Volkswagen Bora (CN)

Gepost door D-C 
Volkswagen Bora (CN)
28-05-2018 16:55
Volkswagen heeft de nieuwe generatie Bora af. De Bora is de speciaal voor China ontwikkelde C-segment sedan van FAW Volkswagen en een van de vier C-segment sedans van Volkswagen in China: momenteel voert FAW Volkswagen de Bora en Sagitar (dat is de auto die we in Europa kenden als Jetta, binnenkort verschijnt daar dus een nieuwe generatie van, gelijk aan het in de VS gepresenteerde model) en Shanghai (SAIC) Volkswagen heeft de recent gepresenteerde nieuwe generatie Lavida en de Lamando. Vier sedans die op het MQB-platform staan en dus niet erg overzichtelijk, maar de Sagitar en Lamando zijn hoger gepositioneerd dan de Bora en Lavida en bovendien kan Volkswagen, met afstand marktleider in China, zich de ontwikkeling van vier verschillende sedans permitteren. Geen van de vier C-segment sedans komt naar Europa. De vormgeving van de Bora doet me sterk denken aan dat van de Passat, die in China heel verwarrend Magotan heet (gebouwd door FAW Volkswagen), om 'm te onderscheiden van de Passat van Shanghai Volkswagen, die gelijk is aan het Amerikaanse model Passat. Ik moet zeggen dat ik de Bora de mooiste C-segment sedan van Volkswagen vind.

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]
Re: Volkswagen Bora (CN)
28-05-2018 17:06
Onder elkaar:

Shanghai Volkswagen Lavida

FAW Volkswagen Sagitar (US-spec Jetta)

FAW Volkswagen Bora

Shanghai Volkswagen Lamando

Geen van alle lelijke, maar ook geen opvallende auto's. Apart verhaal, twee VW-modelreeksen naast elkaar. De Bora ziet er inderdaad wel goed uit.
Geen wonder dat VW zo met die marges loopt te sukkelen...opvallend grote verschillen wel voor een merk wat hier in Europa vooral bekend is van het vele delen onderling. Van binnen zijn de auto's uit de VW-groep niet altijd even makkelijk van elkaar te onderscheiden.
Keurge sedan wel, dat dan weer wel.
Dank voor deze uitgebreide informatie met mooie foto´s
Jammer, dat deze sedans niet in Europa worden geleverd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.