Renault Clio V: Prijzen bekend

Gepost door adinsx 
Ik vind het uiterlijk van de nieuwe Clio niet echt vernieuwend, dat van de nieuwe 208 is dat wel, technisch wil ik het nog niet beoordelen.
Ik zou een vergelijkende test wel leuk vinden.
Quote
Foie Gras
Wel, de deurklink van de 208 zit niet voor niets op de plek waar hij nu zit. Wie weet is er bij de Clio ook geen plek 'achterop' de achterdeur, en is dat een van de redenen om voor de huidige plek te kiezen. Dat weet je niet, dus zo'n tekening als die van jou heeft tamelijk weinig zin.

"Weinig zin"?
Vreemd cynisme n.a.v. W82's huisvlijt.
De paintjob maakt - voor mij - voor het eerst inzichtelijk hoe de Clio er met ee n conventionele deurgreep uit zo zien.
Oogt volwassener.
Clio TCe 100 vs. Polo TSI 95:











1. Volkswagen Polo
2. Renault Clio

Vergelijkingstest: [www.largus.fr]



Meer foto's: [www.largus.fr]

Oud vs. nieuw:





Via worldscoops forum
Dat Polo dashboard lijkt wel in de jaren 80 te zijn ontworpen. Afschuwelijk. De nieuwe Clio ziet er fantastisch uit, de huidige neus vind ik overigens meer eigenzinnig
Als zelfs een Frans blad al de Polo verkiest boven de Clio... confused smiley
Ja, verbaast mij ook. Ze vinden de TSI motor sprankelender, meer binnenruimte biedt en, kennelijk. dat "jaren '80 design" van de cockpit wel kunnen waarderen. eye rolling smiley

Ze verwachten wel dat de Clio wraak zal nemen met de in 2020 te introduceren hybride techniek.

Tja.. confused smiley
Quote
Wouter82
Als zelfs een Frans blad al de Polo verkiest boven de Clio... confused smiley

Zou het VAG concern misschien eigenaar van het autoblad kunnen zijn?winking smiley
Op basis van de feiten scoort de Polo, mede vanwege de iets fijnere en de ruimte. Een enorme winst lijkt het niet te zijn. Opvallend is dat de Polo bekritiseerd wordt om het harde plastic op de deurpanelen. Het materiaalgebruik was bij de vorige Clio niet best maar hier heeft Renault duidelijk een inhaalslag gemaakt en is VW gaan besparen.

Als je een Clio Intens naast een Polo Highline zet dan is het prijsverschil in Nederland 700 euro maar dan zit de Clio wel beter in zijn uitrusting,

Even de conclusie vertaald met Google Translate:

"De Clio is sterker dan ooit met vorderingen die Clio 4-bezitters zullen waarderen, inclusief dit glinsterende interieur dat contrasteert met het ongeverfde interieur van de Volkswagen. Maar in deze zeer nabije wedstrijd struikelt de Renault over het pragmatisme van de Polo, die een sprankelendere motor, nauwkeurigere bedieningselementen en een cockpit biedt die zowel ruimer als praktischer is. De prijzenoorlog in dit segment heeft Volkswagen gedwongen zijn claims te heroverwegen tot het punt dat de Clio niet langer een beslissend voordeel biedt ten opzichte van de vergeleken versies. Eerste race voor de Polo, maar de Clio bereidt zich al voor op wraak met zijn veelbelovende hybride versie die in 2020 zal aankomen en die de Volkswagen niet zal kunnen repliceren.

