Mercedes-Benz GLE

Gepost door Bird Nerd 
Mercedes-Benz GLE
12-09-2018 00:59


















AMG Line

























Alle foto's en info: [www.netcarshow.com]
Geen onaardige verschijning. Ik vind die blote billen look van de nieuwe A en CLS niet zo fraai en vind ze ook vaak net te lomp. Maar staat wel beter op de GLE. BMW vind ik dan weer te druk qua design geworden en stiekem vind ik Audi's vaak weer fraaier. Interieur ziet er wel weer schitterend uit thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes-Benz GLE
12-09-2018 07:58
Erg mooie wagen geworden zeer veel fraaier dan huidige model.
Re: Mercedes-Benz GLE
12-09-2018 08:02
Ik ben niet van de SUV's, maar dit is wel een mooie auto! Heel verrassend weer van Mercedes, die zijn goed bezig momenteel qua design. Waar BMW en Audi het design steeds meer met overbodige bollingen/hollingen en lijnen/vouwen verpesten, houdt Mercedes het rustig en strak thumbs up.

Ook het interieur ziet er weer mooi uit met een fantastische afwerking, al had ik het scherm liever geïntegreerd gezien in de "overkapping" i.p.v. ervoor geplaatst zoals nu.

De AMG-line vind ik de auto geen goed doen, vooral de voorkant is veel stijlvoller met de "normale" grill.



Re: Mercedes-Benz GLE
12-09-2018 08:33
Zeer mooi! Vind de AMG-line net veel knapper. De meeste huidige MB modellen hebben deze nodig imo.
En zo is het een kleine GLE/M-klasse geworden. Dit design zat in de W163. Enerzijds begint het tijdloos te worden, anderzijds vond ik de GLK veel meer onderscheidend.
Quote

En zo is het een kleine GLE/M-klasse geworden

Huh? Dit ís een GLE..
Ik denk dat Casanova denkt dat dit de nieuwe GLC is.
Re: Mercedes-Benz GLE
15-09-2018 16:20
De huidige GLE oogt nogal beroerd, daarbij vergeleken - maar ook in zijn algemeenheid - ziet deze nieuwe GLE er goed uit. De auto heeft de typische GLE/M-klasse raamlijnen behouden, wat de auto herkenbaar maakt. Niet veel SUV's hebben tegenwoordig nog zo'n raamlijn, verder kan ik alleen de hier niet verkochte Chevrolet Equinox nog bedenken. Het exterieur ziet er een beetje uit alsof het ook een paar jaar geleden had kunnen verschijnen, maar dat heb ik tegenwoordig met meer auto's. Het interieur daarentegen is helemaal modern en oogt veel beter dan de lompe bonk plastic van het uitgaande model.
Quote

Mercedes-AMG pakt nieuwe GLE aan
Autonieuws • 27 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese

Mercedes-AMG presenteert de GLE 53 4Matic+. De eerste AMG-uitvoering van de nieuwe GLE heeft een zescilinder benzinemotor en een kleine elektromotor, die samen voor indrukwekkende prestaties zorgen.

Mercedes-AMG heeft de nieuwe GLE aangepakt en voorzien van een krachtige motor en andere sportieve extra’s. Het resultaat heet GLE 53 4Matic+. De motor is de nieuwe 3.0 zescilinder van Mercedes-Benz, die is voorzien een kleine elektromotor ter ondersteuning. De brandstofmotor produceert 435 pk vermogen en 520 Nm koppel. De elektromotor ondersteunt met 16 kW (22 pk) en 250 Nm en dan vooral op de momenten dat de brandstofmotor nog niet optimaal presteert. De GLE 53 accelereert in 5,3 seconden van 0 naar 100 km/u, de topsnelheid is zoals gebruikelijk bij snelle Duitse auto’s begrensd op 250 km/u.

AMG levert de auto standaard met slimme vierwielaandrijving, elektronisch aangestuurde dempers, intelligente luchtvering, aangepaste besturing en grotere remmen. Met diverse rijstanden, waaronder twee sport-instellingen, zijn de systemen in de GLE 53 naar eigen smaak af te stemmen.

Uiteraard heeft AMG ook op het uiterlijk van de SUV zijn stempel gedrukt. De kenmerkende AMG-grille met verticale spijlen valt direct op, maar ook de dikkere bumpers, grotere luchtinlaten en andere verfraaiingen zorgen voor een agressievere uitstraling. Het interieur is eveneens aangekleed met sportieve elementen, zoals rode stiksels, een stuur met afgeknotte onderkant, koolstofvezel versieringen en specifieke AMG-graphics op de beeldschermen van het MBUX infotainmentsysteem.

De Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ komt later dit jaar op de markt. De prijs is nog niet bekend.









