Toyota Corolla / Suzuki Swace (nieuw: Allion/Levin Plus voor China @ p.10)

Gepost door Rutger DC 

Ben erg benieuwd naar de dubbeltest met de Mazda3; beiden zien er goed uit, rijden erg goed maar ook beide niet erg ruim of praktisch
De Toyota Corolla de beste hybride auto.
[www.youtube.com]
Reyner

Laat even weten wat je van de Headup display vindt! Het is de eerste wagen in dit segment dat een head-up display met projectie op de voorruit heeft.smileys with beer

Afgelopen zaterdag bij het intro event van de Corolla in Baarn geweest.
Vooraf een korte presentatie vanuit de importeur over de Corolla en bepaalde keuzes die er zijn gemaakt.
Daarna een route rijden (met instructeur) in de omgeving.

Ik zat in het laatste tijdsslot waardoor er maar 4 auto's reden (nodig waren) - 's morgens reden ze met 10+ wagens in een 'treintje'.
In mijn slot werden 2x hatchback en 2x TS ingezet, met wisselend 1.8 of 2.0 hybrid. Gedurende de rit werd er gewisseld.
Zo heb ik 2 stukken in de 1.8 gereden en 1 deel in de 2.0.
Ik moet zeggen dat ik blij ben met mijn keus voor de 2.0 smiling smiley

Verder heeft de Corolla mij positief verrast qua wegligging (voor zover ik dit kon testen in het korte ritje)/ zitcomfort (sport)stoelen (en ik rij nu Volvo!) en de algehele indruk/kwaliteitsbeleving van het interieur.
Head-Up display is prima (al had ik het pas later door); ik kan deze moeilijk met iets vergelijken - het is voor het eerst dat ik met HU heb gereden. Maar prima afleesbaar en helder.

Al met al ben ik blij met mijn keuze (uit de folder) - het kon natuurlijk na afgelopen zaterdag tegen vallen, maar ik ben enthousiast!

Nu eens kijken of ik vanuit de dealer nog een (uitgebreidere) proefrit kan maken (dit had men al aangeboden).
Ik heb de mijne blind besteld en hoop ook dat het extra geld voor de 2 liter het waard is cool smiley
Vandaag een aantal op een trailer gezien, ziet er goed uit!
Ton
Zo heb ik em samengesteld/besteld: [www.toyota.nl]

Super Nice Ton.....hele dikke uitvoering en een geweldige kleur thumbs up
Ik ga dinsdag een proefrit maken in een 1.8 en een 2.0 Hybride en daarna maak ik de keus.
Ik twijfel nog wel over de kleur. Ik ben namelijk ook zo iemand die wel van aparte kleuren houdt. Ik twijfel daarom nog tussen de Manhattan Grey metallic(1H5), de Phantom Brown metallic(4W9) deze schijnt een hele mooie lichte paarse gloed door het bruin te hebben.
Ook de Denim Blue metallic(8U6) en de kleur Oxide Bronze metallic(6X1) die jij gekozen hebt is ook een kanshebber. Mocht ik er niet uit kunnen komen dan zal het wel gewoon de standaard witte kleur worden nut smiley

Keuzes......Keuzes........confused smileynut smileygrinning smiley
Van alle kleuren komen wij uit vooralsnog bij de Precisious silver voor de TS.
In eerste instantie een 1.8 Executive maar het gaat waarschijnlijk een Business Sport Intro worden. Hebben we toch de 2.0 én met JBL audio en 18" velgen van de Premium.
We willen geen panoramadak, geen bitone lak en liever leer/alcantara dan het volledige leer. De Business Sport Intro sluit daar perfect op aan.
Vandaag heb ik dan eindelijk de Corolla kunnen aanschouwen en ik moet zeggen dat hij er in het echt beter uit ziet dan op de foto.
De door mij bestelde uitvoering, first Edition, stonden er nog niet , die komen als het goed is een week later.
Ik heb zelf gekozen voor de kleur zilver, maar de kleur Precisious silver ik ook heel mooi, het is me alleen een raadsel waarom die kleur
€ 300,- extra moet kosten. Toen ik de Corolla bestelde dacht ik nog dat het waarschijnlijk wel een hele aparte kleur zou zijn en dat was
ook de rede waarom ik toen de standaard kleur zilver heb genomen.
Maar ik heb gelukkig geen spijt van mijn blinde aankoop smileys with beer
Mooi! Hou wel van die 1st Editions want die zijn vaak wat beter aangekleed.

