shows that while Chevrolet is looking to push the performance of the ‘Vette to new levels, it won’t force customers to pay exorbitant amounts for it.

Dat is wel een zeer scherpe prijs
Ik vind 'm wel lelijk. Met name die luchthapper opzij. Het had zomaar het zoveelste supercar hobbyproject van een of andere miljardair kunnen zijn.

En wat een idioot interieur, dat stuur, hoe kwam dat ooit door de ballotage heen? Waarschijnlijk dezelfde club die dacht dat het prima was om die bizar lange sliert knoppen te laten zitten, dat moet toch wel echt de meest onhandige opstelling ooit zijn...
Wat lijkt me dat onhandig voor de bestuurder, die rits bedieningsknoppen aan de rechterkant.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2019 08:51 door speedtouch.
Nee, het spijt me zeer maar dit vind ik qua exterieur in ieder geval een ontzettende misser. Alsof het al minimaal 10 jaar geleden is ontworpen, het mist ook een bepaalde verfijning (de luchthappers aan de zijkant, voorkant, lampen), waardoor het geheel me doet denken aan een generieke supercar uit een game of iets dat met wat rondslingerende Corvette-onderdelen in elkaar is gezet door een kleine fabrikant zoals Saleen.
Ik ben niet helemaal happy met de achterspoiler maar verder kan ik het wel waarderen. Zeker met het targa dak eraf is het wel heel erg een Corvette, ondanks de veranderde proportie. Ronde achterlichten hadden van mij best gemogen maar ik begrijp dat de ingeslagen weg van de C7 volhouden.

Ik ben blij dat het niet te McLaren of Ferrari is geworden. Maar daarom zou een andere kleur dan rood ook een hoop doen. Traditioneel is het 1e modeljaar ook met wit verkrijgbaar en die heb ik ook gezien. Staat beter.

Die rij met knoppen is vast niet heel handig maar ik ben blij dat ze een clean look dashboard toch met een serie knoppen hebben kunnen uitrusten. Mooie combinatie.

De befaamde golftassen test

In mijn C4 zit het Delco-Bose systeem; dat was de allereerste keer wereldwijd dat een audio systeem specifiek op een auto werd ontwikkeld. Mooi dat Bose nog steeds bij Corvette betrokken is.

De uitlaat had mooier gekund maar ik vermoed dat er echt geen plek meer was

De velgen zijn me ook een beetje saai. Maar ik heb al wat van de andere velg designs gezien die mooier zijn.

De transmissie (een DCT) is van Tremec uit Belgie. Die deden ook de DCT voor Ferrari en voor de nieuwe Mustang Shelby.

Ik vind het ook helemaal geen onaardig model. Wel vind ik het erg jammer dat ze van het "langeneusconcept" afgestapt zijn.
Bruut ding, ziet er goed uit. En het zal door z'n ideale gewichtsverdeling wel een pak beter sturen dan de voorgaande Corvettes.
Anonieme bezoeker
Re: Chevrolet Corvette C8
19-07-2019 10:47
Een gevalletje "in het echt mooier dan op de foto"

Ik ben benieuwd
Gullwing
Een gevalletje "in het echt mooier dan op de foto"

Ik ben benieuwd

In Marbella kun je hier goed mee voor de dag komen. En lekker sturen op de weg naar Ronda cool smiley.
Anonieme bezoeker
19-07-2019 11:17
R107
Bruut ding, ziet er goed uit. En het zal door z'n ideale gewichtsverdeling wel een pak beter sturen dan de voorgaande Corvettes.

Mwah, daar twijfel ik aan. Een Corvette had al sinds de C4 een voor-midden motor. De krukaspoelie lag ongeveer op de hartlijn van de vooras en de rest erachter. Een 50-50 gewichtverdeling was er ook al sinds de C4. De C4 haalde daarmee als eerste productie auto de 1G dwarsversnelling in bochten en versloeg op verschillende circuits de Porsche 911, 924 Turbo en 928 en de Ferrari 308. (Weetje: de C4 werd uit de sportwagen race kampioenschappen in de VS gehaald aangezien ze meerdere jaren het veld compleet domineerden. De C4 werd in een eigen Corvette race-klasse geplaatst)

