Lexus RC facelift (nieuw: F)

Gepost door Rutger DC 
Het originele topic was niet meer in de lucht:

Lexus RC nu met een vleugje LC
Autonieuws • 30 augustus 2018 • Tekst: Bob Kroese

Lexus heeft de RC van een vleugje LC voorzien. De topcoupé van Lexus diende als inspiratie bij het retoucheren van de RC, ook op technisch gebied.

De Lexus RC is alweer bijna 3 jaar op de markt en dus is het tijd voor een facelift. De vorm van de bumpers is vloeiender en moderner gemaakt, waardoor de coupé iets meer op zijn snelle broer LC lijkt. De tweedelige koplampen maken plaats voor nieuwe exemplaren, waarin de L-vormige dagrijverlichting is opgenomen. Ook de achterlichten zijn vernieuwd, Lexus heeft de bestaande units vervangen door compleet nieuwe exemplaren.

Binnenin zijn de wijzigingen minder in het oog springend. De middenconsole is voorzien van een nieuwe afwerking, de kniekussentjes aan de zijkant van de middentunnel zijn iets groter geworden en er is een nieuw klokje, dat rechtstreeks uit de LC komt. Verder biedt Lexus nieuwe kleurencombinaties aan.

De wijzigingen onderhuids omvatten aanpassingen aan de besturing, wielophanging en de motorelektronica, waarmee de RC volgens het merk een nóg sportiever weggedrag heeft. Aan de hybride aandrijflijn is niets gewijzigd, de 2.5 benzinemotor levert in combinatie met een elektromotor nog steeds 223 pk.

De vernieuwde RC debuteert op de autosalon van Parijs in oktober, de prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: [www.autokopen.nl]

Huidig model:

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2019 14:46 door Rutger DC.
Goeie facelift maar ik vind het nog steeds een erg log/lompe auto om te zien. En die typische Lexus middenconsole is voor mij sowieso een afknapper
Re: Lexus RC facelift
09-09-2018 18:44
@Bird Nerd

Ga er eens een keer in proefrijden dan ben je echt 'verkocht', rijden subliem en afwerking c.q. bouwkwaliteit is erg goed. Maar in hybrid uitvoering beslist geen sportieve wagen maar vooral een zeer comfortabele GT. Lexus blijft altijd een kwestie van smaak vwb uiterlijk en interieur, wel allemaal heel erg Lexus en Japans en dus herkenbaar.
Het blijft 1700 kg met 225 pk en een CVT. Dat doet afbreuk aan de rijbeleving. En het uiterlijk belooft zo veel.
10-09-2018 09:38
P. Klieder
Het blijft 1700 kg met 225 pk en een CVT. Dat doet afbreuk aan de rijbeleving. En het uiterlijk belooft zo veel.

Vermogen zegt niet zoveel, het is een hybride. De combinatie van 221 Nm (benzinemotor) en 300 Nm (elektro) lijkt me niet misselijk. Sowieso kun je er pas een oordeel over geven als je er zelf mee gereden hebt.
11-09-2018 15:54
929V6
P. Klieder

Vermogen zegt niet zoveel, het is een hybride. De combinatie van 221 Nm (benzinemotor) en 300 Nm (elektro) lijkt me niet misselijk. Sowieso kun je er pas een oordeel over geven als je er zelf mee gereden hebt.

Ik heb een week in een IS300h gereden (uiteindelijk de 4deurs versie van deze wagen), en dat is niet traag, maar qua gevoel niet sneller dan een F30 320d. De hybride met de traploze versnellingsbak maakt het geheel idd niet sportief, en de "geprogrammeerde" versnellingen doen eigenlijk niets, buiten het toerental hogerhouden als je "terugschakeld". Zeer kunstmatig gevoel. Topsnelheid is trouwens electronisch begrensd op 200km/u.
Daarom dat het zo spijtig is dat je deze RC niet kan krijgen met Toyota's uitstekende 3.5 V6, 2.0 turbo of 5.0 V8 winking smiley
Anonieme bezoeker
12-09-2018 08:00
Hoe kan je nu een superstille IS300h vergelijken met een tractor zoals de 320d, lawaaibak bij uitstek.
Cdlop
Hoe kan je nu een superstille IS300h vergelijken met een tractor zoals de 320d, lawaaibak bij uitstek.

