Volkswagen Tayron / Tayron X (CN) | Nieuw: facelift 2023

Gepost door Wulp 
At the Touareg’s global launch, Volkswagen announced that “at least 10 further SUVs [are] planned for the Chinese market by 2020.”

In recent years, demand for SUVs and crossovers has boomed throughout the world, particularly in China. As a matter of fact, forecasts from China suggest that every second new car in the country could soon be an SUV. Volkswagen isn’t wasting any time in making the most of this demand, announcing that four of these promised SUVs will arrive in China this year.

The first model in this expanded SUV family is currently known as the ‘Advanced Mid-Size SUV’ (the yellow one pictured) and is set to “target the elites in China who have high-end tastes.” It has been developed by the local FAW-VW joint venture.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2022 22:14 door Wouter82.
'Sophisticated'...en dan een foto van de chroomsmoel.
Een mooie achterzijde ontwerpen begint wel te lukken precies.
In het geheel ook niet zo'n schoendoos ontwerp als de Tiguan (de Chinezen krijgen dus al beter spul dan Europa) maar een schoonheid kan ik het nog niet noemen.
Zoveel chroom zit er niet op die neus toch? Paar strips. Dat ligt meer aan de foto's.
Chroom valt idd erg mee. Het is vooral veel glaszwart gespoten onderdelen waardoor het zo glimt
Wat is de bedoeling Klieder:

een vergelijkend onderzoek om in cm² uit te rekenen welke SUV het meeste chroom op zijn voorplecht draagt?
Zles in dat geval: liever een fijn rooster zoals de DS (en dat verwijst naar gaaswerk zoals sportieve Jaguars dat ook hanteren), dan het uitzicht van enkele verchroomde wapeningsstaven of het frietsnijdersfront dat enkele VW-modellen topmodellen prijkt. Verfijning is op dat moment ver te zoeken.
Achterkant doet mij heel erg denken aan de vorige generatie Q7
Apart dat ze hem niet gelijk een naam geven, best een fraai ding.
iDS
Wat is de bedoeling Klieder:

een vergelijkend onderzoek om in cm² uit te rekenen welke SUV het meeste chroom op zijn voorplecht draagt?
Zles in dat geval: liever een fijn rooster zoals de DS (en dat verwijst naar gaaswerk zoals sportieve Jaguars dat ook hanteren), dan het uitzicht van enkele verchroomde wapeningsstaven of het frietsnijdersfront dat enkele VW-modellen topmodellen prijkt. Verfijning is op dat moment ver te zoeken.

Nou ja, je blaat over veel chroom terwijl dat wel meevalt. Schappelijk als ik ben poneer ik een foto van een hok met echt veel chroom. Kun je het perspectief zien. Over fijn roosterwerk had ik in je vorige post niks gelezen overigens.
En dit ziet er uit als de korte variant van de Volkswagen Teramont (Atlas in Noord-Amerika).

Het wordt nogal lastig om alle VAG SUV's uit elkaar te houden. Maar Volkswagen heeft dan straks de volgende SUV's:

T-Cross
T-Roc
PF-SUV
Tiguan
Tiguan Allspace
AMS-SUV (korte uitvoering van de Teramont/Atlas?)
Teramont/Atlas
Touareg

Ik vermoed dat deze tussen de Tiguan Allspace en Teramont zal worden gepositioneerd. De chroomstrip die helemaal naar achteren loopt doet me aan Opel denken. Verder vind ik het een mooie auto, veel geslaagder dan de Tiguan, die wat mij betreft nogal ongelukkig oogt.
De SUV gaat Volkswagen Tayron heten.

Bron: [www.autohome.com.cn]
Plaatjes werken niet. Hier van een andere bron:

Idd beetje chroomstrip a la Opel
Er is een gewone Tayron en een met R-Line-pakket:

Bron: [www.autoweek.nl]
Niet alleen van de Teramont, maar ook van de Tayron verschijnt een 'coupé'-uitvoering [*insert applaus*]. Voorlopig is het een Concept, over een halfjaar staat 'ie dus in de Chinese showroom.

Bron: [news.bitauto.com]
Mmm, dat ziet er niet echt uit. Gek genoeg zal er vast wel ergens een markt voor zijn.
De Tayron X is nu eindelijk productierijp:

Bron: [www.auto.cz]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2020 11:12 door Rutger DC.
Prachtig. Ook de manier waarop kruisjes in de achterlichten vanuit een schuine hoek de letters "KKK" lijken te maken is een verrassend en subtiel detail.
Die dubbele spoiler ook echt... Nee, doe mij dan maar een Arkana.
Tayron facelift voor modeljaar 2023:

Fotogalerij: [photo.yiche.com] & [photo.yiche.com] (GTE)

Tayron X facelift

Fotogalerij: [photo.yiche.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.