Subaru Forester

Gepost door Bird Nerd 
Subaru Forester
29-03-2018 01:09

Subaru has just unveiled the fifth-generation 2019 Forester at the New York Auto Show, boasting standard EyeSight driver assist technology, an updated 2.5-liter boxer engine and a roomier interior.

Scheduled to arrive at U.S. retailers later this year, the 2019 Forester will be available in standard, Premium, Limited, Touring and Sport trim levels, all powered by an updated 182 HP 2.5-liter boxer engine with Auto Stop/Start tech.

Heel veel foto's en details: [www.carscoops.com]

En ja hoor, weer een vreselijk gedateerd en suf hok van Subaru, van binnen én buiten. Ik denk dat ze het nooit zullen leren
Re: Subaru Forester
29-03-2018 07:55

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2018 07:56 door Bird Nerd.
29-03-2018 11:25
Oké, tja... De buitenkant lijkt nog veel op de oude, maar dan lelijker, met te grote koplampen, te grote achterlichten en een oplopende raamlijn die nog eens extra is aangezet door een aantal lijnen over de portieren. De achterkant is een grote bende. De Subaru Ascent vind ik er heel acceptabel uitzien, dit is weer een teleurstelling. Jammer hoor... Het interieur vind ik dan wel netjes. Typisch Subaru ook, maar hier op de goede manier. Ik gok dat we in Europa de 2,0-liter motor uit de nieuwe Impreza/XV krijgen. Aangezien de diesel waarschijnlijk verdwijnt, zou een hybride-alternatief wel op zijn plaats zijn, zeker nu Toyota (RAV4) en Honda (CR-V) overstag zijn.
Moeilijke auto dit. Aan de ene kant zou je denken, "Subaru ga nou eens met de tijd mee". Dat levert dan een auto met kleine raampartijen en een Lancia D-stijl op. Als Subaru hiervoor gekozen had, had je weer gezegd dat alle auto's tegenwoordig zo op elkaar lijken. Oftewel, als 'niche-/liefhebberfabrikant' doe je het nooit goed.
Toch waardeer ik Subaru's uiteindelijke keuze. Het is namelijk weer een echte Subaru geworden, en dat is ook wat waard!
Al jaren vind ik Subaru's totaal niet interessant meer. Het is allemaal niet wanstaltig lelijk maar de ontwerpen hebben ook niets elegants, sportiefs of welke uitgesproken eigenschap dan ook, en lijken altijd net even een beetje achter te lopen. Deze Forester is er ook geen uitzondering op.
31-03-2018 22:37
Ze hebben bij Subaru precies de auto gemaakt die de klanten verwachtten. Of ze er veel nieuwe klanten mee gaan krijgen is een tweede.
't Is natuurlijk allemaal kwestie van smaak, maar ik vind de huidige, meer 'hoekige' Forester er een stúk beter uitzien dan dit nieuwe gedrocht. Het exterieur lijkt slechts te zijn gebaseerd op 'veranderen om 't veranderen', met wat stuur- en inspiratieloze ontwerpers aan het roer.

Het interieur vind ik dan weer wel een verbetering...

Maar als ik in de race was voor aanschaf van een nieuwe Forester, dan zou ik het wel weten en nog snel een versie van 't huidige model 'scoren'.
Anonieme bezoeker
16-04-2018 13:41
Leuke familymover, maar er zit niks elegants of sportiefs aan (of welke andere eigenschap dan ook). Zal de doelgroep vast aanspreken. En dat ie caravantrekker van het jaar wordt, dat lijdt geen twijfel.
20-06-2018 23:36
05-03-2019 14:07

XV en Forester e-Boxer: hybride volgens Subaru
Autonieuws • 5 maart 2019 • Tekst: Bob Kroese

Subaru presenteert de XV en Forester e-Boxer. Dat is hybridetechniek, maar dan met alle voor Subaru kenmerkende ingrediënten, zoals een CVT-automaat en een boxermotor.

Subaru maakt zijn boxermotortechniek toekomstbestendig. Het merk presenteert de XV en Forester e-Boxer, hybridetechniek waarbij de elektromotor geïntegreerd is in de CVT-automaat. Een vlottere en vloeiendere acceleratie gaan hand-in-hand met een tot 11 procent lager verbruik.

Subaru heeft niet zomaar de bestaande 2.0 boxermotor gepakt in de hybrideversie toegepast, maar eerst 80 procent van de onderdelen vernieuwd. De ideale aandrijving wordt automatisch geregeld. Wegrijden vanuit stilstand gebeurt op de elektromotor, daarna schakelt de brandstofmotor bij en op snelwegtempo stopt de elektro-ondersteuning. Als de accu's vol zijn kunnen de XV en Forester e-Boxer maximaal 1,6 kilometer volledig elektrisch rijden, tot een snelheid van 40 km/u.

De nieuwe hybride-uitvoeringen worden later dit jaar leverbaar in Nederland. De prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: [www.autokopen.nl]
14-03-2019 22:03
Het zal Subaru worst wezen wat die paar Nederlandse mongolen vinden van hun auto’s. In Amerika, Canada, Australië... zijn ze gek op Subaru’s.
14-03-2019 22:47
Grommit
Het zal Subaru worst wezen wat die paar Nederlandse mongolen vinden van hun auto’s.

