Tesla Model Y

Gepost door Bird Nerd 
Tesla Model Y
15-03-2019 07:08

Info: [www.autoweek.nl]

Hoe verrassend, een opgeblazen Model 3.. een auto die zelf al een beetje bol is. Ik vind dit niet echt mooi
Re: Tesla Model Y
15-03-2019 07:37
Dit is de toekomst mensen. Kijk nou toch eens zo'n interieur. sad smiley

Ik ga in een hoekje zitten huilen.
15-03-2019 08:50
De Schaduw

Nu pas? Stuur moet je ook nog even gaan wegdenken. En een scherm met kattenfilmpjes er voor terugdenken. Dat willen we. Meer schermpjes, meer domme filmpjes, minder zelf verantwoordelijkheid. Is veiliger en leuker.
15-03-2019 08:55
Tesla komt ook niet veel verder dan "we passen min of meer hetzelfde design in verschillende maatjes en vormen toe"...
15-03-2019 08:59
D Elzinga
Tesla komt ook niet veel verder dan "we passen min of meer hetzelfde design in verschillende maatjes en vormen toe"...

Ook dat willen we. Noem na suzuki nog eens een merk dat dat anders doet dan? Voor die kattenfilmpjes maakt het echt niet meer uit hoe de buitenkant eruit ziet. Als er maar een gerenommeerd merk op zit voor de buren, da's voldoende. Verkopen doet het dan toch wel, ook ongeacht de prijs. IPhone van 1500 piek erbij, helemaal het (zaken)mannetje. Wijkt een design ook maar iets af, wordt het toch meteen neergesabeld. Het familiegezicht moet natuurlijk wel herkenbaar blijven...
15-03-2019 09:00
s velthuis
Als er maar een gerenommeerd merk op zit voor de buren, da's voldoende. .

Hoe kom je hierbij? Heb je een bron? Behalve je eigen onderbuik?
15-03-2019 09:15
D Elzinga

De ontwikkelingskosten blijven zo wel laag. $5k non refundable deposit bij inschrijving tikt ook leuk aan voor Tesla.

Draak van een auto overigens.
15-03-2019 10:01
s velthuis
De Schaduw

Nu pas? Stuur moet je ook nog even gaan wegdenken. En een scherm met kattenfilmpjes er voor terugdenken. Dat willen we. Meer schermpjes, meer domme filmpjes, minder zelf verantwoordelijkheid. Is veiliger en leuker.

Ik heb zoiets wel eens eerder gezegd volgens mij. Ik wil niet te veel in herhaling vallen. winking smiley
15-03-2019 11:32
Vind hem wel aardig.
15-03-2019 11:43
Tja, je wil een auto met een optimale stroomlijnvorm die herkenbaar is als Tesla. Dan kom je automatisch hierop uit. Een maandje of zo te vroeg voor een paas-Y.
15-03-2019 12:55
Net als de Model X (die heeft dan nog wel van die fancy vleugeldeuren) oogt het als een mismaakte versie van het origineel. Het zeer minimalistische interieur vind ik wel mooi overigens, echt design. Positief gezegd is het te prijzen dat Tesla vasthoudt aan de filosofie van een zo laag mogelijke luchtweerstand, dat voorkomt negatieve verrassingen zoals bij de concurrentie die het vooralsnog niet waarmaakt.

De Schaduw
Ik heb zoiets wel eens eerder gezegd volgens mij. Ik wil niet te veel in herhaling vallen. winking smiley

grinning smiley
15-03-2019 13:01
De Schaduw

Dat kan. Maar nu hoef je er ook niet meer stilletjes om te huilen in een hoek. Dat is inmiddels natuurlijk een gepasseerd station.
15-03-2019 15:15
Zou de meest populaire Tesla kunnen worden als die over 3, 4 jaar leverbaar wordt. En dan? Met S3XY zijn ze nu klaar, dus wat zijn de plannen verder, waarschijnlijk gewoon één voor één vervangen?
15-03-2019 16:05
Wouter82
Zou de meest populaire Tesla kunnen worden als die over 3, 4 jaar leverbaar wordt. En dan? Met S3XY zijn ze nu klaar, dus wat zijn de plannen verder, waarschijnlijk gewoon één voor één vervangen?

