Mercedes-Benz CLA-klasse | Vanaf € 37.466

Gepost door Wouter82 

[www.autoweek.nl]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2019 15:27 door Wouter82.
geen fan van de CLS kont en deze is net zo lelijk.
Hevige fan van de CLS kont en deze is net zo mooi.
Ik zou de A Sedan kiezen i.p.v. de CLA. Mooier, ruimer en ongetwijfeld goedkoper.

Ook bij de nieuwe CLA kloppen de verhoudingen weer niet en staan de voorwielen te ver naar achteren. Hij ziet er iets beter uit dan z'n voorganger maar echt mooi vind ik hem nog steeds niet.
Dat ik niet zo gecharmeerd ben van de CLA heb ik weleens laten blijken. De nieuwe CLA lijkt alvast een stuk gestrekter en rustiger geworden en de auto lijkt ook iets breder. Verder moet ik 'm toch eerst in het echt zien. De overhang voor lijkt op de foto's veel royaler dan bij de A-klasse, of lijkt dat alleen maar zo?
Wat een vreselijk kermis-interieur nut smiley Van buiten vind ik het op zich niet verkeerd, maar ook ik zou de A sedan kiezen. Die is beter in proportie.
Die sfeerverlichting hoef je niet te kiezen, dat scheelt winking smiley Ik vind hem geslaagder dan de huidige die echt te klein/gedrongen oogt.
Wouter82

Knap! Maar die bovenstaande rode sedan vergelijking gaat niet echt op want dat is de Chinese L versie.

Hierbij dus,

Klopt, maar ik kon in het topic geen foto's vinden van de gewone versie. Nu ik ze alle drie zie, ga ik wel haast vermoeden dat de CLA gebaseerd is op die L confused smiley
Wat is het toch met Mercedes die de laatste tijd meent alle auto's in een soort van trainingspak-outfit te moeten presenteren? Geeft imo niet echt een heel beste eerste indruk van een nieuw model...
D Elzinga
Wat is het toch met Mercedes die de laatste tijd meent alle auto's in een soort van trainingspak-outfit te moeten presenteren? Geeft imo niet echt een heel beste eerste indruk van een nieuw model...

Kennelijk zijn de gabbertjes van 25 jaar geleden nu oud en wijs genoeg dat ze een Mercedes kunnen rijden, en komt het merk die specifieke doelgroep tegemoet? Ik weet het ook niet, maar ik vind het wel een nogal geforceerde manier om een jonger/dynamischer publiek te bereiken.
D Elzinga

Het zal de doelgroep wel meer aanspreken zullen we maar aannemen. Wie al volledig afknapt op dergelijke uitvoeringen zal doorgaans wel eerder voor een A sedan kiezen. grinning smiley
Wouter82
Klopt, maar ik kon in het topic geen foto's vinden van de gewone versie.

Op pagina 3 van het A-klasse topic: [www.autoweek.nl] of gewoon even op [www.netcarshow.com] kijken winking smiley
Heb die pagina een paar keer doorgescrolld nut smiley

Maar zoals gezegd, volgens mij moeten we de CLA ook met de A Lang vergelijken smiling smiley
Wouter82
Maar zoals gezegd, volgens mij moeten we de CLA ook met de A Lang vergelijken smiling smiley

Misschien wel. Maar is die L ook verkrijgbaar in onze contreien? Volgens mij enkel voor China en misschien Rusland.
Nee, maar juist daarom zou het toch bijzonder zijn confused smiley En ergens ook weer logisch.
Leuk wagentje voor de starter, als ik weer 25 was, wist ik het wel.
De aandachtsgeile AB-mannetjes moeten ook weer op de foto winking smiley

Geen meningen meer?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2019 19:34 door Bird Nerd.
Bird Nerd
Geen meningen meer?

Die knalrode AutoBild-jacks zijn best lelijk.
Meningen zijn er altijd, de beperkte hoofdruimte achter is een feit! Ik zou er zelf geen moeite mee hebben als bestuurder!
Die zwarte in traningspak-samenstelling (mooi omschreven, Elzinga grinning smiley ) vond ik al niet verkeerd, maar deze witte en rode zien er serieus goed uit. Ik ben fan.
D Elzinga
Bird Nerd
Geen meningen meer?

Die knalrode AutoBild-jacks zijn best lelijk.

grinning smiley
Prachtig. thumbs up Die Edition 1 met dat rare oranje hoeft wat mij betreft niet, maar de witte zonder AMG pakket en rode zien er goed uit.
Dit lijkt me een leuke concurrent voor de Peugeot 508. Die is ietsje groter maar conceptueel goed vergelijkbaar en achterin zit je er ongeveer even beroerd hetzelfde in.
Vind de nieuwe CLA wel oke, maar als het persé een A-klasse zou moeten worden zou ik toch voor de limousine/ sedan uitvoering gaan.

D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen
Dit lijkt me een leuke concurrent voor de Peugeot 508. Die is ietsje groter maar conceptueel goed vergelijkbaar en achterin zit je er ongeveer even beroerd hetzelfde in.

