Renault Clio V: Prijzen bekend

Gepost door adinsx 
Vind het vooral een hele geslaagde Facelift.
Echt verrassend en nieuw is het niet.

Interieur daarentegen is prachtig grinning smiley
adinsx
Een Tjechische website zette de V even naast de VI ter vergelijk. Hoewel het platform en elk paneel anders is, heel duidelijk een evolutie. Zoek de verschillen grinning smiley

Dan hadden ze de identieke Megane 4 er ook wel naast mogen zetten...

Ook Renault is inmiddels het Audi-trucje gaan uitvoeren. Hoewel, Audi-trucje... Iedere fabrikant doet het inmiddels zo. Eén model, liefst zoveel mogelijk kopie van een vorig model, in 3 verschillende maten aanbieden en dan die hele serie ook nog een keer hoog op de pootjes. Klaar. Wat een verschraling. En dan te bedenken dat Renault ooit zo'n creatief merk was, Createur d'automobiles.

[www.youtube.com]
Ik vind eigenlijk de oude Clio wat stoerder. De nieuwe is zeker schuin van achteren wat te gladjes geworden. Ik snap best dat ze voor een evolutie hebben gekozen maar wat mij betreft is de buitenkant geen verbetering en oogt deze ook niet moderner (al sluit de neus nu wel aan op de andere modellen).

En dan te bedenken dat Renault ooit zo'n creatief merk was, Createur d'automobiles.

Ach toen kregen ze bijna allemaal een aparte derriere en ook toen had Renault een familiegezicht hoor met de koplampen en grille
Dit is geen familiegezicht meer, dit is hetzelfde. Ik neem aan dat de koplampen van de Mégane vanaf nu ook 1 op 1 op de Clio passen, want dan dient het in elk geval nog een duidelijk doel van kostenbesparing. Vreemd dat ze niet ook de achterklink van de Clio op de Mégane hebben gezet, dan wordt het nog goedkoper. Renault moet misschien even bij hun eigen dacia in de leer hoe je kostenbesparend onderdelen van het ene model op het andere kunt zetten en toch de modellen nog een beetje van elkaar kunt onderscheiden...

En ja, createur. Het merk wat ons de spider, Mégane coupe, cabrio, later cc, Mégane kont, rx4, avantime, Espace en vel satis bracht. Die laatste drie waren gelijktijdig in productie en die hield je echt wel uit elkaar. Een Clio en Mégane toen ook nog. Zet nu de wielen van een Mégane onder een Clio en je moet 6 keer kijken.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2019 08:53 door s velthuis.
Tja, koplamp is niet hetzelfde, dus nee, hier is bewust voor een familieneus gekozen. Iets wat Duitsers goed kunnen, en BMW nu juist weer vanaf gaat stappen.
Verbazen doet het me niet bij de Clio, want die verkoopt gewoon zó ontzettend lekker. Waarom zou je de buitenzijde, die goed was, erg wijzigen? Wel eens, de creativiteit qua koplampen ontbrak een beetje. Op wat speelse lichtlijntjes vanaf de zijkant na, het 'edge-design'.

s velthuis
Zet nu de wielen van een Mégane onder een Clio en je moet 6 keer kijken.

Nou, voor de onthulling was de buitenzijde al wat zichtbaar in het interieurfilmpje, en achter Laurens zag je een blauwe met Mégane GT-wielen. Ik dacht dus echt eerst dat er een Mégane GT stond, tot ik nog eens naar de details keek en zag dat het een Clio V moest zijn. Wielen zijn ook 17" ipv 18" zag ik op foto's van de RSline, maar inderdaad. Dat wieldesign komt dus gewoon beschikbaar op de Clio. Ook niet iets unieks, want de Clio IV GT had al de 17" variant van de 18" Mégane GT-wielen. 4gaats voor de Clio, 5gaats voor de Mégane.

NIettemin, het is zo 5 maart en dan duik ik maar eens lekker wat Clio's in op de Salon van Genève om het interieur goed te bekijken. Daar zit toch echt de grootste winst.
En, ik hoop ook een beetje winst op de achterbank. Bij de IV Estate gaat dat nog wel, bij de IV hatchback was het echt krap.
Dan ga je toch gewoon voor de nieuwe Clio station?

