Toyota Corolla / Suzuki Swace (nieuw: Allion/Levin Plus voor China @ p.10)

Gepost door Rutger DC 
Re: Toyota Corolla
22-11-2019 01:17
De 2 km / max 50 km/u die MBdoubleyou telkens aanhaalt zijn niet van toepassing op de recente high power 2.0 hybrids en 2.5 hybrids. Die kunnen langer en met hogere snelheid EV volhouden.
Anonieme bezoeker
22-11-2019 08:27
Er staan hier echter voorbeelden te over, maar goed: er blijven natuurlijk altijd mensen die zeggen dat de aarde plat is en nog nooit iemand op de maan is geweest.
Quote Arno
"De 2 km / max 50 km/u die MBdoubleyou telkens aanhaalt zijn niet van toepassing op de recente high power 2.0 hybrids en 2.5 hybrids. Die kunnen langer en met hogere snelheid EV volhouden"

Die informatie "die ik telkens aanhaal" komt van informatie van Toyota zelf als je googled. Ik heb geggogled wat specifiek de electrische range van de Corolla Hybrid is maar ik heb het nog niet kunnen vinden......

Dus even de vraag aan Toyota gesteld:

Goedemiddag, de Corolla Hybrid kan maximaal 2 kilometer volledig elektrisch worden gereden met een snelheid van maximaal 50 km/h. Bij constante snelheid kan de hybride aandrijflijn ook op snelheden tussen de 50 en 70 kilometer per uur automatisch overschakelen op elektrisch rijden.

Maar goed, ik zal het wel fout hebben, Arno smiling smiley.
22-11-2019 14:25
Sjonge, je zou bijna denken dat je wat te bewijzen hebt, relax man. Fijn dat je Toyota hebt benaderd, maar doe het vooral voor jezelf. Ik geef alleen ‘telkens’ aan wat de nieuwe high power hybrids kunnen volgens tests. cool smiley
Atkinson
Er staan hier echter voorbeelden te over, maar goed: er blijven natuurlijk altijd mensen die zeggen dat de aarde plat is en nog nooit iemand op de maan is geweest.

Ik weet dat het voor de fans lastig is om een kritisch geluid over hun heilige Toyota Hybrid te laten horen. Jouw reactie met de vergelijking "met mensen die beweren dat de aarde plat is" is daar een voorbeeld van.

Ja, die heb ik ook gezien uiteraard. Iemand die 16,4 km rijdt met een gemiddelde van 27km/u.........ja dan snap ik wel dat je 76% van de tijd elektrisch rijdt. Een verbruik van 3,6l per 100 km is natuurlijk fantastisch maar eigenlijk nog niet eens zo heel erg zuinig gezien de gemiddelde snelheid.

De meeste ritten die ik zie zijn niet over de snelweg. Normaal gebruik betekent regelmatig snelweg en dan kom je niet op 50% elektrisch. De cijfers geven aan hoeveel van de tijd je elektrisch hebt gereden maar dat is niet hetzelfde als de afstand. De screenshot van de app van BleuNewSwift geeft dat ook aan: 51% van de tijd, 34% van de afstand. Tijd is minder relevant dan afstand voor het verbruik.

In de stad is een hybride absoluut een oplossing omdat de uitstoot zo laag is. Een Plug-in Hybride is in de praktijk echter de betere oplossing omdat je echt 30-50km elektrisch kan rijden en de auto zelf dan dus nul emissie heeft.
Arno
Sjonge, je zou bijna denken dat je wat te bewijzen hebt, relax man. Fijn dat je Toyota hebt benaderd, maar doe het vooral voor jezelf. Ik geef alleen ‘telkens’ aan wat de nieuwe high power hybrids kunnen volgens tests. cool smiley

Wat zou ik te bewijzen hebben smiling smiley? Ik ben voorstander van hybride rijden, zeker voor stedelijk gebied een uitstekende oplossing. Blijkbaar is het voor jou allemaal wat lastig als ik ook een kritisch geluid laat horen.
22-11-2019 14:43
Dan staan we er hetzelfde in, da’s mooi! Ik vind ‘t voornamelijk belangrijk dat het helder blijft wat hier geschreven wordt. Last van kritische noten zal ik hier niet snel hebben, hou die maar gewoon bij jezelf. smileys with beer
Arno
Dan staan we er hetzelfde in, da’s mooi! Ik vind ‘t voornamelijk belangrijk dat het helder blijft wat hier geschreven wordt. Last van kritische noten zal ik hier niet snel hebben, hou die maar gewoon bij jezelf. smileys with beer

Zo helder vind ik de antwoorden dus niet smiling smiley.En waarom zou ik kritische noten voor mezelf moeten houden moody smiley?
17-12-2019 15:29
Ik ben nog altijd heel gelukkig met mijn Corolla TS. Afgezien van bekende problemen zoals de navigatie/infotainment, functioneert alles eigenlijk zoals ik het zou willen.

