Peugeot 2008

Gepost door Rutger DC 
Peugeot 2008
18-06-2019 23:59




























2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2020 23:15 door Rutger DC.
Re: Peugeot 2008
19-06-2019 01:02
Die C-stijl is dus geen ruit maar gewoon gespoten staal. Beetje jammer, had prima zonder gekund. Ik weet het niet, hij oogt natuurlijk stuk beter dan de oubollige en lelijke 2008 van nu maar ik vind het wel vrij druk getekend. Waarom PSA altijd van die (optisch?) hoge neuzen moet hebben is mij een raadsel. Wat een hoop neus in hoogte zeg. Maar goed, de 3008 was ik ook niet enthousiast over maar vind ik uiteindelijk een prachtige SUV. Al valt ook bij die en deze die C-stijl aansluiting met de achterklep nogal op. Zeer veel lijnen op zo'n klein stukje

Re: Peugeot 2008
19-06-2019 06:21
Peugeot draaft nu wel erg door in het familiegezicht. Vind deze erg druk en hoekig getekend, eerst maar eens in het echt zien. Goed dat er meteen weer een e-versie is!
Re: Peugeot 2008
19-06-2019 08:11
Ziet er keurig uit!thumbs up Ben benieuwd naar de prijzen. Vanaf wanneer is hij leverbaar?
Re: Peugeot 2008
19-06-2019 09:42
Was te verwachten zo'n baby 3008 (met 208 interieur). Waarom ook niet. Hij zou 12 cm langer moeten zijn dan de vorige 2008.
Vind hem ook wel stoerder dan de nieuwe captur. Wel jammer van de C-stijl. Die oplopende lijn had niet gehoeven.
Zijn er ook foto's van de goedkopere uitvoering?

EDIT: dit had hem beter gestaan




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2019 00:57 door autoradje.
Re: Peugeot 2008
19-06-2019 16:02
Autocar heeft een paar mooie piccies die 'm er iets beter doen uitzien. Ik zou 'm meteen 5 cm lager laten zetten, en 'm gewoon zien als een wat hompige hatchback.



[www.autocar.co.uk]
Re: Peugeot 2008
19-06-2019 17:21
Heb het vermoeden dat de meeste lijnen irl niet zo storend zullen zijn.









Ben zelf overigens niet zo fan van die Peugeots interieurs. Zeker, het is apart en goed afgewerkt maar zo'n druk interieur is alleen leuk in het begin. Ook lijken de dashboards bij Peugeot erg hoog maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn
Re: Peugeot 2008
19-06-2019 18:01
De nieuwe huisstijl van Peugeot vind ik best te pruimen maar het aantal variaties op een thema blijkt helaas erg beperkt, met name de achterkant had wel wat onderscheidender gemogen.
Re: Peugeot 2008
19-06-2019 20:07
Met een dak in carrosseriekleur gaat hij er veel evenwichtiger uitzien, vermoed ik.
Re: Peugeot 2008
19-06-2019 20:56
Snap niet waarom ze hem zo groot hebben gemaakt. Zo schurkt ie wel erg tegen de 3008 aan
Re: Peugeot 2008
19-06-2019 21:16
Ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan de huidige 2008 die ik eerlijk gezegd wel zat ben (net als de Captur eigenlijk). Net als bij de 3008 moet ik 'm eerst in het echt aanschouwen. Dat vond ik eerst ook maar een raar ding maar nu echt super.
De 2008 ziet er gestrekt uit, laag en lang. Daar houd ik wel van. En wie het lijnenspel te wild vindt moet nog maar even wachten tot de nieuwe Mokka volgend jaar komt winking smiley
Re: Peugeot 2008
20-06-2019 11:52
Wel opmerkelijk dat de Captur en 2008 allebei behoorlijk lijken te groeien. Bij de introductie van de 2008 had je de Peugeot 2008 en Renault Captur (en Suzuki SX4/Fiat Sedici, Nissan Juke) met een lengte van 4.10-4.15 meter en de Opel Mokka van 4.28 meter - meer richting C-segment. De Seat Arona, Volkswagen T-Cross, Hyundai Kona en Kia Stonic hebben formaat Captur/2008, maar nu hebben de nieuwe Captur en 2008 formaat Mokka gekregen en zijn langer dan de Volkswagen T-Roc.

