BMW X7

Gepost door Alvinho Gonzalez ` 
Re: BMW X7
17-10-2018 01:19
Ik vind hem niet uitgesproken lelijk maar mooi ook niet. Door de schuine handgrepen vind ik het de X7 van de zijkant best wat MB-achtigs hebben. Verder; overdreven grille, hoekig design, allemaal niet zo mijn smaak. Interieur (met de juiste kleurstelling) erg fraai. Liever een RR
17-10-2018 03:22
"for Germany e.g. it starts at 84.000 for the Diesel 30d and 86.000 for the petrol 40i, means 6.000 and 4.000 more expensive than the BMW X5 with the same engine. M50d will be at 110.000."
17-10-2018 05:40
Ligt een beetje aan de kleur maar vind hem niet verkeerd, beter dan een GLS OF Range Rilover
Anonieme bezoeker
17-10-2018 07:25
Wat een ontzettend lelijke wagen, volstrekt nietszeggend 12 in 13 ontwerp. Hoe krijg je het uit de pen! Over de voorzijde zullen we het maar niet hebben..... .
17-10-2018 08:28
Voorkant, anyone...
17-10-2018 09:23
Ah, het forum doet het weer? Mooidrinking smiley

Met de gigantische en protserige nieren, massief ogend interieur en enthousiast gebruik van chroom lijkt het mij duidelijk dat dit apparaat vooral bedoeld is voor markten als de USA en China. Het uiteindelijke resultaat is minder gruwelijk dan ik aanvankelijk had verwacht, maar evengoed heb ik er verder weinig mee. Doe mij dan maar gewoon een 7...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2018 11:08 door D. Elzinga.
17-10-2018 09:33
17-10-2018 11:04
Gewoon weer een Abu Dhabi / Moskou / Peking-container. Totaalplaatje vind ik nog niet eens zo verkeerd en met voldoende onderscheid t.o.v. de X5. BMW moet wel de samenwerking met Heras stoppen, daar zullen de neuzen van opknappen.
17-10-2018 12:51
Die achterzijde is een meevaller.
BMW zet hiermee een nieuwe trend: vroeger was een productiemodel meestal een flauw afkooksel van een concept. In dit geval, gaat het productiemodel er fors op vooruit.
De voorzijde is weliswaar ook een vooruitgang maar blijft toch een lelijk ding ('largest kidney grille in BMW history': iets om fier op te zijn...).
De zijkant is vrij anoniem en bijna inwisselbaar met de Amerikaanse tegenhangers.
Het dashoard lijkt met op dat van de X5 gebaseerd. Qua materiaalkeuze ben ik maar wat blij dat ik hier niet moet tegenaan kijken. Meer iets voor de gemiddelde Arabier of Chinees: teveel blingbling. Een matte houten afwerking en wat verfijndere chroomaccenten zouden de boel een pàk opvrolijken.
Het kristallen 'accent' is er ook weer zwaar over. De subtiliteit van het Volvo-ontwerp ontbreekt volledig.

Tja, maar ik behoor dan ook niet tot de doelgroep winking smiley
17-10-2018 13:04
Als je van opzij snel kijkt denk je gewoon een GLS te zien.
17-10-2018 15:13

Qua materiaalkeuze ben ik maar wat blij dat ik hier niet moet tegenaan kijken

Allemaal optioneel natuurlijk

Het kristallen 'accent' is er ook weer zwaar over.

Ook een optie..
17-10-2018 15:23
Basis

Design Pure Excellence

M Sport

Configureren kan hier: [www.bmw.de]
17-10-2018 15:34
Je kunt het interieur dus zo bont maken als je zelf wilt, net als bij Mercedes (bij Audi heb je altijd maar bizar weinig opties)

etc..
17-10-2018 15:36
Ben niet kapot van de neus, erg overheersend, net als bij de getoonde Lexus, overigens.
17-10-2018 18:13
Bird Nerd

Ook een optie..

Die chromen accenten lijken toch niet erg optioneel, als ik de beelden hier bekijk. Doet mij een beetje denken aan kleine meisjes die stiekem de lippenstift van hun mama pikken en die overdreven dik aanzetten. De 7-serie heeft daar trouwens ook serieus last van.
De basisbumper vooraan en beide bumpers van de M-sport zijn trouwens om te gieren: die helpen wat nog enigzins aanvaardbaar is als in de verschijning van de X7 volledig om zeep: wat een gedrochten.
Dezelfde ontwerper die ook de bumpers van 8-Serie en Z4 heeft verknoeit, lijkt me.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2018 18:13 door iDS.
17-10-2018 20:20
Tja beetje nietszeggend ontwerp, vind zo'n type/grootte auto beter tot zijn recht komen in Mercedes of amerikaanse verpakking.
Wat ik niet helemaal begrijp van BMW is dat ze ook bij zo'n grote SUV de bestuurder helemaal willen inbouwen met het dashboard en de middentunnel. Juist bij zoiets is het prettig om veel bewegingsruimte te hebben en dat je zo ongeveer wijdbeens kan autorijden.
17-10-2018 21:22
Een nogal vormeloos blok op wielen is het geworden inderdaad. Het is toch niet eenvoudig om een grote SUV te ontwerpen. De auto doet inderdaad sterk aan de Mercedes-Benz GLS denken. De zijkant lijkt van een Mercedes van de vorige generatie, dus inderdaad de GL/GLS of oude E-klasse. De nieren zijn overmaats en om alle inzittenden voldoende ruimte te geven met nog een behoorlijke bagageruimte, staan de zijkanten nogal rechtop en is ook de achterruit hoog. Daar heeft de GLS ook last van en een andere auto uit de BMW-stal, 2-serie Gran Tourer, ook. Of de SsangYong Rodius II en Nissan Qashqai+2. Dat geeft een beetje een waterhoofdeffect.