Op één ding na.

Als ik mijn auto door de wasstraat doe, wordt de achterkant niet goed schoon. Dus de achterdeur, bumper, achterruit, kentekenplaat etc. blijven behoorlijk vies. In de spiegel zie ik in de achterruit na het wassen alsnog precies de uitsnede waar de ruitenwisser komt. De rest eromheen blijft vies.

Hebben jullie dat ook? Of moet ik gewoon op zoek naar een andere wasstraat? big smile smiley

En ja, zelf met emmer en spons rondgaan werkt ook, maar dat maakt me minder gelukkig. winking smiley
17-12-2019 16:03
Foie Gras
Wijn 8578185
Wil je vlot invoegen op de snelweg dan gaat ie snel veel toeren maken. Zeker "hernemingen" icm cruise control zijn niet prettig. Hij wil dan zsm naar de ingestelde snelheid. Soort kickdown doet ie dan. Daarbij is de isolatie niet zo goed en maakt de motor een niet zo prettig geluid op toeren. Verder topauto.

Ik vraag me af wat er 'verder' dan nog overblijft. Als de auto qua design, versnellingsbak, bijgeluiden, isolatie, cruise control en invoegen op de snelweg tegenvalt zou ik het niet zo snel een 'topauto' meer kunnen noemen...

Willem D11
Afgezien van bekende problemen zoals de navigatie/infotainment, functioneert alles eigenlijk zoals ik het zou willen.

Toch opvallend, dat Toyota Corolla eigenaren met zoveel problemen nog steeds tevreden kunnen zijn. Zet wel vraagtekens bij de echte betrouwbaarheid, hoe objectief vullen eigenaren enquetes in bijvoorbeeld. Ik zou niet blij worden met zoveel nadelen...
17-12-2019 16:20
@ WillemD11: Probeer eens een andere (goede?) wasstraat...
@ Ganzelever: Waarin rijd je zelf eigenlijk? (Afgaande op je nick: Frans naar ik aanneem en zéér tevreden?)
17-12-2019 16:27
Jazzik
@ Ganzelever: Waarin rijd je zelf eigenlijk? (Afgaande op je nick: Frans naar ik aanneem en zéér tevreden?)

Alle aannames foutwinking smiley

Hoe doet de Corolla het eigenlijk in Polen?
17-12-2019 18:21
Jazzik

Wat boeit het nou wat ie rijdt om een mening/opmerking te maken? Overigens is passchier2017 Foie Gras fan van Renault

Arno, laat je niet zo kennen
17-12-2019 18:23
Curlevv
Jazzik

Wat boeit het nou wat ie rijdt om een mening/opmerking te maken? Overigens is passchier2017 Foie Gras fan van Renault

Arno, laat je niet zo kennen

Ook jouw aanname klopt nietwinking smiley

Maar inderdaad Jazzik, mijn privéleven gaat je niks aan. Net zo goed als dat andersom net zo is... Dat je overal kwijt moet dat je in Polen woont is me al genoeg detailswinking smiley
18-12-2019 01:18
Wijn 8578185

Nou, nog een keertje Polen dan. Voor Wijn.

Poland November 2019: Toyota Corolla #1 for 7th month in a row.
Model-wise, it's a 7th consecutive month in pole position for the Toyota Corolla (+ 295,4%).
[bestsellingcarsblog.com]
Sinds de introductie hier in Polen al bijna 18.000 stuks verkocht!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-12-2019 01:34 door Jazzik.
18-12-2019 01:27
Foie Gras
Maar inderdaad Jazzik, mijn privéleven gaat je niks aan. Net zo goed als dat andersom net zo is... Dat je overal kwijt moet dat je in Polen woont is me al genoeg detailswinking smiley

