Lada Granta (RUS)

Gepost door Peter O 
Lada Granta (RUS)
17-07-2018 13:48
Het grootste nieuws van de internationale autoshow in Moskou eind augustus is waarschijnlijk de facelift van de Lada Granta. De best verkopende Lada in de Russische federatie. Dit zijn de eerste officiële foto's die AvtoVAZ zojuist heeft vrij gegeven.

Hoewel AvtoVAZ niet teveel wil prijsgeven over hun nieuwe modellen, immers hoeft er dan niets meer geïntroduceerd worden, blijkt dat tussen het typen van bovenstaande, de foto is voorzien van meer tekst en info, en het artikel wordt later nog meer aangevuld. Met hopelijk ook de andere carrosserie-uitvoeringen. Nieuw is dat de Kalina 2 nu ook Granta gaat heten.

AvtoVAZ geeft de eerste foto's van de nieuwe Granta (sedan) vrij.




In vergelijking met het oude model verschilt de restyling-versie zich door het ontwerp van de voor- en achterzijde. Voorkant - X-vormige compositie, doet denken aan Lada Vesta, maar is toch net wat anders. Verandering van achteren - de nis onder het kenteken is van de bumper naar de kofferdeksel verplaatst.

Nieuwe details aan de buitenkant zijn:

motorkap paneel, voorspatborden, radiator grille, lichten, voorbumper, achterbumper, kofferdeksel.
Achterlichten blijven hetzelfde.

In de "bovenste" uitrustingsniveaus zullen er nieuwe lichtmetalen wielen zijn (ze staan op de foto). Op het deksel van de bagageruimte bevindt zich niet langer een sleutelgat, dus in alle versies is er een elektrische aandrijving van het deksel. Het team van ontwerpers "AvtoVAZ" onder leiding van de Engelsman Steve Mattin slaagde erin de buitenkant effectief op te frissen. "Als ik naar deze auto kijk, kan ik niet geloven dat de wortels teruggaan naar Kalina, die in 2004 werd gelanceerd." Aldus de schrijver.

Met de modernisering van de serie zal Kalina in zijn geheel in de Granta overgaan , de naam "Kalina" zal de geschiedenis ingaan. Naast de bijgewerkte sedan, zal de MIAS-2018 worden getoond in restyling-vorm en andere carrosserieversies - liftback, hatchback, stationwagon, cross-wagon. Alle auto's van de familie hebben dezelfde bijgewerkte voorkant. De achterkant van de rest van de carrosserieën zal niet zoveel veranderen als de "vierdeurs".

De binnenkant van de nieuwe "AvtoVAZ" is nog niet onthuld. Maar volgens onze informatie ontvangen alle Granta's een interieur van de huidige Kalina. Er zullen kleine veranderingen zijn zoals het nieuwe instrumentenpaneel of decoratieve inzetstukken op het voorpaneel. Voor de Granta is dit goed, omdat het voorpaneel te simplistisch en goedkoper was.

Het technische gedeelte van de wijzigingen is niet gepland, maar er worden nieuwe extra apparatuur verwacht. In november 2017 schreef Vedomosti dat de bijgewerkte Granta de eerste van de Lada-modellen zal zijn, die een afstandbedienings- en controlesysteem Lada Connect wordt aangeboden. Met dit systeem, zal het mogelijk zijn om op afstand (via smartphone) om de motor te starten, het openen van een deur, het licht aanzetten, volgen de locatie en status van het voertuig (kilometers, brandstofniveau, batterij, enz.).

In de basisconfiguratie van de budget Lada komt voor de eerste keer het noodresponssysteem ERA-GLONASS ( op Granta van het uitgaande model wordt dit als een extra optie aangeboden ).

Restyling bracht Granta ook een belangrijk symbolisch detail - een vernieuwd embleem van Lada (met een rechtgericht zeil). Bedenk dat het gemoderniseerde Lada-logo in 2014 debuteerde, maar tot nu toe wordt het alleen gebruikt op drie modellen van het merk - Vesta, XRAY en 4x4.

Bron

Nog wat extra plaatjes:



De vernieuwde achterkant



Het uitgaande model:






Moeders mooiste is de Granta niet natuurlijk, zeker niet als Sedan. Dan scoren de hatchback en Station, zelfs de liftback heel wat beter.