Nu is de motor iets meer middenmotor (het midden van het motorblok ligt op ca 60-40 verdeling tussen de assen in en de gewichtverdeling zal meer richting 60% op de achteras gaan wat weer beter is voor de tractie. Daarmee absoluut beter maar ook geen nacht en dacht verschil. De C7 was al competitief met verschillende midden-motor concurenten.
Anonieme bezoeker
19-07-2019 11:19
Zet hem hier maar neer. Ik snap dat de gemiddelde Jazz rijder hier wat meer moeite mee heeft. Maar ach dat is toch niet de doelgroep voor deze auto.
Alleen jammer dat die waarschijnlijk vanwege de emissie hier in Nederland weer niet te betalen is.
michel1975
Zet hem hier maar neer. Ik snap dat de gemiddelde Jazz rijder hier wat meer moeite mee heeft. Maar ach dat is toch niet de doelgroep voor deze auto.

Oh, iemand die volgens jou wel in de doelgroep valt mag de voorgangers van deze Corvette niet mooier vinden? Niet dat ik me persoonlijk aangevallen voel maar ik snap deze sneer niet helemaal.
929V6
michel1975

Oh, iemand die volgens jou wel in de doelgroep valt mag de voorgangers van deze Corvette niet mooier vinden? Niet dat ik me persoonlijk aangevallen voel maar ik snap deze sneer niet helemaal.
Hij wordt in het scoop topic door the usual suspects afgefakkeld. Af en toe een beetje tegengas mag best.
Anonieme bezoeker
19-07-2019 12:18
Die cabrio ziet er best cheap uit, als een soort kitcar. Staat achter ook veel te hoog. Krijg ook associaties met 'sportwagens' van Toyota (zoals de oude MR2), het ziet er wat simpel uit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2019 12:21 door Phaeton W12.
michel1975
Hij wordt in het scoop topic door the usual suspects afgefakkeld. Af en toe een beetje tegengas mag best.
Tegengas waarvoor/waartegen precies? Voel jij je beledigd als iemand deze auto niet mooi vindt, ofzo?
Jij wel kennelijk?

Iedereen moet het lekker zelf weten waar hij in rond rijdt. Anders wordt het wel heel veel van hetzelfde. Wat het inmiddels wel een beetje begint te worden.
michel1975
Iedereen moet het lekker zelf weten waar hij in rond rijdt. Anders wordt het wel heel veel van hetzelfde. Wat het inmiddels wel een beetje begint te worden.

Wat dus inhoudt dat je prima je eigen mening kunt geven zonder anderen daar op een laatdunkende manier bij te betrekken. Want je hoeft niet de illusie te koesteren dat je met zo'n toon iets aan die eenheidsworst kan veranderen.
michel1975
Jij wel kennelijk?
confused smiley confused smiley confused smiley

michel1975
Iedereen moet het lekker zelf weten waar hij in rond rijdt.
En dat wil jij graag bevorderen door andersdenkenden in een hokje te stoppen, te suggereren dat iemand met een betaalbare auto te min is om een duurdere auto te kunnen waarderen, of iets dergelijks?

Ik heb er net zo eentje voor jou: Iedereen moet lekker zelf weten wat hij mooi vindt.

Staat achter ook veel te hoog

Ja, dat ziet er echt niet uit. Dat kan toch niet definitief zijn? Of zou die nog op bumps staan of zo?
Anonieme bezoeker
19-07-2019 12:41
Phaeton W12
Die cabrio ziet er best cheap uit, als een soort kitcar. Staat achter ook veel te hoog. Krijg ook associaties met 'sportwagens' van Toyota (zoals de oude MR2), het ziet er wat simpel uit.

het lijkt meer een prototype waar nog geen motor inzit oid.
Kennelijk een gevoelige snaar geraakt.
De Schaduw

Ja, dat ziet er echt niet uit. Dat kan toch niet definitief zijn? Of zou die nog op bumps staan of zo?

Maar even afwachten of de convertible dat later op echte foto's ook heeft.

De gewone heeft het in ieder geval niet in die mate; hoewel ik hem vanuit bepaalde hoeken ook wat ongelukkig vind ogen qua rijhoogte en het niet ver genoeg naar buiten staan van de wielen, is het daar niet zo extreem.

D Elzinga
De Schaduw

Komt er nog een convertible? Want ik heb tot dusver alleen foto's gezien van een coupé met uitneembaar dakpaneel...
Het lijkt er wel heel sterk op dat er geen motor in die cabrio zit. Dat is zeer zeker niet definitief.