Mijn privéleven weet je helemaal niets van. In welk land ik woon beschouw ik niet als iets dat niemand mag weten, zelfs jij mag dat weten.
Op een autosite durf ik zélfs te laten weten welke auto ik heb...
18-12-2019 09:37
Fijn dat ik het màg weten. Ik hoef het alleen niet te weten. Zo interessant ben je namelijk nietwinking smiley Zie int. Verkoopcijfers topic, soms zit men niet te wachten op al die info. Houd het lekker voor jewinking smiley
18-12-2019 11:10
Foie Gras
Fijn dat ik het màg weten. Ik hoef het alleen niet te weten. Zo interessant ben je namelijk nietwinking smiley Zie int. Verkoopcijfers topic, soms zit men niet te wachten op al die info. Houd het lekker voor jewinking smiley

Je hoeft het niet te lezen. Maar misschien op een autosite in je profiel toch even invullen welke auto je rijdt? eye rolling smiley
Jazzik
Wijn 8578185

Nou, nog een keertje Polen dan. Voor Wijn.

Poland November 2019: Toyota Corolla #1 for 7th month in a row.
Model-wise, it's a 7th consecutive month in pole position for the Toyota Corolla (+ 295,4%).
[bestsellingcarsblog.com]
Sinds de introductie hier in Polen al bijna 18.000 stuks verkocht!

Dank Jazzik. Weet je toevallig hoe de Camry het daar doet? In NL zag gisteren voor het eerst een rijden. Met dealerstickers erop. Goede aanbieding lijkt me maar dat gevoelsmatig zie je dat niet in verkoopcijfers.
18-12-2019 11:17
In Parijs struikel je over Camry taxi's. Die hybride zal het in een aantal grote Europese steden wel goed doen als taxi. Op de particuliere markt is de auto in Nederland totaal niet aangeslagen, wat ongetwijfeld deels te maken heeft met het carrosserieconcept (sedan).
18-12-2019 16:56
Jazzik
Foie Gras

Je hoeft het niet te lezen. Maar misschien op een autosite in je profiel toch even invullen welke auto je rijdt? eye rolling smiley

Misschien dat jij die drang hebt, maar die ervaar ik niet. Ik bepaal gelukkig zelf of ik iets deel of niet. Als je heel wanhopig geïnteresseerd bent mag je best een PM sturen hoor, maar in deze, en vele andere, discussies is het niet relevant.
18-12-2019 17:34
Jazzik
Foie Gras

Wat een bullshit. Is dat zodat je iemand persoonlijk kan gaan aanvallen op zijn/haar autokeuze? Zie de toegevoegde waarde er niet van
18-12-2019 18:56
Ik zou zo zeggen dat Foie Gras Beupeltje RS is. Dan is er voorkeur voor Renault en BMW. Niettemin heeft het nergens van doen met Toyota, de verkoop van de Corolla waar ter wereld of de populariteit van de Camry.

Afgezien van bekende problemen zoals de (plaats probleem), functioneert alles eigenlijk zoals ik het zou willen.

Dat klinkt als de liefhebber van Italiaanse auto'swinking smiley. Ik ben het wel met Foie Gras eens dat het apart is dat kleine dingen bij de Corolla kennelijk met de mantel der liefde worden bedekt. De station vind ik een hele mooie versie trouwens, en ook de sedan prefereer ik boven de hatchback.
18-12-2019 19:09
Lijkt wel een hobby hier, foute aannameswinking smiley
Wel eens met het laatste deel van je post.
Zullen we het gewoon weer gezellig houden hier. Geen reden om een bitchfight dit topic over te laten nemen. Gaat verder ook nergens over, dus met 0 toevoeging kunnen we het gewoon laten varen.
WillemD11
Als ik mijn auto door de wasstraat doe, wordt de achterkant niet goed schoon. Dus de achterdeur, bumper, achterruit, kentekenplaat etc. blijven behoorlijk vies. In de spiegel zie ik in de achterruit na het wassen alsnog precies de uitsnede waar de ruitenwisser komt. De rest eromheen blijft vies.

Hebben jullie dat ook? Of moet ik gewoon op zoek naar een andere wasstraat? big smile smiley

En ja, zelf met emmer en spons rondgaan werkt ook, maar dat maakt me minder gelukkig. winking smiley
Ik rij hier al enkele jaren door de Anac heen. Ik weet niet wat ze daar anders doen dan elders maar elke auto komt er briljant weer uit, geen schade aan de lak en het komt echt overal. Ik klaag dan altijd eerder dat er zoveel water of sop komt te zitten (bv rond de achterklep waar het regenwater ook komt te lopen of aan de onderkant van de deur naast de afsluiting aldaar). Verder staan daar ook altijd veel stofzuiger-slangen die verassend goed zuigen ook al zijn er veel mensen bezig. Het kost iets meer dan zelf doen, maar het zijn echt top wasstraten welke je veel tijd schelen en met stofzuigen ben je ook een stuk sneller klaar zo. En ze hebben ook een apparaat om je matten schoon te maken, al heb ik die eigenlijk nooit nodig gehad.

