Renault Clio V: Prijzen bekend

Gepost door adinsx 
Banter
929V6
Banter
KadettRT
Zat ff te neuzen, de nieuwe Clio is gewoon nog maar 1cm smaller dan de Megane 3..... echt hoe dan! Vond de Polo al erg breed voor een B segmenter maar de Clio is in feite het B segment nu uitgegroeid. Breedte: 1798mm

Klasse Kadett. Eindelijk iemand die dat ook opvalt, AW besprak 2x de vrijwel ongewijzigde lengte en hoogte, maar vergat - net als al die films en autoblogs op YouTube - te melden dat de Clio V 66mm (!) BREDER is dan de IV. Dat maakt de toch al fraai op zijn wielen staande IV nog aantrekkelijker. Wordt vermoed ik beter zichtbaar als de V in het straatbeeld beschijnt.

Wel onhandig bij het parkeren.

6,6 cm breder en er zijn plots parkeerproblemen? Zo te horen ben jij nog niet gevallen voor een SUV winking smiley

Die extra breedte in combinatie met iets langere portieren kan het verschil zijn tussen wel of niet comfortabel kunnen uit- en instappen, ja. En nee, mij zul je niet in een SUV kunnen praten maar dat is weer een ander verhaal.
929V6
Banter
929V6
Banter
KadettRT
Zat ff te neuzen, de nieuwe Clio is gewoon nog maar 1cm smaller dan de Megane 3..... echt hoe dan! Vond de Polo al erg breed voor een B segmenter maar de Clio is in feite het B segment nu uitgegroeid. Breedte: 1798mm

Klasse Kadett. Eindelijk iemand die dat ook opvalt, AW besprak 2x de vrijwel ongewijzigde lengte en hoogte, maar vergat - net als al die films en autoblogs op YouTube - te melden dat de Clio V 66mm (!) BREDER is dan de IV. Dat maakt de toch al fraai op zijn wielen staande IV nog aantrekkelijker. Wordt vermoed ik beter zichtbaar als de V in het straatbeeld beschijnt.

Wel onhandig bij het parkeren.

6,6 cm breder en er zijn plots parkeerproblemen? Zo te horen ben jij nog niet gevallen voor een SUV winking smiley

Die extra breedte in combinatie met iets langere portieren kan het verschil zijn tussen wel of niet comfortabel kunnen uit- en instappen, ja. En nee, mij zul je niet in een SUV kunnen praten maar dat is weer een ander verhaal.

De Clio V is niet langer dan de IV, dus 'langere portieren' lijkt mij geen argument. De auto zelf is 66 mm breder. Daardoor kan er in theorie altijd iemand (4 op 400.000 Clio's jaarlijks?) zijn voor wie 6,6 cm extra onoverkomelijke parkeerproblemen oplevert.
Onoverkomelijk zou ik het niet willen noemen, maar gewoon minder praktisch dan het oude model.
929V6
Onoverkomelijk zou ik het niet willen noemen, maar gewoon minder praktisch dan het oude model.

Voor hen is er een KEI car. Probleem opgelost. Is er nog ruimte voor de E Bike ook.
Banter
929V6

Voor hen is er een KEI car. Probleem opgelost. Is er nog ruimte voor de E Bike ook.

Je kunt het ook overdrijven. Ik noem het als een nadeel ten opzichte van het vorige model en zij die dat model gewend zijn zullen daar ongetwijfeld af en toe mee te maken krijgen.
Onzin. Meer binnenruimte is praktischer dan een fractie minder ruimte in een parkeervak. Het is geen driedeurs...
Jaa jaa winking smiley Daar kennen we veel betere websites voor denk ik dan zo'n vaag spam-linkje. Succes hè, met in elk topic spammen. Oh, en als je dit niet kan lezen (wat ik wel vermoed), gebruik Google Translate eens winking smiley
Foie Gras
Onzin. Meer binnenruimte is praktischer dan een fractie minder ruimte in een parkeervak. Het is geen driedeurs...

En mensen maar gek vinden dat er toch zo vaak parkeerdeukjes en krassen op de zijkant komen.
Ik begrijp het probleem niet zo. 180cm breed... Als je dan al moeite hebt met parkeren, uitstappen en deuken creëren kan je beter helemaal niet gaan autorijdenwinking smiley
Foie Gras
deuken creëren

Hoe breder de auto, hoe groter ook de kans dat je buurman op de parkeerplaats zijn deur tegen je auto aan klettert of ertegenaan loopt.
Dit wordt zo langzamerhand een Mazda 929 draadje ...... houen zo! smileys with beer
929V6
Foie Gras
deuken creëren

Hoe breder de auto, hoe groter ook de kans dat je buurman op de parkeerplaats zijn deur tegen je auto aan klettert of ertegenaan loopt.

