BMW 8-serie (Gran Coupe @ pag. 2)

Gepost door MattCurlew 

Stoere bak hoor. Misschien niet heel elegant maar daar kan je bij Mercedes wel voor shoppen

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2019 18:14 door MattCurlew.
Anonieme bezoeker
Re: BMW 8-serie
15-06-2018 20:14
Nee, een teleurstelling. Een vorige 8 serie was elegant, of een MB CL C215. De huidige S-coupé ziet eruit als een walvis.
15-06-2018 20:45

Alle foto's en video's: [www.carscoops.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2018 20:46 door Bird Nerd.
15-06-2018 21:00
The 8 werd geïntroduceerd als gentlemans racer en inderdaad, Ik zie John steed er al zo mee wegrijden. Prachtig maar vermoedelijk zijn de non-M versies nog fraaier.
15-06-2018 21:05
Niet lelijk, maar echt mooi, hmm, misschien dat hij in t echt er wat fraaier uit ziet.

Bij lange niet zo fraai als de proto

edit, even photoshop aangeslingerd, zo ziet die er voor mij al een stuk beter uit

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2018 21:16 door Gullwing.
15-06-2018 21:05
Musterknabe
The 8 werd geïntroduceerd als gentlemans racer en inderdaad, Ik zie John steed er al zo mee wegrijden. Prachtig maar vermoedelijk zijn de non-M versies nog fraaier.

Idd een prachtige wagen geworden, echt mooi, mooie gestrekte lijnvoering.
15-06-2018 23:35

Ik vind interieur trouwens wel een afknapper. Ik vind het nogal inwisselbaar en niet echt moderner ogen.
16-06-2018 00:09
Fraai, maar een stuk minder imponerend dan de eerste 8 destijds was. De voorkant vind ik ook te anoniem/inwisselbaar.
16-06-2018 00:17
Dik apparaat !

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2018 07:54 door BENZine.
16-06-2018 01:08
In mijn ogen te veel auto onder de raamlijn en te weinig erboven. Zeker geen perfecte, oogstrelende verhouding zoals eigenlijk gewenst bij een coupé als deze.
16-06-2018 09:10
BMW is er in geslaagd om een sportieve doch ook chique GT Coupé neer te zetten. Voor mij klopt de auto helemaal. Het sportieve neusje, de langgerekte zijkant, en de mooie achterkant met het nieuwe design licht armaturen. Binnenin ook sportief als vanouds, bestuurdergerichte middenconsole, maar ook nieuwe design elementen zoals de automaatpook, de temperatuuraanduiding tussen de luchtroosters, en de virtuele cockpit.

Dan het geluid van de M850i, wat klinkt de V8 lekker zeg! De motor brult erover. Daar waar ik de M3/M4/M5 nogal tegen vind vallen qua geluidsbeleving, is het BMW bij deze eindelijk gelukt om een dikke turbomotor goed te laten klinken. Iets wat ze bij Mercedes al veel eerder door hadden met de 4.0 V8 (o.a. AMG GT, x63 AMG).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2018 09:11 door Enzo Ferrari.
18-06-2018 11:51
De algehele lijn vind ik mooi, maar ik ben niet zo'n fan van BMW's en Mercedes' "gesmolten" ontwerptaal. Overal rondingen en her en der hoekjes, inkepingen en lijnen. De auto oogt in ieder geval fraaier dan de 6-serie. De naam lijkt te suggereren dat de auto het nu moet opnemen tegen de Mercedes-Benz S-klasse Coupé, maar de lengte komt meer met de E-klasse Coupé overeen. Die S-klasse is inderdaad een walvis om te zien, de E-klasse vind ik wel geslaagd, maar oogt lang niet zo exclusief als de 8-serie. In deze klasse vind ik de Polestar 1 veel strakker en de Lexus LC kan ik ook erg waarderen.
19-06-2018 11:14
Ik lees dat de m850i 525 pk heeft. Krijgt de M550i ook deze upgrade?
19-06-2018 23:56
Nog een (patent-)afbeelding van de 8-serie zonder M-pakket maar nu van de voorkant:

20-06-2018 07:03
Imposante wagen en typisch een product voor de te veel verdienende beroepsvoetballers.
20-06-2018 11:00
Er komen ook nog een cabriolet en een 4-deurs versie van de 8-Serie.

20-06-2018 13:28
Bird Nerd
Joh..

Kan rare vogel ook normaal reageren?
20-06-2018 13:33
BENZine
Bird Nerd
Joh..

Kan rare vogel ook normaal reageren?
Aparte reactie inderdaad.confused smiley
20-06-2018 22:53
Je brengt het als iets nieuws maar is toch allang bekend. Scoops, aankondingen, concept cars én uitgelekte patentfoto's. Staan ook allemaal op het forum winking smiley
20-06-2018 22:56
Bird Nerd
Nog een (patent-)afbeelding van de 8-serie zonder M-pakket maar nu van de voorkant:

Op die foto is het helemaal een vormeloze, gesmolten massa. De Hyundai Coupé MY2000 van BMW.