Er komt nog een pick-up en de Model S is ook alweer 7 jaar oud.
15-03-2019 16:27
En een vrachtauto en vergeet ook de nieuwe Tesla Roadster niet, met een acceleratietijd van 0-100 km/u in 6-7% van de tijd die de Nissan Serena 2.0 diesel (de maatstaf der dingen, vandaar de vergelijking) erover doet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2019 16:28 door Rutger DC.
16-03-2019 12:12
Bij de eerste berichten dacht ik: mooi als opvolger van mijn opvolger, zeg 2023.
Betaalbaarder en verrassend toch een zevenzitter.
Maar: bij configuratie van de Long Range (2-wd) kom je toch al weer boven de 70K.
En ik ben, gezien de foto’s, toch wel heel benieuwd hoe je hier 7 mensen in krijgt.eye rolling smiley
Zou die derde rij, net als bij de S, tegen de rijrichting in staan?
16-03-2019 12:25
Rembrandt
Zou die derde rij, net als bij de S, tegen de rijrichting in staan?

Nee, een gewone zitrij.

vanaf 3.20

16-03-2019 13:40
Bonus op video 6,25: de fraaiste Tesla sinds M3, the roadster!
16-03-2019 16:47
Kan de voorkant nou echt niet anders dan deze 'Angry Daffy Duck" look?

Angry Daffy of niet, ik vind hem leuk. Van buiten althans. Maar ik ben dan ook van de SUVs.
Tablet-instrumentarium en -bediening is natuurlijk bagger, spreekt voor zich. De enige grond daarvoor is kostenbesparing: sinds een jaar of tien is elk touchscreen - ook een oversized - goedkoper dan twee knoppen en een hendeltje. Wordt tijd dat de consument dat interieur herkent voor wat het is: niet modern, maar cheap.
(omslag in denken zal niet eenvoudig zijn, hij betaalt er al jaren als een mak schaap voor bij! )

Zodra de 4WD voor pakweg een halve ton ook daadwerkelijk in CH leverbaar is, pakweg 2023, na de derde prijsverlaging, schat ik, ga ik toch eens kijken (voorlopig kan ik dus nog wel een paar jaartjes vooruit met m'n X-trail) Moeten ze bij Tesla trouwens wel haast maken: de markt is tegen die tijd overspoeld met kekke e-auto's en de kans is beslist niet ondenkbeeldig dat ik dan al een andere, goedkopere, heb gekocht met, desnoods tegen meerprijs, authentieke drukschakelaartjes, kiephendeltjes en draaiknopjes.

mvrgr, m'ns

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2019 16:07 door mns afd AE en D.
17-03-2019 19:10
Hier een echte foto van de Model Y voorkant die mede zorgt voor de super lage CW-waarde van 0.23 en daardoor grotere actieradius.

Anonieme bezoeker
11-05-2019 10:47
Mooie wagen! Hele line up van Tesla ziet er goed uit. Enige bruikbare EV naast de EV's van Hyundai en Kia.
02-10-2019 11:37
Ik zie op de Tesla site dat ie te bestellen is. Ook als 7-zitter!

Long Range kost €57.000.
<[www.tesla.com];
02-10-2019 12:27
Maar geen beelden van de opstelling van de zitplaatsen in de 7-zitter (mij niet gezien op die achterste zitplaatsen!)
Op de website staat in de configurator wel fijntjes vermeld dat de productiestart pas in 2021 verwacht wordt...
02-10-2019 12:31
Even configureren en ik zit op 70K (7-zits, auto-pilot, zwart-wit interieur, velgen). Opties zijn wel aan de prijs bij Tesla.
En niet eerder dan 2021.

