Subaru Outback

Gepost door MattCurlew 
Subaru Outback
17-04-2019 17:48

Alle info: [www.carscoops.com] De huidige:

Designtechnisch wordt het ook nooit wat met Subaru.. wat een treurnis

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2019 18:12 door MattCurlew.
Re: Subaru Outback
17-04-2019 18:20

Mmm, zeker vanuit deze hoek ziet het er niet echt uit... raar smal, hoog en een plat ogende zijkant. Sowieso is dit de zoveelste Subaru die qua design nogal inwisselbaar met andere Aziaten en niet heel modern oogt.
17-04-2019 20:04
Deze Outback is absoluut niet fotogeniek, als ik er eentje zie rijden vind ik het veel beter smoelen. Dat zal met deze facelift-versie niet anders zijn. De XV pruimt men hier in NL ook niet, ik vind het een indrukwekkende auto die écht wat kan. Wijkt teveel af van de norm.

Typisch Japans design, ik kan het zeker wel waarderen maar ik hou dan ook van functioneel ontworpen auto’s en vind alle bling bling die je op hedendaagse goedverkopende modellen echt verschrikkelijk.

Een Outback spreekt mij enorm aan door de functionaliteit en betrouwbaarheid; kids worden groter en we zullen vaker met 4 mountainbikes naar buitenland gaan, of op skivakantie etc. Ik kan een AWD dus best gebruiken, over een jaartje of twee voor ons een Outback of CR-V AWD erbij!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2019 20:07 door Jazzy Cool.
17-04-2019 20:24
10 jaar geleden konden ze het beter...

17-04-2019 20:33
Wouter82
10 jaar geleden konden ze het beter...

Absoluut, dit was de mooiste!
17-04-2019 23:45
Ja die was prachtig, daarna bergafwaarts
18-04-2019 04:20
10cm verlagen en ik vind hem prima thumbs up
18-04-2019 08:17
Verlagen? Nee eerder nog een kleine liftkit eronder. Heel fijn die bodemvrijheid en lange veerwegen voor Nederland drempelland. En een beetje bospad hoef je ook niet over te twijfelen. De Outback (nog) niet gereden maar van de Volvo Cross-Country modellen gemerkt dat ze echt niet slecht door de bocht gaan - het overhellen moet je wel even aan wennen.

De oudere Outback is iets mooier maar het interieur daarvan had ook zomaar uit 1993 kunnen zijn. Dat hebben ze inmiddels wel goed opgelost.
25-04-2019 18:32
Nee, dit is nog steeds geen schoonheid. De dakrailing vind ik nog steeds veel te lomp en die achterspoiler ziet er toch niet uit? Alsof de ontwerpers er te laat in de ontwikkelingsfase achter kwamen dat men de windtunnel tests waren vergeten en er daardoor maar een aërodynamisch verantwoorde achterspoiler moest worden ontworpen. Richting het einde mist de auto mijns inziens wat diepte, de zijkant oogt daar te vlak, ondanks de licht aangezette/uitgeklopte lijnen daar. Het is alsof de ontwerpers teveel wilden. De raamlijn en de aangezette wielkuipen/lijnen proberen een zekere dynamiek te realiseren, maar vervolgens komen alle extreem grove Outback-accenten daar weer overheen. Die achterspoiler, grove bumpers en andere zwarte kunststoffen accenten halen het hele effect weer onderuit. Op zich wel typisch Subaru. Ach ja, dit wordt natuurlijk wederom een groot succes in Noord-Amerika, dus aan dat succesrecept wil Subaru logischerwijs niet teveel tornen. Het interieur is bekend van de Legacy uiteraard en vormt een flinke vooruitgang. Ik gun Subaru best meer succes in Europa/Nederland, maar dan moet Subaru meer inzetten op serieuze hybrides en plug-in hybrides.

(Wat mij betreft had dit in het Legacy-topic gepast overigens)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close