Vind de nieuwe 2008 best geslaagd overigens. Het front is even wennen, maar verder ziet de auto er volwassen uit, dusdanig dat ik me kan voorstellen dat een deel van de potentiële kopers voor de 3008 nu voor een 2008 kiest. Ik vind de 2008 ook veel geslaagder dan het premium zusje, de DS 3 Crossback.
Re: Peugeot 2008
20-06-2019 12:21






















Fotogalerij: [lenouvelautomobiliste.fr]

Die gaat het heel goed doen! Anders dan de Opel Crossland X of Volkswagen T-Cross is dit een auto waar je in gezien mag worden, ook als je de pensioengerechtigde leeftijd nog niet bereikt hebt.
Re: Peugeot 2008
20-06-2019 20:07
Oei, dat front is even wennen eye popping smiley Afwachten hoe dat er in real life uitziet. Verder lijkt het best een lekker wagentje om te zien, en het interieur is weer machtig mooi. Gaan we vast veel zien.
Re: Peugeot 2008
20-06-2019 21:04
Alles mooier dan de uitgaande 2008. Maar dit ontwerp vind ik te ver gezocht. Geen mooie raamlijn. Een neus die te hoog is, met een te hoge grille en te hoge koplampen.
Er lijkt niet over nagedacht te zijn. Het moest anders, maar dit vind ik afraffelwerk. Peugeot had even naar de concurrentie kunnen kijken (Mazda CX-30, Hyundai Kona), om te zien dat de klassieke Peugeot-lijnen niet met een botte bijl overboord gegooid hadden hoeven.
Re: Peugeot 2008
21-06-2019 08:44
Quote
GT 1973
Een neus die te hoog is, met een te hoge grille en te hoge koplampen.

Zo te zien, had het hoogste punt van de kap vooraan wel wat lager gekund. Had de 2008 wat eleganter gemaakt en het zou de stroomlijn ten goede zijn gekomen.
Re: Peugeot 2008
07-08-2019 16:30
Oei wat grof gelijnd zeg
Re: Peugeot 2008
07-08-2019 19:03
Quote
Curlew
Oei wat grof gelijnd zeg

Waarschijnlijk nog niet grof genoeg voor de Xi Pin Xu, of te wel de Chinese Otto Doorsnee
Re: Peugeot 2008
07-08-2019 19:55
Ziet er prima uit, die 2008!thumbs up
Re: Peugeot 2008
22-08-2019 22:31
Beetje over-design. Dikke opgetrokken neus erg lelijk.
Interieur mag er zijn. Daar zijn ze bij Peugeot al een tijdje goed in smiling smiley
Anonieme bezoeker
Re: Peugeot 2008
23-08-2019 06:46
Agressieve look van de voorzijde, niet echt fraai. M.i. minst fraaie ontwerp van Peugeot nieuwe stijl van de laatste jaren.
Re: Peugeot 2008
09-10-2019 14:38
De productie is van start gegaan in het Spaanse Vigo:



Re: Peugeot 2008
25-10-2019 12:22
Statisch vergelijk tussen de nieuwe generaties Peugeot 2008 en Renault Captur:





















Eerste vergelijk: [www.largus.fr]

De 2008 ziet er wat spannender uit en heeft een op het eerste gezicht fraaier en eigenzinniger interieur, maar de Captur is ruimer en flexibeler met dank aan een verschuifbare achterbank, maakt anders dan je zou vermoeden een hoogwaardigere indruk en heeft een intuïtievere bediening. Ziet er goed uit voor de Captur dus.
Re: Peugeot 2008
25-10-2019 12:34
Zo puur op de foto's zou ik op 100% zeker voor de 2008 gaan, ziet er echt veel stoerder en volwassener uit.
Lijkt ook groter ( langer en minder hoog ).
Of ik aan de opzet van het interieur zou kunnen wennen is weer een ander verhaal.
Re: Peugeot 2008
25-10-2019 19:06
Lijken wel C-segment auto's joh. Had ook een 3008 kunnen zijn
Re: Peugeot 2008
25-10-2019 20:30
Quote
Curlew
Lijken wel C-segment auto's joh. Had ook een 3008 kunnen zijn

