Mercedes-Benz CLA-klasse

Gepost door Wouter82 



















[www.autoweek.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2019 10:59 door Wouter82.
geen fan van de CLS kont en deze is net zo lelijk.
Hevige fan van de CLS kont en deze is net zo mooi.
Ik zou de A Sedan kiezen i.p.v. de CLA. Mooier, ruimer en ongetwijfeld goedkoper.

Ook bij de nieuwe CLA kloppen de verhoudingen weer niet en staan de voorwielen te ver naar achteren. Hij ziet er iets beter uit dan z'n voorganger maar echt mooi vind ik hem nog steeds niet.
Dat ik niet zo gecharmeerd ben van de CLA heb ik weleens laten blijken. De nieuwe CLA lijkt alvast een stuk gestrekter en rustiger geworden en de auto lijkt ook iets breder. Verder moet ik 'm toch eerst in het echt zien. De overhang voor lijkt op de foto's veel royaler dan bij de A-klasse, of lijkt dat alleen maar zo?
Wat een vreselijk kermis-interieur nut smiley Van buiten vind ik het op zich niet verkeerd, maar ook ik zou de A sedan kiezen. Die is beter in proportie.
Die sfeerverlichting hoef je niet te kiezen, dat scheelt winking smiley Ik vind hem geslaagder dan de huidige die echt te klein/gedrongen oogt.
Quote
Wouter82





Knap! Maar die bovenstaande rode sedan vergelijking gaat niet echt op want dat is de Chinese L versie.

Hierbij dus,



Klopt, maar ik kon in het topic geen foto's vinden van de gewone versie. Nu ik ze alle drie zie, ga ik wel haast vermoeden dat de CLA gebaseerd is op die L confused smiley
Wat is het toch met Mercedes die de laatste tijd meent alle auto's in een soort van trainingspak-outfit te moeten presenteren? Geeft imo niet echt een heel beste eerste indruk van een nieuw model...
Quote
D Elzinga
Wat is het toch met Mercedes die de laatste tijd meent alle auto's in een soort van trainingspak-outfit te moeten presenteren? Geeft imo niet echt een heel beste eerste indruk van een nieuw model...

Kennelijk zijn de gabbertjes van 25 jaar geleden nu oud en wijs genoeg dat ze een Mercedes kunnen rijden, en komt het merk die specifieke doelgroep tegemoet? Ik weet het ook niet, maar ik vind het wel een nogal geforceerde manier om een jonger/dynamischer publiek te bereiken.
Quote
D Elzinga
Wat is het toch met Mercedes die de laatste tijd meent alle auto's in een soort van trainingspak-outfit te moeten presenteren? Geeft imo niet echt een heel beste eerste indruk van een nieuw model...

Het zal de doelgroep wel meer aanspreken zullen we maar aannemen. Wie al volledig afknapt op dergelijke uitvoeringen zal doorgaans wel eerder voor een A sedan kiezen. grinning smiley
Quote
Wouter82
Klopt, maar ik kon in het topic geen foto's vinden van de gewone versie.

Op pagina 3 van het A-klasse topic: [www.autoweek.nl] of gewoon even op [www.netcarshow.com] kijken winking smiley
Heb die pagina een paar keer doorgescrolld nut smiley

Maar zoals gezegd, volgens mij moeten we de CLA ook met de A Lang vergelijken smiling smiley
Quote
Wouter82
Maar zoals gezegd, volgens mij moeten we de CLA ook met de A Lang vergelijken smiling smiley

Misschien wel. Maar is die L ook verkrijgbaar in onze contreien? Volgens mij enkel voor China en misschien Rusland.
Nee, maar juist daarom zou het toch bijzonder zijn confused smiley En ergens ook weer logisch.
Leuk wagentje voor de starter, als ik weer 25 was, wist ik het wel.
De aandachtsgeile AB-mannetjes moeten ook weer op de foto winking smiley







Geen meningen meer?







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2019 19:34 door Bird Nerd.
Quote
Bird Nerd
Geen meningen meer?

Die knalrode AutoBild-jacks zijn best lelijk.
Meningen zijn er altijd, de beperkte hoofdruimte achter is een feit! Ik zou er zelf geen moeite mee hebben als bestuurder!
Die zwarte in traningspak-samenstelling (mooi omschreven, Elzinga grinning smiley ) vond ik al niet verkeerd, maar deze witte en rode zien er serieus goed uit. Ik ben fan.
Quote
D Elzinga
Quote
Bird Nerd
Geen meningen meer?

Die knalrode AutoBild-jacks zijn best lelijk.

grinning smiley
Prachtig. thumbs up Die Edition 1 met dat rare oranje hoeft wat mij betreft niet, maar de witte zonder AMG pakket en rode zien er goed uit.
Dit lijkt me een leuke concurrent voor de Peugeot 508. Die is ietsje groter maar conceptueel goed vergelijkbaar en achterin zit je er ongeveer even beroerd hetzelfde in.
Vind de nieuwe CLA wel oke, maar als het pers een A-klasse zou moeten worden zou ik toch voor de limousine/ sedan uitvoering gaan.

Quote
D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen
Dit lijkt me een leuke concurrent voor de Peugeot 508. Die is ietsje groter maar conceptueel goed vergelijkbaar en achterin zit je er ongeveer even beroerd hetzelfde in.

Zelf gisteren nog achterin de Peugeot 508 plaats genomen. Ben 1.80m en zit prima achterin.
Quote
Deano
Vind de nieuwe CLA wel oke, maar als het pers een A-klasse zou moeten worden zou ik toch voor de limousine/ sedan uitvoering gaan.

Quote
D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen
Dit lijkt me een leuke concurrent voor de Peugeot 508. Die is ietsje groter maar conceptueel goed vergelijkbaar en achterin zit je er ongeveer even beroerd hetzelfde in.

Zelf gisteren nog achterin de Peugeot 508 plaats genomen. Ben 1.80m en zit prima achterin.
Ook 1,80m en ook achterin 508 gezeten (al rijdende). Ik geef toe dat ik chargeer, je zou het 'prima' kunnen noemen in die zin dat het past. Maar het zat voor mij niet op een manier dat ik dacht "rij me maar ff naar Parijs, sjoof". In een Golf, Astra of Focus zit je vele malen prettiger achterin. Met name de erg laag geplaatste zitting vond ik vervelend.
Deze ziet er veel beter uit dan de eerste generatie. Geen fan van de eeuwige banaanvorm van alle Benzen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close