Bron: [www.autokopen.nl]
GLE 53 @ Genève:









Meer foto's: [www.autobild.de]
Prijzen stonden hier nog niet: [www.mercedes-benz.nl]

GLE 300 d 4Matic € 83.772
GLE 400 d 4Matic € 99.787
GLE 450 4Matic € 100.216
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes-Benz GLE
13-05-2019 19:56
Eindelijk weer een mooie GLE. Waarbij ik blijf zeggen dat je een dergelijke auto ook een beetje nodig moet hebben om bijvoorbeeld trekvermogen of wat dan ook. Anders kan je beter een E kopen.
Dat vele nepgaas in de voorbumper blijft wel echt een Duits dingetje zeg. Oogt erg goedkoop. Maar AMG pakket oogt weer ordinair. Dan maar saai van buiten en warm van binnen





Re: Mercedes-Benz GLE
14-05-2019 08:09
Eén van de weinige mooie SUV's van dit moment. Statig en stoer, i.p.v. ordinair en patserig zoals een X5 of Cayenne. Prachtig interieur ook, al blijf ik het jammer vinden dat het scherm voor het dashboard staat i.p.v. geïntegreerd. En zoals FH126560 al aangaf, als je niet regelmatig een boot of paardentrailer hoeft te trekken en niet in de Alpen woont dan is een E-Klasse minstens zo fijn.
Re: Mercedes-Benz GLE
29-08-2019 10:30
Een aantal dagen geleden is ook de GLE Coupé onthuld. Alleen al het feit dat nog niemand er hier iets over geplaatst heeft (zelfs BirdNerd MattCerlew niet) lijkt aan te geven dat slechts weinigen warmlopen voor deze auto (of dit soort auto's in het algemeen).

Toch maar een paar plaatjes (exterieur, want het interieur is identiek aan de normale GLE):





Re: Mercedes-Benz GLE
29-08-2019 12:51
crying smiliethumbs down

Zo, meer maak ik er niet aan vuil.
Re: Mercedes-Benz GLE
29-08-2019 20:52
Precies dezelfde fout als bij de vorige; zetpil look en enorm hoge neus

ps: ben op vakantie dus vandaar minder tijd winking smiley















AMG 53






Alle foto's: [www.carscoops.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-08-2019 20:53 door Curlew.
GLE Coupé @ IAA Frankfurt:









ESF Concept









Mercedes-Benz ESF concept shown at Frankfurt
by Greg Kable

9 September 2019

Mercedes-Benz is presenting its new ESF 2019 concept at Frankfurt as the latest in a long line of experimental vehicles in an ongoing project into advanced safety technology.

Based on a yet-to-be launched petrol-electric GLE, the ‘ESF 2019’ research project acts as a rolling showcase for new and improved safety functions that Mercedes expects to incorporate on its future models. Among the project’s innovations are those that the German car maker calls “near series” as well as developments that “look well into the future”.

The ESF 2019’s developments include a new holistic driver environment that features a retractable steering wheel and pedal box as well as ideas for new airbag installations that Rodolfo Schöneburg, the head of Mercedes vehicle safety, said “take into account the greater interior flexibility offered by autonomous vehicles”.

He said: “The great advantage of automating driving functions is that, in the future, fewer accidents will be caused by driver error. However, fully automated and driverless vehicles also come up against physical limits and there will undoubtedly be mixed traffic consisting of automated and non-automated vehicles for many years.”

The heavily modified GLE also uses a new interior lighting function incorporated into the driver’s sun visor. It has been developed in response to recent studies that reveal a vitalising light source similar to that of mood lamps can significantly improve driver alertness on long journeys.

As part of an update to its existing Pre-Safe belt tensioners, Mercedes has also equipped the ESF 2019 with Pre-Safe Curve, which warns the driver if the entry speed to corners is too high by lightly tightening the seatbelt.

A new Pre-Safe Child function preventatively tensions the seatbelt and inflates impact protection elements around the child seat before an impact, reducing the loads acting on the child. This new function is also able to monitor the seat installation and the child’s vital signs.

On its outside, the new safety research vehicle features digital surfaces incorporated into the grille, rear window and roof. Developed in a programme that aims to build people’s trust in automated vehicles, these digital surfaces communicate directions and other vital information as well as warn other road users and pedestrians of impending danger, even when parked.

Another new development heavily tipped to appear on next year’s all-new S-Class is Mercedes’ Digital Light – a high-definition light source with a resolution of more than two million pixels that is claimed to be dazzle-free.

A further future safety function being tested by Mercedes is a small robot that doubles as a warning triangle to secure accident sites or breakdowns. It deploys from the rear and positions itself at the side of the road. An additional warning triangle folds out of the roof.

A potentially life-saving innovation is the new Pre-Safe Impulse Rear. It monitors when vehicles are approaching from the rear in a tailback and can autonomously move the ESF 2019 forwards if an impending impact is detected, provided there is the space to do so.