Clio:

+ Voortgang van de presentatie binnen
+ Het rijgedrag
+ Prijs en standaard uitrusting

- Bewoonbaarheid versus Polo
- Grotere massa
- De versnellingsbak, de automaat is nog niet beschikbaar

Polo:

+ De sprankelende TSI-motor, de DSG7 beschikbaar als een optie
+ De zachte en nauwkeurige bedieningselementen
+ De bewoonbaarheid, de opbergmogelijkheden en de kofferbak voor een stadsauto

- De sfeer een beetje te sober
- Kunststoffen van deurpanelen
- Minder agiel qua rijden dan de Clio

Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit voor een Polo zou kiezen. De Clio is zoveel leuker en sprankelender. Het inderdaad duidelijk een evolutie van het vorige model qua exterieur. Maar ik vind het de best ogende B-segmenter. En het interieur ziet er er ook erg goed uit nu.
Ik zou aan één meneer, hier die van L'Argus, niet teveel waarde hechten. Dat zou ik ook melden als de uitslag andersom was.
Een 999cc 95 pk Polo die iets 'wint', het zegt mij niets.

Andere versie en de uitslag kan anders zijn. En dan nog geldt - zelf uitproberen.

Vond eerdere Polo modellen niet verkeerd, heb er een gehad. Inspiratieloos vervoer.
Op deze atletische, Latijnse, evenwichtige, zelfbewuste en zeer aerodynamische Clio staat m.i. geen maat.
Vermoed ook niet door de 208 II, die heerlijke brulkikker op wielen. Ook benieuwd naar de Corsa.
De Polo gaat het echt wel moeilijker krijgen met de nieuwe Clio, 208 en Corsa.
Polo lijkt uit een vorig decennium te komen nadat deze 3 geïntroduceerd zijn.
In Genève al gemerkt dat het interieur écht een stap omhoog is t.o.v. de IV. Elke keer weer als ik in onze IV Estate stap (voor de keren dat ik ermee weg ben) kan ik me ook storen aan de harde deurpanelen en dashboard. En dat terwijl het een Dynamique is, het destijds een na hoogste niveau.

Inmiddels drie video-reviews bekeken. Marco Gorter (AW) was erg positief, wel blijft de nieuwe TCe100 wat laat met het koppel (wat de TSI beter doet), en die 5-bak verdiende geen plus. Maar verder was hij vol lof als ik het me goed herinner.




(Lange) Frank van de ANWB was sceptischer. Binnenruimte vond hij maar niks, maar even erbij zeggen dat hij best lang is zat er niet in. Verder prima review, maar wel met sceptische pet waarvan ik af en toe dacht: Je zeurt wel erg.




Vanmorgen AutoVisie-review gezien, ook die was érg te spreken over de V. Zowel qua rijgedrag als binnenruimte en kwaliteit van materialen. Ook hier kreeg de 5-bak een 'pak slaag' winking smiley.




Wie in de omgeving Nijkerk rijdt kan zo nu en dan de V al spotten want daar zijn al een paar weken dealertrainingen aan de gang thumbs up.
Quote
Total Loss
De Polo gaat het echt wel moeilijker krijgen met de nieuwe Clio, 208 en Corsa.
Polo lijkt uit een vorig decennium te komen nadat deze 3 geïntroduceerd zijn.

Dat geldt zelfs nu al. De 6,5 jaar oude Clio IV houdt in de markt waar ze beiden worden verkocht - Europa - de Polo achter zich.
Idem de recente Fiesta. Vermoed net als jij dat de kakelverse Corsa (m.n. in de UK en DUI), en de Clio en 208 II volume bij Ford en VW weghalen.
Maar bij de Polo doen niet alleen de Fransen dat - ook de T-Cross en T-Roc.
Weer met beide benen op de grond:


Renault Clio V by Guillaume Vachey, on Flickr
Typische (stalen?) velgen eronder..
Quote
Durashift
Typische (stalen?) velgen eronder..

Zijn wieldop velgen. Gebruiken Opel en Toyota ook, oa voor de Prius en de Astra. Met wieldop zie je geen velg meer, net lichtmetaal.
Dat wordt dan zeker de demovloot, anders zou het aandeel zwart en grijs wel een stuk groter zijn lijkt me...
Die oranje is wel lekker vrolijk, leuke kleur! thumbs up
Waar ik een beetje bang voor was gebeurde gisteren: ik denk dat ik de nieuwe Clio heb gezien, maar ik weet het niet zeker. Zag de zijkant en de achterkant, kenteken begon met RS. Hij viel me op omdat bij geen vinnen op de remtrommels had. Renault en Dacia hebben al lang heel opvallende remtrommels, maar deze waren glad. De nieuwe dus?
Quote
s velthuis
kenteken begon met RS.

