Mazda3 | Nieuw: SkyActiv-X vanaf € 28.610

Gepost door Wouter82 
Staat toch achterop...?

MBW, echt jammer dat dit niet beschikbaar is op de hatchback. Als ik het geld had zou ik het gewoon laten invliegen vanuit Japan. Staat echt prachtig



Die paneeltjes zullen niet het duurste zijn
AV haalde 1:20 in hun speciale testronde. Corolla 180pk Hybrid zelfde en Focus 182pk haalde 1:16. Hij pakt wel soepel op en blijft ook doorgaan (itt compacte turbomotoren) maar mist wel koppel onderin.



Mazda is expanding the engine lineup for the Mazda3 and CX-30 in Europe with a new Skyactiv-G 2.0 150 M Hybrid powertrain.

This is a more powerful variant of the existing Skyactiv-G 2.0 122 M Hybrid engine. The new 2.0-liter naturally aspirated four-cylinder gasoline unit assisted by a mild-hybrid system delivers 150 PS (148 HP). The power increase is achieved by an adapted engine control unit, which also ensures that a higher engine torque is available from 4,000 rpm. Mazda didn’t reveal the peak torque figure, though.

The new 2.0-liter Skyactiv-G petrol engine comes with cylinder deactivation as standard to reduce fuel consumption. Depending on the driving situation, the engine automatically switches between two-cylinder and four-cylinder operation. As with the other powertrains available for the Mazda3 and CX-30, the transmission choices for the new engine include a standard six-speed Skyactiv-MT manual transmission or an optional six-speed Skyactiv-Drive automatic.

The rest of the engine lineup remains unchanged for both the Mazda3 and CX-30. The base Skyactiv-G 2.0 122 M Hybrid petrol engine delivers 122 PS (120 HP) at 6,000 rpm and 213 Nm (157 lb-ft) of torque at 4,000 rpm. [www.carscoops.com]
100th Anniversary editions







Alle andere modellen: [www.carscoops.com]




Mazda3 Turbo. Waarschijnlijk de 2.5T zoals in de CX-5 en Mazda6. Vast weer alleen voor Noord-Amerika
In Japan heeft de pers kunnen rijden met SkyActiv-X prototypes die Spirit 1.1 wordt genoemd. Een verbeterde versie van de huidige die begin 2021 op de (Japanse) markt komt. Huidige eigenaren van een -X motor kunnen deze zeer waarschijnlijk laten updaten aangezien het alleen software is. Vooral tussenacceleraties voelen vlotter, aldus de pers

190pk ipv 180pk
240 Nm ipv 224 Nm



Rijtest: [response.jp] & [car.watch.impress.co.jp]
Mazda 3 teveel plaatwerk. Mazda CX-30 teveel plastic.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2020 22:57 door Wheel Critic.
Nu officieel, de verbeterde Mazda3. De 1.5 en 2.0-G zijn vanaf nu in Japan te bestellen en de 2.0 SkyActiv-X en 1.8 SkyActiv-D (ze blijven maar vasthouden aan die diesel, zelfs de 6-cilinder schijnt er als -D te komen..) komen in februari 2021. Wanneer Europa aan de beurt is is nog niet bekend. De veren en demping zijn over het hele gamma nog eens verbeterd. Nieuw is de SkyActiv-X badge op de voorschermen en op de achterklep e-SkyActiv-X.

- 2.0 SkyActiv-X: 190pk (+10) en 240Nm (+16)
- 1.8 SkyActiv-D: 130pk (+14) en 270Nm (zelfde)









De 100th Anniversary edities zijn er nog steeds maar om de World Car Design of the Year-award te vieren is die nu niet alleen in het wit te krijgen maar ook in het rood:







Bron: [newsroom.mazda.com]
Ben heel benieuwd of en hoe ze de software upgrade van de X hier uitrollen.
Quote
MCDubbellU
en 1.8 SkyActiv-D (ze blijven maar vasthouden aan die diesel,
Die D is hiet anders niet meer leverbaar.
De Mazda 3 Turbo AWD krijgt goede kritiek in de states. Balen dat Mazda de motor hier niet levert.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.