Volkswagen Touareg

Gepost door Bird Nerd 
Volkswagen Touareg
23-03-2018 11:45

R-Line

Alle foto's en info: [www.carscoops.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2018 11:51 door Bird Nerd.

Wat een verschil! Zoveel chiquer en fraaier gelijnd dan zijn duffe voorgangers. Neus vind ik, net als bij de Arteon, 'too much' maar het geheel ziet er goed uit. Ook het interieur al vind ik het wel een tikkie te steriel
De mooiste van de VAG fullsize-SUV familie (Q7/Cayenne/Bentayga), voor zover je een SUV mooi kunt noemen.
Fraai dashboard/interieur, al lijkt het mij een ramp om dat grote scherm stof-/vinger-/kras-vrij te houden.
Nog wat R-line foto's:

En interieurfoto's:

Ook leuk:

En echt álle foto's: [www.netcarshow.com]
Ik vind het een super auto om te zien.
En tenminste eentje waar het scherm in het dashboard is geïntegreerd en niet van die afschuwelijke schermen die boven het dasboard uitsteken.
Het kan dus wel, een groot scherm integreren in het dashboard.
Mooie auto. Goede verhoudingen en knap dat ze zo'n bakbeest niet eruit laten zien als een rijdende zee-container.
Het kruipt (qua interieur vooral) wel erg tegen Audi aan.
Re: Volkswagen Touareg
23-03-2018 17:15
Ziet er chic uit hoor. De auto volgt de lijnen van de geslaagde Arteon en heeft veel meer uitstraling dan zijn voorganger. De eerste Touareg vind ik juist door zijn eenvoud en robuuste voorkomen een ijzersterk ontwerp. Het front is inderdaad nogal druk, maar dat schijnt erbij te horen tegenwoordig. Mooier dan de Porsche Cayenne vind ik 'm overigens niet, die ziet er in huidige vorm ook erg strak uit. Het interieur oogt helemaal modern met vooral heel grote schermen, maar je kunt wel zien dat Volkswagen afstand moest bewaren tot Porsche en Audi, de materialen ogen niet duurder dan die in een Passat. Bovendien vind ik het stuurwiel een beetje karig erbij afsteken, het lijkt wel alsof VW een up!-stuurwiel in een Touareg heeft geplaatst...
23-03-2018 18:13
Wat een vooruitgang, zeer fraai geworden!
23-03-2018 19:05
Prachtige wagen geworden.
Mooie auto ja, op de gril na, die is toch veel te grof.
Nou dan ben ik de eerste die hem erg lelijk vind.
Waarom 2 keer die lijn over de wielkasten.
2 lijnen die de dorpel aan geeft. Net als of er een dubbele bodem onder auto zit.
Dan de neus wat 1 grill is met 2 koplampen.
En dan ook die lelijke bentayga heup.

Nee dit is echt lelijk.
Doe mij maar de gewone. De R-Line is een beetje too much. Maar oei, oei wat een groot scherm. Ik weet dat in de toekomst allemaal op een dergelijke manier bediend worden, en begrijp ook de voordelen voor een fabrikant. Kan het echter niet mooi vinden. Imposant ja, maar gewone analoge knoppen wordt ik warmer van. Heb gedurende de (werk) dag vaak zat een scherm voor m’n neus. Om dan in de auto ook nog zo’n ding met backlight te moeten zien.... nee dank je.
Hij heeft qua uiterlijk beetje het onverzettelijke van een Landcruiser. En de Landcruiser is natuurlijk een echt icoon.
19-04-2018 11:56

Nieuwe Volkswagen Touareg nu te bestellen
Autonieuws • 17 april 2018 • Tekst: Elco van der Meer

De nieuwe Volkswagen Touareg is vanaf vandaag te bestellen bij de Volkswagen-dealer. Anders dan de meeste concurrenten levert Volkswagen vooralsnog alleen krachtige zescilindermotoren met vermogens vanaf 231 pk. De Nederlandse prijslijst start bij 79.750 euro.

Standaard is de nieuwe Touareg al voornaam uitgerust met onder meer led-verlichting voor en achter, 18 inch lichtmetalen wielen, adaptieve cruise control en een groot Discover Pro infotainmentsysteem. De met 6.820 euro gelijk geprijsde Elegance en Atmosphere-uitrustingsniveaus zijn herkenbaar aan fraaie lederen bekleding en veel extra chromen exterieurelementen.

Ook als R-Line

Net als de meeste nieuwe Volkswagens verschijnt ook de nieuwe Touareg als R-Line. Deze extra sportief uitgevoerde variant heeft onder meer opvallende bumpers en wielkastverbreders in carrosseriekleur. De R-Line kent een meerprijs van 8.800 euro ten opzichte van de basisuitvoering en is optioneel te voorzien van het ‘Black Style’-pakket. Hierbij worden diverse chroomdelen uitgevoerd in hoogglans zwart.