De 2008 is 4300 mm lang, de 308 4253 mm. De 3008 is maar 15 cm langer dan de 2008. Die segmentindelingen zijn bij de crossovers niet echt meer toe te passen, het is een grote brij van de EcoSport naar de Explorer, anders dan bij de traditionele, lage auto's conformeren autofabrikanten zich helemaal niet aan bepaalde maten en segmenten.
Re: Peugeot 2008
25-10-2019 20:38
Quote
Rutger DC
Quote
Curlew
Lijken wel C-segment auto's joh. Had ook een 3008 kunnen zijn

De 2008 is 4300 mm lang, de 308 4253 mm. De 3008 is maar 15 cm langer dan de 2008. Die segmentindelingen zijn bij de crossovers niet echt meer toe te passen, het is een grote brij van de EcoSport naar de Explorer, anders dan bij de traditionele, lage auto's conformeren autofabrikanten zich helemaal niet aan bepaalde maten en segmenten.

Ze doen gewoon maar wat, al naar gelang wat ze denken dat zou werken.
Zo ben ik ook benieuwd naar de komende nieuwe Opel Mokka.
Opel heeft al de CrosslandX en de GrandlandX en de Mokka zou daar dan nog ergens tussen moeten.
Denk/vermoed daarom dat de Mokka veel meer een life-style/hip/stoer/apart ding gaat worden dan de andere 2 meer standaard en praktische opties.
Mokka zal dan ook waarschijnlijk wel 4x4 krijgen ( optioneel ) wat de andere 2 niet hebben.
Bizar hoe snel een volledig nieuw segment op deze manier vorm krijgt.
Re: Peugeot 2008
25-10-2019 22:12
Quote

Peugeot prijst nieuwe 2008

25 oktober 2019 | Peugeot maakt de prijzen en uitvoeringen bekend van de nieuwe 2008. De nieuwe 2008 is leverbaar met een benzine- en dieselmotor én de eerste SUV van Peugeot met volledig elektrische aandrijving. De nieuwe Peugeot 2008 staat vanaf januari 2020 in de Nederlandse showrooms. De elektrisch aangedreven Peugeot e-2008 arriveert in het voorjaar van 2020 bij de dealers.

Met zijn stoere uitstraling, praktische inzetbaarheid en onderscheidende i-Cockpit zet de nieuwe Peugeot 2008 het verhaal van de eerste generatie voort. Er is keuze uit drie motorvarianten met vermogens variërend van 73 kW (100 pk) tot 113 kW (155 pk). De benzine- en dieselversies zijn naar wens te combineren met een handgeschakelde zesversnellingsbak of achttraps automatische transmissie.

De nieuwe Peugeot 2008 is beschikbaar in vier uitrustingsniveaus, waaronder twee extra sportieve versies. De prijzen beginnen bij 25.760 euro voor de 2008 Active in combinatie met de 1.2 Puretech-benzinemotor met 100 pk die gekoppeld is aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. De luxere uitvoering Allure is er vanaf 27.660 euro en is onder meer voorzien van een achteruitrijcamera, climate control en 17-inch lichtmetalen velgen. De prijzen van de 1.5 BlueHDi-dieselversie met 100 pk, die gekoppeld is aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, beginnen bij 27.510 euro. De 2008 GT-Line (vanaf 31.260 euro) en GT (vanaf 36.960 euro) hebben een extra sportieve uitstraling en zijn onder meer te herkennen aan de donkere exterieurdetails, Full LED-koplampen en 18-inch lichtmetalen wielen. Naast de standaarduitvoeringen is de 2008 ook beschikbaar in rijk uitgeruste Blue Lease-uitvoeringen (vanaf 25.360 euro), die speciaal voor de zakelijke markt zijn samengesteld.

Peugeot rust de volledig elektrische e-2008 uit met een 100 kW (136 pk) sterke elektromotor en een 50 kWh lithium-ion batterij. De theoretische actieradius is vastgesteld op 310 kilometer volgens de WLTP-testcyclus. Ten opzichte van de benzine- en dieselversies onderscheidt de Peugeot e-2008 zich met een grille in carrosseriekleur en blauwgroen logo. De Peugeot e-2008 is leverbaar met de keuze uit drie uitrustingsniveaus en arriveert in het voorjaar van 2020 bij de Nederlandse dealers. De vanafprijs bedraagt 40.930 euro.

