Toyota Corolla / Suzuki Swace (nieuw: Allion/Levin Plus voor China @ p.10)

Gepost door Rutger DC 
Anonieme bezoeker
Re: Toyota Corolla (Touring Sports @ pag. 2)
16-11-2018 09:51
Knappe verschijning geworden, Toyota heeft goed werk geleverd, exterieur ziet er voor een C-segment sedan erg goed uit, met de Audi A3 mijn inziens de mooiste in zijn segment. Interieur er ook zeer op vooruit gegaan.

Toyota Corolla Sedan gepresenteerd

Corolla-familie compleet. De derde en laatste carrosserievariant van de splinternieuwe Corolla heeft zojuist het daglicht gezien. Toyota heeft tijdens Auto Guangzhou in China de Corolla Sedan aan de wereld voorgesteld. In maart dit jaar trok Toyota het doek van de twaalfde generatie Corolla, die zijn debuut als hatchback én nog met modelnaam Auris beleefde tijdens de Autosalon van Genève. Inmiddels heet de auto Corolla en heeft de hatchback gezelschap gekregen van de Touring Sports. Vandaag vult Toyota de Corolla-familie aan met deze Sedan.

De Corolla Sedan deelt zijn technische basis uiteraard met zijn hatchback- en stationbroers en dat betekent dat ook deze nieuwe vierdeurs op Toyota's modulaire TNGA-basis staat. De Corolla Sedan heeft overigens dezelfde 2,7 meter lange wielbasis als de Touring Sports, dat is 6,1 centimeter langer dan die van de hatchbackversie. Die afstand tussen de voor- en achteras is daarmee zelfs gelijk aan die van de zojuist verdwenen Avensis uit een hoger segment. Dat belooft veel voor de interieurruimte.

Toyota omschrijft de Corolla Sedan als een variant die enigszins op zichzelf staat binnen het Corolla-gamma. Dat komt onder meer tot uiting in de vormgeving van de voorkant van het model. De koplampen zijn minder excentriek vormgegeven dan die van de hatcback en Touring Sports en missen de kenmerkende 'haakjes'. Ook de voorbumper heeft een rustiger ontwerp. Aan weerszijden van het Toyota-logo lopen chroomkleurige strips richting de koplampen, die we bij de hatchback en TS niet zien. Daarnaast is de koelopening in de bumper ingevuld met horizontale sleuven en niet met gaaswerk, zoals bij de overige twee Corolla-varianten. Meer karakterverschil ontstaat aan de achterzijde. De vorm van de relatief hoog op de achterkant geplaatste achterlichten wijkt duidelijk af van die van de hatchback en Touring Sports. De lichtunits worden niet met een balkverlichting, maar met een chromen strip met elkaar verbonden.

Hybrid
In tegenstelling tot de overige twee Corolla-varianten komt deze Sedan alleen beschikbaar als 122 pk sterke 1.8 Hybrid. De hatchback en Touring Sports zijn daarnaast leverbaar met een 116 pk sterke 1.2 turbomotor en met een 180 pk sterke 2.0 hybride aandrijving. Toyota geeft een gemiddeld verbruik van 4,3/100 km. Let wel, dat is volgens de WLTP-methode.

Geen nieuwe Toyota zonder een pakket veiligheidssystemen en zodoende komt ook deze Corolla Sedan over Toyota Safety Sense te beschikken. Het pakket omvat onder andere Pre-Collision System, adaptieve cruisecontrol, lane departure alert met stuurassistentie (Lane Trace Assist), verkeersbordherkenning en automatisch grootlicht. De complete Corolla-familie staat vanaf 23 maart 2019 bij de Nederlandse dealers. Prijzen volgen in de aanloop naar de marktintroductie.

Corolla-met-kont
Tegenwoordig zijn sedans in de compacte middenklasse een zeldzaamheid. Mazda heeft van de 3 een sedanversie op de prijslijst staan en Honda levert een vierdeursversie van zijn Civic. Dan hebben Audi en Mercedes-Benz respectievelijk de A3 Limousine en de A-klasse Limousine in het leveringsgamma. Ford besloot van de huidige Focus in Europa geen sedanversie meer te leveren, hoewel die auto wel beschikbaar is op de Chinese markt. Ook Opel besloot van de huidige Astra geen kofferbakvariant meer aan te bieden.

