Suzuki Jimny

Gepost door Bird Nerd 
Re: Suzuki Jimny
18-06-2018 08:26
Leuk ontwerp, maar niet als cabrio?
18-06-2018 08:31
Dit is helemaal te gekthumbs up
18-06-2018 08:56
Ga ik toch m'n mening bijstellen: Op deze foto's ziet 'ie er helemaal niet gek uit. thumbs up
18-06-2018 08:58
Leuk wagentje, maar eigenlijk alleen als je ook van de gebaande paden gaat.

Het meubilair ziet er wel vrij oncomfortabel uit.
Geweldig! Dit is nou vasthouden aan de modelwaarden. thumbs upsmiling smiley
18-06-2018 09:55
Wat een geweldig ding! Nu hopen dat er ook een handgeschakelde versie is en vooral dat de prijzen in NL nog een beetje gunstig uitvallen (en de importeur er dus brood in ziet...).
18-06-2018 11:46
Geweldig ding! En met die nieuwe generatie Suzuki-motoren (1.2 incl. Mild hybrid, 1.0 BoosterJet) moet 'ie vast voldoende zuinig zijn en aanzienlijk goedkoper dan zijn voorganger, al weet je in het post WLTP-tijdperk maar nooit...
18-06-2018 14:18
Heel, héél tof ding thumbs up De Sierra uitvoering vooral is erg leuk. Ben erg benieuwd naar prijzen en aandrijving smiling smiley
18-06-2018 14:29
En de Europese versie

18-06-2018 14:40
Briljant thumbs up Lekkere kleurtjes ook. Hopelijk valt de uitstoot en daarmee de prijs mee, dan zien we 'm misschien nog af en toe.
18-06-2018 14:54
D-C
Geweldig ding! En met die nieuwe generatie Suzuki-motoren (1.2 incl. Mild hybrid, 1.0 BoosterJet) moet 'ie vast voldoende zuinig zijn en aanzienlijk goedkoper dan zijn voorganger, al weet je in het post WLTP-tijdperk maar nooit...
Het blijft een hoekig ding met brede banden, maar ik hoop ook dat de uitstoot en dus de prijs meevalt!
18-06-2018 16:14
Ik zou het niet erg vinden om ook de smalle variant met stalen velgen hier te zien, die vind ik eigenlijk het allerleukst!
18-06-2018 16:36
De 3 deurs leeft nog!thumbs up Niet bepaald praktisch, met name de kofferruimte, maar daar koop je zo'n ding dan ook niet voor.
18-06-2018 19:50
929V6
Ik zou het niet erg vinden om ook de smalle variant met stalen velgen hier te zien, die vind ik eigenlijk het allerleukst!

Nee dank je, in de oude zat ik al klem eye rolling smiley

Die vind ik desondanks beter ogen dan deze nieuwe. Dit is iets te veel Playmobil XL m.i.
18-06-2018 20:55
Wouter82
929V6

Nee dank je, in de oude zat ik al klem eye rolling smiley

Ik heb de indruk dat alleen de spoorbreedte smaller is, dus dat zal wel meevallen.
18-06-2018 22:01
929V6
Ja, die smalle is ook erg leuk! En smallere banden dus lagere uitstoot smiling smiley
Ben benieuwd of die versie ook naar NL komt.
19-06-2018 10:10
Wat een leuke auto.hopelijk met een goede anti roest behandeling. Leuke terreinwagen tussen alle crossovers.
Wat een geweldig leuk ding! Ik kan niet wachten totdat hij in de showrooms komt te staan. Nu maar hopen dat hij niet al te duur wordt ...
19-06-2018 20:25
dca492
Wat een leuke auto.hopelijk met een goede anti roest behandeling.

Dat kun je bij zo'n auto denk ik maar beter meteen professioneel laten aanpakken. De garantie ben je dan kwijt, maar als je daarvan gebruik moet maken is het eigenlijk al te laat.
20-06-2018 06:51
G E W E L D I G !!!!!!!! Dit is een hebbeding van de bovenste orde. Wat heeft Suzuki dat toch weer razendknap gedaan. Compliment !
20-06-2018 06:55
929V6
dca492
Wat een leuke auto.hopelijk met een goede anti roest behandeling.

Dat kun je bij zo'n auto denk ik maar beter meteen professioneel laten aanpakken. De garantie ben je dan kwijt, maar als je daarvan gebruik moet maken is het eigenlijk al te laat.

Idd, heb ik bij mijn klassieke Volvo ook laten doen, uitgebreide dinitrol behandeling, geweldig.

