Toyota Corolla / Suzuki Swace (nieuw: Allion/Levin Plus voor China @ p.10)

Gepost door Rutger DC 
Re: Toyota Auris
04-09-2018 10:27
Meer mensen die vinden dat de motorkap gewoon door had kunnen lopen? Scheelt weer een lijntje op een op zich al niet sober design.

PS: ik word overigens helemaal gestoord van die codes invoeren...
04-09-2018 10:32
Ben het met je eens. Dat lijntje zie je bij bijna elk model helaas. Heeft te maken met de voetgangersveiligheid. Nog wat meer plaatwerk ipv kunststof zou te schadelijk zijn voor voetgangers die worden aangereden en mag/kan daarom helaas niet.
04-09-2018 10:34
Barri
Ben het met je eens. Dat lijntje zie je bij bijna elk model helaas. Heeft te maken met de voetgangersveiligheid. Nog wat meer plaatwerk ipv kunststof zou te schadelijk zijn voor voetgangers die worden aangereden en mag/kan daarom helaas niet.

Dus moet gewoon de motorkap van kunststof zijn.

De Touring Sports ziet er prima uit overigens.

@D-C, Tijd om de topictitel aan te passen?
04-09-2018 11:11
De radiateur moet ook ergens aan bevestigd worden. Denk dat daarom de kap niet verder door kan lopen naar beneden. Mij stoort het niet zo.

De nieuwe Corolla ziet er erg goed uit. Dit is dan ook de dikste uitvoering denk ik.
04-09-2018 11:13
Hmm... je zou zeggen hoe meer de motorkap is 'gevouwen' over de voorzijde, des te beter. Nu kan bij het een luttel cm's naar boven schieten van de motorkap, deze een voetganger doormidden klieven.
04-09-2018 11:17
Ik stoor mij er normaliter ook niet zo aan, maar wel meer als de lijnen dan niet mooi doorlopen. En dat is bij deze Toyota helaas ook het geval:

Dat sprongetje boven de koplampen ziet er gewoon niet fraai uit. Maar ja, kies je dan een donkere kleur dan valt het niet meer op.
04-09-2018 11:22

Nog wat meer plaatwerk ipv kunststof zou te schadelijk zijn voor voetgangers die worden aangereden en mag/kan daarom helaas niet.

Dat klinkt wat dubieus. grinning smiley

De Touring Sports ziet er prima uit overigens.

Dat vind ik eigenlijk ook.
04-09-2018 11:42
929V6
@D-C, Tijd om de topictitel aan te passen?

Bij dezen smiling smiley Was even op vakantie. Bijzonder, deze naamswijziging. Voor de verkoopaantallen van de Corolla maakt het niet uit, de Auris werd toch al bij de Corolla opgeteld, omdat de auto in bijvoorbeeld Australië en Nieuw-Zeeland altijd al als Corolla hatchback werd verkocht.

De Touring Sports ziet er erg goed uit! Direct de mooiste in zijn klasse wat mij betreft, de auto heeft wat trekjes van de oude Ceed (toen nog cee'd) Sportswagon, maar ook wel de Optima Sportswagon. De nieuwe Ceed Sportswagon is maar belegen, de nieuwe Focus Wagon niet zo harmonieus als zijn voorganger en de meeste concurrenten vind ik niet harmonieus ogen (m.u.v. de Skoda Octavia Combi), dus dan gaat de prijs al gauw naar de Toyota.
04-09-2018 11:59
straatos
Hmm... je zou zeggen hoe meer de motorkap is 'gevouwen' over de voorzijde, des te beter. Nu kan bij het een luttel cm's naar boven schieten van de motorkap, deze een voetganger doormidden klieven.

Túúúrlijk... nut smiley

D-C, merci! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2018 11:59 door 929V6.
04-09-2018 12:45

4,5 uit 5 sterren: [www.autoexpress.co.uk]

The Toyota Corolla (née Auris) has always been a model to buy with your head rather than your heart. But our first drive of the all-new car points to a driving experience as transformed as the hatch’s striking new looks. It’s a pity, then, that the package is let down by limited practicality and in-car technology.
De Touring Sports is echt wel mooi, veel beter in verhouding tov de vorige generatie, waarvan het leek dat ze in laatste instantie dachten - oja de break nog!

Ben benieuwd naar de Hybrid 180pk. Ik rij sinds een maand in een Rav4 Hybrid 197pk, en bij een hoog vermogen wordt de CVT minder irritant, zelfs voor een autoliefhebber

Ook leuk om te zien dat het panorama-dak ditmaal openschuift, goed bezig! Met de diesel op de terugweg kan dit wel eens potten breken in dat segment! Volkswagen heeft eigenlijk geen alternatief voor hun criminele diesels op dit moment, de TSI's zijn wel leuk maar verstoken echt wel het dubbele van een TDI.
Bijzonder geslaagd inderdaad. In een mooi fris kleurtje zal het helemaal een plaatje zijn. Dat sprongetje in de naad boven de koplampen is merkwaardig, want de hatchback heeft het niet. Het zal natuurlijk nog een pre-produktie zijn maar dan nog..
SVF
Bijzonder geslaagd inderdaad. In een mooi fris kleurtje zal het helemaal een plaatje zijn. Dat sprongetje in de naad boven de koplampen is merkwaardig, want de hatchback heeft het niet. Het zal natuurlijk nog een pre-produktie zijn maar dan nog..