Het is zoals gezegd de best verkopende auto van Rusland, en klaarblijkelijk maakt dit veel los, want binnen een half uur had het nieuwsbericht ruim 2900 reacties. Volgens mij zijn de servers hierdoor een beetje overbelast, want de net verschenen update kan ik op dit moment niet laden.



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2022 12:04 door Wouter82.
Het officiële persbericht van LADA:

LADA presenteert de nieuwe Granta sedan - het eerste model van de nieuwe Lada Granta-familie. De nieuwe Granta sedan demonstreert de attente houding van LADA ten opzichte van de behoeften van moderne klanten, voor wie het heldere autodesign en de betrouwbaarheid synoniem zijn. De auto in de moderne wereld wordt niet alleen een vervoermiddel, maar een echte leefruimte, waar de bestuurder en passagiers zich comfortabel en beschermd voelen.

Volgens vicepresident verkoop en marketing Jan Ptacek is de LADA Granta-familie een van de marktleiders en tegelijkertijd een uniek aanbod dat de toon zet voor zijn segment. De nieuwe Granta sedan zal het sterke en aantrekkelijke imago van LADA verder versterken en nieuwe klanten aantrekken door een gebalanceerde combinatie van geavanceerd ontwerp, betrouwbaarheid en een uitstekende prijs.

LADA Granta sedan is een nieuw voorbeeld van de dynamische ontwikkeling van het merk. Bewezen betrouwbaarheid gekoppeld aan een zekere en moderne uitstraling door de genetische code geïnterpreteerd "X-vormige" vormgeving, waardoor een waardige actualisering LADA Granta familie en de basis leggen voor de verdere ontwikkeling.

De nieuwe LADA Granta Sedan bezit een opnieuw ontworpen voorste deel van de carrosserie , reflecterende onderdelen van voertuigen van de nieuwe generatie LADA, waarbij de koplampen een donkere glanzende ondergrond hebben met organisch ingeschreven in het bovenste deel van het rooster en een "X-graphics" visueel benadrukt met verchroomd inzetstuk in de vorm van een boemerang. Het LADA-logo, vergroot in formaat, maakt het beeld compleet.

Achteruitkijkspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers en origineel ontwerp van de velgen vormen een aanvulling op de moderne look van de Lada Granta sedan.

Behorend tot het DNA van de auto wordt duidelijk uitgedrukt in de stijl van de achterkant van de nieuwe Lada Granta-sedan. De sculpturale aanpak, toegepast in het ontwerp van de achterbumper, liet toe om het "visuele gewicht" te verminderen, en een schoner en gestroomlijnder reliëf van de randen aan de achterkant van het lichaam "verbreedde" de afmetingen van de nieuwe auto. "IKS-graphics" kunnen zowel in de contouren van de achterlichten als in de vyshtampovkah op de achterklep worden getraceerd, waardoor een origineel schaduwspel werd gecreëerd.

De nieuwe Lada Granta-sedan ziet er modern en herkenbaar uit, die op zijn beurt wordt ondersteund door onveranderde betrouwbaarheid en comfort.

De auto zal eind augustus 2018 in première gaan tijdens de Moscow International Auto Show.
Extra informatie:
AvtoVAZ Group is een Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance en levert full-cycle voertuigen van 4 merken: LADA, Renault, Nissan, DatsunDe productiefaciliteiten van de Groep zijn gevestigd in Tolyatti - PJSC AVTOVAZ en in Izhevsk - OOO LADA Izhevsk Automotive Plant.
Vandaag het merk vertegenwoordigd door 23 modellen in de segmenten B, B +, SUV en LCV die worden gecombineerd tot 7 families: Vesta, Priora, Kalina, Largus, Granta 4x4. Het merk bezit 20% van de Russische markt voor auto's. Het officiële dealernetwerk LADA is het grootste in Rusland - meer dan 300 dealercentra.
Beste Pjötr, Als Lada-fanaat is het lovenswaardig dat je het forum van Russisch autonieuws voorziet, maar ik vind je topics vaak onoverzichtelijk en moeilijk te lezen. Vooral veel lezen ooksmiling smiley

Over de facelift zelf: De voorkant is er met sprongen op vooruit gegaan. Het verplaatsen van het kenteken naar in de klep vind ik een goede zet geweest maar de trend niet waarom merken nu ineens allemaal hun merknaam lijken uit te schrijven. Volvo heeft nooit anders gedaan en steeds meer merken doen het nu ook.
Kijk dit nieuws vind ik belangrijker dan het verscheiden van de Priora die zijn langste tijd (ook in Duitsland) al lang achter zich had.