Ontzettend leuke wagen deze jimny, xoveel leujer dan al die wannabee SUV's. Persoonlijk jelemaal klaar mee .
05-07-2018 08:25

Nog veel meer foto's voor nog meer details: [car.watch.impress.co.jp]
05-07-2018 08:28

46 foto's van een andere website: [carview.yahoo.co.jp]
05-07-2018 08:49
Wat een gaaf ding thumbs upthumbs up
En wat een verademing is dit tussen al die nep-SUV's en "Crossovers" waarmee de showrooms tegenwoordig vol staan. Ik hoop echt van harte dat deze in NL niet kapot wordt gemaakt door de WLTP/CO2-tax en straks voor een leuke prijs in de showroom staat en op 's lands wegen gaat verschijnen !!
06-07-2018 16:49
BENZine
Wat een gaaf ding thumbs upthumbs up
En wat een verademing is dit tussen al die nep-SUV's en "Crossovers" waarmee de showrooms tegenwoordig vol staan. Ik hoop echt van harte dat deze in NL niet kapot wordt gemaakt door de WLTP/CO2-tax en straks voor een leuke prijs in de showroom staat en op 's lands wegen gaat verschijnen !!

Los van het feit of hij kapot gemaakt wordt door WLPT is het nog maar de vraag of iemand dit wil. En masse....
Er wonen niet al teveel boswachters in dit land..
06-07-2018 17:24
Mijn vrouw zou hem graag willen hebben. En mocht er nog eens een hond komen (niet ondenkbaar) dan is dit toch een ideaal autootje?
06-07-2018 17:28
Ja maar met kinderen is het meteen al geen doen. Die zitten met het achterhoofd tegen het glas achter. Het is een leuk ding en in terrein onverslaanbaar maar qua verkoop wordt het niks. Denk ik.
06-07-2018 17:36
BENZine
Mijn vrouw zou hem graag willen hebben. En mocht er nog eens een hond komen (niet ondenkbaar) dan is dit toch een ideaal autootje?

Ja. Absoluut!
Meer dan ideaal zelfs.

We wonen in het buitengebied waar meer koeien staan dan huizen. Het kan hier soms guur en onbegaanbaar zijn. Onze Jimny heeft ons nog nimmer in de steek gelaten, daar waar alle andere wagens stoppen gaat deze gewoon door. Ook door de hoge en vooral lage gearing zeer bruikbaar in de praktijk.

Wij hebben ook een hond. Achterstoelen zijn eruit en een hondenrek geplaatst.
Mijn vrouw wil graag tzt haar huidige Jimny inruilen voor deze nieuwe. De foto’s van dit topic zijn al besprokenbig smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2018 17:43 door ENTE.
06-07-2018 18:06
P. Klieder
Ja maar met kinderen is het meteen al geen doen. Die zitten met het achterhoofd tegen het glas achter. Het is een leuk ding en in terrein onverslaanbaar maar qua verkoop wordt het niks. Denk ik.

Ach, de vorige Jimny deed het hier toch ook best aardig? Echt sprake van een verkoopknaller is er natuurlijk niet, maar het is ook geen extreem zeldzame auto in ons straatbeeld.
06-07-2018 21:57
Verwachten mensen hier serieus dat ie in de top 20 zal staan van de verkooplijsten? Dit is een nicheauto..
06-07-2018 22:32
D. Elzinga
P. Klieder

Ach, de vorige Jimny deed het hier toch ook best aardig? Echt sprake van een verkoopknaller is er natuurlijk niet, maar het is ook geen extreem zeldzame auto in ons straatbeeld.

Tot het moment dat de BPM op basis van uitstoot berekend werd. Toen werd de prijs bijna 30k drinking smiley
07-07-2018 00:19
Bird Nerd
Verwachten mensen hier serieus dat ie in de top 20 zal staan van de verkooplijsten? Dit is een nicheauto..

Hallo vogel, is er hier iemand die beweert dat ie in de top 20 zal staan van de verkooplijsten? Nee toch?
07-07-2018 00:47
Japans filmpje met actie en technische informatie:

Ik heb het gevoel dat de Hustler (kei) en Xbee (compact) aardig kunnen meekomen als het niet echt off-road wordt. Maar die zijn beide hier niet leverbaar.
07-07-2018 19:42

1.5 benzinemotor voor nieuwe Suzuki Jimny
Autonieuws • 5 juli 2018 • Tekst: Bob Kroese

De nieuwe Suzuki Jimny krijgt een 1.5 benzinemotor met 101 pk vermogen. Dat en meer informatie heeft Suzuki nu bekend gemaakt.