Yes, heel fijn, alleen aan problemen denken. Zelfs als ze er niet zijn thumbs up Ik geniet liever van wat nieuwswinking smiley
Een model wat opeens breder is kan zeker problemen opleveren is mijn ervaring. Zelf heb ik thuis geen mogelijkheid om mijn auto te wassen, dus doe ik dat bij mijn ouder. Daarvoor moet ik een smal doorgang door tussen het huis en een heg. Met vorige auto's ging dat allemaal probleemloos. Met m'n huidige niet meer. Heb aan beide kanten misschien een paar centimeter over nog en moet aan het eind ook draaien. Durf het niet te wagen. Ik snap dus wel dat dat een probleem kan zijn in sommige situaties.
Banter
Dit wordt zo langzamerhand een Mazda 929 draadje ...... houen zo! smileys with beer

Die was smaller.grinning smiley
Foie Gras
Ik begrijp het probleem niet zo. 180cm breed... Als je dan al moeite hebt met parkeren, uitstappen en deuken creëren kan je beter helemaal niet gaan autorijdenwinking smiley

Denk dat gross hier op forum wel relatief zuinig is op zijn of haar auto. Maar vooral ook naar andere auto s toe met uitstappen. Alleen corrie met dr ingedeukte net niet verroesta Corsa uit '96 die gauw nog even een paar peuken wil halen zal daar waarschijnlijk heel anders over denken. En dan kan het een verschil uitmaken.

Meeste parkeerplekken bij de winkels komen niet boven de 2.10 a 2.15m breedte uit. Zeg dat er een BMW 5 Serie staat naast waar je wil parkeren. 1.86 breed. Heb je 50cm ruimte ALS ie al netjes in midden staat 9/10 niet. Alleen deuren tegenwoordig 15cm dik... kan je jezelf tussen 35cm ruimte doorfrommelen.

Daarvoor koop je toch geen B(oodschappen) Segment auto?
Leuk die discussie over de buitenafmetingen. Wat extra interieurruimte is heerlijk, maar de breedte van parkeervakken volgen de toegenomen breedtes van auto's niet.
Een Polo of nieuwe Clio is inmiddels breder en ruimer van de Opel Astra G van rond de eeuwwisseling. De boodschappen haal ik dan ook liever met de Panda van mijn echtgenote. Lekker smal en handig.
Ik heb het hier nog niet terug gezien, maar als caravanbezitter kijk ik direct naar het maximaal toegestane (geremde) aanhangwagengewicht. Dan vind ik deze nieuwe prachtige Clio een achteruitgang in vergelijking met het vorige type. De Clio i.2 Estate heeft lang op mijn verlanglijstje gestaan. Een compacte, maar toch ruime en fijn zittende auto met een trekgewicht van 1200 kg. Ruim voldoende voor mijn compacte caravan. En je ziet ook regelmatig een Clio met een kleine caravan aan de haak. Dat doet (deed) Renault altijd goed.
Maar nu; de nieuwe Clio 1.3 mag nog slechts 900 kg. trekken en is in één klap niet meer geschikt als caravantrekker. Met het schrappen van de estate versie wat mij persoonlijk betreft twee miskleunen. Hoe mooi en aantrekkelijk ik de nieuwe Clio ook vind, deze auto komt niet meer op mijn verlanglijstje.
Ik ben heel erg benieuwd naar het trekgewicht van de nieuwe Captur. Aangezien die de Clio als basis heeft vrees ik het ergste.
Van de betaalbare auto's met trekgewicht blijft straks alleen nog de Duster over.

Meer info Renault Clio en Captur hybrides
Autonieuws • 9 januari 2020 • Tekst: Ellen Kole

Renault geeft meer informatie vrij over de aanstaande Clio en Captur hybrides. Modulaire E-Tech-techniek maakt het mogelijk Renault-modellen uit te voeren als stekkerloze hybride of plug-in hybride. Beide varianten zijn vanaf morgen te zien op de Brusselse autosalon.

Renault kondigde de hybride varianten van de Clio en Captur eerder al aan. Vanaf morgen kun je beide bekijken op de autosalon van Brussel. Voor de gelegenheid informeert het Franse merk ons ook over de technische mogelijkheden. De twee modellen hebben zaken gemeen, maar verschillen ook van elkaar. Dat kan omdat ze beide zijn gebouwd op het flexibele CMF-B-platform voor elektrische auto's. Renault heeft gebruikgemaakt van onderdelen van reeds bestaande elektrische modellen én van hybridetechniek uit de Formule 1.

De Clio E-Tech 140 pk is een hybride zonder stekker met een 1,2 kWh-batterijpakket. Hij start altijd in elektrische modus en blijft daarin tot een snelheid van 70 à 75 km/u. In de stad rijdt 'ie dus bijna geheel emissieloos, wat flink wat benzine bespaart. Mooi ook is de snelheid waarmee je versnellen kunt: in slechts 6,9 seconden van 80 km/u naar 120 km/u.