O nee. Ook wegbezuinigd... Er is nog maar één variant leverbaar.

Benieuwd wat ik als consument nog ga merken van het feit dat er een nieuwe bodem onder zit. Nu wel met 4x4 leverbaar? De zoe kan eruit, want de Clio kan nu wel elektrisch? De vorige Clio stuiterde en woei van de weg, dat is nu opgelost? Of alleen 'kostenbesparing', wat ik dan zou moeten terugzien in de prijs?
Mqb werd ook met veel bombarie geïntroduceerd. Resultaat? Duurder en saaier. Winst? Geen idee.
Haha. Je hebt al sterke koffie op velthuis winking smiley.
Clio komt er niet als EV, wel als hybride genaamd E-Tech, ook de Captur en Mégane overigens, alleen dan als plug-in E-Tech:
[www.largus.fr]

En wat het oplevert? Tja, geen idee. Wellicht kan Ghosn er nog wat over zeggen drinking smiley
adinsx
Haha. Je hebt al sterke koffie op velthuis winking smiley.

We hebben hier inderdaad goed spul op de automaat thumbs upsmiling bouncing smiley
Weer geen normale achterportiergreep sad smiley
Zo Alfa 156 1997 grinning smiley
De Zoe is elektrisch want het werkt niet om een auto met ICE om te bouwen naar full EV.

Meer foto's: [www.autocar.co.uk]

*edit: foto's RS Line verwijderd, stonden al op pagina 1 (@adinsx) smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2019 21:58 door Rutger DC.
Niet heel blij met de versnellingsbakken gekoppeld aan de motoren. Maar vooruit. Leasebak en daily. Mag wel een automaat in.
@Rutger, foto's hadden we al op Pagina 1 toch?

Morgen is Renault een van de eerste met de persconferentie, wordt even flink doorlopen vanaf Airport Genève, maar ik ben benieuwd naar de laatste details en natuurlijk even voelen / in real life bekijken van de evolutie én revolutie. thumbs up.

De Estate kunnen we inmiddels afschrijven. De RS verwacht ik nog niet, wellicht Salon Paris in het najaar?
adinsx
De RS verwacht ik nog niet, wellicht Salon Paris in het najaar?

Er is geen Mondial Automobile dit jaarwinking smiley.

Verder; 100pk lijkt me prima in de Clio. Ziet er allemaal positief uit!
adinsx, pas je de titel ook even aan? "Officieel" doen we al jaren niet meer en de rest is ook een beetje nutteloze tekst. Gewoon "Renault Clio" voldoet
De onthulling met LvdA:

video: [www.youtube.com]

Prachtig!
Leuke kleuren ook, met lichtblauw, rouge flamme en Orange Valencia er bij. Zal behoorlijk met de Megane gaan kannibaliseren, behalve ruimte zijn er geen/amper redenen om daar voor te gaan. 'Nieuws' van geen estate was ook al even bekend. LvdA gaf niet voor niets aan dat een estate van zowel Clio, Megan als Talisman misschien wat veel is.

'Standaard' Intens wielen zien er wederom goed uit, geen reden om voor een grotere/andere velg te gaanthumbs up

Hier ook het kleinere 7" scherm. Niet verkeerd, maar 9,3" 'past' beter.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2019 13:51 door Foie Gras.
Vanaf Genève met alleen een mobiel lukt het niet om de foto’s van het interieur en metname EasyLink te delen, maar ‘in het eggie’ ziet de Clio er goed uit, maar ook nog meer een mini-Megane grinning smiley

Interieur is écht een flinke verbetering net als EasyLink. Tijdje met het grote scherm in een RSline gespeeld, werkt erg vlot.

Verder jammer dat er geen Estate komt. Wel de E-Tech-uitvoering. Normale 1.6 met bijzondere hybride ondersteuning met totaal ik meen 150 pk.
Terwijl ik met de engineer stond te praten ontkende hij niet meer dat er een RS gaat komen. Maar mocht er verder ook niet meer over zeggen. Wel had hij eerder bij het RenaultSport-team gewerkt, waaronder aan de Megane GT205. Hadden meteen nog meer praatvoer dus.