Dan is het sowieso gewoon het oude model.
Quote
D Elzinga
Quote
s velthuis
kenteken begon met RS.

Dan is het sowieso gewoon het oude model.

Maar dan snap ik die gladde remtrommels niet confused smiley
Je doelt op deze 'vinnen': [www.autoparts24.nl]

Dan zou het nog aftermarket setje kunnen zijn (maar RS-kenteken is van 2018 en dat zou wel héél snel zijn voor nieuwe trommels winking smiley ), of, de latere versies hebben dat niet meer. Helaas, Autotrack al even afgespeurd, maar geen enkele verkoper maakt foto's van de remtrommels achter grinning smiley

Met RS-kenteken wel zo goed als onmogelijk dat je een nieuwe spot. De eerste van het nieuwe type waren voor dealertrainingen en hebben allemaal ZG of ZH kenteken.

Edit: Lang leve RDW open data, dit zijn de Clio's V op dit moment in NL (op kenteken):
Kenteken	Handelsbenaming	Datum tenaamstelling	Eerste kleur	Cilinderinhoud	Massa rijklaar	Maximum trekken massa geremd	Datum eerste toelating	Catalogusprijs
ZK429N	CLIO	20190615	GRIJS	999	1,165	900	20190615	22,375
ZK488N	CLIO	20190615	WIT	999	1,165	900	20190615	19,57
ZK364N	CLIO	20190615	WIT	999	1,165	900	20190615	19,28
ZK423N	CLIO	20190615	WIT	999	1,165	900	20190615	19,08
ZK495N	CLIO	20190615	ORANJE	999	1,165	900	20190615	23,709
ZK526N	CLIO	20190615	GRIJS	999	1,165	900	20190615	19,58
ZK496N	CLIO	20190615	WIT	999	1,165	900	20190615	21,575
ZG170H	CLIO	20190520	ORANJE	999	1,165	900	20190520	23,709
ZK468N	CLIO	20190614	WIT	999	1,165	900	20190614	22,07
ZK466N	CLIO	20190614	ORANJE	999	1,165	900	20190614	22,125
ZK564N	CLIO	20190614	ORANJE	999	1,165	900	20190614	23,26
ZK376N	CLIO	20190614	ROOD	999	1,165	900	20190614	21,58
ZK375N	CLIO	20190614	ROOD	999	1,165	900	20190614	22,67
ZK482N	CLIO	20190614	ORANJE	999	1,165	900	20190614	21,58
ZK532N	CLIO	20190614	GRIJS	999	1,165	900	20190614	19,98
ZK514N	CLIO	20190614	BLAUW	999	1,165	900	20190614	19,975
ZK536N	CLIO	20190614	ORANJE	999	1,165	900	20190614	23,709
ZK554N	CLIO	20190614	ZWART	999	1,165	900	20190614	19,58
ZK544N	CLIO	20190614	ORANJE	999	1,165	900	20190614	20,89
ZK528N	CLIO	20190614	BLAUW	999	1,165	900	20190614	20,08
ZK461N	CLIO	20190614	GRIJS	999	1,165	900	20190614	19,375
ZK467N	CLIO	20190614	GRIJS	999	1,165	900	20190614	19,67
ZK409N	CLIO	20190614	ROOD	999	1,165	900	20190614	19,68
ZK405N	CLIO	20190614	ORANJE	999	1,165	900	20190614	20,89
ZK373N	CLIO	20190614	ORANJE	999	1,165	900	20190614	21,675
ZK393N	CLIO	20190614	BLAUW	999	1,165	900	20190614	20,17
ZK511N	CLIO	20190614	ZWART	999	1,165	900	20190614	19,785
ZG169H	CLIO	20190520	GRIJS	999	1,165	900	20190520	17,29
ZK422N	CLIO	20190614	ZWART	999	1,165	900	20190614	19,375
ZK480N	CLIO	20190614	ORANJE	999	1,165	900	20190614	21,58
ZH810B	CLIO	20190527	BLAUW	999	1,165	900	20190527	23,02
ZH899B	CLIO	20190524	ROOD	999	1,165	900	20190524	20,175
ZG268V	CLIO	20190522	BLAUW	999	1,165	900	20190522	24,27