Mijn vader was ook altijd vroeger van het handwerk of een lokale wasstraat maar sinds ik hem Anac heb laten zien, wil ie ook niks anders meer. Je auto komt er weer als nieuw uit, inclusief glanzende velgen. Ze zitten niet overal, vooral Gelderland en Brabant (Arnhem, Breda, Eindhoven, Den Bosch, Nieuwegein, Nijmegen, Rijswijk en Tilburg).
18-12-2019 20:20
WillemD11
Ik ben nog altijd heel gelukkig met mijn Corolla TS. Afgezien van bekende problemen zoals de navigatie/infotainment, functioneert alles eigenlijk zoals ik het zou willen.

Op één ding na.

Er zitten een paar diepere hoekjes die niet schoon worden bij de kentekenplaat, maar verder grotendeels schoon na de wasstraat. Wel vind ik dat de achterkant vervolgens weer heel snel vies is. Ik ben ook nog erg tevreden over de keuze voor een Corolla, prettige auto overall.
31-01-2020 15:32
Martinspire

Mijn vader was ook altijd vroeger van het handwerk of een lokale wasstraat maar sinds ik hem Anac heb laten zien, wil ie ook niks anders meer. Je auto komt er weer als nieuw uit, inclusief glanzende velgen. Ze zitten niet overal, vooral Gelderland en Brabant (Arnhem, Breda, Eindhoven, Den Bosch, Nieuwegein, Nijmegen, Rijswijk en Tilburg).
Thanks, ik ga eens kijken of ik daar in de buurt langs kom. Ik gebruik nu meestal de The Wash in Enschede. De hele auto wordt daar mooi schoon, behalve de achterkant en dan met name de achterruit.
31-01-2020 15:35
Voor degenen die zich ook nog steeds ergeren aan de bug waarbij de navigatie na herstarten vaak weer in noord-boven-stand staat, er is een update. Eigenlijk alleen voor de dealer om toe te passen, maar dat kan je ook prima zelf! Zie [toyotahybrideforum.nl]

Bij mij heeft de versie 1530 het opgelost. Eenvoudige update ook, net als met de kaarten. Alleen het downloaden is even wat gepruts.
09-07-2020 08:33
Vooralsnog alleen voor Thailand, de Corolla Cross:

[www.autoweek.nl]
OMG, wat een ongelofelijke chagrijige/bozige uitstraling heeft deze auto van voren en achter. Het front is echt een angry bird. Aan de zijkant dezelfde rare vormen zoals bij de nieuwe C4. Toyota lijkt de vierkante, van Jeep gejatte wielkast definitief tot stijlkenmerk van hun SUV's gemaakt te hebben.

Ik vind ook deze Toyota qua design weer helemaal niks.
09-07-2020 09:17
Zo dat is er dan ook weeruit.
09-07-2020 10:04
Zit dit ding niet teveel in het vaarwater van de RAV4?
09-07-2020 10:30
SVF
Zit dit ding niet teveel in het vaarwater van de RAV4?

Hij zit precies tussen de C-HR en de RAV in:

De Corolla Cross is 4,46 meter lang en dat maakt hem tien centimeter langer dan de C-HR en zo'n elf centimeter korter dan de RAV4. De wielbasis van Toyota's hoogpotige nieuwkomer is met 2,64 meter echter gelijk aan die van de C-HR. Met zijn breedte van 1,83 meter komt de Corolla Cross echter weer dichter in de buurt van de RAV4.
09-07-2020 10:36
Toyota's design staat hun succes niet in de weg. Deze laatste aanwinst zit vermoedelijk de RAV4 alleen in de weg in die markten waar de Corolla Cross te klein gevonden wordt. In Europa zal de Yaris Cross het wel winnen.
09-07-2020 10:52
Die mag wel in een apart topic, toch? Is tenslotte geen Corolla met wat plastic rondom, maar een echt op zichzelf staande crossover/SUV.
09-07-2020 10:55
Volgens mij kan deze best in Europa gevoerd worden. Voor wie de C-HR te wild en/of te onpraktisch vind een een RAV te groot of te lomp. Het had mij nog beter geleken om deze als Suzuki naar Europa te halen, in plaats van de gerebagde RAV.
09-07-2020 10:58
Wouter82
Volgens mij kan deze best in Europa gevoerd worden. Voor wie de C-HR te wild en/of te onpraktisch vind een een RAV te groot of te lomp. Het had mij nog beter geleken om deze als Suzuki naar Europa te halen, in plaats van de gerebagde RAV.