Al met al, ook irl is de Clio V gaaf, maar het beste zit inderdaad aan de binnenkant.
Bird Nerd
adinsx, pas je de titel ook even aan? "Officieel" doen we al jaren niet meer en de rest is ook een beetje nutteloze tekst. Gewoon "Renault Clio" voldoet
Wat fijn dat iemand hier de leiding neemt
rzasa
Bird Nerd
Wat fijn dat iemand hier de leiding neemt

Voldoet de topictitel aan je voorwaarden Bird Nerd? winking smiley
Leuk, maar ik wacht nog even op het officiële topic over de nieuwe Clio.
spinning smiley sticking its tongue out Even de foto's van de telefoon gehaald, zie hieronder. *telefoonfoto's + Imgur werkt niet kwaliteitverhogend helaas...*

Schakelflippers bij de TCe130 EDC nog net zichtbaar. Nu zitten ze aan het stuur en zijn te kleiner ipv forser en aan de stuurkolom zoals bij mijn GT

EasyLink. Even op Nederlands gezet voor de duidelijkheid. winking smiley

Over EasyLink is trouwens in drie delen een mooie toelichting geschreven door GPS-Rlink:
EASY LINK 9.3: FIRST REVIEW (1/3)
EASY LINK 9.3: FIRST REVIEW – NAVIGATION (2/3)
EASY LINK 9.3: FIRST REVIEW, SMARTPHONE REPLICATION, SETTINGS (3/3)

Ik vond het echt goed vlot werken thumbs up.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2019 10:06 door adinsx.
Ik upload altijd via imgur met telefoonfoto's en kwaliteit is altijd goed. Jouw formaat is ook wel klein dus wellicht heb je met het overzetten van je foto's iets verkeerds gedaan? Wel fijne foto's voor een goeie indruk smiling smiley Ik vind het toch steeds meer jammer dat de neus zo op de Megane is gaan lijken, de huidige heeft juist nog wat eigens
Hij toont ze klein middels de 'medium-thumbnail' embed-link. Origineel is ie zo winking smiley

Ik vind grote foto's altijd wat irritant, zeker op de telefoon. Al herschaald het forum de foto's tegenwoordig wel beter.
Een rode op de autoshow van Belgrado:

2020 Renault Clio by FromKG, on Flickr

2020 Renault Clio by FromKG, on Flickr
Ik begreep rond de zomer bij de dealers.
Geloof dat ik de nieuwe 208 van buiten echt aantrekkelijker vind. En deze nieuwe Clio juist van binnen, beetje afhankelijk van de kleursteling.
Ik mis wat scherpte en stoerheid in het carrosserie-ontwerp... Misschien echt weer zo'n auto die je in het echt moet zien.
Kwam een paar foto's tegen vanuit de fabriek in Turkije:

L'argus heeft de Clio (statisch) vergeleken met de Polo.

Eerste vergelijk: [www.largus.fr]

Auto-Moto deed hetzelfde: [www.auto-moto.com]

Caradisiac parkeerde de Clio naast de C3:

Eerste vergelijk: [www.caradisiac.com]