In Nederland werden de laatste Corolla's Sedan in 2010 verkocht (E140), grofweg drie jaar nadat de eerste generatie Auris zich aandiende. Momenteel is onder meer in België een Corolla Sedan (E170) leverbaar naast de uitgaande Auris. Die Corolla Sedan werd in maart 2016 nog gemoderniseerd.
[www.autoweek.nl]
In China zijn gelijktijdig de nieuwe Corolla en Levin gepresenteerd. De eerste wordt geproduceerd door FAW Toyota, de tweede door GAC Toyota. Veel verschil in positionering zit er dus niet. Beide modellen zijn leverbaar met benzinemotoren en hybride-aandrijflijn. Verschillen in uiterlijk zijn er wel: de Levin heeft de neus van de Corolla hatchback en Touring Sports. Hoe dan ook, beide modellen ogen mijns inziens stukken beter dan de Amerikaanse Corolla...

Dat smeekt om een ultra-wetenschappelijke en representatieve peiling!

Poll: Welke Corolla sedan heeft jouw voorkeur?

[*]De Europese/Chinese Corolla

[*]De Amerikaanse Corolla

[*]De Chinese Levin
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Amerikaanse is zo te zien alleen als sportieve XSE gepresenteerd. Dus ook daar komt nog een Corolla met normale bumpers/skirts. Dus de poll is niet helemaal eerlijk winking smiley
Bird Nerd
Amerikaanse is zo te zien alleen als sportieve XSE gepresenteerd. Dus ook daar komt nog een Corolla met normale bumpers/skirts. Dus de poll is niet helemaal eerlijk winking smiley

Oh nou ja, het ging meer om het idee smiling smiley Wat een zooitje, die XSE...
Ook de sedan is geslaagd! Front fraaier dan van de hatchback en station.
Het strakke, ingetogen front van de sedan staat de auto inderdaad goed en past ook goed bij de achterkant. Mooi dat 'ie ook naar Nederland komt. Omdat 'ie als hybride beschikbaar komt gaan we 'm vast zo nu en dan op de weg kunnen bewonderen. De Prius krijgt het er daarentegen niet gemakkelijker op met de komst van de nieuwe Corolla-serie en Camry Hybrid... En die heeft het al zo lastig.
^die Prius is me ook een gedrocht, jakkes. Vind je het gek dat ie niet verkoopt winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: Toyota Corolla (Touring Sports @ pag. 2)
17-11-2018 11:06
De Prius heeft de weg voorbereid voor de gewone reguliere hybrids van Toyota, zou mij niet verbazen als de 2e generatie brandstofceltechniek vanaf 2020 zijn weg zal vinden in de Prius. De Prius verkoopt buiten Europa overigens niet verkeert, uiterlijk is typisch Japans en zelfs bij Toyota hebben ze ingezien dat de vormgeving te extreem is.

Opvallend vind ik evenwel de enorme slag die Toyota maakt vwb design en materiaalgebruik, Toyota lijkt er weer zin in te hebben en komt met een mooie Corolla reeks, nu nog even wachten op de nieuwe Supra..... . In ieder geval een prachtige wagen deze nieuwe Corolla en een sterke concurrent voor de Golfs, Astra's en 308's van deze wereld. Gaat een groot succes worden.
Corolla Hybrid & Levin Hybrid live @ Auto Guangzhou:

Corolla Hybrid

Fotogalerij: [chezhan.bitauto.com]

Fotogalerij: [chezhan.bitauto.com]
Anonieme bezoeker
Re: Toyota Corolla (sedan @ pag. 3)
20-11-2018 17:14
Wat een mooie wagen deze sedan, echt een chique verschijning. Na de teleurstellend vormgegeven Auris, met name interieur, heeft Toyota met de nieuwe Corolla serie haar huiswerk bijzonder goed gedaan. Topkwaliteit nu ook bijzonder fraai verpakt.
US-spec Corolla Hybrid @ Los Angeles International Auto Show:

Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]
Prijzen:
1.2 Turbo Comfort € 23.995
1.2 Turbo Active € 26.395
1.2 Turbo First Edition € 27.495
1.2 Turbo First Edition automaat € 29.295
1.8 Hybrid Comfort € 26.395
1.8 Hybrid Active € 28.795
1.8 Hybrid First Edition € 29.895
1.8 Hybrid Style € 32.495
1.8 Hybrid Executive € 34.995
2.0 Hybrid First Edition € 32.395
2.0 Hybrid Style € 34.995
2.0 Hybrid Executive € 37.495
2.0 Hybrid Premium € 40.495
Meerprijs Touring Sports € 1.000
1.8 Hybrid Active sedan € 29.295
1.8 Hybrid First Edition sedan € 30.395
1.8 Hybrid Style sedan € 32.995
1.8 Hybrid Executive sedan € 35.495
[www.autoweek.nl]
[www.toyota.nl]
35-40K voor een Auris Hybrid vind ik toch wel aan de prijs.
Carfanatic
35-40K voor een Auris Hybrid vind ik toch wel aan de prijs.