Ach, ik heb nog 4,5 jaar.smiling bouncing smiley
Al vraag ik me echt sterk af hoe bruikbaar die 7-zits configuratie is.
Anonieme bezoeker
02-10-2019 14:29
Wordt weer een enorme hit voor Tesla. Ongelooflijk dat de gevestigde orde maar geen antwoord heeft op de Ev's van Tesla.
02-10-2019 16:20
De Model 3 wordt gekocht vanwege het fiscale voordeel, wie gaat er anders in een lage sedan rijden? De Y zal ook liefhebbers kennen vanwege het feit dat het een niet al te grote SUV is.
Overigens zou ik 'm in basistrim bestellen. Wit is ok, velgen zijn goed, zwart interieur ook ok.

Wellicht zitten de achterste passagiers andersom, net als in de Model S?
27-12-2019 15:38

Van alle kanten goed te zien. Uhm aparte vormgeving..

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2019 16:32 door Curlevv.
27-12-2019 16:26
Barri
De Model 3 wordt gekocht vanwege het fiscale voordeel, wie gaat er anders in een lage sedan rijden?
Dan neem je toch een Kia e-Niro of Hyundai KONA Electric? confused smiley

Barri
Wellicht zitten de achterste passagiers andersom, net als in de Model S?
Daar lijkt het niet op. Ik denk dat je de achterklep open moeten laten om passagiers op de derde rij een beetje hoofdruimte te bieden.

27-12-2019 20:45
D Elzinga

dat dacht ik nou ook....zelfde laken een iets ander pak...
27-12-2019 21:03
Quatrelle
D Elzinga

Dat comment dateert natuurlijk wel van voor men met de Cybertruck op de proppen kwamwinking smiley

De Model S vind ik mooi, de Cybertruck is niet zozeer fraai maar wel heel interessant omdat ie zo bizar is. De rest... tsja, het lijken opgeblazen of juist gekrompen Model S'en. Niet heel geslaagd imo.
27-12-2019 22:24
D Elzinga
Quatrelle
D Elzinga

Dat comment dateert natuurlijk wel van voor men met de Cybertruck op de proppen kwamwinking smiley

De Model S vind ik mooi, de Cybertruck is niet zozeer fraai maar wel heel interessant omdat ie zo bizar is. De rest... tsja, het lijken opgeblazen of juist gekrompen Model S'en. Niet heel geslaagd imo.

Op zich is het wel knap hoe Tesla een geheel eigen gezicht heeft gecreëerd in een tijd dat iedereen klaagt dat auto's allemaal op elkaar lijken.
28-12-2019 13:16
Alle Tesla's lijken ook op elkaar. smiling smiley
De Ford Mustang Mach E is wel een stevige concurrent voor de Model Y, lijkt mij. Die ziet er toch een stuk appetijtelijker uit.
19-01-2020 10:54
Oke dat is een 3e rij, maar het nou een zitrij te noemen nut smiley
19-01-2020 15:28
Banken kunnen vast versteld worden.
19-01-2020 21:48
Veel fantasie hebben ze niet bij Tesla. Als je mij zegt dat het een model X is, geloof ik het ook.
Hij valt me zo nog wel mee eigenlijk.
Tesla gaat lekker.
14-03-2020 11:07
Quatrelle
Veel fantasie hebben ze niet bij Tesla. Als je mij zegt dat het een model X is, geloof ik het ook.