Zelf gisteren nog achterin de Peugeot 508 plaats genomen. Ben 1.80m en zit prima achterin.
Deano
Vind de nieuwe CLA wel oke, maar als het persé een A-klasse zou moeten worden zou ik toch voor de limousine/ sedan uitvoering gaan.

Zelf gisteren nog achterin de Peugeot 508 plaats genomen. Ben 1.80m en zit prima achterin.
Ook 1,80m en ook achterin 508 gezeten (al rijdende). Ik geef toe dat ik chargeer, je zou het 'prima' kunnen noemen in die zin dat het past. Maar het zat voor mij niet op een manier dat ik dacht "rij me maar ff naar Parijs, sjoof". In een Golf, Astra of Focus zit je vele malen prettiger achterin. Met name de erg laag geplaatste zitting vond ik vervelend.
Deze ziet er veel beter uit dan de eerste generatie. Geen fan van de eeuwige ‘banaanvorm’ van alle Benzen.
Ik heb momenteel een A-klasse. Ik vraag me af of ik een CLA of een B-klasse moet kopen? Of opnieuw een A-klasse.
De nieuwe B zit natuurlijk wat hoger wat wellicht voor jou een rol zou kunnen spelen.
@speedtouch: Doe geen moeite is een spam account om een eigen (auto) website te promoten. Dat topic is al werwijderd.
Dirk 2756297
Ik heb momenteel een A-klasse. Ik vraag me af of ik een CLA of een B-klasse moet kopen? Of opnieuw een A-klasse.

Dit is serieus? Want een B is toch een heel ander soort auto dan de CLA. Misschien een A-klasse sedan als soort compromis dan....
Wouter82
Dirk 2756297

Dit is serieus? Want een B is toch een heel ander soort auto dan de CLA. Misschien een A-klasse sedan als soort compromis dan....

Bij twijfel maar gewoon voor de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe gaan...
Gezien één van de plaatjes hierboven, zal de hoofdruimte achterin wat beter zijn met een SB versie.

Autobild denkt ook dat ie er zo uit gaat zien: [www.youtube.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-01-2019 09:37 door straatos.
Als vanouds een ronduit lelijke auto wat mij betreft. De combinatie raamlijn-daklijn vind ik echt niet mooi.
Komt er nou ook nog een estate, gebaseerd op de A-klasse sedanlimousinevierdeursmetkontnietzijndedevierdeurscoupe? Anders blijft er wel een gat in het assortiment...
Komt er nou ook nog een estate, gebaseerd op de A-klasse sedanlimousinevierdeursmetkontnietzijndedevierdeurscoupe? Anders blijft er wel een gat in het assortiment...

Daar zit ik mij nu ook vertwijfeld af te vragen. Gelukkig wordt de keuzestress binnenkort alvast verder opgevoerd met de GLA én GLB. Hopelijk komen daar dan ook coupé-versies van. En dan moest inderdaad maar de A Estate komen, rap gevolgd door de A Estate All-Terrain voor hen die de GLA toch net even te ruig vinden.

Wat betreft de CLA SB: ik vind de achterkant van (schuin) opzij bezien een beetje raar hoog opgetrokken ogen. Het zou kunnen dat ik de oude iets aansprekender blijk te vinden...
CLA Shooting Brake @ Genève:

Meer foto's: [www.autobild.de]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2019 19:14 door Rutger DC.
Prijzen
CLA 180 € 37.466
CLA 180 aut. € 38.989
CLA 200 € 39.613
CLA 200 aut. € 40.088
CLA 220 aut. € 44.019
CLA 220 aut. 4Matic € 48.347
CLA 250 aut. € 47.891
CLA 250 aut. 4Matic € 52.219
CLA 180d € 40.181
[www.autoweek.nl]
Erg fraai die nieuwe CLA, wat mij betreft. Heb zojuist een CLA 180d bij elkaar geklikt, + business solution AMG en business solution plus en een metallic lakje kom je op net geen 45k. Da's natuurlijk een smak geld maar een vergelijkbaar geconfigureerde A 180d komt al op 43.600 euro. Dan is deze veel grotere CLA volgens mij z'n centen toch een stuk meer waard. Het is alleen nogal weinig motor voor nogal veel auto.
De A-klasse zou nieuwe kleuren krijgen want het gamma was al erg beperkt. Daar is dat mooie 'staalblauw', zoals op de persfoto's van de B-klasse, bijgekomen en verder geel en rood zonder metallic.. de CLA is helaas in precies al de saaie kleuren en die ene mooie kleur en de rest standaardlak te krijgen. En dezelfde wielen als de A-klasse. Had juist bij de CLA iets meer apartere dingen verwacht
Niettemin een leuke auto en dat rood ziet er op de livefoto's niet goedkoop uit. Toch zou ik hem zo configureren

Ik vraag me af hoeveel beter het zicht naar (schuin)achter is bij de CLA ivm de nieuwe Mazda3..
Bird Nerd
Ik vraag me af hoeveel beter het zicht naar (schuin)achter is bij de CLA ivm de nieuwe Mazda3..
Iets beter verwacht ik. In de Mazda is de C-stijl nog breder en loopt de raamlijn naar achter omhoog, waar hij bij de Mercedes horizontaal loopt. Maar op beide auto's zou ik een achteruitrijcameraatje bestellen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close