Begrijp ik nu goed dat de Kalina HB en station straks ook Granta gaan heten? Dan hebben we straks 4 carrosserievarianten:
Hatchback,
Liftback
Sedan
Station.

Waarbij opvalt (ik kijk ook wel eens op Autoscout24.de) dat de Granta Liftback een grotere auto is dan de Kalina station en dat uit zich vooral in kofferruimte. Dan heb je straks de situatie dat je voor de ruimte beter een sedan of een liftback kunt halen dan de station. Blijft wat vreemd.

Aan de andere kant, het blijft een doorontwikkeling van een Lada die al in 2007 het licht zag. Laat deze nog 2 jaar meedraaien en laat ze dan maar snel komen met een echt nieuwe Granta lijn.

Over de facelift zelf: de achterkant vind ik wat rommelig. De voorkant is netjes en in de lijn van de Vesta. Goed voor de herkenbaarheid van het merk Lada.
Dank voor de feedback Nack.

Ik kies er inderdaad voor om de artikelen over te nemen ja, dat doe ik bewust omdat ik zelf altijd meer info boeiend vind dan alleen een paar plaatjes zonder info.

Lada schrijft sinds X-ray/Vesta de naam voluit op de achterkant. Dit is nu ook doorgevoerd naar de 4x4 zag ik. De Sedan is natuurlijk ook de minst mooie, vloeiende auto van de familie, en na de update is dat (in mijn ogen) niet echt verbeterd. Maar ja de Granta is ook nog van de oude stempel, dus zonder hulp/onderdelen van Dacia.

@ Verlichting2

Ja de Kalina 2 en Granta worden nu samen gevoegd tot één serie. De Kalina gaat dus uit de productie, en leeft voort als Granta. Qua modellenlijn heb je dus gelijk. Plus de aanvulling met Cross-modellen.
Als ik het goed begrijp was het zo dat de Kalina iets luxer/mooier was dan de Granta (en ook duurder) de Granta wordt nu Kalina niveau, een (klein) stapje hoger. Het dashboard van de Kalina (met iets betere/mooiere materialen) komt dus in de Granta. De Kalina (hatchback) staat ook als iets sportiever/jeugdiger te boek.

Dat van de kofferruimte van de Liftback en SW wist ik dan weer niet, grappig!

Tja de Priora, dat is wel jammer, maar goed daar is ook veel onduidelijk over, vorige week had men nog nieuws dat de productie doorging, omdat de auto in Kazachstan(of was het nu ander ex-Sovjet land) enorm verkocht, vrijdag las ik dat vrijdag de laatste productie dag was, nouja toen was er een fotomoment, de daadwerkelijke productie was woensdag al gestopt. En nu melden sommige media dat het wel eind van deze maand is...
Ook las ik dat de Vesta dus niet de opvolger van de Priora was, en er toch een andere opvolger komt..
...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2018 08:51 door Pjötr.
Een echte auto is een sedan en dat zie je bij deze fraaie Lada Granta ook weer.
Vriendelijk ogend met stoer front en elegante kont. Grote deuren maken de auto gemakkelijk toegankelijk.
Het royale glasoppervlak zorgt voor een veilig zicht rondom. Dat zie je tegenwoordig wel eens anders.

Dank voor het uitgebreide verslag, dat plezierig was om te lezen.
Togliatti TV-zender VAZ-TV heeft vandaag in een promotiefilmpje niet alleen de halfjaarcijfers bekend gemaakt, ook kwamen de verbeteringen van de fabriek langs. Plus de toekomstvisie. Hierdoor is er weer iets meer te weten over de Granta.


Hier zijn de verschillen duidelijk te zijn.


En deze dia laat zien, welke modellen nog zullen volgen.

Maar er is nu ook weer wat meer informatie bekend. Alle Granta's krijgen dezelfde neus, maar alleen bij de sedan wordt de achterkant veranderd. Alle modellen worden dus Granta, ook dit is niet nieuws. En de onthulling vind plaats op de MIAS-2018, en de productie begint in augustus.

De binnenzijde is nog niet helemaal bekend, maar volgens newsdrom zullen de sedan en liftback in de dure uitrustingsniveau's het Kalina interieur krijgen. Alle stations en hatchbacks (ook de minder dure uitrustingsniveau's) behouden het Kalina interieur. Bij alle uitvoeringen zijn er kleine veranderingen, zoals een nieuwe instrumentenpaneel EN andere stofjes of vormen van de bekleding.