Over de achterwielophanging gesproken; die prachtige constructie met dwarse kunststof bladveer is er niet meer (alleen nog voor?). Zal misschien te lastig zijn geworden qua plaatsing. Het liep meestal aan de achterzijde van het differentieel en daar steekt nu de DCT bak uit. Zouden ze gewoon voor schroefveren zijn gegaan? Das weer meer onafgeveerd gewicht en een hogere bouw. In de motorruimte foto's viel de bovenkant van de veertorens ook al op.

En dat in de tijd dat vooral de Corvette vooras tegenwoordig het standaard model lijkt te zijn voor achteras constructies van SUVs en sedans. Je krijgt er namelijk ook meer bagaeruimte mee. De C2 was de eerste Corvette met dwarse blaveer en dat dook toen ook ineens overal op.
michel1975
Kennelijk een gevoelige snaar geraakt.

Waar je dus gewoon op uit was.

Af en toe een beetje tegengas mag best.
DeeTwee
D Elzinga
De Schaduw

Komt er nog een convertible? Want ik heb tot dusver alleen foto's gezien van een coupé met uitneembaar dakpaneel...

Tsja, hoe wil je het dan noemen? Ik vraag me inderdaad af in hoeverre hij een meer "open" ervaring biedt dan de gewone Corvette, maar een targa is het (allebei) ook niet. Roadster dan?

Het grote verschil zit tussen de stoelen in waar er dus niets zit bij de cabrio. In feite zijn bij de cabrio de hoofdsteunen van de stoel aerodynamisch uitgevoerd. Doordat het uit je zichtlijn is en de wind wel letterlijk DOOR het interieur gaat heb je denk ik wel het cabrio gevoel ipv het targa gevoel. Bij de targa krijg je toch die winddruk op het achterraam waardoor er veel minder het lucht het intereur in komt.

Los daarvan is het wel een heel erg groot verschil met de typische platte-kont Corvette cabrio's. De Corvette begon ooit als alleen cabrio met juist zo'n platte kont en alleen laat 70 to mid 80 was er geen convertible door de veiligheidsnormen in de VS. Maar zoals bij elke Corvette - de targa is voor mij de mooiste body. Disclaimer: mijn persoonlijk mening big smile smiley
DeeTwee
D Elzinga
De Schaduw

Dit is de convertible
Goed nieuws! De niet zo mooie achterspoiler zit niet op alle modellen. De pers foto's zijn van de Z51 met dus een sportpakket.
De basis versie heb ik op film gezien en is een stukje cleaner.
Engineer2
Goed nieuws! De niet zo mooie achterspoiler zit niet op alle modellen. De pers foto's zijn van de Z51 met dus een sportpakket.
De basis versie heb ik op film gezien en is een stukje cleaner.

Je kunt hem ook al configureren, spoiler is idd niet standaard: [visualizer-west.chevrolet.com]
D Elzinga
DeeTwee
D Elzinga
De Schaduw

Tsja, hoe wil je het dan noemen? Ik vraag me inderdaad af in hoeverre hij een meer "open" ervaring biedt dan de gewone Corvette, maar een targa is het (allebei) ook niet. Roadster dan?

[media.autoweek.nl]
[www.autoblog.nl]

Oh verrrek, ze zijn verschillend, was me nog niet opgevallen!

Wel een vrij klein verschil inderdaad, de vorige generatie had nog een volledig vlakke kont. Dat gaat om voor de hand liggende redenen bij deze generatie niet lukken winking smiley
michel1975

Zullen we anders afspreken dat alleen Corvette-rijders er iets van mogen vinden? Mooi: ik vind hem tegenvallen juist omdat het hele basisprincipe van een Corvette overboord is gezet. Want was precies de reden om überhaupt voor een midden-achter-motor te gaan? confused smiley Verder te veel hoeken en lijnen, niet "clean" genoeg. Maar dat werd bij de C7 al in gang gezet.
Wouter82
michel1975

Zullen we anders afspreken dat alleen Corvette-rijders er iets van mogen vinden? Mooi: ik vind hem tegenvallen juist omdat het hele basisprincipe van een Corvette overboord is gezet. Want was precies de reden om überhaupt voor een midden-achter-motor te gaan? confused smiley Verder te veel hoeken en lijnen, niet "clean" genoeg. Maar dat werd bij de C7 al in gang gezet.

