MG HS/EHS/Linghang | facelift 2020-2023

Gepost door Rutger DC 
MG heeft een derde SUV aan het programma toegevoegd: de HS. De HS is de grootste van de drie en wordt dus boven de ZS en GS gepositioneerd. Volgend jaar moet MG terug op de Nederlandse markt komen. De HS is 4574 mm lang, 1876 mm breed en 1664 mm hoog, de wielbasis bedraagt 2720 mm. In het interieur bevinden zich een 12.3 inch LCD virtueel instrumentarium en centraal een 10.1 inch scherm. Verder heeft de auto in het interieur atmosfeerverlichting in 64 kleuren, 8 speakers en een BOSE subwoofer. De Chinese verkopen starten in september van dit jaar. Daar kan worden gekozen uit twee benzinemotoren: een 1.5T met 124 kW/169 pk en een 2.0T met 170 kW/231 pk. De motoren zijn gekoppeld aan een handbak of automaat met dubbele koppeling. Vierwielaandrijving behoort tot de mogelijkheden op de krachtigste variant.















Fotogalerij: [photo.bitauto.com]



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2023 16:59 door Rutger DC.
Re: MG HS
13-07-2018 23:06
MG laat zich de laatste tijd duidelijk inspireren door Mazda. LEDjes in koplampen, grille en interieur leunt sterk op de CX-9. Zijkant is verder ook niets spannends
Re: MG HS
13-07-2018 23:10
Het interieur doet me dan weer sterk denken aan Hyundai, de vernieuwde Tucson en Santa Fe hebben ook zo'n afgerond dashboard. Niet origineel, maar op zich een mooie auto. Ik vermoed dat de CO2-uitstoot hoger uitvalt dan bij veel concurrenten, wat 'm hier niet gemakkelijk verkoopbaar zou maken. We zullen zien... De plug-in hybride-aandrijflijn uit de Roewe eRX5 zou hier vast vrij gemakkelijk in geplaatst kunnen worden.
Re: MG HS
14-07-2018 08:42
Erg veel Mazda invloeden, de Chinezen zitten nog in de kopieerfase. Net als de Koreanen en eerder de Japanners voor hen.
De MG HS is nu leverbaar in het Verenigd Koninkrijk. Eerste rij-impressies:
[www.autocar.co.uk]
[www.autoexpress.co.uk]











In China is nu de MG eHS geïntroduceerd, de HS met plug-in hybride-aandrijflijn. Wellicht kunnen we die ook in Nederland verwachten.



De eHS heeft dezelfde 1.5T benzinemotor (169 pk), maar dan gekoppeld aan een elektromotor. Het accupakket heeft een capaciteit van 17,8 kWh, waarmee het elektrische rijbereik uit moet komen op 51 km.
Quote
Rutger DC
De MG HS is nu leverbaar in het Verenigd Koninkrijk. Eerste rij-impressies:
[www.autocar.co.uk]
[www.autoexpress.co.uk]







In China is nu de MG eHS geïntroduceerd, de HS met plug-in hybride-aandrijflijn. Wellicht kunnen we die ook in Nederland verwachten.



De eHS heeft dezelfde 1.5T benzinemotor (169 pk), maar dan gekoppeld aan een elektromotor. Het accupakket heeft een capaciteit van 17,8 kWh, waarmee het elektrische rijbereik uit moet komen op 51 km.

PHEV is altijd welkom, Rutger.
Hoe meer hoe liever.

Vertaalfoutje?
17,8 KW >> 51 mijl = 82 km

Leuke, kritische reviews van een errug aardige auto. Value for money.
CO2 ook OK. Kan ie in NL aangeboden worden vanaf < 25 mille.
Laat maar komen dus.

mvrgr, m'ns






+ General feeling of quality, fit and finish is excellent
+ Cabin insulation and execution are well done
+ Value is unquestioned, including the warranty

- 1.5-litre engine is a little small for the medium-SUV segment
- There is a slight torque hole off the mark that you do notice
- Transmission is occasionally caught in the wrong gear when cruising

"The MG HS isn’t simply a good SUV, it’s a very good SUV. It’s not the best in the medium-SUV segment, but we weren’t expecting that either. It is, however, a significant step forward for the brand, and one that should help it continue to make inroads in our market.

If you’re on a budget that won’t extend to a new SUV from the established players, you should be considering a new MG HS, there’s no doubt about that. And even if you’re not on a tight budget, if you test-drive an HS and it meets your expectations, I certainly wouldn’t be afraid to recommend you buy one. We’re absolutely looking forward to pitting it against the segment leaders. I think the results might be surprising."

Complete rijtest: [www.caradvice.com.au]
MG heeft een nieuwe SUV gelanceerd: de Linghang, Chinees voor navigator of piloot (aviator), namen die we van Lincoln kennen. Heel nieuw is de Linghang niet: het is vooral een opgewaardeerde versie van de HS.