De Precisious Silver is wat voller van kleur. Naast elkaar is de Ultra Silver wat ´koud´ en de Precisious Silver wat warmer. Het warme neigt beetje naar champagnekleur..
Verder is het een zogenaamde premium lak. Voorheen waren dat de mica-metallic lakken bij Toyota. Zo los rijdende zal het verschil in zilverkleur nauwelijks opmerkbaar zijn.. maarja, het is hier een auto voor mevrouw CXXX en die is daarin nogal-best wel-heel erg standvast. Interesse voor auto´s bij vrouwen heeft ook nadelen. big smile smiley
Ik heb hem vandaag in het standaard zilver gezien en de kleuren lijken inderdaad heel veel op elkaar.
Corolla vs. Golf en 308:

1. Volkswagen Golf 1.5 TSI 130 DSG
2. Toyota Corolla 1.8 Hybrid
3. Peugeot 308 PureTech 130 EAT8

Vergelijkingstest: [www.autoexpress.co.uk]
Anonieme bezoeker
Re: Toyota Corolla (GR Sport & Trek @ pag. 4)
25-03-2019 17:00
Autoexpress is niet zo heel objectief., vaak zeer negatief over alles wat Toyota badge draagt en Lexus badge. Lees de diverse reviews er maar op na en de reactie van de Engelsen hierop, op hun 'Autoweek'.
Vanmorgen werd ik door de dealer gebeld: "je auto is vandaag binnengekomen. Als je wilt kan je even langskomen om te kijken". Kijk, dat is top van de dealer (Van Gent Ede) thumbs up!
Er stond een heel rijtje met Corolla's (met name Touring Sport) - voornamelijk voor 1 klant (een verhuurbedrijf). Maar de mijne viel wel het meest op hiertussen.
Kleurtje staat em goed, strakke velgen, en het bruin lederen interieur is ook een keus waar ik heel blij mee ben! Net even wat anders dan de vaak zwarte stoelen.

Wel een paar plaatjes geschoten, maar de auto stond er lastig voor om een netjes op de foto te krijgen - daarnaast zat er een laagje vuil op van het transport - dus ik wacht even met mooie(re) foto's tot volgende week donderdag.
Re: Toyota Corolla
11-04-2019 12:29
Corolla vs. Megane:

1. Renault Megane 1.3 TCe EDC7
2. Toyota Corolla 2.0 Hybrid

Vergelijkingstest: [www.largus.fr]

De Renault oogt een stuk strakker dan de Corolla en ziet er dikker uit wat mij betreft. Het interieur van de Megane (en Talisman) heb ik dan weer nooit mooi gevonden.
11-04-2019 14:16
Wat ziet zo'n Megane er gelijk enorm saai uit. Doe mij maar die Toyota. Ben benieuwd naar de Corolla vs Mazda3 test
11-04-2019 14:23
De Corolla oogt heel mooi, zeker de stationvariant.
11-04-2019 14:57
Als ze nou dat interieur van de Megane in de Toyo schroeven. big smile smiley
11-04-2019 15:26
Rutger, je schrijft het goed; de Renault OOGT - in jouw ogen dan - strakker dan de Toyota.

Verder ook lekker objectief, zo’n Franse vergelijking winking smiley
11-04-2019 17:57
Arno
Rutger, je schrijft het goed; de Renault OOGT - in jouw ogen dan - strakker dan de Toyota.

Verder ook lekker objectief, zo’n Franse vergelijking winking smiley

Wat is je punt? Ik heb nog niet eens gezegd dat ik de Megane mooier vind dan de Corolla. Er zitten behoorlijke overeenkomsten tussen beide ontwerpen, ze lijken best een beetje op elkaar met een vergelijkbare raamlijn en aangezette schouderlijnen. Ik vind het beide mooie auto's. De Corolla wat drukker, met scherpere lijnen en een minder geprononceerde hoek tussen voorruit en motorkap, de Megane wat strakker of juist saaier.