Mee eens, alleen Corvette rijders big smile smiley big smile smiley
De convertible vind ik niet mooi als ik de foto's zie. De targa alleen zonder spoiler en een voorkeur voor een cleane kleur. Vrijwel altijd is de basis versie het mooist en hier ook weer. Maar dan is het ook echt mooi in mijn ogen. Het interieur is zeker mooi naar mijn idee. De knoppenbalk valt zelfs onder "geniale vondst" alhoewel het ergomisch niet perfect zal zijn.
Dat het basis Corvette principe overboord is gezet heb ik, door de lange traditie om pogingen te doen voor een midden motor, minder moeite mee. Een Camaro of Mustang met midden motor zou heiligschennis zijn maar dit niet.

@Wouter: doe die configurator eens en kies voor body colour accents. Verder niets van die carbon etc aanklikken. Clean genoeg? Knapt er echt van op voor mij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2019 14:29 door Engineer2.
Iets heel anders wat ik erg slim vind: je kan de neus een paar cm omhoog laten komen met een druk op de knop. Handig maar hebben meer sportwagens. De C8 onthoudt ook de bijbehorende GPS locatie - tot 1000 entries aan toe. Zo voorkom je dat je eens vergeet dat je net niet over die drempel kan en de auto omhoog had moeten zetten.
Engineer2
of Mustang met midden motor

Nochtans had het eerste concept de motor achterintongue sticking out smiley

Motor voor of achter, lelijk of niet. Het geluid is ongeëvenaard. Keer in de pitsbox geweest bij de 24h van Le Mans. Onvergetelijk!
Engineer2
@Wouter: doe die configurator eens en kies voor body colour accents. Verder niets van die carbon etc aanklikken. Clean genoeg? Knapt er echt van op voor mij.
Ik krijg herhaaldijk foutmeldingen sad smiley Zal nog wel een keer een poging wagen.
Anonieme bezoeker
19-07-2019 15:15

Dat ziet er toch wel fraai uit, en dat met een vanaf prijs van $ 60K

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2019 15:38 door Gullwing.
Zeker, lelijk is het niet. Maar ik heb meer het idee dat ik naar een Amerikaanse Ferrari te kijken dan naar een Corvette smiling smiley Zal nog wel even de gewenning zijn...
Het mag wel niet van Wouter maar stiekem vind ik hem wel geslaagd grinning smiley
Maar toegeven. Het is een heel andere auto dan voorgaande modellen. Het oude principe is wel losgelaten.
Ben wel benieuwd wat de prijs hier zal worden.
Anonieme bezoeker
19-07-2019 17:26
michel1975
Ben wel benieuwd wat de prijs hier zal worden.

Prijzen van het huidige model zitten rond de 90.000 euro in Luxemburg en Duitsland, in Nederland 158.749 euro . Voor het nieuwe model zal ook wel zo'n groot prijsverschil bestaan, in de US gaat ie dus minder dan $60K kosten...

Belachelijk, Europa ÉÉN, behalve als het om bijv. auto's gaat! Het gaat waarschijnlijk alleen maar om de salarissen van de bestuurders van de Utopie Europa.
Hmm, de achterlichten en achterkant vind ik "Corvette" de rest niet.

Als Corvette vind ik hem zelfs tegenvallend, noem je dit een nieuwe Chevrolet sportauto vind ik hem wel tof, maar geen Corvette.
De looks vind ik wel een beetje inwisselbaar, beetje Ferrari, beetje McLaren, wel een toffe auto. Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoe hij er in het in het echt eruit ziet.
Anonieme bezoeker
19-07-2019 18:54
speedtouch
Belachelijk, Europa ÉÉN, behalve als het om bijv. auto's gaat! Het gaat waarschijnlijk alleen maar om de salarissen van de bestuurders van de Utopie Europa.

Elk land heeft wel wat. Zo heeft België lagere autoprijzen maar kennelijk hogere inschrijvingstaksen voor duurdere auto's. En in andere landen is de verzekering weer duurder. Neemt niet weg dat het nergens over gaat, die Nederlandse BPM en andere belastingen.
Phaeton W12
speedtouch

Elk land heeft wel wat. Zo heeft België lagere autoprijzen maar kennelijk hogere inschrijvingstaksen voor duurdere auto's. En in andere landen is de verzekering weer duurder. Neemt niet weg dat het nergens over gaat, die Nederlandse BPM en andere belastingen.

De dagelijkse boodschappen (die voor de meesten een stuk interessanter zijn), zijn bij ons dan weer verrassend goedkoop. Hoor je bijna nooit iemand over.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.