Het Kalina interieur is dus een stapje luxer in vergelijking met dat van de Granta. De Kalina was ook een beetje duurder, de Granta was de goedkoopste Lada

Onderhuids wordt er niets veranderd. Wel wordt er een extra uitrusting verwacht. En de Granta zal dus de eerste Lada zijn met Lada-Connect.

Bron

Dit is het filmpje, leuk om te zien dat men spreekt van 12 nieuwe modellen tot 2026, en dat omdat het goed gaat de werknemers allemaal bijna 7% meer loon krijgen en er wordt geïnvesteerd in de fabriek, en dan vooral kantine's bijvoorbeeld. Ook is men druk bezig met scholing voor een nieuwe lichting mensen!
Meerdere site delen inmiddels filmpjes van de Granta Liftback FL. Deze zijn gemaakt in Krasnaya Polyana een van de resortgebieden van Sochi, volgens RCI is de verspreider van het filmpje betrokken bij de reclameshoots, waar deze beelden dus van zijn. Of dit echt zo, ik vind het allemaal iets te nadrukkelijk gefilmd om "stiekem beelden" te zijn.... Maar goed, dat is slechts mijn mening.

Foto's:

volgens RCI is deze felrode Granta een luxe uitvoering, te herkennen aan de meegekleurde spiegels.


De inmiddels bekende neus.



De achtersteven van de auto zijn iets veranderd; de bumper is nieuw en deze heeft volgens RCI "een rode decotarieve omslag, die misschien afhankelijk van de kleur van de auto is" . De achterklep is onveranderd, maar ook hier is het sleutelgat verdwenen, dus ook kan alleen van binnenuit worden geopend. De achterlichten zijn onveranderd



een van de bronnen

Op VKcom, en dan de Lada Granta FL pagina, staat dit filmpje:
video: [vk.com]

De officiële persfoto van de Granta serie, met alle carrosserie-varianten.

Gisteren is de productie begonnen, op de eerste dag na de zomervakantie.
Aldus autoweek:

GRANTA NU IN VIER SMAKEN
BEVESTIGD: LADA KALINA WORDT GRANTA

De relevantie van dit artikel voor de Nederlandse markt is op z'n zachtst gezegd marginaal te noemen. Toch zal een select groepje Lada-liefhebbers ongetwijfeld met interesse en een scheutje pijn in de ziel lezen over het verdwijnen van de Lada Kalina.

Medio vorige maand voerde Lada een facelift door op de Granta, die in feite alleen als sedan en als liftback te krijgen is. De in de basis in 2011 gelanceerde Granta - die binnen de Lada-hiërarchie een plek kreeg tussen de Kalina en de op korte termijn ten grave te dragen Priora - kreeg een nieuwe neus, waarmee de auto weer aardig in lijn werd gebracht met auto's als de Vesta en de X-Ray. Lada neemt nu een opvallend besluit: het zet een streep door de Kalina.

De Russische fabrikant presenteert slechts één afbeelding, waarbij het met een handjevol woorden de nieuwe Granta-familie omschrijft. Daar staat onder andere de nog niet eerder getoonde bijgewerkte Granta Liftback op, maar dat is niet het belangrijkste van de plaat. Wat valt namelijk op: de zowel als hatchback en als stationwagon leverbare Kalina staat er in beide carrosserievormen met een modern neusje op, met de modelnaam Granta op de kentekenplaat. Daarmee worden onze vermoedens bevestigd dat Lada de Kalina-familie voortaan onder de Granta-bloedlijn schaart. De sedanversie van de Kalina verdween in 2013 al van de markt.

Lada rept zelf overigens met geen woord over het bovenstaande en doet vooralsnog doodleuk alsof de in 2003 voor het eerst op de weg verschenen Kalina, die ook in Nederland werd geleverd, nooit heeft bestaan. Lada belooft later deze maand tijdens de Moscow International Auto Show met meer informatie te komen.

De Lada-familie wordt zo een stuk overzichtelijker. De Priora-familie verdwijnt zoals gezegd en daarmee blijven de Vesta- en Granta-familie over, naast de X-Ray, Largus (Logan MCV) en 4x4 (voorheen Niva). De Granta-familie wordt daarmee duidelijk als goedkoopste modelserie gezien, de zowel als (opgehoogde) station en als (opgehoogde) sedan leverbare Vesta is immers stukken moderner én rijker uitgerust. Het is niet aannemelijk dat Lada aan een nieuwe Kalina-reeks werkt. Vaarwel, Kalina.