Heb je de test gelezen of schrijf je de Franse pers bij voorbaat af? De auto's eindigen dicht bij mekaar en met de oude 1.6 TCe 165 pk benzinemotor had de Megane het waarschijnlijk afgelegd tegen de Corolla, schrijft het Franse L'argus. De Megane scoort vooral met de prijs/uitrusting-verhouding (de Corolla is niet goedkoop - in Nederland zal de situatie anders liggen omdat een hybride hier BPM-technisch in het voordeel is) en binnenruimte, of nou ja, de Corolla laat het gewoon liggen op binnenruimte: de auto is ronduit krap. Dit wordt in alle internationale testen genoemd als het belangrijkste nadeel van de Corolla. Misschien is er sprake van Franse bias, maar dit wil niet zeggen dat er geen interessante punten benoemd worden. Er kan ook sprake zijn van lezersbias. winking smiley
11-04-2019 20:39
Ha Rutger, kalm maar, ik wil verder geen punt maken.
Ja ik had de test gelezen. Ik ken de Fransen, maar de test is in dat licht bezien best nog okay inderdaad. Ik heb praktijkervaring met middenklassers van beide merken, vandaar m'n eerste reactie. Maar goed, er staat volgens mij ook een knipoog in m'n bericht.
14-04-2019 20:40
Vandaag bij de dealer zien staan, zowel de sedan als hatckback zijn goed geslaagd.thumbs up

19-04-2019 11:22
Wat is de Corolla opgeknapt vergeleken met zijn voorganger, ziet er echt geweldig uit. Zag deze week een rood metallic uitvoering, prachtige wagen met ook erg mooi lakwerk, zeer fraaie glans (daar onderscheid Toyota zich toch ook wel mee met de concurrentie hoor).
19-04-2019 12:56
Ik zag de TS laatst in deze bijzondere kleur

Echt een prachtige auto. Hopelijk gaan we hierdoor minder lelijke Astra's, Focussen en 308tjes zien. Wat zijn dat mormels in station uitvoeringen zeg
19-04-2019 13:19
Inderdaad! Echt een mooie wagen geworden, bronskleur staat hem goed maar de rood metallic met zwart dak en prachtige velgen (eindelijk bij Toyota!!!!) zag er ook top uit. Duidelijk met de nieuwe Corolla dat Toyota zeer veel meer werk heeft gemaakt van deze auto en er echt weer zin in lijkt te hebben, veelbelovend in ieder geval.
19-04-2019 13:21
MattCurlew
Ik zag de TS laatst in deze bijzondere kleur

Echt een prachtige auto. Hopelijk gaan we hierdoor minder lelijke Astra's, Focussen en 308tjes zien. Wat zijn dat mormels in station uitvoeringen zeg

Dat is dezelfde kleur (Oxide Bronze) als ik heb besteld/ gekregen (zie hierboven). Inderdaad een bijzondere kleur - en zo zijn er (gelukkig) wel meer bijzondere kleuren(combinaties) te krijgen. Dat maakt het net wat leuker op de wegen. Al zal de meerderheid toch wel voor grijs/zilver gaan.
20-04-2019 10:58
Complimenten Ton, ziet er erg goed uit. Die ene inch grotere velgen en chromen strip rond de ramen vind ik de auto ook goed doen trouwens.
20-04-2019 15:20
Die chrome strip onderaan de deuren is overigens wel een optie.. de chomen strip bij de ramen (en privacy glass achter) hebben enkel de duurste uitvoeringen.
23-04-2019 09:20
Merci - ben er ook blij mee.
Krijg er ook leuke reacties op.
27-04-2019 17:36
Ah, in Nederland ook een triotest, in de papieren AW van deze week:

1. Toyota Corolla SW 32,5 pnt
2. Ford Focus wagon 32 pnt
3. Peugeot 308 SW 29 pnt

Video van de eerste twee:
AW Corolla Focus
Anonieme bezoeker
27-04-2019 18:18
Nu de nieuwe Corolla een paar keer zien rijden, wat een mooie wagen is dit geworden. Brandstofverbruik is verbluffend, zeker rekening gehouden met de forse rijstijl van de heren autotesters, zeer veel zuiniger dan de andere testkandidaten. Hybride aandrijving lijkt wat ondergesneeuwd te raken maar is op dit moment toch wel de fijnste aandrijflijn, geweldige cvt, zeer gunstig brandstofverbruik en geen idiote stekkers.
28-04-2019 06:15
Ik zag een demo-auto met stickers. Rood met zwart dak. Natuurlijk ouder stel maar wat een geslaagde auto zeg
28-04-2019 09:17
Wat mij erg verbaast is dat de ruimte achterin blijkbaar krapper is dan voorloper Auris. Geen kwestie van onkunde lijkt me maar een bewuste keuze (of het gevolg van het graag mooi willen zijn, net als bij de nieuwe Mazda 3) Maar een paar centimeter meer wielbasis of wat slimmer gevormde voorstoelen maken een wereld van verschil voor de ruimte achterin en zou het de bijna perfecte auto maken. Gemiste kans!
28-04-2019 12:30
Ik snap dat ook niet. Zowel de Auris en Mazda3 zouden echt niet lelijker worden als ze iets langer zouden zijn. Waarom zou je bewust potentiële kopers afschrikken?
28-04-2019 13:25
Langer = meer gewicht = hogere CO2-uitstoot...
28-04-2019 14:02
SVF
Wat mij erg verbaast is dat de ruimte achterin blijkbaar krapper is dan voorloper Auris. Geen kwestie van onkunde lijkt me maar een bewuste keuze (of het gevolg van het graag mooi willen zijn, net als bij de nieuwe Mazda 3) Maar een paar centimeter meer wielbasis of wat slimmer gevormde voorstoelen maken een wereld van verschil voor de ruimte achterin en zou het de bijna perfecte auto maken. Gemiste kans!

De sedan en de touring sports hebben een iets grotere wielbasis en dus meer been ruimte achterin.
In de hatchback is het idd krap voor grote volwassenen Modellen met panoramadak leveren ook hoofdruimte in.
03-05-2019 15:23
Vandaag testgereden met de 1.8 Hybrid Hatchback en de 2.0 Touring sports. De 1.8 vind ik persoonlijk een beetje tam, maar doet uiteindelijk perfect wat ie moet doen en is lekker zuinig.
Voor mensen die voor rijplezier gaan is de 2.0 wel een duidelijke meerwaarde. En hoewel er niet echt "versnellingen" zijn, is de terugschakelmogelijkheid aan het stuur (dat het motortoerental omhoogduwt), wel handig voor als je snel wil voorbijsteken. Ook acceleraties op hogere snelheid (+160) zijn goed.
Het chasis vind ik persoonlijk (buiten de veel betere styling) een van de grootste verbeteringen t.o.v het vorige model. Dit in combinatie met een veel betere zitpositie (lager bij de grond), maakt de nieuwe Corolla nog een OK rijdersauto, zeker met de 2.0 HV.
03-05-2019 21:24
Ton

Wauw.....heel erg mooi zeg thumbs up
De kleur komt echt mooi over zo met de chrome accenten. Ik had alleen graag het chrome pack erbij gezien om het geheel af te maken cool smiley
De 18 inch zijn toch nét een tikkie mooier dan de 17 inch, maar dat is persoonlijke smaak.
Ik moet het straks doen met de 17 inch grinning smiley
Dat bruine leer vind ik ook mooi en weer net ff anders dan standaard idd.
Het kan aan de foto liggen maar het lijkt net of bij de bestuurdersstoel, het zijstuk rechts, bij het zwarte biesje op sommige stukken net niet helemaal mooi aansluit of afgewerkt is. Dat vind ik dan als perfectionist een beetje jammer. Maar het kan vertekend beeld zijn zoals ik al zei.
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst met deze prachtige bolide cool smiley
Echt wauw......wat een mooie verschijning.
04-05-2019 13:26
Foose78
Wauw.....heel erg mooi zeg thumbs up
De kleur komt echt mooi over zo met de chrome accenten. Ik had alleen graag het chrome pack erbij gezien om het geheel af te maken cool smiley
De 18 inch zijn toch nét een tikkie mooier dan de 17 inch, maar dat is persoonlijke smaak.
Ik moet het straks doen met de 17 inch grinning smiley
Dat bruine leer vind ik ook mooi en weer net ff anders dan standaard idd.
Het kan aan de foto liggen maar het lijkt net of bij de bestuurdersstoel, het zijstuk rechts, bij het zwarte biesje op sommige stukken net niet helemaal mooi aansluit of afgewerkt is. Dat vind ik dan als perfectionist een beetje jammer. Maar het kan vertekend beeld zijn zoals ik al zei.
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst met deze prachtige bolide cool smiley
Echt wauw......wat een mooie verschijning.