Bron: [www.autozine.nl]
Re: Peugeot 2008
25-10-2019 22:12
Quote
Total Loss
Opel heeft al de CrosslandX en de GrandlandX en de Mokka zou daar dan nog ergens tussen moeten.
Denk/vermoed daarom dat de Mokka veel meer een life-style/hip/stoer/apart ding gaat worden dan de andere 2 meer standaard en praktische opties.
Mokka zal dan ook waarschijnlijk wel 4x4 krijgen ( optioneel ) wat de andere 2 niet hebben.
Bizar hoe snel een volledig nieuw segment op deze manier vorm krijgt.

Op dit moment heeft PSA geen 4x4 systeem in huis. De Partner/Combo 4x4 worden bij Dangel aangepast. Meerprijs 6.400 euries! Dat systeem zal niet op de Mokka komen want te duur. Het lijkt me sterk dat ze alleen voor de Mokka vierwielaandrijving gaan ontwikkelen. De nieuwe Mokka wordt sowieso een zus van de 2008/DS3. Dus ook elektrisch. Ik denk dat de Crossland uiteindelijk verdwijnt of dat die nog een stukje kleiner wordt zodat er plaats komt voor de Mokka. De spyshots/impressies laten geen bijzondere stoere of hippe auto zien.
Re: Peugeot 2008
25-10-2019 22:37
Quote
MBdoubleyou
Quote
Total Loss
Opel heeft al de CrosslandX en de GrandlandX en de Mokka zou daar dan nog ergens tussen moeten.
Denk/vermoed daarom dat de Mokka veel meer een life-style/hip/stoer/apart ding gaat worden dan de andere 2 meer standaard en praktische opties.
Mokka zal dan ook waarschijnlijk wel 4x4 krijgen ( optioneel ) wat de andere 2 niet hebben.
Bizar hoe snel een volledig nieuw segment op deze manier vorm krijgt.

Op dit moment heeft PSA geen 4x4 systeem in huis. De Partner/Combo 4x4 worden bij Dangel aangepast. Meerprijs 6.400 euries! Dat systeem zal niet op de Mokka komen want te duur. Het lijkt me sterk dat ze alleen voor de Mokka vierwielaandrijving gaan ontwikkelen. De nieuwe Mokka wordt sowieso een zus van de 2008/DS3. Dus ook elektrisch. Ik denk dat de Crossland uiteindelijk verdwijnt of dat die nog een stukje kleiner wordt zodat er plaats komt voor de Mokka. De spyshots/impressies laten geen bijzondere stoere of hippe auto zien.

Zonder een hip uiterlijk of 4x4 zie ik het nut dan niet van een nieuwe Mokka. De CrosslandX is er ook pas net dus lijkt dat die ook nog wel even blijft. Meen dat ik toch wel gelezen had van die 4x4, waar die dan vandaan moet komen geen idee. Afwachten maar.
Re: Peugeot 2008
26-10-2019 00:25
Quote
MBdoubleyou
Quote
Total Loss
Opel heeft al de CrosslandX en de GrandlandX en de Mokka zou daar dan nog ergens tussen moeten.
Denk/vermoed daarom dat de Mokka veel meer een life-style/hip/stoer/apart ding gaat worden dan de andere 2 meer standaard en praktische opties.
Mokka zal dan ook waarschijnlijk wel 4x4 krijgen ( optioneel ) wat de andere 2 niet hebben.
Bizar hoe snel een volledig nieuw segment op deze manier vorm krijgt.

Op dit moment heeft PSA geen 4x4 systeem in huis.

Wel degelijk, zoek maar eens op Hybrid4 of E-Tense 4x4.
Re: Peugeot 2008
26-10-2019 02:43
Quote
929V6
Op dit moment heeft PSA geen 4x4 systeem in huis.