Gelukkig is die er al vanaf 26.
Toyota Belgie vindt het nog altijd niet nodig om enige informatie over de wagen op hun website te zetten .. nut smiley
Hoeveel BPM zit er bij in de prijslijst van hierboven (gewoon om een idee te vormen over de prijs in Belgie)
Reyner
Hoeveel BPM zit er bij in de prijslijst van hierboven (gewoon om een idee te vormen over de prijs in Belgie)

Dan kan je zelf terugvinden op de Toyota-website waar ik de link van heb geplaatst...
Toch 2 á 3 duizend duurder dan verwacht.. alsnog kan het een goede vervanger worden voor een huidige Toyota hier.
Alleen jammer dat die mooie achterkant (met dubbele uitlaat) van een 2.0 hybrid niet leverbaar is op een 1.8 hybrid.

Nu nog de plaatjes bij de praatjes en de leverbare kleuren!
CXXX
Toch 2 á 3 duizend duurder dan verwacht..

Wat had je dan verwacht? De prijzen komen overeen met de Franse prijzen. Wil je niet onnodig veel geld aan de fiscus afdragen, dan is zo'n Auris Hybrid best aantrekkelijk. De prijzen komen overeen met die van het huidige model.
Had verwacht max. 38-39K voor de duurste versie met 2.0L hybrid motor. En vanaf een 24-25K voor de basis versie.
Is dus iets duurder geworden.. maar een budget is altijd iets rekbaar. En dan past het hier (misschien) precies.. big smile smiley
Rij-impressie hatchback 1.8 Hybrid: [www.autoexpress.co.uk]

Rij-impressie met de hatchback 2.0 Hybrid: [www.autocar.co.uk]

Rij-impressie sedan 1.8 Hybrid: [www.autoexpress.co.uk]

De sedan spreekt mij meer aan, qua design.

Een Corolla hoort toch een beetje 'saai' te zijn.. niet met al die 'vouwen en fratsen' in het plaatwerk zoals bij de hatchback (achterkant) wat mij betreft.
er is al veel vraag naar.... en veel klanten zijn blij dat de sedan er weer komt....thumbs up
Die site van Autoexpress is niet normaal te bekijken. Zonder AdBlocker doet ie het niet, met AdBlocker uitgeschakeld is de site te traag om iets van tekst te zien, ik zie alleen maar reclame.
Die 2.0 lijkt me overigens een heel fijn ding! Daar ben ik heel benieuwd naar.
En daarom des te vreemder en jammerder dat de sedan er niet als 2.0 is én niet als meest luxe Premium eye rolling smiley
Volgend modeljaar wellicht wél. winking smiley

Sadly, the saloon also gets the same infotainment system as the hatch, which is clunky to use, prone to freezing altogether and devoid of the sort of smartphone connectivity (Android Auto or Apple CarPlay) that buyers find really useful.

Wat een misser, andere Toyota modellen krijgen wel Android Auto
Youtube review van Autogefuhl zei juist dat ze in Amerika al bezig zijn met een uitrol voor AA en AC en dat het in Europe achteraf nog geinstalleerd kan worden. Beetje zoals bij Mazda vermoedt ik.
De Corolla sedan vind ik ook een érg knappe auto geworden, ziet er lekker dik en strak uit. Met ook nog de Camry op komt (wellicht de reden dat er geen 2.0 Hybrid sedan komt?) krijgt de Prius het niet bepaald gemakkelijker...
Anonieme bezoeker
Re: Toyota Corolla (v.a. € 23.995)
17-02-2019 13:17
Rutger DC
De Corolla sedan vind ik ook een érg knappe auto geworden, ziet er lekker dik en strak uit. Met ook nog de Camry op komt (wellicht de reden dat er geen 2.0 Hybrid sedan komt?) krijgt de Prius het niet bepaald gemakkelijker...
no

Dat hoeft ook niet de Prius was wegvoorbereider en heeft zijn taak meer dan volbracht.
De hatchback vind ik niet zo bijzonder, maar de sedan ziet er in mijn ogen zeer goed uit. Nu nog graag een hybride MET trekgewicht.

