Cadillac CT5

Gepost door Bird Nerd 
Cadillac CT5
18-03-2019 09:52

De CTS die het opvolgt:

Wat een druk en grof ding hebben ze ervan gemaakt. Ik kan er niks moois aan vinden
Re: Cadillac CT5
18-03-2019 10:08
Mmm, ik ben ook niet enthousiast. Hij heeft haast iets Aziatisch op een of andere manier, zo.
18-03-2019 10:21
Ik vind het in elk geval al een hele verbetering ten opzichte van de nogal duffe CTS. Inderdaad een beetje druk hier en daar maar hij geeft een stoere eerste indruk. Het is sowieso te prijzen dat Cadillac nog investeert in een sedan. Verder even de foto's bij daglicht afwachten nog.
18-03-2019 11:27
Teveel een hatchback-vorm. En ik houd niet van hatchback's.
18-03-2019 12:21
Ze hadden ontzettend strakke concept cars van 1999 tot 2003 met superscherpe, doch cleane styling en smalle verticale koplampen. Dát hadden ze fatsoenlijk moeten toepassen op productiemodellen. De eerste CTS vond ik zelf ook al te grof getekend en met de blokkerige lampenunits. De Elmiraj Concept uit 2013 had ook al die fraaie styling [www.netcarshow.com] maar nu zijn de modellen met grote gaten voorop, horizontale koplampen en een vrij saaie grille dat meer lijkt op een oude Mazda grille

18-03-2019 13:31
Wat een ontzettend matig ontwerp. Het straalt uit van, we doen maar wat en zien wel waar het schip strandt, het interesseert ons allemaal niet zo. Past op zich wel bij de Amerikanen, want zo'n beetje alles van GM, Ford en de Amerikaanse tak van FCA straalt tegenwoordig totale nietszeggendheid uit. Het ontwerp oogt erg bedaagd en had tien jaar geleden ook niet modern geoogd. De neus is Jaguar-achtig, maar dan hebben de koplampen weer een extra hoekje. Die zijkant met dat derde zijruitje, of nou ja zijruit... Gewoon plastic. Dat kan misschien op een Toyota voor de Zuidoost-Aziatische markt, of op de oude Chevrolet Cruze, maar echt niet op een premium model. Cadillac heeft de designflater nog fraai geaccentueerd met wat inspiratieloze verchroomde toestanden. Nou ja, de achterkant is in ieder geval mooi.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2019 18:39 door Rutger DC.
18-03-2019 14:13
Ik begrijp trouwens ook niet in welk segment dit model nu opereert. Momenteel heeft Cadillac de volgende sedans:

ATS: D-segment; ATS-L voor China
CTS: E-segment
XTS: voorwielaangedreven grote sedan van 5.13 meter, beetje een buitenbeentje, soort extra grote concurrent van de eveneens voorwielaangedreven Lexus ES
CT6: F-segment

Nu blijkt de CT5 de opvolger van de CTS, maar de auto lijkt een stuk gekrompen en ik lees dat het een concurrent voor de Mercedes-Benz C-klasse en BMW 3-serie is (D-segment). Cadillac komt met een nieuwe kleinere sedan, de CT4, die logischerwijs de ATS vervangt. Dan lijkt mij dat de CT4 en CT5 straks dicht op elkaar zitten.
18-03-2019 18:00
"We moeten een nieuwe designrichting inslaan maar we weten niet hoe en durven de oude niet te veel los te laten maar het moet wel echt anders alleen durven we niet zo goed want we zijn eigenlijk al bij voorbaat kansloos omdat we op elke markt verliezen help dan maar zo".
18-03-2019 18:25
Gelukkig zijn MB en Mazda de andere kant op gegaan en voor meer cleane vormen gegaan. Audi vind ik overigens juist interessanter geworden door hun meer design maar dat is omdat ze ervoor te saai waren. Nu nog BMW met hun overdaad aan 'gaten', lijnen, hoekjes e.d
18-03-2019 19:09
Ik vind het echt een grote achteruitgang, de scherpe ontwerpen van de meeste recentere Caddilacs zijn dus helaas verleden tijd. Ik vind deze CT5 een beetje suf, het front heeft wel wat weg van de 508.
19-03-2019 14:58
Oi... fake grilles, m.a.w. stukken zwart plastic met een rooster suggestie. Armoe troef. Ik weet dat meerdere merken zich eraan bezondigen, maar dit is wel erg ver doorgevoerd.
25-03-2019 17:04
Lijkt wel of Cadillac bewust de afgrond in wordt geduwd door GM met dit totaal nietszeggende ontwerp, '0' uitstraling. Tjonge wat zonde is dit toch. Lexus, BMW, Mercedes, Audi, Infiniti, Genesis hoeven zich geen enkele zorg te maken met deze CT5.
12-04-2019 11:44
Straalt niets uit, dit had ook een Opel Insignia kunnen zijn.
12-04-2019 13:02
Wat zonde van die afschuwelijke C-stijl want verder ziet er zo wel goed uit. Duidelijk RWD itt een FWD Insignia
12-04-2019 13:04
Ik vind het eigenlijk best een aardig modelletje.
12-04-2019 13:29
De Schaduw
Ik vind het eigenlijk best een aardig modelletje.

Precies dat is het, een aardig modelletje. Een Insignia is ook niet lelijk.
12-04-2019 14:07
Vind de wagen erg lijken op USA Nissan e.d., zeer Cadillac onwaardig ontwerp, hoe kan je een merk zo verprutsen.
12-04-2019 14:09
Wat een afknapper. Vind het nieuwe gezicht ook maar niks.
12-04-2019 20:33
Ja, zo in het verkeer valt hij niet meer op dan een willekeurige Aziaat. Wat dat betreft een waardig opvolger van de Cimarron van weleer.
De C stijl is inderdaad niet echt mooi. Had veel beter getint glas kunnen zijn. En vind het een beetje een bolhoedje lijken, ramen zijn te hoog.

Even mijn photoshop kunde gebruikt, om wat naar mijn idee iets beter zou lijken:

13-04-2019 10:04
Je shop ziet er inderdaad beter uit! Snel naar GM mailen!spinning smiley sticking its tongue out
18-04-2019 09:15
Die c-stijl zint me echt niet. Al met al vind ik het meer weghebben van iets wat je kunt verwachten van de Koreaanse tak van Chevrolet dan een Amerikaans topmerk.
18-04-2019 09:20
D Elzinga
Die c-stijl zint me echt niet. Al met al vind ik het meer weghebben van iets wat je kunt verwachten van de Koreaanse tak van Chevrolet dan een Amerikaans topmerk.

Mee eens, moet je de reacties eens lezen op de USA forums, phhhhhhhhhhhhh, deze CT5 volledig neergesabeld.
18-04-2019 09:30
Neus geslaagd, interieur redelijk geslaagd (hoge middentunnel zal ongetwijfeld sportief aanvoelen, maar als je een los scherm monteert, zet het dan gewoon rechtop, dan heeft het tenminste nog een voordeel), en als ze die malle uitlopende puntjes in de achterlichten en in raamomlijstingen weg hadden gelaten was het al een stuk beter geweest. De hatchbackachtige vorm spreekt me in ieder geval wel aan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close