Kalina

Eerlijk is eerlijk, de Kalina draaide inmiddels al een behoorlijk aantal jaartjes mee. Het in 2003 gelanceerde model werd in 2013 nog ingrijpend onder handen genomen, waarbij de ietwat muizige kijkertjes van de oer-Kalina werden vervangen door grotere exemplaren die de auto een stoerder voorkomen gaven. Een nieuwe grille, nieuwe bumpers en een gemoderniseerd interieur moesten de auto gereedmaken voor de komende jaren. Nu, vijf jaar later, wordt de auto dus opnieuw gefacelift en mag hij ongetwijfeld nog een jaar of vijf mee.

Het is natuurlijk leuk dat Autoweek er een artikeltje aan spendeert, maar helaas is het wel erg jammer dat het vol fouten staat.
Zo was de Granta altijd de goedkoopste auto, en heeft Lada al bekend gemaakt dat de Granta beide modellen vervangt.
Suf ook dat de ze nogmaals melden dat de Priora binnenkort uit productie gaat, nadat een paar weken geleden al werd gemeld dat de productie is gestopt... komkommertijd noemen we het maar..

Stadszender "Togliatti 24" (voormalige VAZ-TV) liet gisteren in een video zien dat de de productie van de nieuwe Granta is gestart. Ook is er een klein verhaaltje over de gemoderniseerde serie, wat er veranderd en dat de Kalina opgaat in de Granta-familie.
Over de binnenkant is nog altijd amper iets bekend, dit wordt dus echt pas op Moskou-Motor-Show bekend gemaakt.

Maar wel is inmiddels de klokkenwinkel "gelekt" of nee bekend.

De bovenste is de doorontwikkeling van de "Granta" , de onderste komt in de luxere versies en in de hatchback en Stationwagon, en is dus de doorontwikkeling van de Kalina.

In het filmpje is vooral de Liftback te zien.

bron
@pjotr

Vandaag nieuwe Autovisie kopen, rijtest met Buhanka..... hoort niet in dot topic masr meld je jet toch even smiling smiley
In aanloop van de Moskou Motorshow lijkt Lada eindelijk zelf wat meer los te laten over de vernieuwde Vesta, nouja veel is het weer niet...
Dit keer is deze promotie-foto aan de beurt, die eindelijk de hele familie laat zien:


Hoewel er al redelijk wat bekend is, heeft Lada officieel alleen nog maar foto's van de sedan naar buiten gebracht.
Quote
Pjötr
(..)

Maar wel is inmiddels de klokkenwinkel "gelekt" of nee bekend.

De bovenste is de doorontwikkeling van de "Granta" , de onderste komt in de luxere versies en in de hatchback en Stationwagon, en is dus de doorontwikkeling van de Kalina.

In het filmpje is vooral de Liftback te zien.

bron

Zie jij de verschillen?

Volgens mij twee dezelfde clusters.. al is de onderste ietwat naar rechts gedraaid voor de fotografie.
@ Durashift.

het is misschien een beetje lastig te zien, maar er is wel een verschil qua dashboards... De Kalina (was) een stapje hoger in vergelijking met de Granta. De verschillen blijven nu dus ook. de Kalina heeft zeg maar een overkapping, de Granta is zeg maar plat.


Dit is de oude Granta


De Kalina, ook de oude.

ik denk dat zo beter te zien is?
Nieuwe LADA Granta uitgeleverd aan dealers

Tekst: Valery Kartashov

AVTOVAZ bereidt zich voor om zijn budget bestseller te verkopen.

"LADA Granta FL Club" plaatste foto's van de sedan van de nieuwe Granta-lijn . De auto was tijdens het lossen te zien bij een van officiële LADA dealer .

De nieuweling, wit geverfd en te oordelen naar de zwarte zijspiegels een standaard-uitvoering (basis misschien) . Het is bekend dat Granta zelfs in de 'basis' het Era-GLONASS-systeem zal hebben.

Herinner dat de start van de serie-productie van gerestylde Granta op 14 augustus plaats vond. Na de facelift Granta, is de Kalina-serie komen te vervallen en zijn de Granta en Kalina één familie bestaande uit een sedan, een hatchback, een liftback en een stationwagon.