Mooie auto's hoor! Zeker de TS die ook wel wat weg heeft van de Mazda6 II van achteren terwijl de hatchback doet denken aan de Mazda3 II. Hatchback is niet echt ruim achterin en de schuine kont maakt het achterin ook wat beperkt qua bagageruimte. De 6cm lange wielbasis voor de TS en Sedan heeft zeker nut want die bieden duidelijk meer beenruimte

Ik vind het wel een mooi en strak interieur eigenlijk. Alleen die schermen.. bij Toyota zijn de lettertypes en verschillende kleuren en icoontjes toch wel erg 'Japans' en wat rommelig en gedateerd
De review hierboven van een uur gemaakt door autogefuhl vanvochtend bekeken, zeer goed en geeft een beter beeld van de auto.

De kofferbak van de 5 deurs 120 pk hybride is een stuk groter omdat de oa de accu bij de 180 pk versie niet onder de motorkap past en verplaatst is naar de kofferbak.

Ook dat Apple CarPlay nog niet werkt, zal wel worden opgelost denkt men, en waarom niet.

De sportstoelen zijn ook wat dikker waardoor de achterruimte wat groter is.
Heb te horen gekregen dat het witte interieur niet in NL geleverd wordt.. Dashboard en deurpanelen zeker niet, de witte lederen bekleding alleen als zogenaamde ´individual´ (zelf-te-bepalen) optie. Nog een maand en ze staan voor het echie bij de dealer.

Spannend... wordt het een 1.8 Executive of een 2.0 Business sport? spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-02-2019 14:59 door CXXX.
Hier een uitgebreide test over de Corolla 2.0 hybride.
[www.youtube.com]
@cXXX, ik denk aan de 2.0 of Mazda 6.....

Veel snelweg, 80-90%, Heb nog geen oog op files.
CXXX
Heb te horen gekregen dat het witte interieur niet in NL geleverd wordt.. Dashboard en deurpanelen zeker niet, de witte lederen bekleding alleen als zogenaamde ´individual´ (zelf-te-bepalen) optie. Nog een maand en ze staan voor het echie bij de dealer.

Spannend... wordt het een 1.8 Executive of een 2.0 Business sport? spinning smiley sticking its tongue out

Ik heb inmiddels een aantal weken (week of 4) een bestelling staan voor de Touring Sport 2.0 Premium uitvoering. Deze uitvoering met name gekozen voor de Led Matrix verlichting.
Kleur Oxide Bronze - Bekleding Bruin Alcantara (volgens de dealer was het bruin of zwart alcantara).

De reviews (en foto's) zijn gedaan op Mallorca, met auto's /uitrusting die (net) niet helemaal in NL gaan komen.
Zo hebben de testauto's stuurwielverwarming (dat is alleen op Sedan in NL - helaas...). Dit terwijl dit in Deense en Zweedse modellen (uiteraard) al standaard van het eerste (of tweede) uitrustingsniveau is.
Mijn bestelling is een gok, maar de tests lezende/kijkende heb ik nog geen spijt smiling smiley

Eind mei hopelijk rijden. Half maart is er wel een event voor geïnteresseerden voor een proefritje.
Ton
CXXX

Ik heb inmiddels een aantal weken (week of 4) een bestelling staan voor de Touring Sport 2.0 Premium uitvoering. Deze uitvoering met name gekozen voor de Led Matrix verlichting.
Kleur Oxide Bronze - Bekleding Bruin Alcantara (volgens de dealer was het bruin of zwart alcantara).

De reviews (en foto's) zijn gedaan op Mallorca, met auto's /uitrusting die (net) niet helemaal in NL gaan komen.
Zo hebben de testauto's stuurwielverwarming (dat is alleen op Sedan in NL - helaas...). Dit terwijl dit in Deense en Zweedse modellen (uiteraard) al standaard van het eerste (of tweede) uitrustingsniveau is.
Mijn bestelling is een gok, maar de tests lezende/kijkende heb ik nog geen spijt smiling smiley

Eind mei hopelijk rijden. Half maart is er wel een event voor geïnteresseerden voor een proefritje.

Laat even weten wat je van de Headup display vindt! Het is de eerste wagen in dit segment dat een head-up display met projectie op de voorruit heeft.smileys with beer
CXXX

Laat even weten wat je van de Headup display vindt! Het is de eerste wagen in dit segment dat een head-up display met projectie op de voorruit heeft.smileys with beer

Het vorige model Prius had al een Head Up Display met projectie op de voorruit. Ja die auto was zijn tijd echt vooruit. Werkt perfect. Ik wil eigenlijk niet meer zonder.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-02-2019 14:39 door Liefde maakt blind.
Ik ga voor de corolla hatchback 2.0 FIRST EDITION.