Suzuki geeft meer informatie vrij over de nieuwe Jimny. Zo weten we nu welke motor er in de nieuwe, kleine terreinwagen komt te liggen. Het gaat om een 1.5 benzinemotor zonder turbo, die met 101 pk vermogen 16 pk krachtiger is dan de 1.3 uit de vorige Jimny. Het koppel is 130 Nm en volgens Suzuki bij lagere toerentallen beschikbaar, wat vooral prettig is bij rijden in het terrein.

De 1.5 is ondanks het grotere slagvolume kleiner en lichter dan de 1.3 en ook zuiniger. Suzuki geeft een brandstofverbruik op van 6,8 l/100 km (1 op 14,7). De Jimny haalt een topsnelheid van 145 km/u. Al deze cijfers zijn voor de uitvoering met handgeschakelde vijfversnellingsbak, met de viertraps automaat gaat het verbruik iets omhoog en de topsnelheid omlaag.

Elke Jimny is uitgerust met een ladderchassis en Allgrip Pro vierwielaandrijving. Met een pook kun je kiezen tussen twee- en vierwielaandrijving en low gearing, voor zware terreinomstandigheden. Dankzij de aanloophoek van 37 graden, de afrijhoek van 49 graden en de bodemspeling van 21 centimeter kom je met de Jimny bijna overal. En je kunt ook nog eens meer bagage meenemen dan voorheen, de kofferbak is met 53 liter gegroeid tot 377 liter.

Verkoopinformatie voor de Nederlandse markt verwachten we later dit jaar.

Bron: [www.autokopen.nl]

Dit wordt inderdaad drie keer niets in Nederland. Het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 6,8 l/100 km, dat betekent zo al minimaal 10.000 euro aan BPM. Aan de andere kant, alle auto's worden hier achterlijk duur. Hopelijk komt er naast de 1.5 op termijn ook nog een 1.2 mild-hybride, die misschien iets minder is afgestemd op gebruik in terrein, maar dat maakt voor de Nederlandse markt toch niets uit.
13-08-2018 23:41
De nieuwe Jimny had zijn showdebuut op de Gaikindo Indonesia International Auto Show. Daar zal de auto ook voor de lokale markt gebouwd gaan worden.

Fotogalerij: [paultan.org]
15-08-2018 23:57
Leuk ding maar waar zijn de modderkuipen
17-08-2018 21:08
Lijkt wel een mengelmoes van een Hummer H3 en een Mercedes G maar dan in Dinky-Toy formaat... maar het ziet er wel leuk uit.
Hopelijk zijn ze net zo sleutelvriendelijk als de oude Jimny en de Samurai, daar kon je met vrij simpele ingrepen nog heel pittige offroaders van bouwen.
23-08-2018 10:43
Leuk.
Net als de kleurtjes, alhoewel er ook veel zwart en grijs tinten zijn.
Hebben jullie al iets gelezen over een handgeschakelde?
23-08-2018 23:10
^^^^

D-C

1.5 benzinemotor voor nieuwe Suzuki Jimny
Autonieuws • 5 juli 2018 • Tekst: Bob Kroese

De nieuwe Suzuki Jimny krijgt een 1.5 benzinemotor met 101 pk vermogen. Dat en meer informatie heeft Suzuki nu bekend gemaakt.

Suzuki geeft meer informatie vrij over de nieuwe Jimny. Zo weten we nu welke motor er in de nieuwe, kleine terreinwagen komt te liggen. Het gaat om een 1.5 benzinemotor zonder turbo, die met 101 pk vermogen 16 pk krachtiger is dan de 1.3 uit de vorige Jimny. Het koppel is 130 Nm en volgens Suzuki bij lagere toerentallen beschikbaar, wat vooral prettig is bij rijden in het terrein.

De 1.5 is ondanks het grotere slagvolume kleiner en lichter dan de 1.3 en ook zuiniger. Suzuki geeft een brandstofverbruik op van 6,8 l/100 km (1 op 14,7). De Jimny haalt een topsnelheid van 145 km/u. Al deze cijfers zijn voor de uitvoering met handgeschakelde vijfversnellingsbak, met de viertraps automaat gaat het verbruik iets omhoog en de topsnelheid omlaag.

Elke Jimny is uitgerust met een ladderchassis en Allgrip Pro vierwielaandrijving. Met een pook kun je kiezen tussen twee- en vierwielaandrijving en low gearing, voor zware terreinomstandigheden. Dankzij de aanloophoek van 37 graden, de afrijhoek van 49 graden en de bodemspeling van 21 centimeter kom je met de Jimny bijna overal. En je kunt ook nog eens meer bagage meenemen dan voorheen, de kofferbak is met 53 liter gegroeid tot 377 liter.

Verkoopinformatie voor de Nederlandse markt verwachten we later dit jaar.