Bronnen:
[news.bitauto.com]
[practicalmotoring.com.au]
Quote

MG haalt plug-in hybride HS naar Nederland!
Lars Krijgsman | 22 september 2020 om 15:59

Het Chinese MG is sinds vorig jaar niet geheel onverdienstelijk in ons land actief met de elektrische ZS EV. Die elektrische cross-over krijgt gezelschap van een grotere geëlektrificeerde SUV: de HS! De HS komt in het eerste kwartaal van volgend jaar naar Nederland.

MG Motor Europe is de Europese tak van het huidige MG, het uit de restanten van het failliet gegane Engelse MG verrezen merk dat onder de vleugels van de Chinese gigant SAIC opereert. Vorig jaar haalde MG de ZS EV naar Europa, een elektrische variant van de ZS waar inmiddels zo'n 2.500 exemplaren van rondrijden op de Nederlandse wegen. Die ZS EV krijgt begin volgend jaar ook in Nederland gezelschap van de HS. De HS is net als de ZS EV een geëlektrificeerd model, al is de HS die naar Nederland komt een plug-in hybride en géén volledig elektrische auto.

De HS is direct als SUV herkenbaar en dat betekent dat ook in het ontwerp van de SUV wat designvloeden van bijvoorbeeld Mazda te zien zijn. Interessant is dat MG Europe de auto aanprijst als een 'ruime SUV' voor het C-segment. Prijzen en uitgebreide specificaties zijn er nog niet, die zegt MG in december bekend te maken. MG verkoopt de HS al sinds 2018 in China, en dat betekent dat we van die Chinese versies al interessante informatie kunnen optekenen.

Afmetingen
De HS is een 4,57 meter lange, 1,88 meter brede en 1,66 meter hoge SUV met een wielbasis van 2,72 meter. Dat maakt hem fors langer dan een auto als de huidige Nissan Qashqai, die SUV schopt het immers tot een lengte van 'slechts'4,37 meter. Twintig centimeter korter dus dan de MG HS. Ook een auto als de Kia Sportage is met zijn lengte van 4,48 meter nog tien centimeter korter dan de MG HS. Wat formaat betreft vult de MG HS het gat op dat zich tussen de genoemde SUV's en hoger gepositioneerde modellen als de Renault Koleos bevindt.

Plug-in
In China en in het Verenigd Koninkrijk is de MG HS leverbaar met een 169 pk sterke 1,5-liter grote geblazen viercilinder benzinemotor en met een 231 pk sterke eveneens geblazen 2.0. Beide smaken komen dus niet naar Nederland, al haalt MG wél een plug-in hybride variant van het model naar ons land. In deze landen bestaat ook een plug-in hybride versie van de HS: de eHS. Die eHS heeft een door General Motors ontwikkelde geblazen 1.5 onder de kap. Die 1.490 cc grote 1.5 is net als in de reguliere benzineversie van de MG HS 169 pk en 250 Nm sterk en is daarnaast gekoppeld aan een 122 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 258 pk en daarmee dendert de plug-in hybride HS, geholpen door een tientraps automaat, in zo'n 7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. De altijd voorwielaangedreven eHS is altijd gekoppeld aan een automatische transmissie. Interessanter is het accupakket, dat heeft in de Chinese eHS een capaciteit van 16,6 kWh en daar moet je volgens de niet erg nauwkeurige Chinese meetcyclus 75 kilometer mee elektrisch kunnen afleggen. Mocht ook de Europese versie van de plug-in hybride MG HS deze aandrijflijn krijgen, dan zal hij in de WLTP-cyclus een minder optimistische elektrische actieradius achter zijn naam krijgen. In het Verenigd Koninkrijk scoort de plug-in hybride HS namelijk een elektrische range van 52 kilometer. Op naar 2021!



Bron: [www.autoweek.nl]
Meer foto's van de MG Linghang:















Fotogalerij: [photo.bitauto.com]
Nederlandse prijzen van de EHS:

Edition 1 € 34.985
Comfort € 35.985
Luxury € 37.895

Quote

MG heeft de eerste Nederlandse prijzen bekendgemaakt van de EHS Plug-in Hybrid. De nieuwe MG staat vanaf de tweede week van januari bij de dealer.

Het naar Nederland teruggekeerde MG gooide hoge ogen met haar volledig elektrische ZS en nu komt daar de plug-in hybride EHS bij. De EHS, die we eerder al uitgebreid toelichtten, heeft een 1,5-liter geblazen viercilinder benzinemotor die samenwerkt met een 122 pk elektromotor. Samen is dat goed voor een systeemvermogen van 258 pk en 250 Nm. Volledig elektrisch rijden moet je volgens de WLTP-cyclus tot 52 km kunnen volhouden. Nu is bekend dat je minimaal € 34.985 (inclusief belastingen) moet neerleggen voor deze nieuwkomer.