Net als de Clio is de Captur E-Tech Plug-in 160 pk voorzien van een 1,6 liter benzinemotor. De stekkerhybride Captur heeft echter twee elektromotoren - waarvan een met hoge voltage startgenerator - en een 9,8 kWh-accupack. Bij een snelheid tot 135 km/u kan de plug-in hybride maximaal 50 km volledig elektrisch rijden, in de stad zelfs 65 km. In plaats van een reguliere versnellingsbak wordt een slimme, 'multimodale' transmissie uit de F1 toegepast, waarmee het schakelen soepel verloopt.

Renaults E-Tech-technologie is dan ook ontworpen om leuk mee te kunnen rijden. Daarnaast is zuinig verbruik een doelstelling. Dat laatste wordt tevens bevorderd door voorzieningen als terugwinning van rem-energie, stroombesparing bij het loslaten van het 'gas'pedaal en het automatisch wisselen tussen rijmodi. Met de E-Save-optie kies je voor rijden op brandstof. Het gecombineerde verbruik van de plug-in hybride Captur ligt (theoretisch) op 1,5 l/100 km.

Bij de showroomintroductie berichten we over prijzen en uitrusting van de twee hybride modellen.

Bron: [www.autokopen.nl]

Renault Clio en Captur nu ook met LPG-installatie verkrijgbaar
Autonieuws • 11 maart 2020 • Tekst: Bob Kroese

Renault presenteert de LPG-versies van de nieuwe Clio en Captur. Beide modellen zijn uitgerust met 100 pk TCe-motor, die zowel op LPG als benzine werkt.

Renault voegt een LPG-uitvoering toe aan het aanbod van de nieuwe Clio en Captur. De 100 TCe Bi-Fuel is voorzien van LPG-installatie, waarmee je goedkoper kunt rijden. Volgens Renault ligt het omslagpunt al bij 5.000 kilometer per jaar. De eerste winst pak je al bij de aanschaf, want de LPG-varianten zijn door de lagere CO2-belasting 300 euro goedkoper dan de TCe 100-benzineversies.

De 100 pk sterke driecilinder turbomotor kan zowel op benzine als LPG rijden en is op verschillende punten aangepast. Het vermogen is echter exact gelijk aan dat van de benzineversie, terwijl de CO2-uitstoot 8 procent lager ligt. Voor de Clio geeft Renault 93 g/km op en voor de Captur 107 g/km.

De Clio Bi-Fuel is verkrijgbaar in de uitvoeringen Zen en Intens, wat betekent dat de uitrusting minimaal bestaat uit airconditioning, led-koplampen, een multimediasysteem met 7 inch touchscreen, 16 inch lichtmetalen wielen en diverse rijhulpsystemen. De Captur met LPG-installatie is er daarnaast ook in de basisversie Life, waarmee dat meteen de voordeligste uitvoering in het assortiment is.

De prijzen van de Clio en Captur 100 TCe Bi-Fuel vind je hieronder in de tabel. De Clio verschijnt deze maand al bij de dealers, de LPG-versie van de Captur volgt in mei.

Prijzen Renault Clio 100 TCe Bi-Fuel
100 TCe Zen € 19.090
100 TCe Intens € 21.090

Bron: [www.autokopen.nl]

Renault maakt de prijzen voor de hybride Clio en Captur E-Tech bekend. Beide geëlektrificeerde Fransmannen staan na de zomer bij de lokale dealers.

Begin dit jaar trok Renault in één soepele beweging het onthullingsdoek van twee geëlektrificeerde modellen: de Clio en Captur E-Tech. Waar de E-Tech-variant van de Clio een hybride-aandrijflijn heeft, is Captur E-Tech een plug-in hybride. Renault laat nu weten hoe groot de spaarpot van gewilligen moet zijn om een exemplaar te kunnen aanschaffen.

Prijzen voor de Renault Clio E-tech Hybrid 140 beginnen bij €22.990. Deze 140 pk sterke hybride Clio is in dat geval uitgevoerd als Zen. Naast zaken als een 7-inch aanraakscherm voor de multimedia behoren voorzieningen als 16-inch lichtmetalen wielen en een handbediende airco tot de standaarduitrusting. Verder biedt Renault de hybride Clio als Intens (€24.990), Série Limitée E-Tech (€26.990), R.S. Line (€27.190) en als Initiale Paris (€28.490) aan. Bij die tweede gelimiteerde smaak is het aanraakscherm op de middenconsole een maatje groter. Bovendien wordt het systeem uitgebreid met een navigatiesysteem. Verder krijgt de Série Limitée E-Tech parkeersensoren rondom met een achteruitrijcamera, led-mistlampen en rondom E-Tech logo’s.