Wel degelijk, zoek maar eens op Hybrid4 of E-Tense 4x4.[/quote]

Uiteraard ken ik die. Lees nog even waar het over gaat eye rolling smiley. Beide systemen zijn natuurlijk niet van toepassing in een Mokka van minder dan 30 mille.
Re: Peugeot 2008
06-11-2019 16:10
Zeker een stoer ding. Het beeld zal vertekenen maar die Golf lijkt opeens heel klein op de 4e foto.
Anonieme bezoeker
Re: Peugeot 2008 (v.a. € 25.760)
08-11-2019 08:28
Stpere maar m.i ook erg grof ontwerp. Niet de mooiste Peugeot van het moment.
De 2008 stond ook eindelijk op een autobeurs te pronken: op een simpel tapijtje op de Salon de Toulouse.







Meer Toulouse: [www.caradisiac.com]
Nog steeds jammer dan die dikke neus, maar wit staat hem goed.
Peugeot is net als de andere Franse merken weggevaagd op de Chinese markt, maar houdt de moed erin. PSA heeft de (lokale) 2008 gepresenteerd op Auto Guangzhou:









Meer foto's: [data.auto.ifeng.com]
Voor een keer geen investeringen in een afwijkend model. Da's al een mooie kostenbesparing.
Re: Peugeot 2008
24-02-2020 13:17
Peugeot 2008 vs. Volkswagen T-Roc:













1. Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 Allure
2. Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 115 Lounge

Quote

Victoire : Peugeot 2008
Un moteur plus doux en ville et une ergonomie plus soignée : telles sont les deux supériorités du T-Roc par rapport au 2008… dès lors insuffisantes pour décrocher la victoire. Sans creuser d’écart significatif, le Peugeot demeure en effet plus confortable, plus performant, mieux présenté, mieux équipé. Et s’achète 1 800 € moins cher à dotation et malus égalisés, malgré des tarifs déjà élevés dans la catégorie.

Complete test: [www.largus.fr]

Peugeot 2008 vs. Ford Puma:













1. Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT Line
2. Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 ST Line X

Quote

Victoire : Peugeot 2008
Difficile de désigner un vainqueur, en confrontant deux SUV qui visent finalement un public différent. Vous aimez les virages et transportez rarement des passagers à l’arrière ? Optez pour le Puma, moins accueillant sur la banquette mais assurément devenu référence du segment en termes d’agilité sur parcours sinueux. Plus doux à conduire, plus moelleux sur les bosses et plus habitable, le 2008 forme toutefois une synthèse plus adaptée aux petites familles, et présente une polyvalence supérieure… attendue d’un modèle dépassant les 27 000 € hors options.

Complete test: [www.largus.fr]
Re: Peugeot 2008
24-02-2020 14:47
Peu 2008 is een auto die je mooi wilt vinden... maarrr die niet lekker oogt op foto's. Wat een snuit!
Zal met de camerahoek te maken hebben en dat je zelf twee ogen hebt. Ben benieuwd naar in het eggie.
Re: Peugeot 2008
12-05-2020 17:18
Peugeot 2008 vs. Ford Puma vs. Renault Captur vs. Skoda Kamiq:









Quote

Ons verdict
De Puma gooit een knuppel in het hoenderhok van de hoogpotige stadsauto’s… Hij eindigt in deze vierkamp op het hoogste schavotje dankzij een interessantere verhouding prijs-uitrusting, maar ook omdat hij met geen enkele flagrante tekortkoming kampt en zelfs het meeste rijplezier biedt. De Captur, die grondiger vernieuwd werd dan je op het eerste gezicht zou zeggen, spitst zich meer toe op gezinnen, dankzij een erg aangenaam interieur (hoge zittingen, moduleerbaarheid) en een over het algemeen erg zachte werking (motor, ophanging, bedieningsorganen). Op de derde plaats kan de Peugeot 2008 pronken met zijn premiuminterieur en zijn verbluffende compromis comfort-wegligging, maar hij is de duurste van de bende. De Skoda ten slotte is goed in alles, maar blinkt in niks uit en is in ruil voor zijn (erg Duitse) gründlichkeit behoorlijk gierig met uitrusting, zodat er veel (en dure) opties overblijven.

1. Ford Puma 16,10 / 20 punten
2. Renault Captur 15,60 / 20 punten
3. Peugeot 2008 15,20 / 20 punten
4. Skoda Kamiq 15,00 / 20 punten

Complete test: [www.autogids.be]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.