In zijn geheel genomen hoeft Land Rover zich mijns inziens geen zorgen te maken, de stijl en uitstraling van de Range Rover worden niet benaderd.
17-10-2018 22:26
Prachtige auto! Slimme zet om 'ons' doormidden van de Concept X7 aan de nieren te laten wennen, en daarna deze productieversie te tonen. Mensen die het geld er voor hebben kennen de klasse en kopen hem toch wel. Goed gelukt!
17-10-2018 23:45
iDS
Bird Nerd

Ook een optie..

Die chromen accenten lijken toch niet erg optioneel, als ik de beelden hier bekijk. Doet mij een beetje denken aan kleine meisjes die stiekem de lippenstift van hun mama pikken en die overdreven dik aanzetten. De 7-serie heeft daar trouwens ook serieus last van.

Jij bent ook een lekkere. Klagen over het interieur om vervolgens het over het exterieur te hebben.. zucht..
18-10-2018 00:30
Foie Gras
Mensen die het geld er voor hebben kennen de klasse en kopen hem toch wel.

Hahaha.
18-10-2018 00:48
De enige BMW waar het M-sport pakket de auto mooier maakt.

Een mooi aangeklede zeecontainer, maar als je met zes man in een auto moet, is het best een knappe wagen.winking smiley
18-10-2018 10:12
Bird Nerd
iDS

Jij bent ook een lekkere. Klagen over het interieur om vervolgens het over het exterieur te hebben.. zucht..

Waar maakt Brigadier Vogel uit op dat hier het exterieur wordt bedoeld? Volgens mij geeft hij hier ZIJN mening over het interieur... zucht...
18-10-2018 10:48
The all-new BMW X7 product highlights
Largest kidney grille in BMW history.

Je meent het.

Gelukkig zijn die verchroomde winkelhaken op de bumper en deuren van de concept eruit gehaald, nadat die ronduit slecht ontvangen werd.

18-10-2018 12:56
BENZine
Bird Nerd
iDS

Waar maakt Brigadier Vogel uit op dat hier het exterieur wordt bedoeld? Volgens mij geeft hij hier ZIJN mening over het interieur... zucht...

Ik zal het niet snel toegeven maar ik geef BENzine volkomen gelijk winking smiley

Volvo bv. pakt dit subtieler aan, vind ik.
18-10-2018 13:03

Het dashoard lijkt met op dat van de X5 gebaseerd. Qua materiaalkeuze ben ik maar wat blij dat ik hier niet moet tegenaan kijken. Meer iets voor de gemiddelde Arabier of Chinees: teveel blingbling. Een matte houten afwerking en wat verfijndere chroomaccenten zouden de boel een pàk opvrolijken.

Je had het hier toch echt over het interieur.. eye rolling smiley zoals ik al zei zijn die kleuren en afwerkingen optioneel, net als dat kristal. De chromen randjes elders zijn gewoon zoals in elke MB, Audi of BMW.
18-10-2018 16:32
Bird Nerd: doe niet zo verongelijkt: dat dashboard zit gewoon vol choomranden (randjes zou een eufemisme zijn). Dààr doel ik op als ik over het Interieur spreek natuurlijk en ook over de middenconsole, de portieren, niet over de stoelen of de dakhemel...

Het is niet mijn fout dat jij mijn bericht fout interpreteert.
29-11-2018 18:20
Live @ Los Angeles International Auto Show:

Meer foto's: [driving.ca]
09-01-2019 23:55
Mislukte businesscase. Zoveel voetballersvrouwen en pooiers zijn er simpelweg helemaal niet.
Wanneer zag u voor het laatst een GLS? Zelfs in Duitsland met een lampje te zoeken. In de rest van de EU en in CH en Noorwegen zie je die nog minder. Engelsen kopen sowieso een Range Rover. En waarom zou een Amerikaan deze X7 kopen als ie voor hetzelfde geld een grotere, luxere en indrukwekkendere USA first Lincoln Navigator kan kopen en voor minder een minstens zo indrukwekkende homebrew Lincoln Aviator? In China? Moeten ze hem wél daar bouwen én elektrificeren. Blijft over Rusland....
Nee, moet geld bij voor BMW, bij deze X7, wat ik je brom.