Bijgewerkte auto's hebben een compleet nieuwe "voorkant". #GrantaFL heeft het dashboard overgenomen van Kalina, de auto is enigszins aangepast.

Het technische gedeelte van de wijzigingen is niet gepland, maar een afstandsbedienings- en controlesysteem LADA Connect wordt verwacht.

Prijzen en complete uitvoeringen zijn nog niet aangekondigd. Het is mogelijk dat informatie over dit onderwerp op 29 augustus openbaar wordt gemaakt tijdens een openbare première op het autosalon van Moskou.


Leuk om te vermelden is dat bovenstaande op de VK-com RCI-pagina staat. VK-com is een pagina vergelijkbaar met "onze" Facebook. Maar ook officiële RGRU (een krant) heeft het artikel overgenomen:
RG.RU



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2018 07:38 door Pjötr.
Eindelijk is dan ook het laatste geheim van de nieuwe Lada Granta onthuld! De binnenkant!

Newsdrom was de eerste die met dit nieuws naar buiten kwam:

"Over enkele dagen is de opening van de MIAS-2018 met (onder andere) de bijgewerkte Lada Granta. De buitenkant van de gerestylede sedan werd medio juli naar buiten, de rest van de uitvoeringen (liftback, hatchback, stationwagon)  kwamen een ​​paar dagen geleden buiten . Nu kwam een ​​meer gedetailleerde analyse van de veranderingen - ze werden gepubliceerd in het videoverslag door het programma "The World of Lada", dat AvtoVAZ elke maand uitbrengt.


Met de metamorfose van de buitenkant is alles duidelijk. Het belangrijkste hier is het X-vormige ontwerp van het voorste gedeelte in de stijl van de Vesta. Maar ook bijvoorbeeld de nieuwe ruitensproeiers, een van de nieuwe "functionele innovaties"


Op het dashboard, zoals verwacht, een combinatie van nieuwe designinstrumenten met radiale digitalisering en een zwart-wit boordcomputerbeeld (groenzwart).

Handiger is ook de vorm van de voor- en achterhoofdsteunen en de achterbank heeft een uitgesproken zijdelingse ondersteuning.

In het bovenste gedeelte van de middenconsole is de X-vormige vorm opvallend en onderaan de ESP-uitschakelknoppen en de Sport-knop (sportmodus op de uitvoeringen met de Jatco-automaat).


bron
De Moskou Motorshow begint officieel morgen, maar vandaag was er de persdag. De Russische media deelt volop allerlei foto's en informatie, en nu is ook alles bekend van de nieuwe Lada Granta FL

Alle modellen


Het dashboard van de Sedan en Liftback.

Sedan:




Liftback:




Hatchback:


SW:


Cross:


Bij Lada is er nog steeds niets veranderd. Ten tijde van de 2105 bouwden ze al auto’s die 20 jaar achterliepen en dat doen ze nu nog steeds.
Ik vind de Vesta er een stuk vlotter uit zien, deze modellen zijn wel erg bedaagd.

Wat zijn de concurrenten?
Quote
Carfanatic
Ik vind de Vesta er een stuk vlotter uit zien, deze modellen zijn wel erg bedaagd.

Wat zijn de concurrenten?

Tuurlijk is de Vesta veel vlotter, die is ook van een nieuwere generatie. Ik meen dat de Vesta 50% (ik moet dat getal opzoeken hoor, dus pin me er niet op vast) al (technische) onderdelen van Renault/Dacia heeft. De Granta 30 % ofzo.

De Granta is natuurlijk qua design ook duidelijk een generatie ouder, dat verbloemd deze facelift ook niet, maar de Granta is ook een goedkope auto. Die opereert ook in de onderste regionen van de prijsklasse. Samen met modellen uit China, maar ook licentiebouw van bij bijvoorbeeld de Daewoo Lanos, de prijs begint bij 419.000 roebel, wat 5344 euro is. Je hebt dan de basis sedan.

De Vesta had laatst een test met een Dacia Logan, dus de Granta zit daar nog onder. Overigens de Granta's (de sedan/liftback) waren de goedkoopste auto's die je in Rusland kan kopen, de Kalina (hatchback/SW) stond al n stukje hoger op de ladder, die was ook mooier afgewerkt. Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden! smiling smiley

Ik ben overigens benieuwd als erbij de Granta FL ook door wordt gegaan met het maken van de EL-Lada.
Vreselijk.
Hooguit iets voor als je uitgekeken bent op je Dacia grinning smiley.
Quote
Wheel Critic
Vreselijk.
Hooguit iets voor als je uitgekeken bent op je Dacia grinning smiley.