Geleverd vanaf deze zomer

Komende zomer start Volkswagen met de leveringen van de nieuwe Touareg. Vooralsnog zijn er de 231 en 286 pk sterke 3.0 V6 TDI, vanaf juli 2008 verwacht Volkswagen ook de 340 pk sterke V6 benzinemotor te kunnen leveren. In februari 2019 wordt het gamma naar boven afgerond met de 421 pk sterke 4.0 V8 TDI.

Bron: [www.autokopen.nl]
27-04-2018 10:19
Live @ Auto China Beijing:

Fotogalerij: [product.auto.163.com]
Review van Mat Watson van carwow

Mooie auto, technologie is weer top noch en ruim. Wel beetje jammer van die harde onderdelen in het interieur
D-C
het lijkt wel alsof VW een up!-stuurwiel in een Touareg heeft geplaatst...

Hoezo "lijkt"? Het is een Up! stuurtje dat ze in een Touareg hebben gefrommeld. Het fameuze Baukasten-system hè...

Tamelijk nietserig geval, deze Touareg.

mvrgr, m´ns

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2018 01:15 door m'ns (afd. ae&d).
26-05-2018 10:23
Zonder R line een mooie auto, zeker in die rode tint. Het R-line pakket misstaat m.
25-06-2018 12:50

Ziet er goed uit! Al denk ik niet dat we 'm veel gaan zien, minimaal 80 mille voor een Volkswagen, dan komen merken met meer imago ook in beeld, zelfs al kan de Touareg daar moeiteloos mee wedijveren.
25-06-2018 14:02
Net even bekeken, best een mooi ding.

Dash is wel wennen met zo'n groot scherm, ik hou toch meer van knopjes. En 20 inch velgen zien er uit als kruiwagenwieltjes.
25-06-2018 17:58
@DC: het heeft, denk ik, meer te maken met formaat dan met imago. In de begintijd was een beetje Touareg 60.000 euro. Maar ze werden als warme broodjes verkocht. Alleen kwam er concurrentie van onderen. In de klasse van de midi SUV’s kwamen auto’s als Volvo XC60 en Audi Q5. Die waren soms zelfs nog goedkoper en nauwelijks minder praktisch. De Volkswagen is gewoon te groot en te zwaar.
Anonieme bezoeker
25-06-2018 19:58
Best een mooie auto inderdaad, maar jammer dat die grill het allemaal verpest, de neus lijkt wel van een pickup truck te komen.
Gullwing
Best een mooie auto inderdaad, maar jammer dat die grill het allemaal verpest, de neus lijkt wel van een pickup truck te komen.

Je zit er niet veel naast big smile smiley

Ik vind het een Q7 van VW, niks mis mee.
07-08-2018 19:40
Vorige maand voor het eerst in het echt gezien, erg fraai!

Video rijimpressie Autoweek.nl
Ik zat net de Rij Impressie te bekijken van de Touareg vs de Velar. Wat mij nu pas opviel en niet eerder op de foto's hier. Het losse pookje van de Cruise Control is verdwenen! eye popping smiley

Na BMW en Mercedes nu eindelijk ook bij hun verstand om de knoppen op stuur te plaatsen. Tenminste.... dan kijk je naar de A6 en A8, beide fonkelnieuw met allerlei high tech gizmo's etc etc. Die hebben nog wel een pookje?!

Is de Touareg de allereerste in VAG stal met CC bediening aan stuur?

welnee, stuur is eigenlijk hetzelfde als dat van de golf 7 (en vele andere vw's)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2018 20:05 door Carfanatic.
17-08-2018 23:31
KadettRT
Ik zat net de Rij Impressie te bekijken van de Touareg vs de Velar. Wat mij nu pas opviel en niet eerder op de foto's hier. Het losse pookje van de Cruise Control is verdwenen! eye popping smiley

Na BMW en Mercedes nu eindelijk ook bij hun verstand om de knoppen op stuur te plaatsen. Tenminste.... dan kijk je naar de A6 en A8, beide fonkelnieuw met allerlei high tech gizmo's etc etc. Die hebben nog wel een pookje?!

Het losse pookje vind ik een stuk prettiger dan knoppen op het stuur. Het is even wennen maar dan bedien je het blindelings. Bij de knoppen op het stuur heb je soms de verkeerde te pakken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2018 19:47 door zeebra.
Carfanatic

welnee, stuur is eigenlijk hetzelfde als dat van de golf 7 (en vele andere vw's)
Excuus van mijn kant, aangezien ik een tijd terug wel actief gekeken had naar een Skoda of Seat en die wel het pookje hadden incl Audi nam ik eigenlijk gewoon aan dat VW dat ook had. De enige met verstand van de 3 dus big smile smiley

@Zeebra, ik heb bijna een jaar in verschillende E60 BMW's gereden, met een Citroen C3 met zo'n pookje. Nee kan er absoluut niet aan wennen. Bij mijn Renault waren de enige knoppen op het stuur voor de CC, heerlijk. En de tijd dat ik even een V40 reed was het ook geen probleem te wennen aan de indeling en lokatie van de knoppen. Maar een pookje, nee dat is eigenlijk mijn eerste afknapper bij kijken naar een andere auto.
18-08-2018 10:07
Geef mij maar een apart pookje 10 x beter dan knoppen op het stuur die je telkens per ongelijk aanraakt, tenzij je door de bochten stuurt als een oud wijf.
Ik bedoel natuurlijk alleen de rand van het stuur vasthoudt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2018 11:21 door haarr.