mvrgr, m'ns
20-03-2019 03:15

heel veel foto's: [www.motor1.com]

Zijn we er al aan gewend?
20-03-2019 09:51
mns afd AE en D
Mislukte businesscase. Zoveel voetballersvrouwen en pooiers zijn er simpelweg helemaal niet.
Wanneer zag u voor het laatst een GLS? Zelfs in Duitsland met een lampje te zoeken. In de rest van de EU en in CH en Noorwegen zie je die nog minder. Engelsen kopen sowieso een Range Rover. En waarom zou een Amerikaan deze X7 kopen als ie voor hetzelfde geld een grotere, luxere en indrukwekkendere USA first Lincoln Navigator kan kopen en voor minder een minstens zo indrukwekkende homebrew Lincoln Aviator? In China? Moeten ze hem wél daar bouwen én elektrificeren. Blijft over Rusland....
Nee, moet geld bij voor BMW, bij deze X7, wat ik je brom.

mvrgr, m'ns

Dan moet je eens in New York rondlopen: daar gaan de grote Mercedessen als zoete broodjes over de toonbank. Aan de buitenzijde zijn die Amerikaanse slagschepen misschien reusachtig, de ruimte in het interieur valt dik tegen, heb ik kunnen vaststellen. Daarnaast staat het nog steeds goed in de VS om met een dikke Duitser rond te rijden: S-klasses vind je bij bosjes in de straten van New York, BMW 7-series iets minder maar ze zijn er toch een frequente verschijning.
Daarnaast heb je nog de reusachtige markt van Rusland en China, het Arabische schiereiland die allen samen voldoende capaciteit hebben om de investering in dit soort wagen te verantwoorden voor de fabrikant.

Op zich vind ik zo'n wagen echter, net als zijn concurrenten, helemaal niet verantwoord: steden als New York zouden véél leefbaarder worden als de gemiddelde lengte van een voertuig er met een meter zou krimpen. Zelfs zonder minder verkeer zou dat de files tussen de verkeerslichten op de Avenues een pàk inkorten en doen afnemen, om van de parkeerproblemen nog maar te zwijgen.
20-03-2019 18:43
Bird Nerd

Nee, en dat gaat ook niet gebeuren! 😀
20-03-2019 18:53

Ideaal als je ook daadwerkelijk een erg luxe 6/7-zitter nodig hebt want hij is op alle 3 de rijen ruim genoeg. Maar waarom zien auto's van luxemerken er de laatste tijd toch zo vaak ordinair uit? Kan het nou echt niet eleganter?
20-03-2019 21:42
Bird Nerd

Ik was hem alweer bijna vergeten.
22-04-2019 02:51

Sowieso wel leuk youtube-kanaal
28-04-2019 19:04
Prachtig ik zou hem zo kopen voor mijn gezin. Wat een ruimte wat een klasse winking smiley Helaas moet ik het met een 14 jaar oude e61 doen en die vind ik al super rijden laat staan dit. Ik vind toch knap dat veel oude Bmw's nog zo goed rijden ongeacht of het nu een, drie, vijf, zes of zeven serie is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2019 19:05 door Gerrit Zerken.
25-05-2019 12:35
Vergelijk tussen de BMW X7, Land Rover Discovery en Volvo XC90:

1. Land Rover Discovery
2. BMW X7
3. Volvo XC90

Vergelijkingstest: [www.autoexpress.co.uk]

Rule, Britannia!

Ook nieuw, de BMW X7 M50i.

De X5 en X7 worden namelijk leverbaar als M50i. Die versies krijgen de beschikking over de 4,4-liter V8 uit de M550i. Bij de grote updateronde kreeg die er wat vermogen bij en dus beschikken ook de SUV’s straks over 530 pk en 750 Nm. De X5 knalt daarmee in 4,4 seconden van 0 naar 100, terwijl de X7 daar 4,7 tellen voor nodig heeft.

Bron: [www.autoweek.nl]
25-05-2019 14:03
Ik krijg hoofdpijn van al die hoekjes in de voorbumper
Anonieme bezoeker
25-05-2019 14:28
Op netcarshow.com staan nu ook foto van de nieuwe 7 serie met de enorme nieren, hoe je ook je best doet, het is en blijft afzichtelijk. Het geeft ook te denken dat de Europese smaak er volstrekt niet meer toe doet maar China dicteert. Ontzettend jammer allemaal want BMW heeft zulke mooie wagens gemaakt in het verleden en is nu volledig de weg kwijt. Ben benieuwd of de verkopen, zoals bij Audi, er onder gaan lijden. Audi zit inmiddels in zeer zwaar weer binnen het VAG concern.
25-05-2019 15:19
Het is wel een beetje flauw om de Chinezen of Arabieren de schuld te geven van ongelukkig uitgevallen BMW-design, vind ik. BMW is zelf verantwoordelijk voor het eigen design, als BMW er een potje van maakt ligt dan aan BMW.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.