Volkswagen Tharu’ (CN)

Gepost door Bird Nerd 
At the Touareg’s global launch, Volkswagen announced that “at least 10 further SUVs [are] planned for the Chinese market by 2020.”

In recent years, demand for SUVs and crossovers has boomed throughout the world, particularly in China. As a matter of fact, forecasts from China suggest that every second new car in the country could soon be an SUV. Volkswagen isn’t wasting any time in making the most of this demand, announcing that four of these promised SUVs will arrive in China this year.

A second SUV was also previewed during the Touareg event, dubbed the ‘Powerful Family SUV’ and finished in silver. It is essentially a smaller version of the Atlas and has been developed by SAIC-VW.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2018 09:30 door Bird Nerd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2018 01:50 door Bird Nerd.
Oké, dit is dus de Volkswagen Ateca/Karoq. Net als de Ateca en Karoq vind ik het ook een vormeloos koekblik.

Het wordt nogal lastig om alle VAG SUV's uit elkaar te houden. Maar Volkswagen heeft dan straks de volgende SUV's:

T-Cross
T-Roc
PF-SUV
Tiguan
Tiguan Allspace
AMS-SUV (korte uitvoering van de Teramont/Atlas?)
Teramont/Atlas
Touareg

In China vervangt deze SUV waarschijnlijk de Tiguan. Dat wil zeggen, de oude Tiguan, want de nieuwe Tiguan wordt er alleen als Allspace geleverd naast de aloude eerste generatie. Onoverzichtelijk of niet, Volkswagen heeft straks in opmerkelijk korte tijd een compleet en mondiaal gamma aan crossovers uit de grond gestampt; er is voor ieder wat wils.
Ook deze SUV heeft een naam gekregen: Tharu.

180pk? Ik had wat spannenders verwacht gezien de naam.
Geen lelijke auto maar het is stuitend om te zien dat VAG tegenwoordig zo uitwisselbaar is. Deze auto kan echt letterlijk overal met Audi, Skoda of Seat logo verkocht worden. Alleen ander grilletje erop en klaar is Juergen.
De Tharu is vanaf nu in China leverbaar:

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

Nu nog even wachten op de Skoda Polar en dan zijn we voorlopig weer even klaar met het fantasierijke SUV-offensief van de Volkswagen-groep.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2018 13:16 door D-C.
Er komt een facelift aan, bovendien komt de auto in Noord-Amerika op de markt als opvolger van de (oude) Tiguan, de huidige Tiguan wordt in Noord-Amerika namelijk alleen geleverd als de auto die we hier als Tiguan Allspace kennen. De Tharu voor Noord-Amerika gaat Volkswagen Taos heten.

Alle foto's en info: [www.motor1.com] De Golf hebben ze niet (meer) in Noord-Amerika dus is de Taos het alternatief
Het is volgens mij vooral de opvolger van de oude Tiguan, aangezien de nieuwe Tiguan in Noord-Amerika alleen in lange variant wordt geleverd. Hoe dan ook een bedaagd modelletje, die Volkswagen iets te lang op de planken heeft laten liggen.
En voor Zuid-Europa met andere motor en infotainmentsysteem

Meer foto's en info: [www.carscoops.com]
Rutger DC
Het is volgens mij vooral de opvolger van de oude Tiguan, aangezien de nieuwe Tiguan in Noord-Amerika alleen in lange variant wordt geleverd. Hoe dan ook een bedaagd modelletje, die Volkswagen iets te lang op de planken heeft laten liggen.

Ik dacht dat het een Ateca was met paar aanpassingen maar hij is bijna even groot als de normale Tiguan. Had die dan gewoon gebruikt denk ik dan..
Een groter scherm voor de Latijns-Amerikanen: Volkswagen behandelt de VS als derdewereldland. Geen wonder dat het dan op alle grote markten van de wereld lukt, maar niet daar.

Rijtest en veel foto's: [www.carscoops.com]

The Taos fills a significant gap in Volkswagen’s lineup and makes a good first impression. More importantly, it costs less than the Tiguan without any major tradeoffs. In particular, the Taos has a spacious and high-tech interior that can comfortably seat four adults. This makes it a good choice for young families and empty nesters, who don’t need a ton of cargo space.

That being said, the Taos is a bit dull but that’s pretty much par the course for the segment. However, if you can get past the underwhelming looks, there’s a lot to like.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.