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2019 21:59 door adinsx.
Quote
adinsx
Je doelt op deze 'vinnen': [www.autoparts24.nl]

Dan zou het nog aftermarket setje kunnen zijn (maar RS-kenteken is van 2018 en dat zou wel héél snel zijn voor nieuwe trommels winking smiley ), of, de latere versies hebben dat niet meer. Helaas, Autotrack al even afgespeurd, maar geen enkele verkoper maakt foto's van de remtrommels achter grinning smiley

Nee, het was zeker een kenteken met RS. Het was een zwarte, dus veel detail was er zo snel ook niet te zien. De kentekens zit ik niet meer zo in, ik zou kenteken en jaartal momenteel niet meer aan elkaar kunnen koppelen. Geen referentie van eigen auto's meer.
Maar die remtrommels waren heel opvallend omdat ze in dit geval dus niet opvallend waren. Vreemd. Trommels kunnen nog niet op zijn na 2 jaar. Misschien wiellagers met trommels vervangen? Geen idee. Maar dus toch een 'oude' gezien.

Ik zie dat deze ze ook heeft:



Misschien af fabriek toch ook met trommels zonder ribbels geleverd? Dacia gebruikt in elk geval dezelfde op de Logan MCV.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2019 22:41 door s velthuis.
Op dit moment laden ze tientallen nieuwe Clio’s af bij de Midden Nederland Hallen.

Onderweg naar Barneveld spotte ik ze ineens. Even wat foto’s gemaakt:



Andere foto’s volgen, krijg ze lastig via mobiel geplaatst



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2019 10:03 door adinsx.
Ondanks dat ik geen fan ben van die verstopte handgrepen achter vind hem erg geslaagd.
En heerlijk al die vrolijke kleurtjes, hopelijk worden ze ook vaak daarmee besteld.
Zo, op de terugweg van BCA nog even langsgereden en met wat mensen gesproken die alle auto's klaarzetten. Ze hebben de auto's ook allemaal klaargemaakt met wassen, poetsen, technisch klaar maken en kenteken. Totaal 87 Clio's komen op het terrein te staan in de vorm van het Renault-logo waar straks met een drone een foto van gemaakt wordt.

Donderdag of vrijdag halen de dealers hier hun bestelde Demo's op waarna inderdaad vanaf vrijdagavond de introductie is bij de dealers. Wat meer foto's:


















Tot zover deze toevalligheid. En ik vind de Clio V toch best opvallen, zeker in de knal oranje kleur. Echt in een oogwenk dat ik dacht, wat is dat en besloot even een ommetje te maken bij de rotonde ipv naar de afspraak (tijd genoeg winking smiley ) door te rijden.

Op naar een succesvolle Clio V thumbs up
Wow, dat lichtblauw vind ik echt een fantastisch kleurtje.
De oranje versie mag er ook zijn. Zeker leuk zo.
Life


Zen


Intense


Intense + Pack Rouge


Initiale Paris


RS Line




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2019 20:43 door MattCurlew.
Quote
adinsx
(..). Totaal 87 Clio's komen op het terrein te staan in de vorm van het Renault logo.



(..)

Leuke spot. thumbs up

Er zijn dus demo's in basistrim, als ik achterin op deze foto goed kijk. thumbs up
Life


Zen


Intense


Intense + opties


Intense + opties


Intense + opties


Initiale Paris


RS Line
Nu maar hopen dat bij de echte RS het er hetzelfde uitziet als de RS-line, en vooral de pook in het midden.
Vrijdagavond tijdens het Clio Event, deze jongste nieuwe telg bekeken, proefgezeten en gereden. En het is écht een leuk ding!