Goedgelovige mensen vind je dan ook overal. Je voorraad toiletpapier al ingeslagen? grinning smiley
14-03-2020 11:13
Die 3e zitrij lijkt me echt bedoeld om de kinderen van de buren mee aan de schoolpoort af te zetten. Ook handig als je eens voor een verjaardagsfeestje zo'n hele bende mee moet nemen. Het voordeel is dat je voor die paar gelegenheden wat ruimte hebt zonder het hele jaar met een veel te grote bak moet rondrijden.
Liever dit dan een Suburban!
iDS
Die 3e zitrij lijkt me echt bedoeld om de kinderen van de buren mee aan de schoolpoort af te zetten. Ook handig als je eens voor een verjaardagsfeestje zo'n hele bende mee moet nemen. Het voordeel is dat je voor die paar gelegenheden wat ruimte hebt zonder het hele jaar met een veel te grote bak moet rondrijden.

Dan heb je nog niet met een Suburban gereden. winking smiley
14-03-2020 21:08
der Magistrat
iDS

Klopt, maar ze wel 'en masse' in o.a. New York zien rijden en kunnen vaststellen dat die dingen zelfs niet aangepast zijn voor zo'n metropool.
Wél al met een Escalade XL met drie zitrijen meegereden: die heeft minder beenruimte dan de 504 Familiale waarmee mijn ouders jaren geleden reden: ronduit tegenvallend die binnenruimte.
iDS
der Magistrat
iDS

Klopt, maar ze wel 'en masse' in o.a. New York zien rijden en kunnen vaststellen dat die dingen zelfs niet aangepast zijn voor zo'n metropool.
Wél al met een Escalade XL met drie zitrijen meegereden: die heeft minder beenruimte dan de 504 Familiale waarmee mijn ouders jaren geleden reden: ronduit tegenvallend die binnenruimte.

Ik heb nu zelf een weekje met een Escalade ELV gereden, ik had ruimte zat. Maar: wij hadden enkel de voorstoelen gebruikt. grinning smiley
In een Suburban (die net zo lang is) was het met 4 grote kerels goed uit te houden hoor. Misschien wel tegenvallend voor hoe idioot groot de auto is, maar ik heb echt goed gezeten. Een stuk beter dan in een Town & Country en zelfs dat ging eigenlijk al prima.
Zo'n Suburban rijdt wel echt fijn, trouwens. Toch als je van cruisen houdt.
...
In een stad is het wel een drama. Ik heb een stukje door Harlem (buiten de hoofdwegen) moeten rijden met die Escalade en je hebt echt geen idee wie er zich rond je motorkap zouden bevinden... Ga de stad uit en de auto is in zijn element!
15-03-2020 01:36
der Magistrat
iDS
der Magistrat
iDS

Ik heb nu zelf een weekje met een Escalade ELV gereden, ik had ruimte zat. Maar: wij hadden enkel de voorstoelen gebruikt. grinning smiley
In een Suburban (die net zo lang is) was het met 4 grote kerels goed uit te houden hoor. Misschien wel tegenvallend voor hoe idioot groot de auto is, maar ik heb echt goed gezeten. Een stuk beter dan in een Town & Country en zelfs dat ging eigenlijk al prima.
...
In een stad is het wel een drama. Ik heb een stukje door Harlem (buiten de hoofdwegen) moeten rijden met die Escalade en je hebt echt geen idee wie er zich rond je motorkap zouden bevinden... Ga de stad uit en de auto is in zijn element!

We dwalen af... Maar ik rijd een Expedition EL en die ruimte is echt ideaal. De derde rij is goed bruikbaar.
15-03-2020 04:07
der Magistrat
Hij valt me zo nog wel mee eigenlijk.
Tesla gaat lekker.

Foto's waar alle deuren open staan lijkt me nou niet echt een goeie graadmeter
Twix
der Magistrat
iDS
der Magistrat
iDS

...

We dwalen af... Maar ik rijd een Expedition EL en die ruimte is echt ideaal. De derde rij is goed bruikbaar.

Haha, we moeten wat. Ik zit hier maar thuis! grinning smiley

Maar inderdaad.
Een bijzondere release, in elk geval, van deze Y; vroeger dan voorzien, ik heb ook nog niet echt testen gezien.
16-03-2020 11:51
Interessante video:

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.