Dank je. Dat chrome pack heb ik kort overwogen, maar ik vind dat net iets te veel chroom. Maar het misstaat de Corolla ook niet.
Qua biesje - scherp gezien, ik zie waar je op doelt, ik ga het zo direct even checken. Was mij nog niet opgevallen.

Jij ook alvast veel plezier.
04-05-2019 13:30
Volgens mij valt het mee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 13:31 door Ton.
04-05-2019 13:48
Mooi hoor. Ook grappig detail dat alleen de Premium die inzet in de stoel heeft in zilver.. bij alle andere is dat gewoon matzwart plastic.
08-05-2019 03:10
Ton
Volgens mij valt het mee.

Ook op deze foto's lijkt het ook niet helemaal netjes aan te sluiten vergeleken met de andere kant.
Het valt niet heel erg op en het kan nog steeds via een foto wat vertekend beeld geven maar het is wel iets wat mij opvalt. Ik zou me er aan storen als het bij mijn nieuwe auto zou zijn grinning smiley
Het lijkt net of de bies daar iets breder is en de stiknaad niet daar niet mooi op aansluit.
Op onderstaande foto zie je welk stukje ik bedoel.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2019 04:10 door Foose78.
08-05-2019 19:01
Heb er inmiddels de eerste 1400 kilometer opzitten 😃

V6 24V
Kun je dan al wat meer vertellen over je ervaringen? Lees hier nog maar weinig reviews van mensen die langer dan een dag hun auto hebben big smile smiley
09-05-2019 02:02
V6 24V

Ik neem aan dat die kilometers goed zijn bevallen smiling smiley
Mooie verschijning en de velgen komen doordat daar ook zwart in verwerkt is zeer mooi uit met de zwarte lak kleur thumbs up
Dit is een Business Intro uitvoering toch?
Het lijkt op de foto dat je privacy glass hebt namelijk en volgens mij zit dat standaard niet op die uitvoering.
Privacy glass zit standaard alleen op de Executive, de Premium en de Business Sport Intro uitvoeringen bij mijn weten.
Ben dan namelijk erg benieuwd of je privacy glass als losse optie zou kunnen kiezen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2019 03:14 door Foose78.
09-05-2019 06:00
De eerste 1400 kilometer zijn inderdaad naar volle tevredenheid afgelegd! smiling smiley

Rij al wat langer hybride inmiddels, met het concept ben ik al bekend. Wat valt me op:

+ De auto is stil, het gieren van de CVT heeft Toyota steeds beter onder controle. Rij regelmatig in een C-HR en het valt op dat deze daarin toch wat rumoeriger is.
+ Wegligging comfortabel, maar ligt goed op de weg vlot door de bocht gaan is geen probleem.
+ Ruimte in de auto en afwerking. Doet in dat opzicht niet onder voor de IS300H die ik hiervoor had naar mijn mening.
- Zoals wel vaker gezegd is, het infotainment zou wat beter kunnen. Maar ontevreden ben ik er zeker niet over!

Eerste tank was het verbruik rond de 1 op 19,5, na een rit van Zuid Holland naar Leeuwarden. Waarbij de snelheid vaak rond de 138 op teller stond een verbruik van 1 op 18.

Heb inderdaad een Business Intro Versie, wat mij betreft qua opties precies goed en de aanschafprijs was ook erg interessant. Enige wat ik miste waren de getinte ramen, dit heb ik achteraf laten doen met levenslange garantie voor 250 euro.

Al met al erg tevreden met de auto!
09-05-2019 09:50
1.8 of 2.0 Hybride?
Qua acceleratie is de 2.0 een wereld van verschil met de 1.8, die ik tammer vind dan in de vorige Auris (toen had hij ook 136pk ipv 122 nu)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.