Binnenkort als de 1.3 EDC beschikbaar is als demo daar nog eens in rijden en dan kan het zomaar zijn dat de CX-3 het veld mag ruimen.
Ik kwam afgelopen week een vrachtwagen vol oranje, nieuwe Clio's tegen. Het is wel een mooie auto geworden, zeker in een wat dikkere uitvoering. Ik ben heel benieuwd hoe het interieur in het echt is.
Het interieur gaat je wel verrassen denk ik Caspian. Ten opzichte van de IV een enorme verbetering.

Hier zou de IV Estate volgend jaar het veld moeten ruimen voor liefst een Captur. Niet de II, maar zodra die er is konden er wel eens mooie facelift modellen van de I ingeruild worden. Aan de andere kant staat er pas 35.000 km op na 5,5 jaar en kan ie nog járen mee.
Inderdaad een enorme verbetering, ook qua veiligheid enorm veel waar voor je geld. EasyLink werkt top, doet Medianav/Rlink snel vergetenwinking smiley

Meer mensen overstag gegaan tijden het introductieweekendwinking smiley?
Zat ff te neuzen, de nieuwe Clio is gewoon nog maar 1cm smaller dan de Megane 3..... echt hoe dan! Vond de Polo al erg breed voor een B segmenter maar de Clio is in feite het B segment nu uitgegroeid. Breedte: 1798mm
Quote
KadettRT
Zat ff te neuzen, de nieuwe Clio is gewoon nog maar 1cm smaller dan de Megane 3..... echt hoe dan! Vond de Polo al erg breed voor een B segmenter maar de Clio is in feite het B segment nu uitgegroeid. Breedte: 1798mm

Klasse Kadett. Eindelijk iemand die dat ook opvalt, AW besprak 2x de vrijwel ongewijzigde lengte en hoogte, maar vergat - net als al die films en autoblogs op YouTube - te melden dat de Clio V 66mm (!) BREDER is dan de IV. Dat maakt de toch al fraai op zijn wielen staande IV nog aantrekkelijker. Wordt vermoed ik beter zichtbaar als de V in het straatbeeld beschijnt.
Komt hier een mooie Intens voor de deur. Wat hebben anderen besteld?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-07-2019 16:36 door Foie Gras.
Quote
Banter
Quote
KadettRT
Zat ff te neuzen, de nieuwe Clio is gewoon nog maar 1cm smaller dan de Megane 3..... echt hoe dan! Vond de Polo al erg breed voor een B segmenter maar de Clio is in feite het B segment nu uitgegroeid. Breedte: 1798mm

Klasse Kadett. Eindelijk iemand die dat ook opvalt, AW besprak 2x de vrijwel ongewijzigde lengte en hoogte, maar vergat - net als al die films en autoblogs op YouTube - te melden dat de Clio V 66mm (!) BREDER is dan de IV. Dat maakt de toch al fraai op zijn wielen staande IV nog aantrekkelijker. Wordt vermoed ik beter zichtbaar als de V in het straatbeeld beschijnt.

Wel onhandig bij het parkeren.
Want automatisch inparkeren houdt daar geen rekening mee, als je daar moeite mee hebt?
Quote
Foie Gras
Want automatisch inparkeren houdt daar geen rekening mee, als je daar moeite mee hebt?

Dat vast wel, maar de ruimte voor het in- en uitstappen in een parkeervak, garage of carport wordt krapper dan je gewend was van zo'n compacte auto.
Tsja, hier gelukkig geen obesitas en een ruime oprit. Ik heb het niet nadelig opgemerkt. Enkel heerlijk om meer ruimte binnenin te hebben.
Quote
Foie Gras
Tsja, hier gelukkig geen obesitas en een ruime oprit. Ik heb het niet nadelig opgemerkt. Enkel heerlijk om meer ruimte binnenin te hebben.

