Ford Explorer (VS)

Gepost door Bird Nerd 
Ford Explorer (VS)
10-01-2019 01:36

Huidige

Alle foto's en info: [www.carscoops.com]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2019 02:05 door Bird Nerd.
Ik kan nou niet zeggen dat ik hem van buiten nou mooier of moderner vind ogen. Voorzichtige evolutie (oogt wel wat dynamischer) maar dan met een neus geïnspireerd op de pre-facelift Toyota Highlander: [www.netcarshow.com] Interieur is wel een stap vooruit (kan nog steeds niet tippen aan dat van de Mazda CX-9) maar die tablet.. pff..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2019 02:19 door Bird Nerd.
Re: Ford Explorer (VS)
10-01-2019 02:14
Kan de eigenaar van de tablet zich melden bij de ontwerper? Hij is per ongeluk op het dashboard blijven staan. Afgezien van dat een nette auto. Niet spannend.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2019 02:16 door Bird Nerd.
Een shift van voor- naar achterwielaandrijving zie je niet veel meer. Het zou mooiere proporties kunnen opleveren in theorie, maar in de praktijk ziet de Explorer er bijna hetzelfde uit als zijn voorganger, alleen minder mooi wat mij betreft. Dat front heeft een te hoog 2003-gehalte. Het interieur heeft een hoog Kia-gehalte. Zoals de meeste auto's in dit segment oogt het niet heel hoogwaardig, maar toch aanzienlijk beter dan bij sommige concurrenten (Chevrolet Traverse, Toyota Highlander, Honda Pilot).
Ik vind hem vooral minder stoer ogen dan zijn voorganger.
Persoonlijk vind ik, met uw permissie, al dat gezeur over meer en minder hoogwaardige interieurs bij auto's als deze volkomen misplaatst. Ook als je een SUV niet direct als werkpaard aanwendt, blijft het een gebruikvoorwerp. Dat je bovendien maar een paar jaar gebruikt.
Het is geen staatslimousine. Geen Bentayga, geen Cullinan, niet eens een Levante, Cayenne of Q8. De Explorer is een Sport Utility Vehicle.

Ik wil helemaal geen hoogwaardig interieur in mijn SUV. Tenminste niet een interieur dat "hoogwaardiger" is dan het interieur van de garage waarin ik hem parkeer, de bank en bureaustoel waarop ik thuis zit, de keuken waarin ik kook, het bed waarin ik slaap, het jasje en het overhemd dat ik draag, de laptop waarop ik dit schrijf.
Erg fijn als het er allemaal een beetje aardig (en vooral niet te zakelijk) uitziet en lekker aanvoelt en niet direct kapot gaat, maar.... je wil toch niet met fluwelen handschoentjes een koelkast of fiets in de kofferbak staan schuiven? Of dat je kinderen hun schoenen moeten uittrekken - er zal eens een steentje in het zoolprofiel zitten! - en overal van af moeten blijven? Of dat een sprietsend blikje cola of een paar gemorste druppels koffie gelijk een financieel debacle behelzen?

Ik rijd geen Mercedes C-klasse, geen Volvo V60 - mooie wagens hoor - omdat ik een SUV wil rijden. Geen SuV zoals een XC60 of een GLC, maar een SUV, zoals een Toyota, Nissan of een Ford.
En al vind ik dat je respect voor je spullen moet hebben, al dat "hoogwaardige" gedoe vind ik au fond alleen maar errug lastig.

mvrgr, m'ns

PSssst, Bird Nerd, we moeten de terminologie een beetje zuiver houden. De CX-9 is een prachtige auto, maar het is geen SUV. De CX-9 is een typische cross-over in de traditie van de Chrysler Pacifica en de Mercedes R-klasse. Niets mis mee, Helemaal niets. Super auto's, maar geen SUVs....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2019 01:37 door mns afd aeampd.
Re: Ford Explorer (VS)
12-01-2019 02:08
Dat heb je goed verwoord mns. Zoals je weet rijd ik een 2008 Ford Expedition, voorzien van hard plastic in het interieur. Ik spring er normaal meer om, maar schuw het vuile werk niet.

Ik denk dat de auto er lang niet zo goed meer uit had gezien wanneer 'hoogwaardige' materialen waren gebruikt.
Hybrid:

The Ford Explorer goes gasoline-electric for 2020 with the arrival of a dedicated hybrid model. The Explorer Hybrid sports 318 horsepower courtesy of a 3.3-liter V6 engine and an electric motor built into the 10-speed automatic transmission. Rear-wheel-drive is standard, although all-wheel-drive is an optional extra. While EPA ratings aren’t available yet, Ford states the rear-wheel-drive Explorer Hybrid is efficient enough to travel more than 500 miles between pit stops. Whether that figure is the result of a big fuel tank or noteworthy fuel economy, however, remains to be seen. Bron en meer foto's en info: [www.motor1.com]

ST:

Equipped with a 400-hp twin-turbocharged 3.0-liter V6 engine, the Explorer ST is able to scoot itself to a top speed of 143 miles per hour, per Ford. As in the run-of-the-mill 2020 Explorer, the ST comes standard with a 10-speed automatic transmission. All-wheel-drive is also standard. Hopefully, Ford will offer a rear-wheel-drive Explorer ST in the future so we can live our dream of drifting this three-row crossover with our family in tow. Bron en meer foto's en info:[www.motor1.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close