Hij heeft met beide gereden. Zou je ook eens moeten doen.
12-09-2018 08:55
Cdlop

grinning smileygrinning smiley
Da's een goeie, hou maar eens hoge snelheden aan met een IS300h op de autobahn, en dan met een 320d. Ordeel dan nog eens welke de lawaaibak is. Die met loeiende motor aan 5500 rpm, of die met de achttrapsautomaat in 6de of 7de aan 2500 rpm?
12-09-2018 09:29
Een 320d is veel sneller dan een IS300H lijkt me.
Reyner
Cdlop

grinning smileygrinning smiley
Da's een goeie, hou maar eens hoge snelheden aan met een IS300h op de autobahn, en dan met een 320d. Ordeel dan nog eens welke de lawaaibak is. Die met loeiende motor aan 5500 rpm, of die met de achttrapsautomaat in 6de of 7de aan 2500 rpm?

Wat mij juist opvalt bij de Lexus hybrides is het lage toerental op de snelweg. Dus hoe je hier bij komt? Ik weet nog goed dat ik met een LS600H bij 140km/pu slechts 1000 toeren draaide. Ongekend stil. De GS450H niet anders.
Helaas de IS300H nooit gereden.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet

Wat mij juist opvalt bij de Lexus hybrides is het lage toerental op de snelweg. Dus hoe je hier bij komt? Ik weet nog goed dat ik met een LS600H bij 140km/pu slechts 1000 toeren draaide. Ongekend stil. De GS450H niet anders.

Dat klopt maar met een zuchtje tegenwind of langzaam accelereren gaat het toerental meteen met 100-en rpm omhoog. Helemaal bij vlot invoegen....Dat is karaktertrek van CVT. En dat is niet fijn. Heb 60k in een Auris gereden.
P. Klieder

Dat klopt maar met een zuchtje tegenwind of langzaam accelereren gaat het toerental meteen met 100-en rpm omhoog. Helemaal bij vlot invoegen....Dat is karaktertrek van CVT. En dat is niet fijn. Heb 60k in een Auris gereden.

Wat wel boeiend is, is dat in deze test wordt aangegeven dat juist de non-hybrid meer herrie maakt als je goed gaat lopen gassen:
12-09-2018 11:48
P. Klieder

Precies, acceleratie op hoge snelheden dwingt de motor onmiddellijk naar zijn max toerental (5500 rpm). Ik weet het wegens
125d km in Auris 1 Hybrid
125d km in Prius +
5d km in RAV4 Hybrid (met zelfde motor als in de IS/RC, maar dan met 197pk)
CVT en een 4 cilinder rijdt prima en stil als je niet meer dan 40% kracht vraagt. Ga je voor meer dan zal de CVT de motor op het "ideale" toerental zetten en daar houden. En dat is altijd een vrij hoog toerental. En hij blijft dan "hangen" op dat toerental. Vind ik irritant.
03-10-2018 23:21
Live @ Paris Motor Show:

Meer foto's: [www.carscoops.com]
Anonieme bezoeker
04-10-2018 07:30
Mooiste d segment coupe m.i., wat een plaatje.
04-10-2018 08:14
Best een aardig model, alleen die scherpe uitstekende achterlichten zien er niet uit (je moet ook niet tegen zo'n punt aanlopen, lijkt me vrij pijnlijk...). Net dashboard voor een Lexus, maar oogt verre van sportief. Ik had dit dash eerder in de ES verwacht dan in de sportieve RC. En met dit dashboard zou de ES veel beter voor de dag komen dan met het lelijke dash wat er nu in zit.
04-10-2018 18:50

(je moet ook niet tegen zo'n punt aanlopen, lijkt me vrij pijnlijk...)