Oké, dat is een tikkeltje overdreven drinking smiley
20-06-2018 23:08
Wel nieuws: op bmw.de kan je de 8-serie al configureren: [www.bmw.be] En dus de auto zonder M Sport-pakket vanuit alle hoeken

En eentje met wat meer opties:

20-06-2018 23:52
Niet mijn smaak maar zo kan je hem ook samenstellen winking smiley

21-06-2018 08:48
Bird Nerd
Je brengt het als iets nieuws maar is toch allang bekend. Scoops, aankondingen, concept cars én uitgelekte patentfoto's. Staan ook allemaal op het forum winking smiley

Joh..

Op deze foto's een stuk mooier dan op de patent/configuratorplaatjes.
Klopt. Lijkt me een fantastische auto maar helaas valt hij niet binnen het budget. Ondanks de witte kleur en het M-pakket ziet hij er goed uit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2018 15:58 door Musterknabe.
23-06-2018 16:02
BENZine
Er komen ook nog een cabriolet en een 4-deurs versie van de 8-Serie.
Heel oud nieuws.
Ik heb al even gespeeld om de Belgische configurator en kwam uit op een prijs van 152k euro, wat ik een nette prijs vind.
23-06-2018 20:11
Wat een mooie wagen is dit geworden, zeker ook op de bovenstaande foto's, ziet er erg goed uit, krachtige uitstraling, met wat ruwe kantjes, wat mij betreft helemaal perfect, ook buiten financieel bereik helaas.... .

Op deze foto (in deze uitvoering) vind ik de achterkant niet mooi. Al die verspringende lijnen (M-pakket?), lelijk zelfs.
Wat een bak! Vooral de neus vind ik schitterend! Maar de kont blijft toch wel erg lomp en rommelig
op de irl foto's lijkt het toch wel een erg fraai apparaat. [f92.bimmerpost.com] thumbs up
Maar het de middenconsole moet ik eens in het echt gaan bekijken, het lijkt wat ouderwets.
pff momenteel dikste bak die je kunt kopen.
BENZine

Op deze foto (in deze uitvoering) vind ik de achterkant niet mooi.

Heb je ook nog andere uitvoeringen dan?
Scroll eens een klein beetje naar boven..
Heb ik gedaan, ik zie niet heel veel verschil, eerlijk gezegd, zou dat komen door het glaasje rosé dat ik net genuttigd heb?
Het is dat jij dat zegt, maar inderdaad er zijn verschillen.winking smiley Aan de voorkant het meest spraakmakend. Geef mij de eenvoudige uitvoering maar.
Yuk, mijn auto zou het niet zijn.
[www.youtube.com]

In Monaco op de openbare weg. Prachtige neus, vanaf de B-stijl wordt het helaas wel erg snel lomp. Het interieur vind ik nog de grootste tegenvaller. Ik zie er niets moderns, eigens of eigenzinnigs in. Zelfs een beetje saai

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2018 22:38 door Bird Nerd.
Achterkant ronduit lelijk met al die rare lijnen, bollingen en gaten, het had wel een Lamborghini kunnen zijn. De Mercedes S-Coupé is zoveel mooier en stijlvoller.
26-09-2018 01:45
Een Mercedes coupe stijlvoller noemen vind ik wel grappig eigenlijk maar inderdaad doet een M pakket behoorlijk afbreuk aan de fraaie lijnen.
26-09-2018 07:50
Musterknabe
Een Mercedes coupe stijlvoller noemen vind ik wel grappig eigenlijk maar inderdaad doet een M pakket behoorlijk afbreuk aan de fraaie lijnen.

Zonder M-Pakket is het inderdaad stukken beter

Maar ik vind dit.....

...inderdaad veel stijlvoller.

Dit overigens ook:

26-09-2018 09:30
Ik heb 'm in München zien rijden en bij BMW-Welt bekeken. Ben er ook live totaal niet kapot van. Het is gewoon traditioneel BMW-design, maar dan opnieuw vadsiger, en wederom teveel lijntjes. De 6-serie vind ik van voren echt niet mooi met die veel te platte neus, maar is driekwart van achteren wel erg fraai zoals hierboven te zien. De nieuwe 8 heeft wat mij betreft geen enkele 'schokoladenseite'.
26-09-2018 12:52
Swarovski kristallen in de koplampen vind ik eerlijk gezegd niet erg smaakvol en zelfs een tikkeltje ordinair. Ook die nep uitlaatstukken op de non-AMG modellen vind ik nogal protserig. De clientèle van Mercedes die dergelijke auto’s kopen zou ik ook niet zo snel stijlvol willen noemen, maar eerlijk gezegd vind ik weinig coupes smaakvol. Peugeot 504 coupe of een oude Jaguar XJ coupe zijn een van de weinige modellen die ik wel chique vond. Sedans kunnen mij meer bekoren.
26-09-2018 14:27
De achterkant shot met M pakket van Bird Nerd. Ik moet dan gelijk denken aan de achterkant van een Corvette.
26-09-2018 14:35
Ik zie ook geen enkel voordeel in een coupé, heb ook veel liever een sedan (of een station). Of een cabriolet, die kunnen mij dan weer wel bekoren.
03-10-2018 12:22
Live @ Paris Motor Show:

Meer foto's: [www.carscoops.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close