Kwestie van de hoek van de camera misschien, want bij nadere bestudering zie ik het op alle foto's wel. Maar goed, zo heeft elke auto wel z'n schoonheidsfoutjes.
Ziet er geslaagd uit, geen betere foto van de kont nog? Waarom heeft Toyota zo'n raar logo in Japan?
De C met de drie sterren bedoel je? Dat is het Corolla logo.
In Japan gebruiken ze altijd al het Corolla logo. Tot 1980 had de Corolla hier ook dat embleem op de neus en/of stuur.
Met de tijd is het wel iets aangepast maar origineel was het een C met drie bloemen, tegenwoordig zijn het meer sterren.
De station ziet er goed uit! Voor mij nu de fraaiste in het C-segment.

geen betere foto van de kont nog?

Nee
Waar de hatchback van achteren lijkt op de vorige Mazda3, heeft dit wel wat weg van de vorige Mazda6. Niettemin een erg geslaagd model
Alles goed in lijn met de hatchback maar toch komt het geheel veel vriendelijker over. Erg nette station.
De break ziet er beter uit dan de hatchback, super gewoon.

Hoop wel dat dit eens een verkoopsknaller zal zijn, Toyota verdient het deze keer
Niet gek, die achterkant! Ik zie 'm wel zitten als opvolger voor m'n Focus. Automaat, hybride, ACC hopelijk, en hopelijk een beetje trekgewicht.
Barri
Niet gek, die achterkant! Ik zie 'm wel zitten als opvolger voor m'n Focus. Automaat, hybride, ACC hopelijk, en hopelijk een beetje trekgewicht.

Zie ik wat somber in, ook een recente C-HR Hybrid mag maar 725kg trekken.
Carfanatic
Barri

Een Kia Niro mag 1300 kilo en daarmee een belangrijke concurrent. Toyota zal mee moeten. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
De CVT die gebruikt wordt zal die krachten wel niet aankunnen, van wat ik uit filmpjes over de 2.5L hybride van de RAV4 begreep was dat daar een sterkere CVT geplaatst werd zodat je hem juist kon gebruiken met een zwaardere lasten.
KadettRT
De CVT die gebruikt wordt zal die krachten wel niet aankunnen, van wat ik uit filmpjes over de 2.5L hybride van de RAV4 begreep was dat daar een sterkere CVT geplaatst werd zodat je hem juist kon gebruiken met een zwaardere lasten.
Er zit geen CVT in maar een planetair tandwiel stelsel met twee elektromotoren die samenwerken met de brandstofmotor. Maar ze zullen wat moeten. Op dit punt lopen ze achter. Ik spreek vaak mensen die geen Toyota Hybride kopen omdat ze toch behoefte hebben aan meer trekgewicht.
Achterlichten doen mij in eerste instantie aan Subaru denken.
Carfanatic
Barri

Dat zou voor mij voldoende zijn.
Dat is dan ook wel vooral in NL een probleem, omdat jullie zo graag met die caravan op verlof gaan smiling bouncing smiley

Ik gebruik de trekhaak welgeteld 5x per jaar, en dan is dat een gewone aanhangwagen met wat groenafval (snoeisel en zo). Ik denk dat over heel europa maar een klein percentage van de mensen inzitten met het sleepgewicht, dus waarschijnlijk niet de grootste prioriteit.
Mensen die echt sleepvermogen willen kopen immers een zwaardere (evt 4wiel aangedreven) wagen of terreinwagen

Meer foto's: [www.autokopen.nl]

Erg geslaagd! De Corolla Touring Sports is optisch meer een opvolger van de cee'd Sportswagon en de nieuwe Ceed Sportswagon de opvolger van de Auris Touring Sports...
Waarom worden al die nieuwe modellen toch bijna altijd gepresenteerd in lease en stropdassen grijs?

D-C
De Corolla Touring Sports is optisch meer een opvolger van de cee'd Sportswagon en de nieuwe Ceed Sportswagon de opvolger van de Auris Touring Sports...