Voor dat geld krijg je de EHS als 'Edition 1', een gelimiteerde en tijdelijk beschikbare uitvoering die de standaarduitrusting (Comfort) combineert met de 18-inch lichtmetalen wielen van de Luxury-uitvoering. Als de Edition 1 uitverkocht is, neemt de Comfort het stokje over, voor een prijs van € 35.985. Standaard heeft de EHS onder meer een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel, 10,1-inch infotainmentscherm, TomTom-navigatie, DAB digitale radio en smartphone-integratie met Apple CarPlay of Android Auto. De Luxery-uitvoering komt vanaf € 37.895 in de prijslijsten te staan en biedt bovenop de Comfort onder meer led-verlichting, een panoramadak, met leer beklede sportievere stoelen en een 360 graden-camera.

In de tweede week van januari wordt de MG EHS bij de dealers in Amsterdam, Breda en Rotterdam verwacht.
[www.autoweek.nl]
Geen gekke prijzen. Voor hetzelfde geld als de Luxury (die niet veel duurder is dan het instapmodel) heb je echter ook een Ford Kuga PHEV of Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Ik heb geen idee hoe de uitrusting zich laat vergelijken, maar die modellen zijn standaard ook al rijk uitgerust. Anders dan de ZS is het geen prijsbreker, dus zullen we de HS wel veel minder vaak gaan zien. Alsnog is het een knap gelijnde SUV, mooier dan de Kuga en zeker de Eclipse Cross wat mij betreft. Wat ik dan niet helemaal begrijp is waarom de introductie van de HS dan niet gelijk gepaard gecombineerd wordt met de facelift/Linghang. De Linghang is nu ook als PHEV geïntroduceerd. De 'EHS' heeft overigens de 1.5 Turbo uit de gewone HS gekoppeld aan een elektromotor. Die 1.5 Turbo is volgens mij dezelfde als de motor in de Opel Insignia pre facelift.







Bron: [news.bitauto.com]




















Vandaag mee gereden. In het echt ziet het er best goed uit. Maar ja, Mazda van voren, zijkant meer Kadjar maar mooier en chiquer dan de Renault als je het mij vraagt. Interieur is gewoon meer dan keurig. Materialen zijn prima al moet ik wel zeggen dat het zachte materiaal wel dun is dat je snel het harde gedeelte voelt of voor je gevoel er een beetje lucht tussen zit (maar ja door de autojournalisten hebben we de neiging op materialen in te drukken maar bovenkant dashboard raak je normaal nooit aan). Maar voor deze prijsklasse en zo'n ruime (achterin helemaal top) auto helemaal goed. Beter dan menig VW tegenwoordig. Zitpositie is een beetje op de bok en binnenspiegel zit vreselijk in de weg. Bij zijwegen van rechts moet je echt beetje bukken om het verkeer te kunnen zien. Passagiersstoel was even wennen, je zit vrij hoog (je kijkt altijd tegen het smerige gedeelte aan te kijken van een voorruit) en erg op de bok. Al vond ik het na een tijdje eigenlijk wel prima. Goeie stoelen ook. Over binnenspiegel gesproken; achterruit is vrij klein en donker.

Auto is echt op comfort gericht, deint een beetje over in bochten maar verder ligt ie wel lekker stabiel op de weg. Besturing vrij zwaar en redelijk gevoelloos maar zeker niet vaag. Past bij het comfortabele karakter. De automaat is een aparte, daarvoor moet je de rijimpressie van AW maar eens luisteren. Als je drempels iets te hard neemt dan deint ie ook wel aardig na.


Al met al geen verkeerde indruk. Je krijgt een comfortabele en vrij moderne auto die erg ruim is achterin (bagageruimte wel vrij hoog). De ZS vind ik qua interieur ook prima en deze is nog een stap mooier en hoogwaardiger. Doen ze best goed in China. Wil je een meer dynamische auto dan moet je echt elders kijken



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2021 19:28 door MCW.
Leuk dat je ermee hebt gereden, samen met je broer? Lijkt een prima auto te zijn, ik snap alleen niet helemaal waarom MG die facelifts (bij de ZS en HS/Linghang) niet gelijk doorvoert, want beide modellen ogen op detailniveau een beetje verouderd, vind ik.

De auto staat gegegistreerd als MG RX6 PLUG-IN HYBRID, interessant... RX3, RX5 en RX8 zijn benamingen van een ander SAIC-merk, Roewe, een RX6 bestaat niet.
Geen idee waarom het bij MG steeds zo lang moet duren, maar de MG HS facelift wordt nu langzaam maar zeker over andere markten uitgerold. Recent is de lokaal geassembleerde MG HS voor Taiwan in de verkoop gegaan, gelijk met het opgefriste uiterlijk. Daar zijn de verkopen uitstekend van start gegaan en zijn de orderboeken goed gevuld, vooral de PHEV scoort goed.

In Thailand is de vernieuwde HS inmiddels ook leverbaar en nu is de auto ook voor Australië aangekondigd, waar de opgefriste versie in het tweede semester leverbaar wordt.





Bron: [www.carexpert.com.au]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.