Je bent wel goed lomp als je dat voor elkaar krijgt.
04-10-2018 18:56
929V6

(je moet ook niet tegen zo'n punt aanlopen, lijkt me vrij pijnlijk...)

Je bent wel goed lomp als je dat voor elkaar krijgt.

Die kans lijkt me nog geringer dan dat iemand zijn hoofd stoot aan een Mercedes-ster op de motorkap...
Die ster zit op een kogelgewricht, zo'n uitstekend achterlicht is gewoon bloedlink. Gelukkig gaan ze de buitenspiegels al vervangen door camera's.
15-11-2018 18:21

Bron: [news.bitauto.com]

Vernieuwde Lexus RC heeft een prijs
Autonieuws • 14 november 2018 • Tekst: Ellen Kole

Bij Lexus kun je de vernieuwde RC 300h nu bestellen. De vanafprijs blijft hetzelfde, net onder de 49.000 euro. Er zijn vijf uitrustingsniveaus, waarvan twee sportieve.

Lexus neemt de vernieuwde RC 300h in de verkoop. De 223 pk sterke hybridelijn met Continu Variabele Transmissie is voorlopig de enig verkrijgbare motorisering. Er zijn vijf uitrustingsniveaus leverbaar, waarvan twee vallen onder de sportieve F Sport Line.

De naamloze instapversie van de RC 300h is, net als voorheen, verkrijgbaar vanaf 48.995 euro. De standaarduitrusting voorziet in onder meer 18 inch vijfspaaks lichtmetalen wielen, een driespaaks multifunctioneel, lederen stuurwiel met schakelpeddels, dual-zone climate control, cruise control, parkeerhulpcamera, automatisch dimmende binnenspiegel en het Lexus Medis Display.

Niveau Business Line is bedeeld met regensensor, parkeersensoren voor en achter, Lexus Premium-navigatie en een audio-upgrade met onder meer tien speakers. Voor 57.995 rijd je in de Luxury Line. Een blindehoekmonitor, zelfdimmende buitenspiegels, lederen bekleding, stoelverwarming en -ventilatie voorin behoren tot de uitrusting daarvan.

Ten opzichte van het basismodel wordt de F Sport Line aangekleed met allerhande sportieve elementen (bumper, grille, pedalen, stuurwiel, instaplijsten) maar ook met een centraal geplaatst LFA-instrumentarium, zwarte hemelbekleding en accessoires uit de Business en Luxury Line. Onder meer het Lexus Safety System, met bijvoorbeeld adaptieve cruise control, grootlichtassistent en botspreventie, is standaard op de F Sport Premium.

Prijzen Lexus RC 300h 2019
basismodel 48.995 euro
Business Line 52.495 euro
Luxury Line 57.995 euro
F Sport Line 58.495 euro
F Sport Premium 61.495 euro

Bron: [www.autokopen.nl]

Nette prijzen! Dat kan dus nog wel in Nederland, maar dan alleen met zuinige hybrides, plug-in hybrides of elektrische auto's.

Deze kleur is dan weer niet zo'n goed idee voor zo'n luxueuze coupé.
Nee idd, introductiekleur van de gefacelifte Prius in LA, lichtblauw metallic, van presentatie van modellen kunnen ze nog wel het een en ander leren van de Europeanen. Velgen hadden ook wel maatje groeter en spannender gekund.
dca492
Nee idd, introductiekleur van de gefacelifte Prius in LA, lichtblauw metallic, van presentatie van modellen kunnen ze nog wel het een en ander leren van de Europeanen. Velgen hadden ook wel maatje groeter en spannender gekund.

De rode in Parijs was echt schitterend! Daar heb ik nog wel verlekkerd bij staan kijken.
RC F

RC F F Track Edition

Alle foto's en info: [www.motor1.com]
Lekkere motor, van het uiterlijk van de F ben ik nooit fan geweest.
RC F @ NAIAS Detroit:

Meer foto's: [driving.ca]
Anonieme bezoeker
Re: Lexus RC facelift (nieuw: F)
20-01-2019 12:42
Bruut, mooi interieur en lkkr bruut exterieur. Helemaal goed zo.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.