Als het uiterlijk bepalend is voor de verkoopcijfers dan zullen ze daar bij Kia denk ik niet wakker van liggen... Ik vind deze Touring overigens nog het meest lijken op de vorige Megane, wat ook een fraaie auto was (én een verkoopknaller!)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2018 08:02 door SVF.
Zo op de foto's ziet de TS er een stuk beter uit dan de hatchback in elk geval.
Opvallend trouwens dat Toyota nog zo'n raar zijruitje-met-plastic-driehoek t.p.v. de A-stijl monteert. Dat oogt wel erg belegen. Evenals zo'n twotone-uitvoering. Dat heeft een zichzelf respecterend model toch niet nodig zou je denken.
SVF
Waarom worden al die nieuwe modellen toch bijna altijd gepresenteerd in lease en stropdassen grijs?
Op designafdelingen wordt zilvergrijs gebruikt omdat de lijnen daarbij het beste tot zijn recht komen. Wellicht beviel ze dat zo goed, dat ze 'm in deze kleur presenteren.
voiture
Opvallend trouwens dat Toyota nog zo'n raar zijruitje-met-plastic-driehoek t.p.v. de A-stijl monteert. Dat oogt wel erg belegen.

Volledig mee eens, de "kuip-raamlijn" zoals die van de 1ste Auris vond ik nu niet een design element om trots op te zijn smiling smiley

En dat plastic driehoekje had ik op mijn Avensis (van de allerlaatste facelift) ook, en ik vond dat dat verraadde dat het om een opgewarmd oud model ging, maar nu zie ik dat dus op een splinternieuw model
Reyner
voiture
Opvallend trouwens dat Toyota nog zo'n raar zijruitje-met-plastic-driehoek t.p.v. de A-stijl monteert. Dat oogt wel erg belegen.

Volledig mee eens, de "kuip-raamlijn" zoals die van de 1ste Auris vond ik nu niet een design element om trots op te zijn smiling smiley

En dat plastic driehoekje had ik op mijn Avensis (van de allerlaatste facelift) ook, en ik vond dat dat verraadde dat het om een opgewarmd oud model ging, maar nu zie ik dat dus op een splinternieuw model
Bij de nieuwe auto’s zie je het niet meer. Opel Astra heeft het nog wel. Zonder zo’n driehoekje oogt het mooier en is de dode hoek voor minder groot. Ook oogt de motorkap dan langer wat een wat stoerdere uitstraling geeft. Zie de Ford Focus en de Kia Ceed.
Reyner
voiture

Bij de nieuwe auto’s zie je het niet meer. Opel Astra heeft het nog wel. Zonder zo’n driehoekje oogt het mooier en is de dode hoek voor minder groot. Ook oogt de motorkap dan langer wat een wat stoerdere uitstraling geeft. Zie de Ford Focus en de Kia Ceed.
Franse prijzen:
122 ch Active 26 950 €
122 ch Dynamic 27 950 €
122 ch Design 28 950 €
122 ch Collection 31 450 €
180 ch Design 30 950 €
180 ch Collection 33 450 €

(122 ch = 1.8 Hybrid, 180 ch = 2.0 Hybrid)

Bron: [www.caradisiac.com]

Dit gaat op zijn zachtst gezegd geen koopje worden...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-10-2018 12:52 door D-C.
D-C
Franse prijzen:
122 ch Active 26 950 €
122 ch Dynamic 27 950 €
122 ch Design 28 950 €
180 ch Design 30 950 €

Hoeft ook niet, kwaliteit heeft zijn prijs.
Gewoon een nette no-nonsense auto zoals de meeste Toyota's sinds jaar en dag zijn, niets meer en niets minder.
D-C
Franse prijzen:
122 ch Active 26 950 €
122 ch Dynamic 27 950 €
122 ch Design 28 950 €
180 ch Design 30 950 €

Je hebt dan wel standaard een automaat.
En ondertussen zijn er ook al foto's opgedoken (Carscoops) van de Corolla Sedan:
new 2019 corolla sedan
Anonieme bezoeker
Re: Toyota Corolla (Touring Sports @ pag. 2)
09-11-2018 19:00
Mooie sedan, Toyota heeft degelijk werk afgeleverd.
Dat zijn zeer matige renderings (fotoshops).
enkele foto's uit de officiële perspresentatie :

Veel mooiere neus dan op de hatchback/station.
Jammer van dat driehoekje in de C-stijl, zonder oogt 'ie een stuk dynamischer. Al met al vind ik de hatchback (ook de neus) veel mooier.

Edit: bij nader inzien vind ik deze neus eigenlijk ook niet verkeerd en hij heeft in elk geval niet die extra, en veel voorkomende naad over de motorkap.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2018 09:04 door SVF.
Ik lees er net een recensie over. 'Dynamisch' (?) uiterlijk, maar wel zowel voorin als achterin met de kop tegen het (panorama)dak. Achterin op te lossen door onderuitgezakt te gaan zitten (in een station eye rolling smiley ), maar dan komt wel de beenruimte in het geding. Conclusie: de aflopende daklijn zit ook hier fors in de weg. Jammer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2018 08:54 door s velthuis.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.