Volkswagen Passat facelift

Gepost door Bird Nerd 
Oud topic bestaat niet meer drinking smiley Hier dan de facelift van de huidige Passat:

R-Line

Alltrack

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2019 00:54 door Bird Nerd.
Re: Volkswagen Pa
06-02-2019 00:53

R-Line

GTE

Alltrack

VEEL FOTO'S: [www.carscoops.com]

Ik heb niet zoveel met VW maar de Passat heb ik in veel generaties gewoon een nette en chique auto gevonden. Facelift vind ik overigens geen verbetering, voor de facelift vond ik de neus mooier en ik vind soms de achterlampen bij VW wel erg druk met hoekjes en lijntjes, ook bij deze vernieuwde Passat. Keurig maar wat saai interieur

Huidige:

Werd het klokje voor het interieur te duur? Het lijkt nu wel een lelijk plasticplaatje met de letters Passat er op (verlicht?) en de alarmknop er in geknutseld.

Verder vooral een facelift ala VW. Lampen rondom bijpunten, interieur wat nieuwe dingen. Kleurtjes net wat anders en klaar. thumbs up
Hij is in het groen leverbaar! eye popping smiley
Wie vond dat lelike passat-naamplaatje ipv een klokje een goed idee???? Die persoon direct op staande voet ontslag, ziet er niet uit.
Blijft verder een nette goede auto. Ook nog aanpassingen in de uitrusting?
adinsx
Werd het klokje voor het interieur te duur? Het lijkt nu wel een lelijk plasticplaatje met de letters Passat er op (verlicht?) en de alarmknop er in geknutseld.
Grappig dat je het zegt. Dit was ook het eerste dat ik hoorde over deze facelift!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2019 10:08 door Barri.
Tja, veel spannender is de facelift ook niet Barri winking smiley. Dan moeten we het maar over dat klokje hebben grinning smiley.

Ik vind het er op de foto's erg vreemd uit zien.
Vind'm wel heel erg druk worden zo qua belijning etc. Zie er weinig symmetrie in, maar dat is wellicht ook mijn gebrek. grinning smiley

Even wachten op de ''real-life'' foto's, maar vind tot nu toe de pré-facelift mooier.

Lekker kleurtje, hopelijk zien we dit af en toethumbs up
Ik zie een kost-reductie item in de HMI

Pre-facelift: 12.3" inch:

Nu: 10.25" (zoals de Polo)
Is me nog nooit opgevallen, maar wat heeft de Passat een gek spijltje 'in' de ruit naast de spiegel!
Barri
Is me nog nooit opgevallen, maar wat heeft de Passat een gek spijltje 'in' de ruit naast de spiegel!

Anders zou de ruit niet open kunnen ivm het spiegelmechanisme... dat is dus het nadeel van spiegels op pootjes.
Barri

De Golf heeft dat ook! Ziet er vreemd uit inderdaad.
Mach1
Barri

De Golf heeft dat ook! Ziet er vreemd uit inderdaad.

de golf heeft het omdat de deur zo scharniert.
Anders gaat de zijruit niet fatsoenlijk naar beneden. Sommige merken kiezen voor een extra ruitje, anderen voor een plastic vlak
Bird Nerd
Anders gaat de zijruit niet fatsoenlijk naar beneden. Sommige merken kiezen voor een extra ruitje, anderen voor een plastic vlak

Goh smiling smiley
929V6
Barri

Anders zou de ruit niet open kunnen ivm het spiegelmechanisme... dat is dus het nadeel van spiegels op pootjes.
Snap ik, maar ik heb het nog nooit eerder gezien bij een model. Beetje raar ook dat ze zo'n probleem creeëren; doe de spiegels dan lekker aan de A-stijl/raamlijn vast.
Sorry had 929V6 reactie niet gezien grinning smiley Heeft overigens niet perse met spiegelmechanisme te maken. Je ziet bij veel auto's (ook bij de Passat) toch ook een extra raamstijl in de achterportieren? Anders past de ruit niet als ie naar beneden gaat.

Snap ik, maar ik heb het nog nooit eerder gezien bij een model.

Komt heel veel voor hoor. Zie alleen al diverse modellen bij Renault bv
D Elzinga

Lekker kleurtje, hopelijk zien we dit af en toethumbs up

Zou er niet teveel op rekenen, kan zomaar een kleur zijn die specifiek bedacht is voor de Alltrack en aangezien die versie blijkbaar niet meer naar Nederland komt.
Nou, dat hadden ze achterwege mogen laten.
Is er niet mooier op geworden:
- rare knik in de voorbumper. Hanglip
- (nog) lelijker stuur
- in plaats van de tijd wordt je er nu aan herinnerd dat je in een Passat zit nut smiley
- Active Info Display ziet er een stuk kleiner en minder indrukwekkend uit
- de “aluminium” sierlijsten met die lijntjes erin (waar is die puke-smilie als je ‘m nodig hebt?)