Heeft niks met obesitas te maken, heb ik zelf ook niet bepaald last van maar rijd een Honda CR-Z met een aardige spanwijdte na voorheen een Smart Forfour dus weet wel een beetje waarover ik praat. Ik weet niet of je uit het oude model komt, maar je zal vast nog wel eens meemaken dat je bijv. op het parkeerterrein van de supermarkt niet meer in het laatste vrije vak past omdat de auto's ernaast iets te dicht bij elkaar staan. Andere mensen zullen bijvoorbeeld een andere plek moeten zoeken voor de fietsen in de garage, ik noem maar eens wat. Doet er overigens niets aan af dat het verder best een mooie auto is, hoor, je zal er vast veel plezier van hebben.
Quote
929V6
Quote
Banter
Quote
KadettRT
Zat ff te neuzen, de nieuwe Clio is gewoon nog maar 1cm smaller dan de Megane 3..... echt hoe dan! Vond de Polo al erg breed voor een B segmenter maar de Clio is in feite het B segment nu uitgegroeid. Breedte: 1798mm

Klasse Kadett. Eindelijk iemand die dat ook opvalt, AW besprak 2x de vrijwel ongewijzigde lengte en hoogte, maar vergat - net als al die films en autoblogs op YouTube - te melden dat de Clio V 66mm (!) BREDER is dan de IV. Dat maakt de toch al fraai op zijn wielen staande IV nog aantrekkelijker. Wordt vermoed ik beter zichtbaar als de V in het straatbeeld beschijnt.

Wel onhandig bij het parkeren.

6,6 cm breder en er zijn plots parkeerproblemen? Zo te horen ben jij nog niet gevallen voor een SUV winking smiley
Quote
Banter
Quote
929V6
Quote
Banter
Quote
KadettRT
Zat ff te neuzen, de nieuwe Clio is gewoon nog maar 1cm smaller dan de Megane 3..... echt hoe dan! Vond de Polo al erg breed voor een B segmenter maar de Clio is in feite het B segment nu uitgegroeid. Breedte: 1798mm

Klasse Kadett. Eindelijk iemand die dat ook opvalt, AW besprak 2x de vrijwel ongewijzigde lengte en hoogte, maar vergat - net als al die films en autoblogs op YouTube - te melden dat de Clio V 66mm (!) BREDER is dan de IV. Dat maakt de toch al fraai op zijn wielen staande IV nog aantrekkelijker. Wordt vermoed ik beter zichtbaar als de V in het straatbeeld beschijnt.

Wel onhandig bij het parkeren.

6,6 cm breder en er zijn plots parkeerproblemen? Zo te horen ben jij nog niet gevallen voor een SUV winking smiley

B Segment staat voor mij nog steeds voor 'Boodschappen' segment. Parkeervakken bij buurt supers en oude parkeergarages zijn gewoon vrij smal. Leuk als er een Tesla Model X of S naast je staat of een X5. Zelfs met mijn Yaris van 169cm is het soms pielen om goed te kunnen parkeren omdat alles en iedereen hun grote auto 's nog ruimer neerzetten.

Dan denk ik weer met weemoed terug aan mijn Cuore van 1.47 breed en die dan netjes in midden straks op de parkeerplaats kon zetten zonder problemen smiling smiley
Met een lekker oude bak heb je sowieso nooit parkeerproblemen. Liefst getooid met de nodige littekens van de stadse strijd rondom. Ik krijg hem er altijd tussen, ook tussen de lijntjes als de anderen op of over de lijntjes staan en meestal is er tegen de tijd dat ik terug kom nog meer ruimte om weer in te stappen ook... Ideaal. Parkeervakken gaan niet breder worden, zeker in parkeergarages niet. Kom steeds vaker figuren tegen die dan maar twee plekken menen te moeten innemen. Ook daar krijg ik hem meestal nog wel tussen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-07-2019 07:51 door s velthuis.
Ben overigens wel benieuwd waar die centimeters in zijn gaan zitten. Meer binnenruimte of nodig vanwege steeds strengere veiligheidseisen? Zoals de mini die geen mini meer was toen de motorkap hoger moest en vervolgens de hele auto maar vergroot werd om de verhoudingen intact te laten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.