Volkswagen Touareg nu ook met benzinemotor verkrijgbaar
Autonieuws • 18 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese

Volkswagen breidt het aanbod van de Touareg uit met een benzinemotor. De 3.0 V6 TSI is gekoppeld aan een achttraps automaat en heeft een vermogen van 340 pk.

De Volkswagen Touareg is vanaf nu te verkrijgen met een benzinemotor. Het merk voegt een 3.0 V6 TSI-motor aan het assortiment toe, als aanvulling op de dieselversies. De motor heeft een vermogen van 340 pk, het koppel is 450 Nm. Accelereren van 0 naar 100 km/u kan, indien gewenst, in 5,9 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Volkswagen koppelt de benzinemotor aan een achttraps automaat. 4Motion-vierwielaandrijving is eveneens standaard, net als bij de dieseluitvoeringen. Volkswagen geeft een verbruik op van 8,9 l/100 km (1 op 11,2).

Het aanbod bestaat uit vier uitvoeringen, naast de basisversie kun je kiezen voor de luxer afgewerkte Elegance en Atmosphere-uitvoeringen en de sportieve R-Line. De standaarduitrusting omvat onder andere led-koplampen, 18 inch lichtmetalen wielen, een multimedia- en navigatiesysteem, adaptieve cruise control, een elektrisch bedienbare achterklep en een pakket actieve rijhulpsystemen.

De Touareg V6 TSI is per direct te bestellen, voor minimaal 91.625 euro.

Prijzen Volkswagen Touareg TSI
3.0 V6 TSI € 91.625
3.0 V6 TSI Elegance € 98.445
3.0 V6 TSI Atmosphere € 98.445
3.0 V6 TSI R-Line € 100.725

Dieselbaas: Volkswagen Touareg V8 TDI
Autonieuws • 26 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese

Volkswagen lanceert tegen de trend in een imposante dieseluitvoering van de Touareg. De V8 TDI-motor heeft 421 pk vermogen en een monsterlijk koppel van 900 Nm.

De nieuwe topversie van de Touareg luistert naar de naam V8 TDI. Onder de motorkap van de SUV ligt een 4.0 V8 dieselmotor met een elektrische compressor, waardoor er veel kracht bij lage toerentallen beschikbaar is. In cijfers: maar liefst 900 Nm, vanaf slechts 1.000 tpm. Ook het vermogen is indrukwekkend: 421 pk. De V8 in de Touereg is daarmee in een klap een van de krachtigste dieselmotoren die je kunt krijgen in ons land. De acceleratie van 0 naar 100 km/u kan in 4,9 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Volkswagen geeft nog geen verbruikscijfers vrij, maar meldt wel dat de achtcilinder voldoet aan de strenge Euro 6D-uitstootnorm.

Volkswagen levert het topmodel standaard met een luxe interieur, dat naar keuze in lichte kleuren en aluminiumafwerking of warme kleuren met houten panelen wordt uitgevoerd. De uitrusting omvat standaard diverse extra’s, zoals luchtvering, een elektrisch te bedienen achterklep, een alarmsysteem, comfortstoelen en 19 inch lichtmetalen wielen.

De Touareg V8 TDI komt later dit jaar naar Nederland, de prijs wordt binnenkort bekend gemaakt.

Sterkste Volkswagen Touareg ooit is een plug-in hybride
Autonieuws • 25 februari 2020 • Tekst: Bob Kroese

Volkswagen plakt voor het eerst zijn sportieve R-label op een hybridemodel. De Touareg R is dan ook niet zomaar een hybride, maar een met 462 pk en 700 Nm.
Volkswagen presenteert de krachtigste Touareg ooit. De Touareg R heeft een naast een 340 pk sterke 3.0 V6 benzinemotor een elektromotor met 100 kW (136 pk), waarmee de SUV volledig elektrisch kan rijden. Volkswagen geeft nog geen range op, maar maakt wel alvast dat de topsnelheid in dat geval 140 km/u bedraagt. De Touareg R heeft een accupakket van 14,1 kWh, dat onder de bodem van bagageruimte is weggewerkt.

In de gecombineerde rijmodus is de maximale snelheid begrensd op 250 km/u. Het vermogen dat de twee motoren samen kunnen leveren is 462 pk, het koppel bedraagt maar liefst 700 Nm. De Touareg regelt automatisch de meest ideale aandrijving, maar de bestuurder kan de werking van het hybridesysteem ook zelf bepalen.

De Touareg R is aangekleed met diverse donkere accenten en 20 inch wielen. De auto die je op de foto’s ziet is zelfs van 22 inch wielen voorzien, die optioneel verkrijgbaar zijn. Ook het interieur is sportief aangekleed, met onder meer sportstoelen en donkere bekleding.

De prijzen van de Touareg R zijn nog niet bekend.

Goh, ook alweer 2 jaar oud. Ik was het bestaan ervan even vergeten....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.