Vergeleken met dit hok is elke Dacia een prachtige moderne auto.
Ik vind de nieuwe Lada's er gewoon goed uitzien zeker de Vestia. Zien er idd m.i. ook beter uit dan een Dacia. De wagens staan wat hoog op de 'pootjes' maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de slechte wegen in Rusland.

Ik zou zeker als opvolger van onze c3 een vestia of granta overwegen wanneer ze leverbaar zouden zijn, maar nog niet aan de orde, de c3 is pas 1 jaartje oud en bevalt prima.

Vind de bijdragen van pjotr inzake UAZ en Lada in ieder geval erg leuk en vooral mee doorgaan!
Mocht de Granta in Nederland leverbaar zijn via de officiële weg zou ik er best eentje overwegen. De liftback is misschien niet de mooiste maar wel zalig ruim. De Granta Cross vind ik een stoer ding. Mag in dat heldere oranje zo voor mijn deur. Opvallen tegen lage kosten!
Op de eerste dag van de herfst begon de verkoop van de nieuwe Granta-familie, en maakte AvtoVAZ de volledige prijslijst bekend.
De goedkoopste versie van Granta kost 419.900 roebel (sedan), de duurste - 633.800 roebel. Er zijn 56 verschillende Granta-configuraties, dankzij de vier carrossierieën.

De sedan op de Moskou Motorshow

De Granta is ongeveer 10 duizend roebel duurder geworden, MAAR doordat de voormalige Kalina modellen ook goedkopere uitvoeringen krijgen, is de startprijs van die modellen (SW en hatchback) tussen de 23 en 38 duizend roebel lager.

De veranderingen aan de buitenkant zijn denk ik wel bekend (neus lijkend op de Granta, andere motorkap, grille, spatborden bumper) en de achterkant van de sedan is denk ik het meest opvallend.

En natuurlijk de ruitenwisser-sproeiers!
De binnenkant heeft een nieuwe klokwinkel, andere letters op de klokken en de kleur van het scherm van de boordcomputer.


Qua motoren is er niets veranderd. er zijn 3 versies van de 1.6 motor(8v met 87 pk, een 16v met 98 pk en een sportieve 106 pk versie), en 3 versnellingsbakken, hoewel ik dat niet helemaal kan plaatsen. Er is een handgeschakele 5 bak, en een automaat met 4 verzetten van het Japanse Jacto, en dan is er volgens mij een semi-automaat,ik kan dat niet helemaal plaatsen op Newsdrom.

De overbrengingen zijn wel iets veranderd, het geluidsniveau verlaagd en een slijtvaste pook gemonteerd. Bovendien is de "Sport" -modus toegevoegd, die wordt geactiveerd door de knop en de schakeltijd verkort. (slaat op de semi-automaat van de Sport denk ik)

De uitrustingsniveau's zijn best wel ruim, zeker voor een budget auto. Hier is News.drom wel een beetje wazig Zo heeft de Granta standaard:
bestuurdersairbag, ISOFIX-kinderzitjesverankeringen, een ERA-GLONASS-noodwaarschuwingssysteem,ABS met noodremversterker, neerklapbare achterbank, getint glas en een geluidsinstallatie.

Dan is er de Classic (ik neem de woorden van Newsdrom over, die klinken fantastisch) met bijna twee dozijn onderdelen en systemen die stijl, comfort en veiligheid verbeteren.eye popping smiley
Denkend aan betere geluidsisolatie, een boordcomputer, elektrische ontgrendeling voor de kofferklep (sedan) elektrische voorruiten en een stuur die in hoogte verstelbaar is. Op de Classic kan je dan het Optima-pakket kopen, je krijgt dan verwarmde buitenspiegels en airco.

Daarna is er de Comfort, met een voorste airbag, verwarmde voorstoelen elektrisch bediende en verwarmde buitenspiegels, airconditioning, en een betere geluidsinstallatie. Aangevuld met richtingaanwijzers in de spiegels. Dezelfde spiegels en ook andere delen van de carrosserie zijn in kleur.

