Nissan Sylphy (CN)

Gepost door MattCurlew 
Nissan Sylphy (CN)
16-04-2019 09:54

Bron en info: [www.carscoops.com]

Dit zou dus ook de nieuwe Sentra voor Noord-Amerika kunnen zijn. En daarmee heeft Nissan straks de nieuwe Versa, deze Sylphy/Sentra, Altima én Maxima. Allemaal geslaagde sedans terwijl merken als Ford zich alleen maar richten op SUV's...
Re: Nissan Sylphy (CN)
17-04-2019 11:23
Hele mooie wagen! Wat is de kans dat zo'n auto naar Nederland komt en wat zijn de afhankelijkheden hiervoor?
Aurnia
Hele mooie wagen! Wat is de kans dat zo'n auto naar Nederland komt en wat zijn de afhankelijkheden hiervoor?

0,00001% ongeveer? smiling smiley

Nissan heeft recent de Pulsar in Spanje uit productie genomen en die krijgt geen opvolger. Nissan heeft voortaan de Leaf als enige compacte middenklasser, op een C-segment hatchback of sedan met verbrandingsmotoren zou ik niet rekenen.

Ik vind het ook een mooie auto overigens. Met de Sunny/Versa, Sylphy/Sentra, Lannia, Altima en Maxima heeft Nissan nu een mooi aanbod aan sedans.

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

Het exterieur is typisch Nissan van deze tijd, een beetje druk wat mij betreft en die deels zwarte C-stijl werkt hier niet zo goed als bij de grotere modellen. Het interieur vind ik evenwel erg fraai vormgegeven.
Inderdaad wederom een fraai Nissan interieur. Niet Peugeot fraai maar evengoed aantrekkelijk.
Deze Sylphy scoort vrijwel altijd top 3 in China. Dat betekent ca 350.000 st per jaar.
23-08-2019 15:39
Erg mooi interieur. Peugeot interieurs zijn ook fraaie maar imo erg druk. Leuk voor op plaatsjes en in het begin, daarna wil je een rustiger dashboard
Curlew
Erg mooi interieur. Peugeot interieurs zijn ook fraaie maar imo erg druk. Leuk voor op plaatsjes en in het begin, daarna wil je een rustiger dashboard

"daarna wil je een rustiger dashboard"?

Mening of feit?
25-08-2019 12:21
Rutger DC

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

Het exterieur is typisch Nissan van deze tijd, een beetje druk wat mij betreft en die deels zwarte C-stijl werkt hier niet zo goed als bij de grotere modellen. Het interieur vind ik evenwel erg fraai vormgegeven.

Niet slecht maar allesbehalve origineel: een typisch Mazda dashboard met enkele MB-accenten (ventilatieroosters)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-08-2019 12:25 door iDS.
25-08-2019 20:27
Curlew

Daarna wórdt het dashboard ook rustiger omdat je eraan went.
929V6
Curlew

Daarna wórdt het dashboard ook rustiger omdat je eraan went.

Goed dat je het meldt.
Kreeg al het idee dat Curfew alle 5.134.997 'klokken boven stuur" Peugeot kopers had ondervraagt.
26-08-2019 03:23
Ik had het niet eens over die rare klokken boven stuur. Hoewel die bij mij altijd net niet zichtbaar zijn.

Op foto's is het allemaal leuk maar voor mijn gevoel ben je letterlijk omringt door kunststof. Optisch (?) lijkt het dashboard flink bovenuit te steken. Tijdens het rijden (dus langer gebruik) wil je gewoon knoppen logisch bedienen zonder dat het veel moeite vergt, je bent immers bezig met autorijden.. dus liever een opgeruimd/ergonomisch dashboard van bv Opel, VW, Kia/Hyundai of nog beter; Mazda
Curlew
Ik had het niet eens over die rare klokken boven stuur. Hoewel die bij mij altijd net niet zichtbaar zijn.