Nee, zo op het eerste gezicht geen vooruitgang.
929V6
Hij is in het groen leverbaar! eye popping smiley

Die facelift kan me gestolen worden, maar die kleur! eye popping smiley Wauw, dat wil ik wel. En dan op een Zafira of zo. Mooi hoor.
Rembrandt

- Active Info Display ziet er een stuk kleiner en minder indrukwekkend uit
In functies en looks is het een hele verbetering. De AID in de pré facelift is op zich redelijk beperkter in functies en je het zwart is niet mooi zwart. Ik vind de nieuwe generatie die naar de facelift komt een hele verbetering, ondanks dat hij kleiner is. In het donker veel rustiger in het zicht omdat zwarte gedeeltes ook echt uit lijken te zijn. Vorige generatie had je enkel wat vaste keuzes qua info in de binnenringen van de toerenteller en snelheidsmeter, bij de huidige kan je het zelf kiezen en 3 voorkeursinstellingen kiezen. Zo heb ik het verbruik sinds start of actieradius in de toerenteller en de ACC info in de snelheidsmeter, 3e voorkeur niet ingegeven.

Enig nadeel is dat de kaart met klassieke tellers klein uitgevallen is. Bij de vorige generatie kon je de kaart vergroten en de tellers kleiner maken, dat kan niet meer. Op de snelweg laat ik de tellers er op met de pijlweergave in het midden, in de stad gaat de kaart full screen.
Dat groen moeten ze inderdaad ook gewoon leveren op niet-Alltrack versies. Heel mooi! Ik kan me zo snel weinig modellen bedenken waar zo'n groen-tint op leverbaar is (buiten het A- en B-segment). Alleen de Skoda Karoq komt in me op.
adinsx

Verder vooral een facelift ala VW. Lampen rondom bijpunten, interieur wat nieuwe dingen. Kleurtjes net wat anders en klaar. thumbs up

Het weglaten van het klokje viel me ook onmiddellijk op, wat een domme misser.
Daarnaast blijft de vormgeving van de mistlampen geforceerd agressief: de vormgeving van de bumper van de huidige zoals in de foto hier wat hoger vind ik veel beter geslaagd.
Bij de GTE begrijp ik die LED-lementen in de bumper ook niet, maakt het geheel veel te protserig. Verder blijft de sedan een mooie wagen en de variant te hoekig: de vorige was veel mooier.
Barri
Dat groen moeten ze inderdaad ook gewoon leveren op niet-Alltrack versies. Heel mooi! Ik kan me zo snel weinig modellen bedenken waar zo'n groen-tint op leverbaar is (buiten het A- en B-segment). Alleen de Skoda Karoq komt in me op.

Dark Moss Green op de Tiguan Allspace.
929V6
Barri

Volgens mij is dat helemaal niet zo. De A6, Leon en S/V90 hebben ook spiegels-op-pootjes maar geen spijltje.
Autobild was bij de onthulling voor een fotoreportage van Peter R. Fischer:

Meer live foto's: [www.autobild.de]

De Passat vind ik nog steeds een mooie auto, de sedan hoort nog steeds bij de mooiste in zijn klasse. De Variant vind ik iets minder (bij zijn voorganger waren de rollen omgedraaid), maar nog steeds bovengemiddeld fraai.
Die R-Line blijft een misser met dat frietsnijder-radiatorrooster, ziet ook niet bepaald hoogwaardig uit.
Het wordt allemaal wel veel poeha en opsmuk. Ik zag net een hele vroege Passat B5 staan. Oranje knipperlichten, wieldoppen, uni-groen en 0,0 chroom. Simpel, sober en ook wel saai, maar eigenlijk ook veel karakteristieker en herkenbaarder.
Dit is wat mij betreft typisch een auto die alleen maar verpest kon worden door een facelift, en zo geschiedde. Ook dat klokje was een leuk detail wat nu gesneuveld is. Erg jammer.

Bird Nerd
Sorry had 929V6 reactie niet gezien grinning smiley Heeft overigens niet perse met spiegelmechanisme te maken. Je ziet bij veel auto's (ook bij de Passat) toch ook een extra raamstijl in de achterportieren? Anders past de ruit niet als ie naar beneden gaat.
De achterste rand van het achterportier loopt doorgaans schuin naar voren zodat het volledige raam niet volledig in het portier kan zakken. Dus dan is het spijltje logisch. De voorste rand van het voorportier loopt vrijwel altijd recht naar beneden, dus daar kan dat probleem niet spelen.

Dus ik denk dat het wél per se met het spiegelmechanisme te maken heeft winking smiley
True. Maar misschien zitten daar schanieren of andere dingen in de weg. Hoe dan ook, het komt vaker voor en er zal vast een reden voor zijn smiling smiley
Mooi leesvoer voor het slapen gaan, hooguit 2 minuutjes..
Ik heb er geen gevoel bij, dit is het, maar wellicht denken anderen anders.
Mooie auto om te zien en erg fijn in gebruik. Wel alles behalve spannend en vooral op de snelweg in zijn element. Het dashboard is er naar mijn mening niet mooier op geworden en de letters Passat mogen ze wat mij betreft ook weg laten.
De zwarte is het mooist. En dat zegt wat, want dan vallen de wijzigingen het minst op.yawning smiley

Die letters zijn er zo af.cool smiley
De Duitse merken zijn wel heel erg van de nepuitlaten en neproosters
Blijft een mooie kar (vooral als sedan) maar de facelift is geen verbetering. Maar met name de strakke lijnen over de flank kan ik erg waarderen. Mijn gevoel zegt dat we die bij de volgende Passat niet terug gaan zien, want rustige lijnen zijn helemaal uit.
Die letters ipv dat klokje; nog steeds nieuwsgierig waarom ze dat zo gedaan hebben.
danielauto
Die letters ipv dat klokje; nog steeds nieuwsgierig waarom ze dat zo gedaan hebben.
Daar moet je toch niet lang over nadenken...€€€
Typisch duits, Armee-grün.......
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.