De duurste versie is Luxe, die heeft alles, maar met een alarm, mistlampen, climate-control, mooiere deurbekleding en een bestuurdersstoel die in hoogte verstelbaar is. Ook is er voorruitverwarming, elektrische achterruiten, 15-inch lichtmetalen velgen.

Het Prestige-pakket is het optie-pakket voor de luxere modellen, je hebt dan elektronische stabiliteitscontrole (ESC) , traction control (TCS) ,
parkeersensoren, regen- en lichtsensoren.
Bron: news.drom.ru , met foto's van RCI-NEWS
De Granta FL is nu een maand in de verkoop, en pakt meteen de titel van best verkochte auto!


In september werd LADA Granta het best verkopende model in Rusland, en dat de de verkopen pas sinds 1 september zijn begonnen.

Zoals opgemerkt in de evaluatie van de Russische automarkt in september, werd LADA Granta het best verkochte model in Rusland , waarvan de verkoop 9936 auto's (+ 9%) bedroeg, inclusief 7965 auto's van de nieuwe generatie. De tweede plaats wordt ingenomen door LADA Vesta met een indicator van 9053 auto's, wat 32% meer is dan vorig jaar.

Het derde resultaat werd getoond door KIA Rio - 7900 verkochte auto's (-24%), inclusief 3077 cross-hatchbacks van de Rio X-Line. Vervolgens komt de Hyundai Solaris sedan - 6.295 consumenten (-4%) hebben ervoor gekozen.

Ook leuk dat de Largus (de Dacia Logan met Lada-badge) een plus noteerde van 42%
Leuk model ook de Granta, hoop dat Lada ook ooit onze kant weer op komt.
Quote
Cdlop
Leuk model ook de Granta, hoop dat Lada ook ooit onze kant weer op komt.

Is dit serieus? Koop dat een laatste generatie Corolla, is ongeveer net zo modern, maar wel een stukje goedkoper inmiddels.
Verkoop van geüpgradede pick-ups Lada Granta gestart.


De pick-up

Het bedrijf "VIS-Auto" uit Togliatti, gespecialiseerd in kleinschalige productie van halfframe-wagens op basis van Lada's, is begonnen met de verkoop van de gemoderniseerde VIS-2349, op basis van Lada Granta.

Net als de originele auto, heeft ook de VIS het nieuwe front in de Lada Vesta-stijl, een gewijzigd voorpaneel en een ander instrumentenpaneel.
De VIS-2349 is de eerste VIS die een voorbumper in kleur heeft.

De VIS-2349 is leverbaar met een flatbed, huif, busje en als koelwagen. In Rusland beginnen de prijzen bij 648.500 roebel voor de basisuitvoering. Het nieuwe model is uitgerust met een 8-kleps, 1,6 liter benzinemotor met 87 pk en heeft een maximaal laadvermogen van 720 kg.

VIS-Auto maakt onderdeel uit van AvtoVAZ en maakte eerder wagens op basis van onder andere de Niva/4x4, de 2104 n 110-serie


De versie met huif.


De koelwagen


De oude VIS.

Bron
Heerlijke no nonsense auto.
De fastback is elegant en de sedan is zoals een sedan hoort te zijn.
Stoer en onverzettelijk.
De Lada Granta zal zeer zeker weer in een grote behoefte voorzien.
Jammer dat ze in Nederland niet worden geleverd.
Een enthousiaste importeur als vroeger Gremi Groningen wordt
node gemist.
Quote
Matthijs82
Quote
Cdlop
Leuk model ook de Granta, hoop dat Lada ook ooit onze kant weer op komt.

Is dit serieus? Koop dat een laatste generatie Corolla, is ongeveer net zo modern, maar wel een stukje goedkoper inmiddels.

Waarom niet? Zou er zo voor kiezen, geen probleem mee. Als een wagen voor de Russen is gemaakt en Russische wegen dan zit het kwalitatief wel goed.
Quote
Volvo 444
Een enthousiaste importeur als vroeger Gremi Groningen wordt
node gemist.

Een lagere CO2 uitstoot, en daardoor een lagere BPM, wordt vooral gemist.
Zo te zien een grapje van Kolesa.ru, een website die vooral bekend is van de impressies van toekomstige modellen.
Quote
929V6
Bron?
[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2022 15:26 door Carfanatic.
Quote
Rutger DC
Zo te zien een grapje van Kolesa.ru, een website die vooral bekend is van de impressies van toekomstige modellen.

De realiteit zit er niet ver vanaf.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.