New Corolla GR SPORT and Corolla TREK
Brussels, Belgium, 26 February 2019

NEW COROLLA GR SPORT - The second model to join Toyota's European GR SPORT range

Following the successful launch of the new Corolla earlier this year – praised for its dynamic look and engaging driving capabilities – Toyota presents the Corolla GR SPORT, a sportier variant that injects some of the passion of TOYOTA GAZOO Racing. After the introduction of the Yaris GR SPORT at last year's Paris motor show, the Corolla GR SPORT is the second model to join Toyota's European GR SPORT range.

Available on both Hatchback & Touring Sports models and with a choice of 1.8 or 2.0 litre self-charging hybrid powertrains, the new GR SPORT grade takes the GAZOO Racing spirit to the heart of the Corolla range; its unique, sporting design cues targeting younger and enthusiastic customer.

Building on the mid or high grades, the GR SPORT features unique style elements including a new front grille with dark chrome finish and unique lower skirts, side rockers and rear diffuser. The grade also adds bespoke 18" machined alloy wheels, rear privacy glass, fog lamps, LED headlamps and a dedicated exterior colour Dynamic Grey with bi-tone execution.

On board, the GR SPORT is equipped with model-specific Sport seats in black fabric with leather-like bolsters, which may be optionally upgraded to full leather upholstery. Additionally it features black and red stitch on instrument panel, steering wheel and shifter.

The Corolla GR SPORT will be on sale from January 2020.

NEW COROLLA TREK - Designed for active lifestyles and outdoor pursuits

Corolla TREK, available only on Touring Sports models with a choice of 1.8 or 2.0 litre self-charging hybrid powertrains, reflects the growing popularity of crossover-type, rugged looking vehicles within the European C-segment.

Designed to appeal to people who enjoy active lifestyles and outdoor pursuits, Corolla TREK has sparked a collaboration between Toyota and Trek Bicycle. This partnership brings together two brands that have similar environmental values to offer complementary mobility solutions.

Founded in 1976, Trek Bicycle is one of the world’s most popular bike brands currently selling about 1.5 million bikes per annum globally. In addition to manufacturing high performance cycling equipment, Trek uses the bicycle to break down the barriers that prevent people from living happier, healthier, more active lives.

Cementing their partnership, Toyota has signed an agreement with Trek, providing Corolla TREK as support vehicles for Trek-owned Trek-Segafredo World Tour Men’s and Women’s’ Teams, during European bike racing events.

Targeting active lifestyle families with outdoor hobbies, the Corolla TREK features a 20 mm rise in ride height for greater ground clearance. It builds on the Corolla Touring Sports mid grade with unique crossover style elements including front and rear underrun, bespoke 17" machined alloy wheels, rear privacy glass, fog lamps and LED headlamps.

On board, the Corolla TREK is equipped with a 7-inch TFT infotainment screen, model-specific, two-tone fabric seats and matching wood deco elements.

The Corolla TREK will be on sale from August 2019.

Bron: [newsroom.toyota.eu]

Bron: [car.watch.impress.co.jp]

"Designed to appeal to people who enjoy active lifestyles and outdoor pursuits"

Hmmm, moeten we dan hier aan denken?

Liefde maakt blind
CXXX

Het vorige model Prius had al een Head Up Display met projectie op de voorruit. Ja die auto was zijn tijd echt vooruit. Werkt perfect. Ik wil eigenlijk niet meer zonder.

Ja maar dat was gewoon een klein monochroom display'tje. Ik heb dat ook in mijn prius + gehad, en die had geen GPS, dus alleen de snelheid.

Dit is een 10" projectie in kleur inclusief verkeersborden en Navi. De prius is iets meer premium gepositioneerd (De nieuwe heeft ook kleuren HUD), maar in het C-segment doet het geen ene concurrent het Toyota na smiling smiley
Ik zal er op letten wanneer ik de kans krijg smiling smiley

Zo heb ik em samengesteld/besteld: [www.toyota.nl]
Ton
Ik zal er op letten wanneer ik de kans krijg smiling smiley

Zo heb ik em samengesteld/besteld: [www.toyota.nl]

Wat een mooie kleur!!
Dank u! Ik hou er van om een auto met een kleur (anders dan grijs/zilver/zwart/wit) te bestellen.

Mijn huidige:
[scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net]
Die daarvoor:
[scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net]

Om de Volvo te vervangen stond ook een Golf Variant op de shortlist; en dan wel in deze kleur
[premiummoto.pl]
Of anders deze:
[media2.autokopen.nl]

Een beetje kleur op de weg smileys with beer
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.