The project draws on more than 50 years of accident research. Previous experimental vehicles have previewed functions in current Mercedes models, including the rear seatbelt airbag and active high beam assistant initially incorporated on the ESF 2009.[/quote]

Bronnen:
[www.autocar.co.uk]
[www.autocar.co.uk]
[www.autocar.co.uk]
Re: Mercedes-Benz GLE
20-11-2019 20:07
Mercedes-AMG GLE 63 And 63 S













Alle foto's en info: [www.carscoops.com]
GLE 53 AMG @ Auto Guangzhou:











Meer foto's: [data.auto.ifeng.com]
Quote

Mercedes-AMG neemt ook GLE Coupé onder handen
Autonieuws • 19 februari 2020 • Tekst: Bob Kroese


Na de reguliere GLE verbouwt Mercedes-AMG nu ook de GLE Coupé. Het resultaat heet voluit Mercedes-AMG GLE 63 4Matic+ Coupé.
Mercedes-AMG presenteert de GLE 63 4Matic+ Coupé. De nieuwe topuitvoering heeft 571 pk vermogen en 750 Nm koppel. Mocht dat nog niet genoeg zijn, dan is er ook nog de GLE 63 S, met 612 pk en 850 Nm. Beide versies hebben een 4.0 V8 biturbomotor, die is uitgerust met mild hybrid-ondersteuning. Een kleine elektromotor kan kortstondig 16 kW extra vermogen en 250 Nm koppel leveren, bijvoorbeeld bij het accelereren. Dat doet de AMG-uitvoering in slechts 4,0 seconden, de S-versie zelfs in 3,8.

Om het vermogen, de enorme koets en het wagengewicht in toom te houden is de GLE Coupé voorzien heel veel hulpsystemen, zoals actieve rolstabilisatie, elektronisch aangestuurde dempers en luchtvering. Middels zes rijstanden, zeven voor de S-uitvoering, kan je de auto naar eigen smaak afstemmen. Er zijn drie sportstanden en twee terreinstanden, maar ook een comfort-instelling en een stand waarin je de verschillende parameters zelf kunt instellen.

Uiteraard is de GLE 63 Coupé aangekleed naar AMG-maatstaven, met onder meer de bekende AMG-grille, dorpelverbreders, grote lichtinlaten en 22 inch lichtmetalen wielen. Ook het interieur is voorzien van een sportieve aankleding.

De Mercedes-AMG GLE 63 4Matic+ Coupé komt later dit jaar naar Nederland. Op de prijzen moeten we nog even wachten.









Bron: [www.autokopen.nl]
Ik wacht wel op de GLE Coupe Landaulette van Maybach.
Quote
D Elzinga
Ik wacht wel op de GLE Coupe Landaulette van Maybach.

Tsss, altijd maar weer die goede smaak etaleren, het is jaloersmakend! winking smiley
Quote

Hybride Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic ook als Coupé
Autonieuws • 7 april 2020 • Tekst: Bob Kroese


Mercedes-Benz breidt het aanbod van de GLE Coupé uit met de ‘350 de 4Matic’. De dieselhybride is per direct te bestellen.
De Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, zoals de uitvoering voluit heet, is er vanaf nu ook als GLE Coupé. De uitvoering met schuin aflopende daklijn krijgt dezelfde hybride aandrijflijn als de reguliere GLE, met 2.0 viercilinder dieselmotor als basis.

Op de 100 kW (136 pk) sterke elektromotor kan de GLE over een afstand van 107 kilometer volledig elektrisch rijden. Die waarde is gemeten volgens de oude NEDC-methode en zal dus in praktijk wel wat lager zijn, maar toch zet de GLE voor een stekkerhybride indrukwekkende cijfers neer. Het accupakket is met een inhoud van 31,2 kWh dan ook behoorlijk krachtig. De batterijen kunnen met een reguliere of een snellader worden opgeladen. De vloer van de bagageruimte ligt hoger dan bij de niet-hybrideversies, om de accu’s een plaats te kunnen geven.

De GLE 350 de 4Matic Coupé heeft een systeemvermogen van 320 pk, het totale koppel is maar liefst 700 Nm. De hybride SUV-coupé kan een aanhanger van maximaal 2.500 kilogram trekken.

De prijzen van de nieuwe uitvoering beginnen bij 98.384 euro, daarmee is het met afstand de meeste bereikbare uitvoering die je kunt krijgen van de GLE Coupé. De eerstvolgende motorversie, de GLE 400 d, is er vanaf ruim 125.000 euro.







Bron: [www.autokopen.nl]

Quote

De GLE 350 de 4MATIC Coupé is leverbaar vanaf 98.384 euro en de GLE 350 de 4MATIC SUV vanaf 85.410 euro (consumentenadviesprijzen inclusief BTW, BPM en afleverkosten).

Bron: [www.autozine.nl]

Dat prijsverschil vind ik vrij fors...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2020 15:09 door Rutger DC.
Re: Mercedes-Benz GLE
07-04-2020 15:43
Quote
Rutger DC
Quote

De GLE 350 de 4MATIC Coupé is leverbaar vanaf 98.384 euro en de GLE 350 de 4MATIC SUV vanaf 85.410 euro (consumentenadviesprijzen inclusief BTW, BPM en afleverkosten).

Bron: [www.autozine.nl]

Dat prijsverschil vind ik vrij fors...

Gelukkig maar, dan hoeven we ze hopelijk niet zo vaak te zien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.