Bron: [www.autokopen.nl]
(..).

Leuk ding hoor, cabine lijkt mij wel smal maar hoort bij het model auto, denk ik.

Gezien de prijsstelling .. Sierra uitvoering maar dan met stalen velgen en spoorverbreders voor NL markt een idee om belastingdruk te minderen?
18-09-2018 10:06
Leuk! Ik vind het mooi om te zien op de foto's van Carfanatic dat kleur ontzettend veel doet voor de Jimny. Die gele oogt hip, bijna speelgoedachtig. Terwijl die donkere veel serieuzer overkomen.

Gevoelsmatig zou ik niet met de gele door de bossen durven ploegen, maar met groene wel.

Ik ben nog altijd fan van het vorige model Jimny, maar vind dit een mooie evolutie. Ik moet wel zeggen dat ik hem graag nog eerst in het echt wil zien, tot dan toe blijft de oude mijn nummer 1 smiling smiley
18-09-2018 17:59
De gele heeft ook een andere grille, duidt dat op een andere uitvoering of is het een optie/accessoire? Staat 'm ook leuk, zo mogelijk nog meer retro.
18-09-2018 22:27
Die gele lijkt op een kleine toyota fj cruiser.
19-09-2018 10:55
Nou, daar zijn de prijzen. Houd je vast...

In juni maakte de wereld voor het eerst in zo'n twintig jaar kennis met een volledig nieuwe Suzuki Jimny. We weten nu wat die kleine terreinreus in Nederland moet kosten.
Suzuki vraagt minimaal € 26.999 voor de nieuwe Jimny. Voor dat geld krijg je de Jimny in Comfort-trim, een relatief sober uitrustingsniveau. Wie € 27.999 voor de vrolijkste offroader in jaren neertelt, krijgt de Jimny als Select afgeleverd. Die uitvoering beschikt over elektrisch bedienbare ruiten, elektrisch bedienbare zijspiegels, chroomkleurige accenten in het interieur, stoelverwarming voor, privacy glass en een in twee gelijke delen neerklapbare achterbank.

Wie zich helemaal in de watten wil leggen, moet € 29.999 naar Suzuki overmaken. Voor dat bedrag levert Suzuki de Jimny Stijl bij je af. Deze versie beschikt ten opzichte van de Select over extra zaken als climate control, een aan een 7-inch groot scherm gekoppeld multimediasysteem met navigatie, lichtmetalen wielen, led-koplampen en Lane Departure Warning. De Jimny is slechts 3,48 meter lang en 1,65 meter breed. De topsnelheid van de Jimny met handbak ligt op 145 km/h, die van de zelfschakelende variant ligt 5 km/h lager. AllGrip Pro is standaard aanwezig, inschakelbare vierwielaandrijving met een 4H- en 4L-modus. In de basis is de auto voorwielaangedreven.

In alle gevallen doet een 102 pk en 130 Nm sterke 1.5 dienst als krachtcentrale, een viercilinder die standaard gekoppeld is aan een handgeschakelde vijfbak. Suzuki levert de Jimny ook met een viertrapsautomaat, maar daarmee schiet de CO2-uitstoot omhoog van 154 g/km naar 170 g/km. Dat heeft zo zijn effect op de prijzen. Wie de automaat wenst, moet bij bovengenoemde prijzen namelijk maar liefst € 8.000 optellen...

Bestellen kan per direct, de levering start in het eerste kwartaal van volgend jaar.

Bron: [www.autoweek.nl]

---

27k voor een auto waar je zelf de raampjes open mag slingeren nut smiley
19-09-2018 11:00
Het is een ontzettend leuke auto, maar 27k voor de goedkoopste en 38k voor de duurste met automaat? Nee bedankt...
19-09-2018 11:36
10k te duur helaas. De BPM is ruim 10k, was de uitstoot 115 gram (dat moet toch wel mogelijk zijn?), was de BPM €6000 lager. Iets beter, maar nog steeds geen koopje dan.

Over een paar jaar maar eentje uit Duitsland halen!
19-09-2018 11:54
Barri
10k te duur helaas. De BPM is ruim 10k, was de uitstoot 115 gram (dat moet toch wel mogelijk zijn?), was de BPM €6000 lager. Iets beter, maar nog steeds geen koopje dan.

Over een paar jaar maar eentje uit Duitsland halen!

Hadden ze niet beter de 1.0 Boosterjet uit de Swift/Baleno kunnen gebruiken? Levert ook nog wat meer koppel, 112pk/170Nm
19-09-2018 13:06
Ja, denk ik ook. Wordt ie netto iets duurder, maar met een lagere BPM uiteindelijk goedkoper (in NL dan).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.