De Clio heeft een hoogwaardiger interieur dan voorheen, al doet de Polo het op detail beter. De Polo heeft dan weer goedkope deurpanelen. De Clio heeft op papier een ruimere kofferbak dan de Polo, maar dat komt er niet helemaal uit, de Polo is wat praktischer, ook op de achterbank. De Clio is wel ruimer dan de C3.
Ben benieuwd hoe de nieuwe Clio rijdt. Had laatst de C3 even mee, vond ik al wat prettiger dan de 208, waar ik niet gecharmeerd van ben. Maar de huidige Clio rijdt nog steeds aanzienlijk beter, tikkeltje stug onderstel wellicht maar voelt -mede daardoor- mooi stijf aan en stuurt bovendien buitengewoon plezierig, lekker direct. Bovendien schakelt ie prima, terwijl een C3 of 208 schakelt als een PSA-product. Kortom, tenzij de nieuwe 208 en Clio ineens volslagen anders rijden dan hun voorgangers, staat mijn keuze tussen die 2 nu al vast. Ook toch wel een klein beetje knap dat de Clio, ondanks de geringe wijzigingen, toch duidelijk als een nieuwe auto oogt.
Ik word nu toch best enthousiast van de Clio. Die achterkant, zo strak, zonder een groot zwart gespoten/ongespoten deel op de achterbumper. Maar niet alleen strak, maar ook gewoon onderscheidend en mooi ten opzichte van de concurrentie. Ik vind het echt de mooiste in zijn klasse. De 208 vind ik toch wat minder een geheel, die oogt behoorlijk upmarket, maar heeft meer tierelantijnen.
Ik moet zeggen dat de 208 in Genève er ook wel erg goed uitzag hoor. Eveneens het interieur (al kan ik niet wennen aan dat i-cockpit), met het mooie kleine stuur. Kon dus nog wel eens close worden tussen de Clio V en 208 thumbs up.

Volgens mij moeten rond de zomer de nodige Clio's al bij de dealer staan voor de introductie. In Frankrijk zijn de prijzen al wel bekend, evenals de configurator. Helaas nog niet de Nederlandse prijzen langs zien komen in een persbericht. Wie alvast wil samenstellen:
[www.renault.fr]

Ik kwam met de meest aangeklede RSline op 24.000 €, in Frankrijk weliswaar.

Edit: Configurator is uigebreid met meer opties. Alle uitvoeringen (Zen, Intens, RSline) zijn in Frankrijk voorzien van 7" Easylink, het kleine scherm.
Het grotere (9,7"winking smiley welke in Genève ook in de auto's zat kost € 1600,-. Best een prijzige optie, maar je krijgt er tevens Bose, Easy Park en 360* camera bij.
En, ik denk ook het digitale cluster achter het stuur.

De teller loopt nu al snel richting 28.000 grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2019 08:48 door adinsx.
Gewoon een fraaie auto met de juiste verhoudingen. Interieur is ook best aardig. C3 vind ik een te blij kikkerding. De 208 vind ik tot nu toe erg gaaf al zijn de verhoudingen daar soms beetje zoek (optisch? kleine achterportier etc) en even afwachten hoe die er uit ziet in normale trims (heb ze al gezien maar nog niet irl)

Nieuwe Renault Clio vanaf 17.290 euro
Autonieuws • 15 mei 2019 • Tekst: Bob Kroese

Renault maakt de prijzen van de nieuwe Clio bekend. 17.290 euro is het bedrag dat je minimaal mee moet brengen.

Op 22 juni staat de nieuwe Renault Clio bij de dealer, maar bestellen kan vanaf vandaag. De prijzen beginnen bij 17.290 euro, voor de Life-uitvoering met 100 pk sterke benzinemotor. Renault biedt daarnaast nóg vier uitvoeringen aan. Het motoraanbod omvat bij de verkoopstart niet alleen de TCe 100, maar ook de TCe 130 (met, je raadt het nooit, 130 pk) en de Blue dCi dieselmotor met 85 pk.

De standaarduitrusting omvat onder andere een rijbaanassistent, led-koplampen, airconditioning en een audiosysteem. De uitvoering Zen heeft als belangrijkste extra’s een multimediasysteem met 7 inch touchscreen en 16 inch lichtmetalen wielen. Als je kiest voor de Intens-uitvoering, dan worden automatische klimaatregeling, keyless entry en de Multi-Sense rijstandenknop aan de uitrusting toegevoegd.

De GT-Line uitvoering bestaat niet meer, maar voor een sportieve uitstraling kun je nu kiezen voor de R.S. Line, met onder andere sportief uitziende bumpers, 17 inch wielen, sportstoelen, carbon-look accenten, zwarte hemelbekleding en een 9,3 inch aanraakscherm. De topuitvoering Initiale Paris is voorzien van leren bekleding, stoel- en stuurverwarming, een draadloze telefoonlader en specifieke aankleding.