Pardon?
14-03-2019 22:57
Wouter82
Grommit
Het zal Subaru worst wezen wat die paar Nederlandse mongolen vinden van hun auto’s.

Pardon?

[nl.wikipedia.org]

Ik kan me inderdaad voorstellen dat Subaru niet wakker ligt om de mening van zo'n 500 mensen.drinking smiley
15-03-2019 20:53
Rutger DC
(..)

Subaru presenteert de XV en Forester e-Boxer. Dat is hybridetechniek, maar dan met alle voor Subaru kenmerkende ingrediënten, zoals een CVT-automaat en een boxermotor.

(..)
Subaru heeft niet zomaar de bestaande 2.0 boxermotor gepakt in de hybrideversie toegepast, maar eerst 80 procent van de onderdelen vernieuwd. De ideale aandrijving wordt automatisch geregeld. Wegrijden vanuit stilstand gebeurt op de elektromotor, daarna schakelt de brandstofmotor bij en op snelwegtempo stopt de elektro-ondersteuning. Als de accu's vol zijn kunnen de XV en Forester e-Boxer maximaal 1,6 kilometer volledig elektrisch rijden, tot een snelheid van 40 km/u.

(..)

Werkelijk? 1,6 kilometer volledig elektrisch kunnen rijden tot maximaal 40 km/h..??? Dat is techniek van de jaren 00 eye popping smiley

Kom Subaru, dat kan dadelijk in de jaren 20 toch niet meer??
15-03-2019 21:05
Durashift
Werkelijk? 1,6 kilometer volledig elektrisch kunnen rijden tot maximaal 40 km/h..??? Dat is techniek van de jaren 00 eye popping smiley

Wel heel zorgvuldig afgestemd met het ontwerp thumbs up
03-05-2019 13:25
Vanaf 43.995 euro.

Eerste en vooralsnog enige motorversie nieuwe Forester
Autonieuws • 3 mei 2019 • Tekst: Bob Kroese

Subaru maakt de prijzen bekend van de nieuwe e-Boxer-modellen. De eerste hybride Subaru’s zijn vanaf eind dit jaar te verkrijgen.

Subaru plakt prijskaartjes op de XV e-Boxer en de Forester e-Boxer. De hybride-modellen zijn eind dit jaar verkrijgbaar vanaf respectievelijk 37.995 euro en 43.995 euro. Met de bekendmaking van deze prijzen weten we ook meteen wat de nieuwe Forester kost, die vooralsnog alleen met de nieuwe hybride aandrijflijn leverbaar wordt.

Beide modellen hebben 150 pk sterke een 2.0 boxermotor en een elektromotor met 12,3 kW vermogen aan boord. De e-Boxer-modellen hoeven niet te worden opgeladen, de techniek regelt zelf de meest ideale aandrijving en het opladen van de accu. Over een afstand van maximaal 1,6 kilometer kunnen de auto’s volledig elektrisch rijden. Volgens Subaru zorgt de toevoeging van de elektromotor voor een 11 procent lager verbruik.

In eigen huis ontwikkeld

Subaru heeft de hybridetechniek in eigen huis ontwikkeld. De extra accu’s en elektromotor nemen geen interieurruimte in beslag. Daarnaast blijft het hoge trekgewicht behouden, de Forester e-Boxer kan een aanhanger tot 1.870 kilo trekken. Uiteraard zijn de twee SUV’s vierwielaangedreven en beschikken ze over een CVT-automaat.

De XV e-Boxer verschijnt als eerste in de showroom, in november. De prijzen lopen van 37.995 tot 41.995 euro voor de meest luxe Premium-uitvoering. De Forester volgt een maand later en heeft een prijslijst die bedragen laat zien van 43.995 euro tot 49.995 euro. Subaru organiseert voor geïnteresseerden een voorintroductie, aanmelden kan via de website van het merk.

Bron: [www.autokopen.nl]
10-04-2020 21:57
De eerste Forester was een leuke auto. Een iets opgehoogde stationwagon. Ik noemde hem gekscherend de Volvo 540. Nu is de Forester een nietszeggende SUV met een uiterlijk dat in 1997 al verouderd was.
Wouter82
Durashift

Wel heel zorgvuldig afgestemd met het ontwerp thumbs up

Haha
15-04-2020 00:54
Carfanatic

Lekker eigenwijs merk, Subaru. Maar je kunt af en toe ook té eigenwijs zijn, blijkt. Zo nodig je eigen hybride aandrijflijn moeten (o nee, willen) ontwikkelen terwijl de betere (of beste?) hybride techniek bij oom Toyota op de plank ligt...
Té eigenwijs, blijkt...
15-04-2020 08:12
Met Toyota-techniek voegt het merk helemáál niets meer toe en kan het beter worden opgedoekt.
14-06-2021 18:05
Facelift:

Advance

Touring

X-Break

Sport

Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp] Meer info: [www.autoweek.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.