Bron: [www.autoweek.nl]

Ter vergelijking: de Toyota Yaris Hybrid begint bij € 21.195; de Honda Jazz Hybrid kost minimaal € 24.430.
En het is gelijk de krachtigste Clio die je kunt kopen.
Rutger DC
Ter vergelijking: de Toyota Yaris Hybrid begint bij € 21.195; de Honda Jazz Hybrid kost minimaal € 24.430.

Mooi dat er in het (echte) hybride B-segment nu een beetje keus komt. Qua prijs en verbruik legt de nieuwe Honda Jazz het (ruim) af tegen de komende Yaris Hybrid. De testrit in JDM laat voor de Jazz Hybrid een verbruik van 1:25,7 zien, de Yaris Hybrid 1: 32,6.
Nu afwachten wat wat de Clio daar met hybridetechniek uit de Formule 1 cool smiley tegenover stelt.
Jazzik
Rutger DC

Mooi dat er in het (echte) hybride B-segment nu een beetje keus komt. Qua prijs en verbruik legt de nieuwe Honda Jazz het (ruim) af tegen de komende Yaris Hybrid. De testrit in JDM laat voor de Jazz Hybrid een verbruik van 1:25,7 zien, de Yaris Hybrid 1: 32,6.
Nu afwachten wat wat de Clio daar met hybridetechniek uit de Formule 1 cool smiley tegenover stelt.

Dat belooft wat voor de tweedehandsmarkt over een paar jaar inderdaad. smiling smiley
Nu is het aanbod wel echt karig: af en toe en Yaris en nog minder vaak een Jazz.
Hier in België toch.

Goede motorisering, maar ik blijf dergelijke prijzen echt wel vrij bizar vinden voor het B-segment.
der Magistrat
Goede motorisering, maar ik blijf dergelijke prijzen echt wel vrij bizar vinden voor het B-segment.

Prijzen komen voor de Clio 100% overeen met de 130 pk automaat versie, ik verwacht dat deze dan ook zal verdwijnen.
Jazzik
Rutger DC

Renault geeft een uitstootcijfer op van 99 gram co2/km, dus bij benadering is dat 1:24,3.
PauseBreak
Jazzik
Rutger DC

Renault geeft een uitstootcijfer op van 99 gram co2/km, dus bij benadering is dat 1:24,3.

Dat is dus een hoger verbruik dan Toyota opgeeft voor de Yaris. CO2 - 86 g/km maakt plusminus 1: 27,8.
Maar wel beter dan de Jazz Hybrid met een CO2 uitstoot van 102 – 110 g/km (1: 22,2 tot 20,8).
Ah ik zag vandaag een Clio V staan in een beetje een doorsnee uitvoering en ik weet nu wat ik van het uiterlijk van de V vind: truttig. Vooral dus in een doorsnee uitvoering. De vorige oogde een stuk jeugdiger en stoerder.
Renault legt op zijn website uit hoe de transmissie in de hybride versies werkt, en een technicus van Renault doet het nog eens over op het YouTube-kanaal van ene VadimAuto. Het is een bak zoals in de racerij gebruikt wordt, sequentieel, zonder koppeling. De bak is een automaat die zelf zijn versnellingen kiest, zorgt dat de betrokken tandwielen dezelfde snelheid hebben en schuift dan de tandwielen ineen; ik vermoed dat er wel flippers aan te pas komen voor de liefhebbers van zelf schakelen. Het leuke schijnt te zijn dat de eerste twee versnellingen bedoeld zijn voor de elektromotor en de rest voor de moteur thermique. Bij een gewone sequentiële bak heb je altijd nog een koppeling nodig voor de eerste versnelling, maar dat is bij de e-motor niet nodig, dus heeft Renault hem maar weggelaten.
Voor wat betreft de breedte: de Clio is bedoeld als stadsauto, een citadine zoals Renault zelf zegt. Daar hoeven niet met alle geweld drie man breed achterin te passen, twee is genoeg. En dan is een buitenbreedte van 1.70 m ook voldoende. Zit je niet eens schouder aan schouder, past door smalle woonstraten en in parkeerkelders van flatgebouwen; ik woon in zo'n ding, net 13 jaar oud, maar met parkeervakken waar je bij voorkeur in en uit moet stappen voordat je parkeert. Voor gemeentelijke parkeergarages en -terreinen geldt hetzelfde: krap. Dat is niet de schuld van de bouwers ― die gingen uit van de breedte van auto's van 20 jaar of zelfs langer geleden ― maar van de autodesigners die vinden dat een auto breed moet lijken want dat is imposant. Daarom zijn zoveel auto's ook steeds lager hoewel de mens bij elke generatie langer wordt. Niet handig.
Die hybride uitvoering lijkt mij wel interessant, hopelijk pakt ie goed uit( en blijft ie ook goed).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.