Hyundai Palisade (VS)

Gepost door Bird Nerd 
Eerste uitgelekte foto:

Geinspireerd op de Hyundai HDC-2 concept en is een SUV met drie zitrijen. Verder nog weinig bekend
Door die C-stijl lijkt het net zo achteraf-bedachte stationcar of een pick-up met huif, jammer. Zo op basis van deze foto vind ik geheel wel beter ogen dan de Kia Telluride.
Re: Hyundai Palisade (VS)
12-11-2018 17:22
Eens, de auto oogt beter dan de Telluride. Best een dikke auto, maar het chroom op de neus is wel erg weinig subtiel toegepast en de C-stijl is inderdaad nogal rommelig.
Anonieme bezoeker
12-11-2018 17:37
Mooie stoere verschijning, ziet er goed uit, kwalitatief zal eea wel goed voor elkaar zijn, Hyundai betreedt het terrein waar GMC, Ford en GM nog oppermachtig zijn. Ben benieuwd of deze wagen goed gaat verkopen in de USA, qua afwerking waarschijnlijk een stuk mooier dan de Amerikaanse giganten hoewel die ook steeds beter worden op dat vlak, zeker de nieuwe Lincoln Aviator en Navigator.

Interieur best aardig maar exterieur vind ik lelijk door zijn details

4,98 meter
3.8 V6, 8-traps automaat
295 pk, 355 Nm
[www.autoweek.nl]
Live @ Los Angeles International Auto Show:

Meer foto's: [driving.ca]

Ik vind 'm mooi, ondanks de onnodige opsmuk rondom de achterlichten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2021 00:44 door Rutger DC.
De auto wordt ook op de thuismarkt geleverd, waar het kan worden gezien als de vervanger van de Veracruz. In Zuid-Korea is de auto niet alleen verkrijgbaar met 3.8 V6 benzinemotor, maar ook met de 2.2 turbodiesel (149 kW/202 pk) uit de Santa Fe.

Meer foto's:
[news.hmgjournal.com]
[global-autonews.com]
[global-autonews.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2021 00:50 door Rutger DC.
Grappig dat de Koreaanse versie een extra lampje in de voorbumper heeft om de lichtstrip wat meer doorlopend te laten lijken.
In elk geval een eigen gezicht. Maar koop je zo'n lel van een bak, is het eigenlijk nog maar een vierzitter. Of komt er ook iets met drie zittingen op de tweede rij?
Vierzitter? Ik zie toch echt 2 voorstoelen, 2 middelste stoelen en een achterste bank voor 3. Standaard wordt ie overigens als 8-zitter geleverd ipv 7: [www.netcarshow.com]
Bird Nerd
Vierzitter? Ik zie toch echt 2 voorstoelen, 2 middelste stoelen en een achterste bank voor 3. Standaard wordt ie overigens als 8-zitter geleverd ipv 7: [www.netcarshow.com]

Die achterbankjes zijn doorgaans maar voor korte stukjes. Ten eerste kun je er als puber/volwassene vaak niet zitten, maar ernstiger is nog dat die derde rij meestal in de kreukelzone staat. Ook hier zie je dat de hoofdsteunen ter hoogte van de achterste spijlen zitten. Bovendien heb je met de derde rij op meestal niet genoeg bagageruimte meer over. Bv met drie kinderen kijk je tot en met de tweede rij voor inzet op lange afstanden. De derde rij is incidenteel.
Ik zeg alleen maar dat was jij zegt niet klopt. Of het nou geschikt is of niet is weer wat anders
Bird Nerd
Ik zeg alleen maar dat was jij zegt niet klopt. Of het nou geschikt is of niet is weer wat anders

Er staat toch eigenlijk maar een vierzitter? Wat klopt er niet dan? Als ik op vakantie ga met dit ding naar Roemenië of Finland kan ik met dit ding nog drie mensen meenemen. In ons geval is dat er dus één te weinig. Verbaast me, voor zo'n lel van een bak. Naar de voetbal is het inderdaad een zeszitter. Ook dat vind ik weinig, een oude Scenic 'doet' er dan wel 7.
Op de een of andere manier vind ik 'em eigenlijk best geinig.
Op plaatjes is het lastig oordelen maar mag toch aannemen dat je op de 2e en 3e zitrui bij deze Hyundai een pak meer beenruimte hebt dan in zo'n oude Grand Scenic. Daar heb je overigens nog veel minder bagageruimte. Naar de voetbal is doorgaans niet zo ver dus deze 8-zitter brengt je er wel

ls ik op vakantie ga met dit ding naar Roemenië of Finland kan ik met dit ding nog drie mensen meenemen. In ons geval is dat er dus één te weinig

Ik zie redelijk wat bagageruimte achterin. Als je dan ook nog grootste deel van de 3e zitrij platgooit (en dus nog 1 zitplek hebt) kan je nog meer meenemen. Ik kan mij overigens niet voorstellen dat je al die mensen wel in een Octavia krijgt..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-12-2018 09:59 door Bird Nerd.
13-12-2018 11:58
Hopelijk helpt dit:

Hyundai is in ieder geval trots op de bagageruimte:

08-02-2021 00:38

Meer foto's: [autoreview.ru]

Ik was deze auto alweer vergeten en zag dat er weinig foto's meer werkten in dit topic. Vind het wel een fraaie auto, van schuinachter mooier/moderner dan de nieuwe Explorer. Alleen die rand om die grille.. brr..
08-02-2021 00:42
Uh.. waarom er chroom mist aan de bovenkant van de voorportier en dan weer op de achterportier snap ik niet helemaal
MCW
Uh.. waarom er chroom mist aan de bovenkant van de voorportier en dan weer op de achterportier snap ik niet helemaal

Idd lijkt wel of ze zijn vergeten te monteren , ziet er niet "af" uit. Wel mpoie stoere wagen verder.
08-02-2021 09:59
MCW
Twee foto's erboven lijkt het juist andersom het geval... confused smiley
Dat chroomstripje is heel apart. Maar ik vind het nog steeds een fraaie auto. Samen met de Kia versie hebben ze gewoon een nette auto neergezet.
Het huidige topmodellen van Genesis, Hyundai en KIA zijn indrukwekkend.
De meeste concurrenten met hun "hokken" verbleken er bij.
Zeker de Japanse "meuk".

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2021 12:52 door Rush Hour.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.