Misschien gebeurt dat wel alsnog maar dan als opvolger van de Vitara.
09-07-2020 13:26
Ik vind dat MBdoubleyou wel een punt heeft wat betreft het aangezicht. Ik vind de auto door de vorm van de grille ook een norse chagrijnige uitraling hebben. De zijkant en achterzijde vind ik prima. De RAV4 heeft aan de voorkant dezelfde uitstraling. Het lijkt een auto met hangsnor.
Ik hoop dan ook van harte dat hier een Suzuki variant van komt met een eigen iets vrolijker gezicht, bijvoorbeeld als opvolger van de inmiddels toch al wat gedateerde S-Cross.
Dan graag met de 1.4 turbo motor, 1300 kg trekvermogen en fatsoenlijke prijs.
09-07-2020 14:15
Wouter82
Het had mij nog beter geleken om deze als Suzuki naar Europa te halen, in plaats van de gerebagde RAV.
Die Suzuki RAV is dacht ik vooral bedoeld om de CO2-uitstoot naar beneden te trekken en daarom alleen als PHEV verkrijgbaar. Dan zou er dus eerst zo'n variant moeten komen, een gewone hybride doet nog te weinig aan het vlootgemiddelde.
09-07-2020 16:16
Komop, de Yaris Cross is toch ook niet in het Yaris-topic gepropt? Hier een eigen topic: [www.autoweek.nl]
21-07-2020 12:53
GR Sport ook voor de sedan

Meer foto's: [www.carscoops.com]

Op de homepage vallen ze nogal over de naam en over verwachtingen. Nou een AMG Line, R-Design, S-Line, R-Line etc is vaak ook icm met een lichte motor en hoor je niemand over. En deze GR Sport is mooi subtiel aangepakt ipv andere bumpers met nepgaten. Mooie auto!
21-07-2020 14:36
MCDubbellU
Op de homepage vallen ze nogal over de naam en over verwachtingen. Nou een AMG Line, R-Design, S-Line, R-Line etc is vaak ook icm met een lichte motor en hoor je niemand over. En deze GR Sport is mooi subtiel aangepakt ipv andere bumpers met nepgaten. Mooie auto!

De namen met 'line' en 'design' geven al weg dat het een optisch pakket betreft. De naam GR Sport wekt blijkbaar meer verwachtingen. Men had het beter GR Sportline of GR design of iets dergelijks kunnen noemen.
21-07-2020 18:39
Mooie stoelen die er ook goed zittend uitzien. En ik blijf het wel een gemis vinden dat de sedan niet als 2.0 leverbaar is.
15-09-2020 16:37
Suzuki Baleno Swace

[www.autoweek.nl]

Komt begin volgend jaar hierheen. Bijzonder dat dit voor Toyota lucratief is, of zouden ze er er al vanuit dat dit toch niet wordt gekocht?
15-09-2020 16:50
Ik wilde zeggen dat zoiets nooit kan werken, maar in het A-segment is het gebruikelijk. In hogere segmenten zie je het niet vaak meer, maar het kwam regelmatig voor: Sharan/Galaxy/Alhambra, Ulyesse/806/Evasion/Zeta. OK, de verschillen waren iets groter dan alleen het logo.
Zou het nog werken? En wat als er iets meer was gewijzigd dan alleen het logo?
Swace staat voor Swapped Face?

Heel vreemd front op deze manier. Als je een Corolla overweegt lijkt me er geen enkele reden voor deze kopie te gaan. Gedoemd te mislukken.
15-09-2020 16:58
Het is met name voor Suzuki lucratief om relatief zuinige grotere auto’s aan te kunnen bieden. Alles voor de uitstoot en gemiddelde normen. En de importeur, BV NIMAG, valt weer onder de Louwman Group...
Als de prijzen net zo concurrerend zijn als die van de Across (bijvoorbeeld vanaf ongeveer 40.000 euro), dan voorspel ik dat de Swace een regelrechte kaskraker wordt! thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.