TCe 100 Life € 17.290
TCe 100 Zen € 18.790
TCe 100 Intens € 20.790
TCe 100 R.S. Line € 22.990
TCe 100 Initiale Paris € 24.290
TCe 130 Intens € 23.690
TCe 130 R.S. Line € 25.890
TCe 130 Initiale Paris € 27.190
Blue dCi 85 Zen € 22.190
Blue dCi 85 Intens € 24.190

Bron: [www.autokopen.nl]

Slechts drie van de zes motoren worden in Nederland aangeboden: instappers SCe 65 en SCe 75 en de krachtigste diesel, de dCi 115, worden hier niet geleverd.

Meer foto's: [www.largus.fr]

Echt een prachtige auto. Op dit ontwerp is gewoon helemaal niets af te dingen wat mij betreft.
Rutger DC
Echt een prachtige auto. Op dit ontwerp is gewoon helemaal niets af te dingen wat mij betreft.

Rutger DC 27-02-2019
Laurens van den Acker mag op zoek naar een andere baan.

Last van wispelturigheid?eye rolling smiley

Maar inderdaad, een prachtige auto. Een Intens in Rouge Flamme met 17"eye popping smiley
Alleen de navigatie (midden) past niet bij het geheel. Hadden ze wel iets mooier mogen integreren, verder knappe auto.
Foie Gras
Last van wispelturigheid?eye rolling smiley

Nee hoor, ik ben gewoon een mens die weleens zijn mening herziet.
Rutger DC
(..)

Jawel, deurgrepen op het plaatwerk voor de achterportieren, wat mij betreft. drinking smiley
Durashift
Rutger DC
(..)

Jawel, deurgrepen op het plaatwerk voor de achterportieren, wat mij betreft. drinking smiley

Heb ik eveneens ambivalente gevoelens bij ('ZO!! woordenboekje meeleveren graag ;))
Daarom oogt de blauwe versie op pic 2 zo fraai - door het licht/schaduw effect weet je niet beter dan dat de grepen op de normale plek zitten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2019 09:43 door Don Klepp Zijcker.
Durashift
Rutger DC
(..)

Kijk naar de Corsa en 208 en je snapt misschien al beter waarom de deurgrepen daar zitten. Juist daardoor heeft de auto optisch meer lengtewinking smiley
Volgens mij ligt dat toch echt specifiek aan het ontwerp van de 208/Corsa:

Ook bij andere auto's met normaal geplaatste handgrepen valt het niet zo erg op als bij dat duo.
Zoals je ziet wordt de auto er niet beter op, paint kwaliteiten buiten beschouwing gelaten. Geen lijn met deurklink voor, geen specifieke plaatsing en zou er raar uitzien van voren of driekwart van achter. Slim 'trucje' van Renaultwinking smiley
Ik veronderstel dan ook niet dat de Clio er beter op zou worden, maar dat het dus niet zo erg wordt als de 208/Corsa.
Wouter82
Ik veronderstel dan ook niet dat de Clio er beter op zou worden, maar dat het dus niet zo erg wordt als de 208/Corsa.

Dat weet je niet, want je kent de techniek er achter, in de deur, niet. Hoe heb je aangenomen dat de klink daar technisch gezien past?
Daar gaat het helemaal niet over nut smiley
Wel, de deurklink van de 208 zit niet voor niets op de plek waar hij nu zit. Wie weet is er bij de Clio ook geen plek 'achterop' de achterdeur, en is dat een van de redenen om voor de huidige plek te kiezen. Dat weet je niet, dus zo'n tekening als die van jou heeft tamelijk weinig zin.
Leuk om te zien hoe een Clio met normaal geplaatste deurgrepen eruit zou hebben gezien, Wouter! thumbs up Je punt komt niet bij iedereen aan, terwijl het toch niet zo ingewikkeld is wat je zegt, zou ik zeggen. Maar goed, de hooggeplaatste deurgrepen vind ik niet echt storend, het maakt 'm bovendien wat meer onderscheidend van de Megane.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.