Op foto's is het allemaal leuk maar voor mijn gevoel ben je letterlijk omringt door kunststof. Optisch (?) lijkt het dashboard flink bovenuit te steken. Tijdens het rijden (dus langer gebruik) wil je gewoon knoppen logisch bedienen zonder dat het veel moeite vergt, je bent immers bezig met autorijden.. dus liever een opgeruimd/ergonomisch dashboard van bv Opel, VW, Kia/Hyundai of nog beter; Mazda

Je kan er wel een saga aan wijden (mooi dash heeft die Mazda trouwens) maar wat jij doet is JOUW mening als FEIT melden. Met ook nog eens hele grote gevolgen ("één keer een Peu interieur maar daarna wil je (?) wat anders"winking smiley. Mag je doen, maar lijkt mij betekenisloos.

Zo las ik lange-duur tests in NIET-Franse media waarbij men ook na 10.000 km of 100.000 km de Peu interieurs zeer tof vond. Ik ken mensen (jawel!) die zeer content zijn met hun up-market Faurecia dash. Ik ken mensen (niet alle, maar ik ken mensen winking smiley ) die bij de LP of Peugeot NL een nieuwe 3008 of 308 hebben besteld. Dus zelfs vanuit mijn micro kosmos kan ik jouw stellige claim ontkrachten. Anders de 2 miljoen Peugeot kopers in 2019 wel.
26-08-2019 12:04
Gelukkig quote je mijn hele post ondanks dat het er precies bovenstaat, anders had ik niet geweten tegen wie je het had drinking smiley

maar wat jij doet is JOUW mening als FEIT melden.

Aha
26-08-2019 12:34
Curlew

Omringd door kunststof? Ik zie in de Peugeot niet meer kunststof dan in de Mazda: hetgeen er als hout uitziet, is effectief fineerhout. Enkel daar waar je bij de Mazda kunststof ziet, is dat ook het geval bij de 508.

Geen idee hoe je 'knoppen logisch bedienen' ziet. Ik denk dat je dat in de 508 net zo goed kan als in de 6. Op één punt geef ik de Mazda voorsprong en dat betreft de bediening van verwarming/airco.
Daar kan de Peugeot dan weer de ergonomisch betere positie van het instrumentencluster tegenover zetten: dat staat wat verder weg van de bestuurder, dichter bij de 'blik op de weg' waardoor de aanpassingstijd van de ogen korter is als je van de weg wegkijkt om de instrumenten te raadplegen.

De dashboards van de Mazda en Nissan hebben een verzorgde, klassieke lay-out. De Peugeot moet m.i. echter in niks voor die wagens onderdoen.
Curlew
Gelukkig quote je mijn hele post ondanks dat het er precies bovenstaat, anders had ik niet geweten tegen wie je het had drinking smiley

maar wat jij doet is JOUW mening als FEIT melden.

Aha

Begrijp ik nu dat je geen argumenten meer hebt?
grinning smiley
iDS,

de Mazda en Nissan dashboards bevallen mij (MENING) zeer. Rustig, overzichtelijk.
Sowieso is de sprong van de mainstream merken opmerkelijk.
KIA heeft tegenwoordig ook een fraaie plank.
VW is no frills maar plezierig.

Achterblijven (MENING) doen Jag, FIAT, Toyota en Honda. En nog steeds een aantal US merken.
Achterbleef ook Renault, maar de Clio V en Captur II laten zien welke stappen dat merk heeft gemaakt.

Ken de Bimmer en Benz dashboards goed, maar ze doen mij weinig.
ZIt liever in een PSA interieur.
Zo belangrijk is de Sylphy voor Nissan: #1 in China (retail, dus ECHTE sales)

[bestsellingcarsblog.com]
Op de Los Angeles Auto Show introduceerde Nissan de nieuwe Sentra:

Bron: [www.automobilemag.com]
30-09-2021 17:29
Nissan’s e-Power technology is making its way to more and more models in its lineup. After the Kicks in Thailand and the Note in Japan, the latest vehicle to get the treatment is the Sylphy over in China. The powertrain is composed of a gasoline engine, a power generator, an inverter, and an electric motor with a lithium-ion battery. Nissan hasn’t said much about the new Sylphy’s specs, but it has confirmed that the e-Power setup will produce 300Nm of torque and will be capable of achieving 25.6km/L.

Alle foto's: [www.drive.ru]

Display is gegroeid van 8 naar 12 inch. De automaatpook is vervangen door een joystick. De ronde ventilatieroosters hebben plaats gemaakt voor nieuw ontwerp.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2021 17:30 door MCW12.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.